WYBORY - JAK GŁOSOWAĆ POZA MIEJSCEM ZAMELDOWANIA
Jak podaje Państwowa Komisja Wyborcza: „Wyborca czasowo przebywający poza miejscem zameldowania (stałego i czasowego) oraz wyborca nigdzie niezamieszkały, może wziąć udział w głosowaniu w miejscu czasowego pobytu, jeżeli złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu wyborców”.
Wyborca przebywający czasowo we Wrocławiu w dniu wyborów może tutaj głosować pod warunkiem, że złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu wyborców.
Wniosek składa się w Urzędzie Miejskim Wrocławia, najpóźniej w piątym dniu przed dniem wyborów, czyli do wtorku, 20 października.
Wnioski we Wrocławiu można składać w centrach obsługi mieszkańca:
- przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, od godz. 8 do 17.15,
- przy pl. Nowy Targ 1-8, od godz. 8 do 17.15,
- przy al. Kromera 44, od godz. 8 do 15.15.
Pisemny wniosek musi być podpisany przez wyborcę. Liczy się data złożenia wniosku, czyli wpływu do urzędu, a nie data nadania dokumentu na poczcie. Co musi zawierać taki wniosek? Trzeba podać: imię i nazwisko, imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL i adres zamieszkania.
ZAŚWIADCZENIE O PRAWIE DO GŁOSOWANIA
Osoba, która chce głosować w wyborach, ale zamierza zmienić miejsce pobytu na czas wyborów, może z urzędu gminy, gdzie jest zameldowana, otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania. Dokument uprawnia do głosowania w dowolnej komisji w kraju. Takie zaświadczenie należy pobrać najpóźniej do 23 października. Zaświadczenie wydaje urząd gminy, w której jesteśmy zameldowani na pobyt stały.
Takie zaświadczenie w urzędzie można odebrać osobiście lub przez uprawnioną do tego osobę.
Wyborcy muszą również pamiętać, że bez względu na przyczynę, nie wydawane są duplikaty takiego zaświadczenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?