Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK w Krakowie lepsze niż we Wrocławiu? Lajkonik kontra krasnal... (LIST)

List Czytelnika
Tramwaj Plus marki Skoda jedzie do Wrocławia - zdjęcie ilustracyjne
Tramwaj Plus marki Skoda jedzie do Wrocławia - zdjęcie ilustracyjne fot. Piotr Krzyżanowski
Zrobiłem względne porównanie komunikacji miejskiej we Wrocławiu i w Krakowie po wizycie w stolicy Małopolski. Nasuwa mi się przede wszystkim pytanie, dlaczego wybraliśmy czeskie skody zamiast wygodnych polskich tramwajów - pisze nasz Czytelnik Mateusz Niczypor. - Pomijając tabor, pracownicy komunikacji miejskiej w Krakowie są zwyczajnie milsi i lepiej wychowani niż we Wrocławiu - dodaje nasz Czytelnik.

"Co zadecydowało o tym, że kupiliśmy graty? Mam na myśli czeskie skody 19t, czyli tramwaje Plus. Są sztywne, szarpią, niszczą stare tory, niszczą skrzyżowania torów, są ciasne i brzydkie w środku...
No, a w Krakowie cichy Bombardier NGT8 - dlaczego cichy? Ponieważ jego silnik nie hałasuje tak głośno podczas ruszania i podczas hamowania, jak te w Skodach 19t. I nie szarpie, mimo iż jest niskopodłogowy. Ma automatycznie zamykanie drzwi, gdy nikt nie stoi w obszarze fotokomórki, po co? Żeby np. klimatyzacja nie działała na marne - u nas we Wrocławiu działa na marne. NGT8 też ma niską podłogę, jak większość teraz produkowanych tramwajów Bombardiera, PESy, Newagu czy innych polskich firm kolejowych... dlaczego więc skoda?
W Krakowie na siedzeniach są narysowane symbole Krakowa, czyli Lajkonik. U nas we Wrocławiu podobno są Krasnale? Tylko gdzie one są - w tramwajach? Na dwóch czy trzech tramwajach siedzą na dachu nad motorniczym. To ma być wszystko? Pytam - gdzie są wrocławskie Krasnale?
W Krakowie każdy tramwaj ma już wewnętrzne elektroniczne tablice informujące o przystanku obecnym, następnym, kierunku i linii. We Wrocławiu mają je tylko najnowsze tramwaje Skody 16t, 19t. Słabo. W Krakowie nowsze tablice ponadto wyświetlają m.in datę, godzinę, trasę tramwaju i przystanki oraz czerwoną kulkę wskazującą w jakim miejscu trasy tramwaj jest, a także mapę w kółku z nazwami ulic wokół tramwaju i ulicy którą tramwaj się przemieszcza.
W Krakowie automaty na bilety są na monety, u nas na kartę i często mają awarie. Co nie jest fajne, bo ludzie zostawiają te karty. Automaty na bilety mają, także dodatkowe funkcje oprócz sprzedaży biletów, jak np. informację turystyczną itd.
W Krakowie są bus pasy, u nas takich niestety nie ma. Są planowane i na planach się kończy.
W Krakowie motorniczy są bardziej mili i informują pasażerów o różnych akcjach, typu wypadek itd. We Wrocławiu jeżdżą w większość znerwicowani i wkurzeni. I wszystko na minuty, bo MPK nadzoruje spóźnienia... szkoda, że UM nie nadzoruje głupot.
Bo jaki sens ma zielona fala dla tramwaju Plus? Tramwaj i tak na niektórych skrzyżowaniach stoi: przykład to Hubska i Gliniana.
I po raz kolejny podkreślam komfort jazdy pasażerów. Środkowy wózek w Skodzie 19t ("najnowszej") powinien nie hałasować, a tymczasem ustawiając sobie muzykę na full i tak się słyszy, że się toczy... jak klekot na prostej drodze, nie mówiąc o piskach w pierwszym i ostatnim członie. Do tego jak dodamy te beznadziejne piszczałki przy drzwiach co nawalają tysiąc decybeli to idzie ogłuchnąć.
Dlatego kto za nasze pieniądze Wrocławian kupił te Skody 19t? I po co? Dlaczego nie testowaliśmy jej przez pierwsze pół roku, żeby zobaczyć, że to wadliwy szrot. Ciekawe ile dopłacamy na naprawy tych skód.
Jedyne co mamy dobrego, to bardziej efektowną klimatyzację"

Mateusz

Zgadzacie się z tą oceną? Napiszcie Państwo swoją opinię w komentarzu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska