Miasto zapowiada nowe zasady parkowania na Sępolnie i...

    Miasto zapowiada nowe zasady parkowania na Sępolnie i Biskupinie. Chodniki wrócą do pieszych

    Grzegorz Demczyszak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na Sępolnie i Biskupinie samochody parkują dziś na chodnikach. Dla pieszych nie ma tam miejsc
    1/12
    przejdź do galerii

    Na Sępolnie i Biskupinie samochody parkują dziś na chodnikach. Dla pieszych nie ma tam miejsc ©Grzegorz Demczyszak

    Piesi na Sępolnie i Biskupinie nie będą już musieli lawirować między zaparkowanymi na całej szerokości chodników samochodami. Odzyskają dla siebie chodniki, za to auta będą mogły parkować tylko w wyznaczonych miejscach. Same osiedlowe uliczki mają być w większości jednokierunkowe, a z przydomowych ogródków znikną wszystkie dzikie miejsca postojowe. To propozycje wrocławskich urzędników na rozwiązanie problemów komunikacyjnych na tych osiedlach.

    Sonda

    Jak oceniasz propozycje urzędników dotyczącą organizacji ruchu na Sępolnie i Biskupinie?

    W pierwszej kolejności nowe zasady mają zostać wprowadzone już wiosną przyszłego roku na ul. Potebni na Sępolnie oraz na ul. Kotsisa i Abramowskiego na Biskupinie. Gdy tam okażą się skuteczne, podobny los spotka ul. Orłowskiego, Michałowskiego, Rodakowskiego, Stanisławskiego, Pankiewicza, Wyczółkowskiego, Sempołowskiej i Stefczyka na Biskupinie, a także Głowackiego, Godebskiego, Okrzei, Nulla, Sławka, Kasprzaka, Wysockiego i Szanieckiego na Sępolnie.


    Co konkretnie proponują urzędnicy? Po pierwsze wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Sąsiednimi uliczkami będzie można dojechać naprzemiennie albo wgłąb osiedli, albo do głównych dróg. I tak na przykład ul. Rodakowskiego na Biskupinie dojedziemy do ul. Olszewskiego, a sąsiednią Michałowskiego - do Braci Gierymskich. Na Sępolnie zaś przykładowo kierowcy dojadą ul. Nulla do Partyzantów, a sąsiednią Potebni - w kierunku Dembowskiego.







    Oprócz ruchu jednokierunkowego, miasto proponuje wprowadzenie na Sępolnie i Biskupinie strefy zamieszkania z ograniczeniem prędkości do 20 km/h i pierwszeństwem ruchu pieszych. Wprowadzenie takiej strefy wiąże się z jeszcze jedną zasadą - można w niej parkować tylko w wyznaczonych miejscach. Na poszczególnych ulicach powstaną więc parkingi.

    Tu urzędnicy proponują mieszkańcom do wyboru dwa warianty. Pierwszy przewiduje parkowanie po obu stronach jezdni równolegle do krawężników. Auta po prawej stronie zatrzymywałyby się jednak na chodnikach, a te stojące po prawej stronie - na jezdniach. Dzięki temu piesi odzyskaliby dla siebie jeden chodnik. Przejazd między autami byłby jednak bardzo wąski - miałby tylko 2,5 metra szerokości. I to przy założeniu, że wszystkie samochody zaparkują idealnie w wyznaczonych miejscach.



    Drugi wariant, to oddanie pieszym obu chodników i ustawienie aut na jezdni ale tylko po jednej stronie. W tym wariancie jednak miejsc parkingowych byłoby jednak o połowę mniej. Na większości ulic byłoby ich zdecydowanie mniej niż samochodów.



    - Przestrzeni wystarczy tylko do poprowadzenia ruchu jednokierunkowego i taka jest nasza propozycja - mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy z urzędu miejskiego, jeden z autorów propozycji zmian w organizacji ruchu na Biskupinie i Sępolnie.

    - To dobry pomysł. Chodnika nie widziałam tutaj już od dawna. Zawsze to jakaś forma bezpieczeństwa. Najbardziej skorzystają na tym rodzice poruszający się tutaj z wózkami - mówi Krystyna Dobroć z ul. Rodakowskiego.

    Nowy sposób parkowania ma być też sposobem na likwidację dzikich miejsc parkingowych, które wielu mieszkańców Wielkiej Wyspy urządziło sobie na dzierżawionych od gminy ogródkach owocowo-warzywnych. Nie będą już mogli z nich korzystać.

    W magistracie tłumaczą, że jeśli wybrany zostanie jeden z dwóch zaproponowanych nowych wariantów parkowania, miasto nie widzimy możliwości aby jednocześnie funkcjonował obecny, w którym kierowcy nielegalnie parkują w swoich ogródkach.

    - Chcemy stworzyć warunki do eliminacji nielegalnego parkowania, które obecnie odbywa się na chodnikach, ale także w ogródkach. Część mieszkańców bez zezwoleń utworzyła parkingi i garaże - mówi Stefanicki.

    Zanim zmiany zostaną wprowadzone, na obu osiedlach odbędą się konsultacje z mieszkańcami. Będą oni wtedy mogli zgłaszać także swoje propozycje na rozwiązanie problemu braku miejsc parkingowych i blokowania chodników przez samochody.

    Czytaj także

      Komentarze (226)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co

      345 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      A co z samochodami zajmującymi alejkę przy ul.Partyzantów między ulicami Waryńskiego a Monte Cassino?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      symetrycznie i sprawiedliwie

      Sępolno (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Zdecydowanie popieram wariant z parkingami na terenie obecnych ogródków.
      Jednak uważam, że aby zachować myśl urbanistyczną osiedla, powinno się utrzymać symetrię, czyli po obu stronach jezdni...rozwiń całość

      Zdecydowanie popieram wariant z parkingami na terenie obecnych ogródków.
      Jednak uważam, że aby zachować myśl urbanistyczną osiedla, powinno się utrzymać symetrię, czyli po obu stronach jezdni wydzielić jednakową szerokość ogródków.
      Takie działanie nie ograniczałoby się do stanu obecnego, lecz miałoby charakter przyszłościowy i zapobiegłoby przepychankom międzysąsiedzkim na temat "lepszej-uprzywilejowanej" i "gorszej" strony ulicy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      symetrycznie

      gość-2009 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Chętnie odsprzedam miastu pas mojego ogródka. Za "Śląskową" cenę

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto to jest Stefanicki?

      gość-2009 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Na moim ogródku, za który płacę podatek i który mam w KW wolno mi stawiać samochód i żaden urzędas typu tytułowego nie będzie mi nic dyktował. A wiatę na samochód na swoim ogródku w myśl...rozwiń całość

      Na moim ogródku, za który płacę podatek i który mam w KW wolno mi stawiać samochód i żaden urzędas typu tytułowego nie będzie mi nic dyktował. A wiatę na samochód na swoim ogródku w myśl aktualnego prawa mam prawo postawić bez pytania ich o zgodę. W razie czego mam inne argumenty.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ile było wypadków z ofiarami ze strony pieszych?

      gość-2009 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Co jest powodem takiego opiekuńczego stanowiska oficera pieszego?
      Ile było wypadków/kolizji z udziałem poszkodowanych pieszych na Sępolnie i Biskupinie? Ja takich nie znam.
      Jak ktoś jedzie autem...rozwiń całość

      Co jest powodem takiego opiekuńczego stanowiska oficera pieszego?
      Ile było wypadków/kolizji z udziałem poszkodowanych pieszych na Sępolnie i Biskupinie? Ja takich nie znam.
      Jak ktoś jedzie autem i krowa mu przed maską lezie to jej nie przejedzie, najwyżej jej nabluzga. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nareszcie!

      wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Chcesz parkować? To rób to na swoim terenie albo płać.
      Cieszę się, że miasto wypowiada wojnę złomowi na tych pięknych osiedlach. Dotychczas zbierało się na wymioty na widok tego śmiecia...rozwiń całość

      Chcesz parkować? To rób to na swoim terenie albo płać.
      Cieszę się, że miasto wypowiada wojnę złomowi na tych pięknych osiedlach. Dotychczas zbierało się na wymioty na widok tego śmiecia pozostawionego na terenie publicznym.
      Pora ustalić, że miejsce parkingowe nie jest podstawowym prawem człowieka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      parkowanie na chodniu

      obywatel porządny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Straż miejska do dzieła! Ileż mandatów możecie dzisiaj wlepić za złe parkowanie!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      parkowanie

      mieszkanka Potebni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Jak urzędnicy biorą się za porządkowanie to wychodzą takie głupie pomysły. Zamiast kombinować po której stronie ustawiać samochody i zwężać przejazd ( 2,5m czy śmieciarka przejedzie, a straż...rozwiń całość

      Jak urzędnicy biorą się za porządkowanie to wychodzą takie głupie pomysły. Zamiast kombinować po której stronie ustawiać samochody i zwężać przejazd ( 2,5m czy śmieciarka przejedzie, a straż pożarna w razie potrzeby?) i wyprowadzać samochody z ogródków to należało by zrobić na ogródkach po obu stronach ( mijanką) estetyczne zatoczki, likwidując wszystkie zadaszenia i wyremontować chodniki. Druga wersja to wyremontować chodniki między budynkami a ogródkami, zrobić dojścia od bramy budynku do jezdni a od strony jezdni zlikwidować chodniki tworząc miejsca postojowe dla samochodów. A trzecia wersja to zabrać pod chodnik część ogródków a w miejsce starego chodnika zrobić miejsca postojowe. Część ogródków to niestety same chwasty i zlikwidowanie części wpłynie na estetykę miejsca. Tylko trzeba pomyśleć a nie robić kreski na planiezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      parkowanie w ogrodku

      borsuk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Niech ktoś mi wytłumaczy, dlaczego nie można parkować we własnym ogródku!? Nie chodzi mi o fakt stawiania garaży i wiat bez pozwolenia, ale za czy urzędnicy uznali teraz za nielegalne utwardzone...rozwiń całość

      Niech ktoś mi wytłumaczy, dlaczego nie można parkować we własnym ogródku!? Nie chodzi mi o fakt stawiania garaży i wiat bez pozwolenia, ale za czy urzędnicy uznali teraz za nielegalne utwardzone podjazdy i bramy!? "Od zawsze" ludzi mieli w ogródkach takie podjazdy i nikt się nie czepiał. W przypadku nowych domów w planie zagospodarowania działki projektant na ogół wrysowuje taki podjazd (oczywiście z zachowaniem powierzchni działki czynnej biologicznie itp.).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nullo

      merci (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Bardzo dobry pomysł. Nareszcie coś dla ludzi. Przecież te chodniki,ogródki przydomowe to załadowane są tym złomem(samochodami).Ci , co mają garaże to słono za nie płacą a dlaczego ci , którzy mają...rozwiń całość

      Bardzo dobry pomysł. Nareszcie coś dla ludzi. Przecież te chodniki,ogródki przydomowe to załadowane są tym złomem(samochodami).Ci , co mają garaże to słono za nie płacą a dlaczego ci , którzy mają te dzikie garaże nie ponoszą żadnych opłat z tego tytułu. Również powinny być zainstalowane progi zwalniające bo kierowcy urządzają sobie wyścigi na tych wąskich uliczkach a piesi chodzą środkiem jezdni bo na chodnikach nie ma miejsca.Chwała temu co się za to chce wziąć, chociaż będzie ciężko,a widzę to po treści wpisów zamieszczonych poniżej.Powodzenia!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KTO JEST INICJATOREM TEJ "REWOLUCJI" ???

      lanowiecki@op.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      Myślę,że inicjatorzy i autorzy tej "rewolucji" powinni się przedstawić z imienia i nazwiska.
      Jedni są za - widzę,że w zdecydowanej mniejszości, inni - w większości przeciw lub mają inne
      pomysły....rozwiń całość

      Myślę,że inicjatorzy i autorzy tej "rewolucji" powinni się przedstawić z imienia i nazwiska.
      Jedni są za - widzę,że w zdecydowanej mniejszości, inni - w większości przeciw lub mają inne
      pomysły. KTO za tym wszystkim stoi ? Mieszkam na Sępolnie od urodzenia czyli już 61 lat i nie słyszałem żeby moi sąsiedzi czy znajomi z taką inicjatywą występowali ! INICJATORZY I AUTORZY TYCH WSZYSTKICH URZĘDOWYCH POMYSŁÓW PRZEDSTAWCIE SIĘ MIESZKAŃCOM SĘPOLNA I BISKUPINA !!!!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto jest inicjatorem i dlaczego

      gość-2009 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Zgadzam się w całej rozciągłości z komentarzem lanowieckiego. Też mieszkam tam długo i o czymś takim nie słyszałem. A od mojego ogródka i tego co w nim robię urzędasom WARA.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Polecamy

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Weekend z Frankensteinem – 24-26 sierpnia 2017

      Weekend z Frankensteinem – 24-26 sierpnia 2017

      Gry On Line - Zagraj Reklama