Tak się jednak nie stało. Pociągi wloką się prawie tak samo, jak wcześniej. Przejazd ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry (126 km) trwa ponad 3,5 godziny. A to skutecznie zniechęca do korzystania z usług PKP.
Wrocławianie, którzy chcą wypocząć w Karkonoszach, wolą do Karpacza czy Szklarskiej Poręby wybrać się autobusem lub samochodem niż tłuc się kilka godzin w wagonie.
Modernizacja torowiska wraz z przejazdami kolejowymi na trasie Kąty Wrocławskie - Smolec kosztowała ponad 17 mln zł.
Jeleniogórski poseł Marcin Zawiła poprosił PKP o przedstawienie dokładnego rozliczenia kwoty wydanej w minionym roku na remonty z rządowego Funduszu Kolejowego.
- Chciałbym dowiedzieć się, na co poszły spore przecież pieniądze - mówi poseł Zawiła.
Jak dodaje, jadąc pociągiem, nie zauważył żadnej poprawy.
Podobnie jak inni pasażerowie, którzy dojeżdżają koleją do Wrocławia na uczelnie czy do pracy.
- Tracę tyle samo czasu i nie widzę poprawy - denerwuje się Monika Kowalczyk z Jeleniej Góry, która studiuje na Uniwersytecie Wrocławskim.
Mirosław Siemieniec z oddziału regionalnego Polskich Linii Kolejowych tłumaczy, że potrzebne są ogromne nakłady finansowe, by pasażerowie odczuli poprawę podczas podróży na długiej trasie. Tylko na kapitalny remont odcinka pomiędzy Jelenią Górą a Boguszowem-Gorcami potrzeba 130 mln zł. Tymczasem dotacja z funduszu została przeznaczona na remont najbardziej zniszczonych odcinków torowiska, które były w tak fatalnym stanie, że groziło to zawieszeniem połączenia, a także na naprawę mostów i przepustów.
Plan na 2009 r.
W tym roku prace remontowe będą prowadzone na m.in. w Jaworzynie, Żarowie, Kątach Wrocławskich i Wałbrzychu.
Do czerwca powinny zakończyć się roboty na trasie Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny (koszt - 1,3 mln zł). Na poprawę stanu szlaku w tym samym terminie na odcinku Wałbrzych Miasto - Boguszów-Gorce PKP wyda prawie 9 mln zł.
Prowadzony jest także remont sterowni ruchu kolejowego w Świebodzicach. Inwestycja będzie kosztowała 10 mln zł i ma się zakończyć za rok. Ponad 600 mln zł będzie kosztować remont trasy Opole - Wrocław - Legnica - Węgliniec - granica państwa, a także przygotowanie do modernizacji linii Wrocław - Poznań.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?