Drogowe absurdy we Wrocławiu. Wiceprezydent Adamski:...

    Drogowe absurdy we Wrocławiu. Wiceprezydent Adamski: Sprawdzimy, czy gdzieś popełniliśmy błąd

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wojciech Adamski: Mówiąc o korkach w mieście nie można ignorować lawinowego wzrostu liczby samochodów

    Wojciech Adamski: Mówiąc o korkach w mieście nie można ignorować lawinowego wzrostu liczby samochodów ©Tomasz Hołod

    Kierowcy wyliczają miejsca, w których korki rosną przez decyzje urzędników. Wiceprezydent miasta przyjrzy się tym problemom.
    Wojciech Adamski: Mówiąc o korkach w mieście nie można ignorować lawinowego wzrostu liczby samochodów

    Wojciech Adamski: Mówiąc o korkach w mieście nie można ignorować lawinowego wzrostu liczby samochodów ©Tomasz Hołod

    Wskazujecie nam wiele miejsc, w których dochodzi do komunikacyjnego paraliżu. Przez źle ustawione światła, brak lewoskrętów czy zwężenia pasów wydłużają się korki, a kierowcy się denerwują. Opisujemy te problemy kolejno i dopytujemy urzędników, skąd wynikają ich decyzje.

    Listę problematycznych miejsc dostarczymy wiceprezydentowi miasta Wojciechowi Adamskiemu. - Gwarantuję, że się nad tym pochylimy i sprawdzimy, czy gdzieś popełniliśmy błąd. Dziękuję za tę inicjatywę - mówi Wojciech Adamski.

    W niektórych miejscach dochodzi do drogowych absurdów, choć wiceprezydent Adamski unika słowa „absurd”. Woli słowo „kompromis”. Podaje przykład skrzyżowania ul. Brücknera z Toruńską, o którym ostatnio pisaliśmy. Opisywaliśmy krótkie zielone światło dla jadących z mostów Jagiellońskich. Prezydent zauważa, że dla jadących z mostów te światła mogą się wydać absurdalne, ale dla tych jadących prosto z Toruńskiej - już nie. Ci mają za to dłuższe zielone światło - to, co dla jednych jest złym rozwiązaniem, inni chwalą.

    PRZECZYTAJ KONIECZNIE" Bogdan Zdrojewski: Wrocław to miasto absurdów drogowych

    Korków jednak żadne kompromisy nie zlikwidują. Wiceprezydent nie ukrywa, że zatory jak były, tak będą. - Po co więc Inteligentny System Transportu? - dopytują kierowcy i wyliczają, że i tak są korki na Grabiszyńskiej, bocznych Legnickiej czy na Borowskiej, gdzie ITS daje zielone podporządkowanej Glinianej.

    - Mówiąc, że jest więcej korków, nie można ignorować lawinowego wzrostu liczby samochodów. Ludzie chcą je mieć. Nie oceniam, czy to dobrze, czy źle. Gdyby nie było ITS, korki byłyby jeszcze większe - zapewnia wiceprezydent Wrocławia. Dodaje, że dzięki autostradowej obwodnicy miasta ubyło nam 12 tysięcy samochodów ciężarowych na dobę. - Ale zwolnione przez nie miejsce w centrum zajęły samochody osobowe - podkreśla. - Tam, gdzie będzie mogło wjechać więcej, aut - to wjadą. Powstanie nowy parking - zostanie zapełniony.

    Jak mówi Adamski, chce się dać więcej swobody tramwajom, ale komuś trzeba ją zabrać; cierpią wtedy kierowcy. Miasto konsekwentnie stawia na tramwaje, daje im np. wydzielone pasy. A jezdnia nie jest z gumy. Kierowcy starają się więc o zwiększenie liczby pasów, ale nie zawsze się da. Ostatnio z taką inicjatywą wystąpili mieszkańcy ul. Swojczyckiej.

    - Gdy będzie więcej pasów na drogach wjazdowych prowadzących do centrum, ulice będą musiały te wszystkie samochody przyjąć. Każde poszerzenie drogi powoduje, że wybiera ją więcej kierowców - podkreśla Adamski. Podaje przykład autostrad w Chinach: mają po 50 pasów - ale zakorkowanych.

    We Wrocławiu jest 570 aut na 1000 osób, w Berlinie 330. - Liczba samochodów na rodzinę w Niemczech zaczęła spadać po przekroczeniu liczby 600 na tysiąc mieszkańców. Tam drugi samochód się już wypożycza, jest to tak tanie i popularne. Mam nadzieję, że i u nas w przyszłości tak będzie - opowiada Wojciech Adamski.

    A my wciąż czekamy na Wasze mejle wskazujące problematyczne miejsca. Ślijcie na adres: redakcja@gazeta.wroc.pl.

    Czytaj także

      Komentarze (106)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      chiny

      Mirek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      a gdzie w Chinach jest 50 pasów bo w Szanghaju jest max 8

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      330 w Berlinie

      oburzony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      tłuku tępy!!! nie wycieraj sobie gęby Berlinem!! zobacz najpierw jak działa tam komunikacja miejska!! i porownaj ją z tym wyrobem komunikacjopodobnym, jaki fundujecie wrocławianom!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "MY SPRAWDZIMY"?!?! Za ponad ćwierć miliona rocznie w UMW się pracuje a nie "sprawdza", emerycie PSP

      buba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18

      Że nie wspomnę kilkudziesięciu tysięcy rocznie za "zasiadanie" w RN

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mobilność

      Iza Penderecka-Mosiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      http://www.wroclaw.pl/srodowisko/trwa-transmisja-live-konferencji-smart-wroclaw-srodowisko

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      decyzje urzędników

      kpina (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15

      w kwestii układu komunikacyjnego miasta, transportu zbiorowego,działań oficera rowerowego i pieszego oraz dzielność władz miasta to jeden wielki błąd, którego naprawa będzie kosztować ogrom czasu i...rozwiń całość

      w kwestii układu komunikacyjnego miasta, transportu zbiorowego,działań oficera rowerowego i pieszego oraz dzielność władz miasta to jeden wielki błąd, którego naprawa będzie kosztować ogrom czasu i pieniędzyzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To jeden wielki błąd

      ??? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      A ty myślisz, że dlaczego mamy największe korki w Polsce? U nas aż 40% ruchu to samochodowy. W Gdańsku, Krakowie, Poznaniu to ok. 30%, a w Warszawie 24%!
      Rozumiem, że lepiej gdyby "przyjąć"...rozwiń całość

      A ty myślisz, że dlaczego mamy największe korki w Polsce? U nas aż 40% ruchu to samochodowy. W Gdańsku, Krakowie, Poznaniu to ok. 30%, a w Warszawie 24%!
      Rozumiem, że lepiej gdyby "przyjąć" jeszcze kolejne 10% samochodów? Ach, przepraszam, NIE MA NA NICH MIEJSCA! A im mniej samochodów, tym mniejsze korki.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prezydent je sprawdzi?

      irreality.net (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      Prezydent nie powiedział, że sprawdzi absurdy tylko czy urzędnicy nie popełnili gdzieś błędu.
      Już samo "czy" świadczy o zadufaniu władzy... skoro "absurdy drogowe" są udokumentowane to ich...rozwiń całość

      Prezydent nie powiedział, że sprawdzi absurdy tylko czy urzędnicy nie popełnili gdzieś błędu.
      Już samo "czy" świadczy o zadufaniu władzy... skoro "absurdy drogowe" są udokumentowane to ich sprawdzaniem (a właściwie naprawianiem) powinni zająć się specjaliści od organizacji ruchu drogowego... a nie urzędnicy czy biurokraci...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co dotąd robili fachowcy???

      bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Wymienić całą kadrę na młodych specjalistów wizjonerów

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Największym błędem Magistratu jest Adamski !!!

      Jarek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21

      Co ty mierny mały wiejski człowieczku z Pobiednej tam robisz !???? Takich mamy mądrych Adamskich w magistracie ... czemu się dziwicie ??? Jak urbanizacją Miasta Wrocławia zajmuje się emeryt...rozwiń całość

      Co ty mierny mały wiejski człowieczku z Pobiednej tam robisz !???? Takich mamy mądrych Adamskich w magistracie ... czemu się dziwicie ??? Jak urbanizacją Miasta Wrocławia zajmuje się emeryt strażacki !! To to samo jakby szewca (nie ubliżając szewcowi) dopuścić do leczenia ludzi .... To jakiś obłęd i paranoja w Mieście Uniwersyteckim z ogromną kadrą wykształconych kierunkowo Ludzi zarządza emeryt strażacki !!!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Adamski !!! Paszoł won na swoją emeryturę strażacką !!

      Jarek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      Co ty mierny mały wiejski człowieczku z Pobiednej tam robisz !???? Takich mamy mądrych Adamskich w magistracie ... czemu się dziwicie ??? Jak urbanizacją Miasta Wrocławia zajmuje się emeryt...rozwiń całość

      Co ty mierny mały wiejski człowieczku z Pobiednej tam robisz !???? Takich mamy mądrych Adamskich w magistracie ... czemu się dziwicie ??? Jak urbanizacją Miasta Wrocławia zajmuje się emeryt strażacki !! To to samo jakby szewca (nie ubliżając szewcowi) dopuścić do leczenia ludzi .... To jakiś obłęd i paranoja w Mieście Uniwersyteckim z ogromną kadrą wykształconych kierunkowo Ludzi zarządza emeryt strażacki !!!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kompromis

      123Piotr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 1

      To zróbmy kompromis - przez jeden tydzień ITS wyłączamy - przez kolejny tydzień działa. Wtedy będzie można zobaczyć odkorkowany Wrocław. Tylko kto się później wytłumaczy ze 110 milionów wydanych na...rozwiń całość

      To zróbmy kompromis - przez jeden tydzień ITS wyłączamy - przez kolejny tydzień działa. Wtedy będzie można zobaczyć odkorkowany Wrocław. Tylko kto się później wytłumaczy ze 110 milionów wydanych na ITS które poszły w błoto............zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niby tak

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

      Tylko pomyśl, chłopie!
      To byłoby przeniesienie tylko jednych korków w drugie. Jak sobie teraz jadąc do centrum stoję 8 minut w korku przed Wiśniową, to przy likwidacji świateł POMIJAJĄC MASAKRĘ NA...rozwiń całość

      Tylko pomyśl, chłopie!
      To byłoby przeniesienie tylko jednych korków w drugie. Jak sobie teraz jadąc do centrum stoję 8 minut w korku przed Wiśniową, to przy likwidacji świateł POMIJAJĄC MASAKRĘ NA SAMYM SKRZYŻOWANIU, o te 8 minut dłużej postoję w centrum. A nawet więcej, bo NAGLE ZAWALI SIĘ WIĘCEJ SAMOCHODÓW z innych kierunków miasta. A tak to przynajmniej autobusy i samochody na "obwodnicowych" drogach mogą w miarę normalnie przejechać i piesi przejść w ogóle przez ulice.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama