Pociągi do Wrocławia pojadą co pół godziny

    Pociągi do Wrocławia pojadą co pół godziny

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pociągi do Wrocławia pojadą co pół godziny

    ©Fot. Piotr Krzyzanowski/Polskapresse

    Pociągi na trasach Wrocław-Wałbrzych, Wrocław-Legnica, Wrocław-Wołów, Wrocław-Oborniki Śląskie i Wrocław-Jaworzyna Śląska mają kursować co pół godziny. Takie plany ma urząd marszałkowski.
    Pociągi do Wrocławia pojadą co pół godziny

    ©Fot. Piotr Krzyzanowski/Polskapresse

    Aby było to możliwe, Dolny Śląsk chce kupić nowe pociągi. – Chcemy by kursowało dwadzieścia par pociągów na dobę w takcie co pół godziny. Cztery nowe składy pociągów znajdą się już w grudniowym rozkładzie na trasie z Wrocławia do Obornik Śląskich – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa. Pociągi zostaną kupione za pieniądze, które początkowo miały być przeznaczone na stworzenie portalu E-dolnyslask.


    Jak podkreśla Michalak, by pociągów było jeszcze więcej i kursowały jeszcze częściej, konieczne są zmiany w samym Wrocławiu. A na granicy miasta kończy się wpływ urzędu marszałkowskiego. Miejska sieć kolejowa jest niewydolna i nie przyjmie więcej niż 20 nowych par pociągów. Po Wrocławiu jeżdżą pociągi międzymiastowe i międzynarodowe, a by stworzyć prawdziwą kolej aglomeracyjną trzeba wrocławskie tory przebudować.

    Pociągi na wymienionych trasach mają kursować co pół godziny w ciągu kilku najbliższych lat. Niezależnie od tego co zamierza urzad marszałkowski, Polskie Linie Kolejowe planują remonty tras kolejowych. W planach remontów są trasy do Oleśnicy, Wołowa i Jelcza-Laskowic.

    Poza tym Jerzy Michalak ma pomysł choćby na uruchomienie turystycznej trasy do Jedliny-Zdroju. Jest to bardzo malownicza i atrakcyjnie położona trasa, gdzie jeszcze w XIX w. jeździła kolejka. – Ma ona niemałą wartość turystyczną, wymaga jednak pilnego remontu. Zapytaliśmy PLK o możliwość przejęcia od nich tej linii i wyremontowanie jej – mówi Jerzy Michalak.

    Czytaj także

      Komentarze (91)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no jak to... kolejka turystyczna kursowała do Jedliny JESZCZE w XIX wieku ?!

      Ryś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Trasa Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój (wtedy Croischwitz - Bad Charlotenbrunn) została wybudowana w latach 1902-1904, a to już był XX wiek. Pod koniec XIX wieku powstała linia Wałbrzych Główny...rozwiń całość

      Trasa Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój (wtedy Croischwitz - Bad Charlotenbrunn) została wybudowana w latach 1902-1904, a to już był XX wiek. Pod koniec XIX wieku powstała linia Wałbrzych Główny - Kłodzko Główne (wtedy Dittersbach - Glatz Hbf), ale to już całkiem inna historia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co z połąćzeniami do Stronia Sląskiego

      mieszkaniec stronia Śląskiego (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wszędzie ładuje się połączenia trzeba czy nie trzeba a polączenia Wrocław -Stronie jak nie było tak nie
      ma.Ilu turystów skorzystałoby z tego polączenia ,jakie tereny atrakcyjne, piękny przejazd,...rozwiń całość

      Wszędzie ładuje się połączenia trzeba czy nie trzeba a polączenia Wrocław -Stronie jak nie było tak nie
      ma.Ilu turystów skorzystałoby z tego polączenia ,jakie tereny atrakcyjne, piękny przejazd, po drodze Lądek Zdr. uzdrowiska, ale brak wsparcia politycznego wszystko to niweluje, może teraz ktoś z PIS na to popatrzy inaczej.Ilu studentów skorzystałoby z szynobusu, mozna weekend przyjechać z nartami bo one wejdą do szynobusu.Może ktoś w końcu ruszy w tym kierunku.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dwa lata temu mogły, dziś nie mogą

      K (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Co pól godziny pociągi jeździły dwa lata temu. Było 21 połączeń Wrocław-Wołów, teraz około 11. Ja się pytam jak wtedy się dało? Dziś już się nie da, potrzebna przebudowa... W ciągu ostatnich 5 lat...rozwiń całość

      Co pól godziny pociągi jeździły dwa lata temu. Było 21 połączeń Wrocław-Wołów, teraz około 11. Ja się pytam jak wtedy się dało? Dziś już się nie da, potrzebna przebudowa... W ciągu ostatnich 5 lat linia na całej długości była zmodernizowana! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A Wrocław - Oława????

      ollliiiaaa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

      tylko rano jeżdżą częściej, poza tym nawet co 1,5- 2 godz, w weekendy jeszcze gorzej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Most kolejowy

      Brzeg Dolny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

      Kiedy remont ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      phi

      szary człowiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 10

      Trasa Wrocław wołów - co 3 miesiące rozkład jest zmieniany a rano co półgodziny mniej więcej od 18.10 będą jeździły, remont na tej trasie niedawno się zakończył, absurd kolejny ! A popołudniu to...rozwiń całość

      Trasa Wrocław wołów - co 3 miesiące rozkład jest zmieniany a rano co półgodziny mniej więcej od 18.10 będą jeździły, remont na tej trasie niedawno się zakończył, absurd kolejny ! A popołudniu to przepraszam jak juz się człowiek naczeka to tłok ze ciężko wytrzymać, a i te ostatnie przedzialy - gdzie po pracy w drodze do domu należy się odstresować wiec piwko i fajka tam króluje! Strach stać i się zbliżać i ta 100% akceptacja takiego stanu rzeczy przez konduktora! Pogratulować :D zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak zwykle pomysły od czapy

      dolnoslązak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 1

      No tak, do Jedliny kolejka turystyczna dla wrocławian. Którą poza dwoma pociągami w letnie weekendy nikt nie będzie jeździł. Są ważniejsze potrzeby kolejowe na Dolnym Sląsku. Linia do Lwówka...rozwiń całość

      No tak, do Jedliny kolejka turystyczna dla wrocławian. Którą poza dwoma pociągami w letnie weekendy nikt nie będzie jeździł. Są ważniejsze potrzeby kolejowe na Dolnym Sląsku. Linia do Lwówka Śląskiego (nieporównywalnie piękniejsza niż do Jedliny), do Karpacza, Kowar, Świeradowa, Stronia Śląskiego, Mieroszowa, cały ciąg komunikacyjny Legnica - Jerzmanice Zdrój - Lwówek Śląski - Jelenia Góra (najkrótsza trasa dla Zagłębia Miedziowego w Karkonosze)... Tamte linie nie dość że atrakcyjne turystycznie, to jeszcze na ci dzień korzystaliby z nich mieszkańcy. Dość już snucia odrealnionych wizji, czas na konkretne i praktyczne działania dla mieszkańców Dolnego Śląska!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No właśnie

      Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      Koleje Dolnośląskie jak na razie dobre są głównie w likwidowaniu linii kolejowych. Pociągi na trasie do Lwówka po wielu latach starań dopiero Kolejom Dolnośląskim udało się ostatecznie uwalić. Do...rozwiń całość

      Koleje Dolnośląskie jak na razie dobre są głównie w likwidowaniu linii kolejowych. Pociągi na trasie do Lwówka po wielu latach starań dopiero Kolejom Dolnośląskim udało się ostatecznie uwalić. Do Szklarskiej też przez pewien czas KD jako jedyna spółka nie jeździły, bo przeszkadzały im drzewa rosnące przy torach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Michalak "staram się, do cholery, ale mi nie wychodzi" znowu w akcji??

      tak tylko pytam... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Żeby go wybrali to nawet gotów osobiście kawę serwować w tych pociągach.
      A docelowo marzy się Michalakowi fotel marszałka województwa. Takiego ma pomysła Michalak "staram się, do cholery, ale mi...rozwiń całość

      Żeby go wybrali to nawet gotów osobiście kawę serwować w tych pociągach.
      A docelowo marzy się Michalakowi fotel marszałka województwa. Takiego ma pomysła Michalak "staram się, do cholery, ale mi nie wychodzi"zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Już raz cukierki rozdawał w pociągu, więc kto wie :-)

      Leon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      chociaż ja to zamiast kawy wolałbym kebaba albo frytki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Koleje Dolnośląskie to śmiech na sali

      Znaffca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Ostatnio w weekend (niedziela, godzina 19.30-21.30) - trasa Węgliniec - Wrocław jechało tak wiele osób, że konduktor nie pozwolił ludziom wsiąść na kilku stacjach. Nie rozumiem tego, dlaczego...rozwiń całość

      Ostatnio w weekend (niedziela, godzina 19.30-21.30) - trasa Węgliniec - Wrocław jechało tak wiele osób, że konduktor nie pozwolił ludziom wsiąść na kilku stacjach. Nie rozumiem tego, dlaczego zwyczajnie nie puszczą dwóch wagonów, skoro mogą? Wiem, że mogą bo stoją na stacji w Legnicy, wiec nie są eksploatowane wszystkie z nich w każdej chwili. Niechże coś z tym zrobią bo to wstyd brać pieniądze za bilet na taki "przejazd"...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pytania !

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      A jak tam zakończyła się "afera" portalu E-dolnyslask - kto komu ile zapłacił ? Czy ktoś poniósł za to odpowiedzialność ?!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama