Zmiana rozkładu jazdy pociągów od niedzieli

    Zmiana rozkładu jazdy pociągów od niedzieli

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    .

    . ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    W najbliższą niedzielę, 18 października, wejdzie w życie ostatnia korekta rozkładu jazdy związana z zakończeniem części najważniejszych remontów na liniach kolejowych. I choć dotychczas korekta oznaczała mniejszą liczbę połączeń, skracanie tras i objazdy – tym razem będzie inaczej.
    .

    . ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    Najważniejszą zmianą jest oddanie do użytku drugiego toru między dworcem Wrocław Główny a nastawnią Wrocław Grabiszyn. To efekt zakończenia prac przy drugim przęśle wiaduktu kolejowego nad ulicą Grabiszyńską. Tor udostępniono już w nocy z poniedziałku na wtorek.

    – Od najbliższej korekty rozkładu jazdy o 40 wzrośnie liczba pociągów pasażerskich przejeżdżających przez ten wiadukt w ciągu doby – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


    To oznacza, że przez wiadukt do Wrocławia Głównego dojedzie 115 par pociągów dziennie. – Dzięki temu skończą się objazdy i nasze pociągi jadące w kierunku Wałbrzycha wrócą na wcześniejszą trasę przez Wrocław Grabiszyn i Wrocław Zachodni. Wszystkie pociągi do Dzierżoniowa oraz Świdnicy będą zaczynać i kończyć bieg na stacji Wrocław Główny – mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich.

    Co stanie się z tymczasowym przystankiem Wrocław Grabiszyn? PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że nadal będzie używany. Będą mogli z niego korzystać pasażerowie na trasach między Wrocławiem i Jelenią Górą, Wałbrzychem i Świdnicą.

    Szynobusy relacji Wrocław - Trzebnica w dni robocze będą zaczynały i kończyły bieg na dworcu Wrocław Główny. – Tylko dla jednej pary pociągów w weekend stacją początkową i końcową będzie Wrocław Nadodrze – dodaje Stachniewicz.

    Na swoją stałą trasę powróci też część pociągów jeżdżących między Wrocławiem i Głogowem, zamiast przez stację towarową Wrocław Gądów, wrócą na tory przez przystanek Wrocław Muchobór.

    Nasuwanie ostatniego, trzeciego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 19 października.

    Zmiany na dalszych trasach



    Zmiany w rozkładzie dotyczą także tych Dolnoślązaków, którzy wybiorą się pociągiem w nieco dalszą podróż. Korekta uwzględnia także prace prowadzone w innych rejonach kraju.

    Trwa remont torów kolejowych między Krakowem Płaszowem i Przemyślem Głównym. Dlatego od Krakowa Gł. do Przemyśla Gł. zamiast pociągów kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Dotyczy to pociągów „Bryza” relacji Przemyśl - Szczecin w obu kierunkach między 17 października a 11 grudnia br, „Dolnoślązak” z Wrocławia do Przemyśla od 18 października do 12 grudnia oraz „Lubomirski” z Przemyśla do Wrocławia od 19 października do 12 grudnia (z wyjątkiem niedziel).

    Zmiany także na trasie między Gliwicami i Opolem Głównym. Pociąg „Uznam” z Krakowa do Wrocławia Gł. od 18 października do 12 grudnia pojedzie drogą okrężną przez Strzelce Opolskie, z pominięciem Kędzierzyna Koźla i Zdzieszowic.

    Choć to ostatnia korekta rozkładu jazdy, nie jest to ostatnia zmiana w kursowaniu pociągów w tym roku. Nowy całoroczny rozkład jazdy wejdzie w życie od 13 grudnia.

    Rozkład jazdy od 18 października do 12 grudnia opublikujemy w Gazecie Wrocławskiej w najbliższy piątek i sobotę

    NA NASTĘPNEJ STRONIE: To nie koniec remontów torów na Dolnym Śląsku. Kiedy pojedziemy pociągiem do Niemiec?
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      ''kai jeść, kai pić'' gorzej napisać nie można. droga redaktorko/redaktorze jak dobierasz swoich ''gryzipiórków''?
      tego nie da się czytać! dziecko z sp lepiej to napisze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Najbliższa korekta nie zmienia liczby połączeń kolejowych między Dolnym Śląskiem i Niemcami"

      Kaziu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      Liczba ta wynosi zero, ale powyższe zdanie lepiej brzmi przed wyborami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pismaku jak się pisze drogą okrężną to się myśli że drogą dłuższą

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      a tu w tym przypadku to GUZIK PRAWDA. Z Gliwic do Opola przez Strzelce Opolskie jest bliżej o 10km niż przez Kędzierzyn i dużo szybciej bo na całej linii max szybkość to 120 km/h


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dokładnie. Zawsze szybciej jechało się w stronę Katowic/Krakowa przez Strzelce Opolskie

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      niż przez Kędzierzyn-Koźle.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jaka okrężna trasa?

      DOA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      "Zmiany także na trasie między Gliwicami i Opolem Głównym. Pociąg „Uznam” z Krakowa do Wrocławia Gł. od 18 października do 12 grudnia pojedzie drogą okrężną przez Strzelce Opolskie, z pominięciem...rozwiń całość

      "Zmiany także na trasie między Gliwicami i Opolem Głównym. Pociąg „Uznam” z Krakowa do Wrocławia Gł. od 18 października do 12 grudnia pojedzie drogą okrężną przez Strzelce Opolskie, z pominięciem Kędzierzyna Koźla i Zdzieszowic."

      Z tym że to nie jest droga okrężna, trasa przez Strzelce jest krótsza. Dodatkowo ta trasa została niedawno wyremontowana i pociągi mogą jechać nią 120 km/h na całej długości.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama