Deklaracja śmieciowa - skąd ją wziąć i gdzie złożyć?
Formularz deklaracji możesz pobrać z naszej strony internetowej DEKLARACJA ŚMIECIOWA - kliknij tutaj, by pobrać plik pdf. Od 15 maja papierowe formularze deklaracji są również dostępne w Biurze Obsługi Klienta spółki Ekosystem (ul. Michalczyka 23) oraz w miejskich Centrach Obsługi Mieszkańca (ul. G. Zapolskiej 2/4, Bogusławskiego 10, pl. Nowy Targ 1/8, al. M. Kromera 44, ul. Kotlarska 41). Do deklaracji dołączona powinna zostać informacja o lokalach i właścicielach (kliknij tutaj i pobierz)
Deklarację śmieciową można dostarczyć osobiście lub wysłać pocztą.
W deklaracji właściciel nieruchomości (domek jednorodzinny), zarządca (budynek komunalny, spółdzielczy, wspólnotowy), bądź przedsiębiorca sam powinien wyliczyć opłatę, jaką co miesiąc będzie wpłacał na konto Gminy Wrocław.
Deklaracja śmieciowa - jak ją wypełnić
Do wzoru deklaracji śmieciowej dołączona jest instrukcja, ułatwiająca prawidłowe wypełnienie formularzy krok po kroku. Są też przykładowe wzory wypełnionych deklaracji.
Można także skorzystać z pomocy konsultantów infolinii spółki Ekosystem (czynna od godz. 7.30 do 17.15), tel. 71 758 69 11, 71 758 69 12, 71 758 69 13, 71 758 69 14.
Deklaracja śmieciowa - ile zapłacę?
Na stronie miasta dostępy jest kalkulator opłaty za śmieci (kliknij i uruchom)
Deklaracja śmieciowa - ważne pytania
- _Właściciel nieruchomości, czyli kto? _Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przez właściciela nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. Właścicielem nieruchomości jest zatem Jan Kowalski - właściciel domku jednorodzinnego, Jan Nowak dzierżawca terenu, na którym prowadzi myjnię samochodową, spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa i wybrany przez nią zarządca, fundacja władająca lokalem dzierżawionym od gminy bądź innego podmiotu. Uwaga! Zarządcy z Wrocławia postanowili solidarnie, że nie będą wypełniali deklaracji - powinni to zrobić sami mieszkańcy.
- Czy właściciele nieruchomości otrzymają od Gminy rachunki za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych? Właściciele nieruchomości nie będą otrzymywać od Gminy żadnych rachunków z tytułu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie miasta Wrocławia to opłata lokalna, o charakterze podatku.
- _Prowadzę działalność gospodarczą. Czy muszę wypowiedzieć umowę z dotychczasowym odbiorcą odpadów? _Wypowiedzieć umowę należy na dzień 30.06.2013 r., ale tyko w zakresie dotyczącym odbioru odpadów komunalnych. Odpady wynikające z działalności gospodarczej nie będące odpadami komunalnymi, nie będą obierane przez Gminę Wrocław w ramach opłaty. Na odbiór tych odpadów winno się zawrzeć umowę z wybranym przez siebie odbiorcą odpadów.
- _Jak można obniżyć wysokość opłaty? _Selektywna zbiórka odpadów obniży wysokość opłaty. Właściciel nieruchomość wypełniając deklarację, deklaruje selektywną lub nieselektywną zbiórkę odpadów komunalnych.
- Kto wyliczy wysokość opłaty wskazanej w deklaracji? Właściciel nieruchomości wypełniając deklarację zgodnie z instrukcją samodzielnie wylicza wysokość opłaty.
- _Co zrobić gdy prowadzę działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania? _W takiej sytuacji należy wypełnić jedną deklarację. Opłata stanowić będzie sumę opłaty wyliczonej dla nieruchomości zamieszkałej i opłaty wyliczonej dla nieruchomości niezamieszkałej, na której powstają odpady komunalne.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?