Jak parkować na Sępolnie i Biskupinie? Mieszkańcy mają swój...

    Jak parkować na Sępolnie i Biskupinie? Mieszkańcy mają swój pomysł

    Grzegorz Demczyszak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Miejskie plany zakładają wprowadzenie na części ulic Sępolna i Biskupina ruchu jednokierunkowego

    Miejskie plany zakładają wprowadzenie na części ulic Sępolna i Biskupina ruchu jednokierunkowego ©UM Wrocławia

    Po tym jak w piątek na GazetaWroclawska.pl przedstawiliśmy pomysły wrocławskich urzędników na uporządkowanie parkowania na Sępolnie i Biskupinie, w internecie zawrzało. Mieszkańcy osiedli policzyli, że zaproponowane przez miasto rozwiązania w rzeczywistości będą oznaczały zmniejszenie nawet o kilkadziesiąt liczby miejsc postojowych na niektórych ulicach. A na Sępolnie powstał nowy, obywatelski wariant parkowania. Zakłada on, że parkingi powstałyby kosztem części dzierżawionych od gminy ogródków.
    Miejskie plany zakładają wprowadzenie na części ulic Sępolna i Biskupina ruchu jednokierunkowego

    Miejskie plany zakładają wprowadzenie na części ulic Sępolna i Biskupina ruchu jednokierunkowego ©UM Wrocławia

    Sonda

    Który wariant parkowania na Sępolnie jest najlepszy?

    Przypomnijmy, że zasady parkowania na Sępolnie i Biskupinie mają zostać wprowadzone wiosną przyszłego roku. Jakie to będą zasady? Miasto twierdzi, że zdecyduje dopiero po rozpoczynających się w tym tygodniu konsultacjach z mieszkańcami. Pierwsze spotkanie w Szkole Podstawowej nr 45 przy ul. Krajewskiego zaplanowano na godz. 17.30 w najbliższy czwartek.

    Urzędnicy proponują m.in. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego - sąsiednimi uliczkami będzie można dojechać naprzemiennie albo wgłąb osiedli, albo do głównych dróg.
    Na osiedlu ma też obowiązywać strefa zamieszkania z ograniczeniem prędkości do 20 km/h i pierwszeństwem ruchu pieszych. Wprowadzenie takiej strefy wiąże się z jeszcze jedną zasadą - można w niej parkować tylko w wyznaczonych miejscach. Na poszczególnych ulicach powstaną więc parkingi. I to właśnie ich lokalizacja budzi na obu osiedlach największe emocje.

    Urzędnicy z ratusza proponują mieszkańcom do wyboru dwa warianty.

    Wariant 1.
    Przewiduje parkowanie po obu stronach jezdni równolegle do krawężników. Auta po prawej stronie zatrzymywałyby się jednak na chodnikach, a te stojące po prawej stronie - na jezdniach. Dzięki temu piesi odzyskaliby dla siebie jeden chodnik. Przejazd między autami byłby jednak bardzo wąski - miałby tylko 2,5 metra szerokości. I to przy założeniu, że wszystkie samochody zaparkują idealnie w wyznaczonych miejscach.



    Wariant 2.
    To oddanie pieszym obu chodników i ustawienie aut na jezdni ale tylko po jednej stronie. W tym wariancie jednak miejsc parkingowych byłoby jednak o połowę mniej. Na większości ulic byłoby ich zdecydowanie mniej niż samochodów.



    Gdy pokazaliśmy miejskie pomysły, w internecie zawrzało. - Nikt nie wziął pod uwagę aby zapewnić swobodny przejazd śmieciarki, która co tydzień przejeżdża przez ulice - pisze internauta Obywatel na naszym forum. Mieszkańcy wytykają też urzędnikom, że źle policzyli samochody parkujące obecnie na osiedlu. - Niedziela, godzina 19, ul. Potebni: 122 samochody. Według urzędasów 51! Kiedy oni to sprawdzali? Chyba o 13 jak wszyscy są w pracy - pisze na Facebooku internauta Grzegorz.
    Z wyliczeń mieszkańców wynika, że obie propozycje urzędu oznaczają ograniczenie liczby miejsc postojowych o kilkadziesiąt na każdej ulicy. Na przykład na wspomnianej ulicy Potebni w wariancie pierwszym byłoby tylko 71 miejsc, a w drugim - 36.

    Na Sępolnie powstał więc nowy, obywatelski projekt parkowania na osiedlu. - Tylko ten sposób parkowania gwarantuje, że liczba miejsc parkingowych nie będzie mniejsza od obecnej - przekonują jego autorzy. I dodają, że dzięki ich wariantowi, przez ich ulice swobodnie przejedzie straż pożarna, czy śmieciarka. - To droższe rozwiązanie. Ale albo róbmy coś porządnie, albo nie róbmy w ogóle - przekonują.

    Wariant 3.
    To pomysł mieszkańców, który pojawił się w internecie po naszym piątkowym tekście. Zakłada zorganizowanie parkingów kosztem części przydomowych ogródków, dzierżawionych od gminy. Auta parkowałby tam prostopadle do jezdni, lub skośnie. Po drugiej stronie ulicy auta zatrzymywałyby się już albo równolegle do jezdni, albo również częściowo na obecnych ogródkach.


    fot. Facebook "Zróbmy porządek na Sępolnie i Biskupinie"


    fot. Facebook "Zróbmy porządek na Sępolnie i Biskupinie"

    Co na to urzędnicy? Tomasz Stefanicki, oficer pieszy z urzędu miejskiego, jeden z autorów skrytykowanych przez mieszkańców miejskich wariantów parkowania, powiedział nam że każdy pomysł mieszkańców zgłoszony i cieszący się poparciem zostanie rozpatrzony przez kolegium prezydenckie. Szybko zastrzegł jednak, że wprowadzenie przygotowanego przez mieszkańców trzeciego wariantu wiązałoby się z koniecznością zmiany planu zagospodarowania przestrzennego.

    To co najmniej dziwne, bo plan zagospodarowania przestrzennego tych osiedli... nie istnieje. - Dla Sępolna i Biskupina nie ma obecnie planu zagospodarowania - przyznaje Piotr Fokczyński, dyrektor Wydziału Architektury i Budownictwa we wrocławskim urzędzie.

    Po tej informacji Tomasz Stefanicki wycofał się ze swojej wypowiedzi. Tym razem twierdzi, że na budowę parkingów kosztem części ogródków nie pozwala fakt, że osiedla są objęte ochroną konserwatorską. - Jeśli jednak zdecydowana większość mieszkańców wskaże ten pomysł, przeanalizujemy możliwość jego wprowadzenia - mówi Stefanicki

    Czytaj także

      Komentarze (66)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za co biorą pensje?

      Marek Biskupiński (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Podsumowanie informacji : pan Stefanicki podaje nieprawdziwe informacje(gdzie honor "oficera"?), urzednicy miejscy nie umieją policzyc aut parkujących na ulicy. Co ci ludzie robia jeszcze na swoich...rozwiń całość

      Podsumowanie informacji : pan Stefanicki podaje nieprawdziwe informacje(gdzie honor "oficera"?), urzednicy miejscy nie umieją policzyc aut parkujących na ulicy. Co ci ludzie robia jeszcze na swoich stanowiskach?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jacy "mieszkańcy", taka matematyka

      Dron (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

      A niech mieszkańcy wyliczą, jakim cudem obecnie na ul. Potebni parkują 122 samochody, po obu stronach jezdni, a po wprowadzeniu wariantu 1, z parkowaniem po obu stronach jezdni, zrobi się nagle 71...rozwiń całość

      A niech mieszkańcy wyliczą, jakim cudem obecnie na ul. Potebni parkują 122 samochody, po obu stronach jezdni, a po wprowadzeniu wariantu 1, z parkowaniem po obu stronach jezdni, zrobi się nagle 71 miejsc? Jakim cudem?
      Fermenciarze już się cieszą, razem z redakcją.
      Pogratulować.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ech, kolejny palant, który nigdy nie był na ulicy, o której pisze

      qqqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Z reguły pomijam wypociny ludzi ograniczonych milczeniem, ale dla ciebie zrobię wyjątek.

      Otóż obecnie wielu ludzi parkuje prostopadle do drogi - w ogródkach - przez co mieści się dużo więcej aut,...rozwiń całość

      Z reguły pomijam wypociny ludzi ograniczonych milczeniem, ale dla ciebie zrobię wyjątek.

      Otóż obecnie wielu ludzi parkuje prostopadle do drogi - w ogródkach - przez co mieści się dużo więcej aut, niż w wariancie parkowania równoległego, który postulują bezużyteczni urzędnicy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To proste

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Bo teraz parkują na chodnikach i w ogródkach. Liczba 122 nie jest wymyślona. Tyle jest realnie samochodów zaparkowanych na całej długości ulicy. Jeśli samochody będą tylko parkować równolegle po...rozwiń całość

      Bo teraz parkują na chodnikach i w ogródkach. Liczba 122 nie jest wymyślona. Tyle jest realnie samochodów zaparkowanych na całej długości ulicy. Jeśli samochody będą tylko parkować równolegle po obu stronach (pomysł miasta) to liczba miejsc parkingowych zmaleje do 71. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      symetrycznie i sprawiedliwie

      Sępolno (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Zdecydowanie popieram wariant z parkingami na terenie obecnych ogródków.
      Jednak uważam, że aby zachować myśl urbanistyczną osiedla, powinno się utrzymać symetrię, czyli po obu stronach jezdni...rozwiń całość

      Zdecydowanie popieram wariant z parkingami na terenie obecnych ogródków.
      Jednak uważam, że aby zachować myśl urbanistyczną osiedla, powinno się utrzymać symetrię, czyli po obu stronach jezdni wydzielić jednakową szerokość ogródków.
      Takie działanie nie ograniczałoby się do stanu obecnego, lecz miałoby charakter przyszłościowy i zapobiegłoby przepychankom międzysąsiedzkim na temat "lepszej-uprzywilejowanej" i "gorszej" strony ulicy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dokładnie - inaczej będzie trudno się dogadać!

      qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Poza tym, parkowanie obustronne jest jedynym rozwiązaniem gwarantującym w przybliżeniu jedno miejsce parkingowe na jedno mieszkanie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bez

      Komentarza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Jest jeszcze jedno rozwiązanie, zabronić parkowania samochodów nie zarejestrowanych we Wrocławiu. Ewentualnie wprowadzić opłatę miesięczna za postój takich aut, 300 złotych. Problem od razu zniknie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wariant4

      gg13 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

      Zostaje parkowanie na starych chodnikach (cały samochód na chodniku), równolegle do jezdni, zabrać,przesunąć żywopłoty, które mają prawie 80 cm szerokości(te od strony ulicy) a w tym miejscu...rozwiń całość

      Zostaje parkowanie na starych chodnikach (cały samochód na chodniku), równolegle do jezdni, zabrać,przesunąć żywopłoty, które mają prawie 80 cm szerokości(te od strony ulicy) a w tym miejscu zrobić chodnik dla pieszych.
      Jezdnia może być dwu kierunkowa, swobodny przejazd śmieciarki, straży itpzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odzywają sie

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Dzierżawcy błędnie myśląc ze są właścicielami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rozwiązanie

      Andrzej

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Niemcy, twórcy tej architektury, dawno w niektórych swoich miastach ten problem rozwiązali przez poszerzenie chodników do pełnej szerokości wymaganej do zaparkowania aut wzdłuż i wybudowanie nowych...rozwiń całość

      Niemcy, twórcy tej architektury, dawno w niektórych swoich miastach ten problem rozwiązali przez poszerzenie chodników do pełnej szerokości wymaganej do zaparkowania aut wzdłuż i wybudowanie nowych chodników przy budynkach z pozostawieniem ogródków pomiędzy chodnikiem i pasem parkingowym.
      U nas, ze względów finansowych nie do zrealizowania ale wart rozpatrzeniazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale przy budynkach są już chodniki!

      qqq (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Teraz tylko potrzeba zająć przy drodze 2,5 metrowy pas ogródków i wyłożyć je prefabrykowanymi ażurowymi 'kratkami'. Koszt naprawdę niewielki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      administrator chodnika

      ania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Jeżeli chodnik przylega bezpośrednio do ogrodzenia domu, obowiązek odśnieżania i dbania o niego spoczywa na właścicielu nieruchomości. Płacę ubezpieczenie za ten chodnik, zamiatam, odśnieżam i...rozwiń całość

      Jeżeli chodnik przylega bezpośrednio do ogrodzenia domu, obowiązek odśnieżania i dbania o niego spoczywa na właścicielu nieruchomości. Płacę ubezpieczenie za ten chodnik, zamiatam, odśnieżam i sypie piaskiem w zimie, żeby nikomu nic się nie stało,bo wtedy to ja odpowiadam. Z punktu widzenia prawa to ja jestem administratorem chodnika. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      haha

      ktosik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Czego narzekacie zagłosowaliście na cymbała teraz tak macie :-)) Brawo dla Pana D i jego ekipy... PS Ja bym proponował jeszcze umieścić ścieżkę rowerową w każdym z Wariantów nie zapomnijcie o...rozwiń całość

      Czego narzekacie zagłosowaliście na cymbała teraz tak macie :-)) Brawo dla Pana D i jego ekipy... PS Ja bym proponował jeszcze umieścić ścieżkę rowerową w każdym z Wariantów nie zapomnijcie o rowerzystach :-) Pozdrawiam miłego dnia.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      123 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      A nie lepiej postawić zakazy parkowania i ewentualnie wybudować płatny parking. Rowerzyści są przecież najważniejsi!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prkowaNIE

      oskar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      Który to już raz zdesperowani wrocławianie musza wyręczać zidiociałych u
      " urzędników " z ekipy Pana D? I co? i nic. Ich radosna twórczość trwa w najlepsze psując do bólu miasto.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Polecamy

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Weekend z Frankensteinem – 24-26 sierpnia 2017

      Weekend z Frankensteinem – 24-26 sierpnia 2017

      Gry On Line - Zagraj Reklama