Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiana rozkładu jazdy pociągów od niedzieli

Marcin Walków
.
. Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
W najbliższą niedzielę, 18 października, wejdzie w życie ostatnia korekta rozkładu jazdy związana z zakończeniem części najważniejszych remontów na liniach kolejowych. I choć dotychczas korekta oznaczała mniejszą liczbę połączeń, skracanie tras i objazdy – tym razem będzie inaczej.

Najważniejszą zmianą jest oddanie do użytku drugiego toru między dworcem Wrocław Główny a nastawnią Wrocław Grabiszyn. To efekt zakończenia prac przy drugim przęśle wiaduktu kolejowego nad ulicą Grabiszyńską. Tor udostępniono już w nocy z poniedziałku na wtorek.

– Od najbliższej korekty rozkładu jazdy o 40 wzrośnie liczba pociągów pasażerskich przejeżdżających przez ten wiadukt w ciągu doby – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

To oznacza, że przez wiadukt do Wrocławia Głównego dojedzie 115 par pociągów dziennie. – Dzięki temu skończą się objazdy i nasze pociągi jadące w kierunku Wałbrzycha wrócą na wcześniejszą trasę przez Wrocław Grabiszyn i Wrocław Zachodni. Wszystkie pociągi do Dzierżoniowa oraz Świdnicy będą zaczynać i kończyć bieg na stacji Wrocław Główny – mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich.

Co stanie się z tymczasowym przystankiem Wrocław Grabiszyn? PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że nadal będzie używany. Będą mogli z niego korzystać pasażerowie na trasach między Wrocławiem i Jelenią Górą, Wałbrzychem i Świdnicą.

Szynobusy relacji Wrocław - Trzebnica w dni robocze będą zaczynały i kończyły bieg na dworcu Wrocław Główny. – Tylko dla jednej pary pociągów w weekend stacją początkową i końcową będzie Wrocław Nadodrze – dodaje Stachniewicz.

Na swoją stałą trasę powróci też część pociągów jeżdżących między Wrocławiem i Głogowem, zamiast przez stację towarową Wrocław Gądów, wrócą na tory przez przystanek Wrocław Muchobór.

Nasuwanie ostatniego, trzeciego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 19 października.

Zmiany na dalszych trasach

Zmiany w rozkładzie dotyczą także tych Dolnoślązaków, którzy wybiorą się pociągiem w nieco dalszą podróż. Korekta uwzględnia także prace prowadzone w innych rejonach kraju.

Trwa remont torów kolejowych między Krakowem Płaszowem i Przemyślem Głównym. Dlatego od Krakowa Gł. do Przemyśla Gł. zamiast pociągów kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Dotyczy to pociągów „Bryza” relacji Przemyśl - Szczecin w obu kierunkach między 17 października a 11 grudnia br, „Dolnoślązak” z Wrocławia do Przemyśla od 18 października do 12 grudnia oraz „Lubomirski” z Przemyśla do Wrocławia od 19 października do 12 grudnia (z wyjątkiem niedziel).

Zmiany także na trasie między Gliwicami i Opolem Głównym. Pociąg „Uznam” z Krakowa do Wrocławia Gł. od 18 października do 12 grudnia pojedzie drogą okrężną przez Strzelce Opolskie, z pominięciem Kędzierzyna Koźla i Zdzieszowic.

Choć to ostatnia korekta rozkładu jazdy, nie jest to ostatnia zmiana w kursowaniu pociągów w tym roku. Nowy całoroczny rozkład jazdy wejdzie w życie od 13 grudnia.

Rozkład jazdy od 18 października do 12 grudnia opublikujemy w Gazecie Wrocławskiej w najbliższy piątek i sobotę
NA NASTĘPNEJ STRONIE: To nie koniec remontów torów na Dolnym Śląsku. Kiedy pojedziemy pociągiem do Niemiec?
To nie koniec robót na dolnośląskich torach. Trwają prace na linii kolejowej z Wrocławia do Zielonej Góry. Od sierpnia remontowany jest odcinek 20 km toru między Rudną Gwizdanów a Głogowem. Zakończenie planowane jest na grudzień br.

Jeszcze w październiku rozpocznie się za to modernizacja dwóch torów, przejazdów, mostów i wiaduktów na odcinku Głogów - Bytom Odrzański. Te prace potrwają do listopada przyszłego roku.

Kończy się remont toru kolejowego między Smolcem i Kątami Wrocławskimi. A na odcinku między Żarowem i Jaworzyną Śląską finalizowana jest modernizacja sieci trakcyjnej. Jeszcze w tym roku rozpocznie się remont toru między Marciszowem i Janowicami Wielkimi. Na te prace PKP PLK zaplanowały czas do listopada przyszłego roku.

Najbliższa korekta nie zmienia liczby połączeń kolejowych między Dolnym Śląskiem i Niemcami. Na te zmiany trzeba poczekać do nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie od 13 grudnia br.

12 października w Lipsu podpisano porozumienie, dzięki któremu polskie szynobusy będą mogły wjechać do Goerlitz
Koleje Dolnośląskie, które będą obsługiwać tę trasę, planują połączenia między Węglińcem (skomunikowane z pociągami z Wrocławia), a także z Jeleniej Góry. Podczas spotkania ustalono termin jazd testowych, trwają uzgodnienia m.in. dotyczące cen biletów

Od połowy grudnia do rozkładu jazdy wróci bezpośrednie połączenie Wrocławia z Dreznem. Kursowanie tych pociągów zawieszono od 1 marca br. ze względów finansowych. W rozkładzie jazdy na przyszły rok mają znaleźć się trzy pary pociągów dziennie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska