Drogowe absurdy: Autobus na Bardzkiej zjeżdża z torów i...

    Drogowe absurdy: Autobus na Bardzkiej zjeżdża z torów i blokuje ulicę

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Jak wyjaśnia Zbigniew Komar, byłoby bardzo niebezpiecznie, gdyby w tym samym kierunku jedne autobusy jeździły z przystanku tramwajowego, a inne z autobusowego,
    1/5
    przejdź do galerii

    Jak wyjaśnia Zbigniew Komar, byłoby bardzo niebezpiecznie, gdyby w tym samym kierunku jedne autobusy jeździły z przystanku tramwajowego, a inne z autobusowego, położonego na jezdni ©Pawel Relikowski

    Listę absurdów komunikacyjnych uzupełniamy o torowisko, po którym nie jeździ autobus, choć mógłby. Wybrano inne rozwiązanie. Lepsze?
    Czytelnicy przysyłają nam kolejne przykłady „komunikacyjnych absurdów”, czyli problematycznych rozwiązań we Wrocławiu, które potęgują korki. Tym razem zajmiemy się torowiskiem, na które nie wjeżdżają autobusy.

    - Czy jest możliwe, aby na ul. Bardzkiej, koło kościoła św. Ducha, autobusy jechały torami tramwajowymi? Całą Bardzką od Świeradowskiej autobusy gnają torami, natomiast za Armii Krajowej zjeżdżają na zakorkowaną ulicę, aby za chwilę znów pojechać torami - zauważa nasz Czytelnik, Eugeniusz. - Autobusy linii 110 i 133 tracą w ten sposób nawet 10 minut, zamiast pojechać obok torami. Przystanek tramwajowy koło św. Ducha powinien być zintegrowanym punktem przesiadkowym .

    Odcinek torów, o którym mowa, nie został zabetonowany, między torami jest tłuczeń. Takie rozwiązanie wybrano celowo, bo nie chciano, by autobus jeździł torowiskiem. - Od ul. Tarnogajskiej dochodzą 3 linie: 125, 325 i 134, które nie mają możliwości wjazdu na przystanek tramwajowy, muszą więc mieć przystanek na wschodniej jezdni. Gdyby autobusy z wlotu południowego ul. Bardzkiej, tj. 110 oraz 900L i P, wjeżdżały na przystanek tramwajowy, to pasażerowie byliby zmuszeni do przebiegania między tymi dwoma przystankami, co stanowiłoby zagrożenie bezpieczeństwa - wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miejskim.

    Dodatkowo gdyby skrzyżowanie przebudować i wszystkie autobusy mogły wjeżdżać na przystanek autobusowo-tramwajowy (zintegrowany), to tak czy siak linia 134 przed ul. Kamienną blokowałaby te autobusy i tramwaje, które chciałyby jechać dalej ul. Hubską.

    - Oczywiście, Inteligentny System Transportu mógłby zatrzymać wszystkie kolizyjne strumienie, ale spowolnienia tramwajów i czterech linii autobusowych byłyby bez porównania dużo większe niż gdy autobusy i tramwaje jadą do Hubskiej jak obecnie - podsumowuje Komar.

    Dodaje, że sprawa była analizowana przed Euro 2012, gdy torowisko zostało przebudowane.

    Czytaj także

      Komentarze (39)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      No cóż... jeśli o mnie chodzi to nie mam problemów z autobusami czy tramwajami. Mam natomiast problem z pierdolonymi imbecylami, którzy widząc czerwone światło na pasach lewym i środkowym - blokują...rozwiń całość

      No cóż... jeśli o mnie chodzi to nie mam problemów z autobusami czy tramwajami. Mam natomiast problem z pierdolonymi imbecylami, którzy widząc czerwone światło na pasach lewym i środkowym - blokują prawy pas. K****. K****. K**** wasza pierdolona mać. Prawy pas ma pierdolone prawo jechać dalej. Jedźcie k**** mać. Te jebane światła są dla innych pasów!!!! To jest prawdziwy problem na tym skrzyżowaniu!.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ^^^

      dehutt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Dokładnie, autobusy i tramwaje to zdecydowanie nie jest problem w porównaniu z takimi geniuszami. Takich zachowań mistrzów kierownicy jest masa.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      absurd

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      No właśnie. Jeszcze Hubska autobus może korzystać z torowiska tylko do pewnego momentu, później stoi w ogromnym korku bo co parę metrów są przejścia i dziwne światła na skrzyżowaniu z Glinianą....rozwiń całość

      No właśnie. Jeszcze Hubska autobus może korzystać z torowiska tylko do pewnego momentu, później stoi w ogromnym korku bo co parę metrów są przejścia i dziwne światła na skrzyżowaniu z Glinianą. Skoro stawia się na komunikację to dlaczego autobusy miejski nie mogą jeździć po torowisku? Zapraszam Pana Komara na Hubską koło godz. 7-8zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komar i reszta powinni nosić kamienie w kieszeniach. Wszak głupota jest lżejsza od powietrza

      buba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A może nie - odlecieliby i byłoby normalnie, nie dymanicznie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dworscy dymaniczni: -Nie jeżdżą, bo nie. I już. Mamy taki kaprys

      taka prawda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Odcinek torów, o którym mowa, nie został zabetonowany, między torami jest tłuczeń. Takie rozwiązanie wybrano c e l o w o, bo n i e c h c i a n o, by autobus jeździł torowiskiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dworscy dymaniczni: -Nie jeżdżą, bo nie. I już. Mamy taki kaprys

      taka prawda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Odcinek torów, o którym mowa, nie został zabetonowany, między torami jest tłuczeń. Takie rozwiązanie wybrano c e l o w o, bo n i e c h c i a n o, by autobus jeździł torowiskiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za pkrętna argumentacja

      xx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Z jednej strony - nie można przenieść przystanku na tramwajowy, bo pasażerowie będą przebiegać między dwoma i to jest niebezpieczne (a nie jest niebezpieczne teraz, skoro są 2 rozdzielone?), z...rozwiń całość

      Z jednej strony - nie można przenieść przystanku na tramwajowy, bo pasażerowie będą przebiegać między dwoma i to jest niebezpieczne (a nie jest niebezpieczne teraz, skoro są 2 rozdzielone?), z drugiej - nie można przenieść na jeden, bo za dużo i się nie zmieści.

      Logiki nikt nie uczył panów urzędbników?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czytam i czytam

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      I rysuje się z tych wszystkich wpisów obraz wszechogarniającej tępoty tych, którzy projektują i tych, którzy tym zarządzają. Władza wrocławska głupsza niż noga stołowa.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pętla Sępolno

      Dudkiewicz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Autobusy lini 115 blokują przejazd na ulicy Mickiewicza przy pętli na sępolnie. Miejsca na zatoczkę dla autobusów jest w tym miejscu dużo, ale taniej jest jak się zatrzymują na środku drogi co 15...rozwiń całość

      Autobusy lini 115 blokują przejazd na ulicy Mickiewicza przy pętli na sępolnie. Miejsca na zatoczkę dla autobusów jest w tym miejscu dużo, ale taniej jest jak się zatrzymują na środku drogi co 15 minut - te parę set kierowców w korku może poczekać.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Paręset?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      W ciągu 20 sekund wymiany pasażerskiej przejedzie ok. 10 samochodów, a w szczycie w autobusie jest nawet 80 pasażerów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nic się nie da "i nie będzie niczego"

      Oby tak dalej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12

      W służbie lokalnemu społeczeństwu - Wasza Władza.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak czy siak

      Zuma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      cytat: Dodatkowo gdyby skrzyżowanie przebudować i wszystkie autobusy mogły wjeżdżać na przystanek autobusowo-tramwajowy (zintegrowany), to tak czy siak linia 134 przed ul. Kamienną blokowałaby te...rozwiń całość

      cytat: Dodatkowo gdyby skrzyżowanie przebudować i wszystkie autobusy mogły wjeżdżać na przystanek autobusowo-tramwajowy (zintegrowany), to tak czy siak linia 134 przed ul. Kamienną blokowałaby te autobusy i tramwaje, które chciałyby jechać dalej ul. Hubską.

      nie ma jak potoczna polszczyzna w piórze dziennikarzynyzwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama