Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobus DLA uderzył w kamienicę

Janusz Krzeszowski, Marcin Torz
Autobus uderzył w drzwi wejściowe do kamienicy. Runęły razem z futryną
Autobus uderzył w drzwi wejściowe do kamienicy. Runęły razem z futryną Paweł Relikowski
6 osób rannych w wypadku na Krzywoustego. Psie Pole jeszcze długo poczeka na obwodnicę.

Sześć osób z lekkimi obrażeniami trafiło do szpitala po tym, jak w sobotę o godz. 10 rano autobus nr 904 Dolnośląskich Linii Autobusowych uderzył w budynek przy ul. Krzywoustego na Psim Polu.
Autobus jechał z Łoziny pod Długołęką w kierunku centrum Wrocławia.

Nagle, na łuku wąskiej drogi, wpadł w poślizg i prawym rogiem zahaczył o kamienicę. Uderzył prosto w drzwi do klatki schodowej. Zawalił się kawałek ściany.
- Usłyszeliśmy wielki huk, aż zadrżały ściany - opowiada Arkadiusz Furmańczuk, który mieszka na pierwszym piętrze budynku. Parter - na szczęście - jest niezamieszkany. Zajmuje go pomieszczenie gospodarcze. Kiedyś mieściła się tu biblioteka, potem firma usługowa.

- Autobus nie jechał szybko, więc nie naruszył konstrukcji domu - oddycha z ulgą Furmańczuk.
Czy rzeczywiście w budynku nadal można mieszkać, sprawdzi powiatowy inspektor nadzoru budowlanego. Ekspertyza techniczna będzie przeprowadzona dzisiaj. Na razie lokatorom kamienicy miasto zaproponowało noclegi w hotelu, ale odmówili.

Pechowym autobusem jechało trzydziestu pasażerów. Szóstkę lekko rannych już w sobotę, po opatrzeniu drobnych ran i potłuczeń, wypuszczono ze szpitala.
Biegnący między kamienicami na Psim Polu odcinek ulicy Krzywoustego to dziś jedna z najbardziej zakorkowanych i zniszczonych dróg w mieście. Szacuje się, że w czasie szczytu przejeżdża nią prawie pół tysiąca aut na godzinę.
Tymczasem odsuwa się budowa planowanej od lat obwodnicy Psiego Pola.
Droga miała zacząć się tuż za wiaduktem, u zbiegu ul. Krzywoustego i alei Jana III Sobieskiego. Wzdłuż ulicy Zielnej mieliśmy dojechać obwodnicą do miejsca, gdzie ul. Litewska krzyżuje się z ulicami Gorlicką i Szewczenki.

Budowa drogi sprawiłaby, że auta nie wjeżdżałyby do centrum osiedla. Wzdłuż jezdni prowadziłyby też tory tramwajowe. Gdy miejska kolejka będzie dojeżdżała na Psie Pole, automatycznie będzie jeździło tu także mniej samochodów.

Obwodnica miała powstać do 2011 roku. Ale w magistracie przyznają już, że ta data jest całkowicie nierealna. Urzędnicy ciągle jeszcze pracują nad koncepcją drogi. Na razie wiadomo, że będzie ona miała dwa pasy, każdy o szerokości przynajmniej 3,5 metra.

- Z uwagi na kryzys gospodarczy na chwilę obecną nie mamy środków finansowych na budowę tej trasy - mówi Rafał Guzowski, dyrektor odpowiedzialnego m.in. za drogi Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie.

I dodaje, że trasa powstanie, ale później.
- Realna data to 2013 r. - twierdzi Guzowski. - Ale niewykluczone, że uda się ją zbudować rok wcześniej. Wszystko zależy od tego, ile wydamy pieniędzy na najważniejsze teraz dla nas inwestycje związane z mistrzostwami Euro 2012.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska