Wrocław: Wiosenne porządki w mieście. Za 7 mln zł...

    Wrocław: Wiosenne porządki w mieście. Za 7 mln zł posprzątają ulice, chodniki, przystanki

    red.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Wiosenne porządki w mieście. Za 7 mln zł posprzątają ulice, chodniki, przystanki

    ©Patryk Ciechanowski-Mirek

    Ponad 7 milionów złotych ma kosztować akcja wiosennego sprzątania Wrocławia. Ponieważ akcje wiosennych porządków ogłoszoną na początku marca przystopował nagły powrót zimy. Miasto za sprzątanie zabiera się teraz.
    Wrocław: Wiosenne porządki w mieście. Za 7 mln zł posprzątają ulice, chodniki, przystanki

    ©Patryk Ciechanowski-Mirek

    - Mróz i śnieg w marcu i kwietniu kosztowały nas dodatkowy milion złotych wydatkowany na zimowe utrzymanie - odśnieżanie i zabezpieczanie przed śliskością. Szczęśliwie pod koniec minionego tygodnia nastąpiła długo oczekiwana stabilizacja pogody i mogliśmy wznowić wszystkie działania związane z wiosennym porządkowaniem miasta - informuje Julia Wach z wrocławskiego magistratu.

    Oto harmonogram zadań na kwiecień

    Główne ulice miasta - zamiatanie pozimowe na sucho i zamiatanie jezdni z użyciem wody (zamiatarki prowadzą akcję w godzinach nocnych z uwagi na utrudnienia w ruchu jakie powoduje pracujący sprzęt).
    Ulice drugiej i trzeciej kolejności oczyszczania - rozpoczęcie zamiatania z użyciem wody
    Zieleńce - kontynuacja prac rozpoczętych w marcu
    Chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przystanki - wiosenne porządki, zamiatanie i oczyszczanie
    Tereny zewnętrzne/wnętrza podwórzowe - wiosenne porządki, oczyszczanie

    Harmonogram działań na maj:
    Ulice drugiej i trzeciej kolejności oczyszczania - zakończenie prac rozpoczętych w marcu, zamiatanie z użyciem wody
    Chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przystanki - zakończenie wiosennych porządków, standardowe zamiatanie i oczyszczanie
    Ścieżki rowerowe - zakończenie wiosennych porządków, oczyszczanie ręczne i mechaniczne
    Tereny zewnętrzne/wnętrza podwórzowe - zakończenie wiosennych porządków, standardowe oczyszczanie

    Razem koszt akcji wiosennego porządkowania miasta wyniesie 7 360 000 zł.
    Dodatkowe koszty związane z zimowym utrzymaniem dróg poniesione w marcu i kwietniu to ok. 1 mln zł.

    W ramach wiosennego porządkowania miasta oczyszczone zostaną również elementy infrastruktury drogowej i przystankowej (latarnie, sygnalizatory, znaki drogowe, barierki, słupki, wiaty przystankowe). Prace te będą wykonywane sukcesywnie po zakończeniu na danym obszarze mechanicznego oczyszczania jezdni i chodników. Koszty przeprowadzenia akcji będą znane po jej zakończeniu, gdyż niektóre prace będą zlecane w ramach tzw. bieżącego utrzymania.

    Nadzór nad oczyszczaniem jezdni, chodników, przystanków zieleńców, podwórek, ciągów i ścieżek rowerowych będzie pełniła spółka Ekosystem. Nadzorowaniem sprzątania infrastruktury drogowej i przystankowej zajmie się Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (48)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kupy i inne takie...

    bluw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Czy w ramach tych marnych "ponad siedmiu milionów" przewidziano w przetargu sprzątanie psich (i nie tylko) kup, butelek, petów i kapsli? Czy tego typu "rzeczy" można oczyścić sprzętem? Po...rozwiń całość

    Czy w ramach tych marnych "ponad siedmiu milionów" przewidziano w przetargu sprzątanie psich (i nie tylko) kup, butelek, petów i kapsli? Czy tego typu "rzeczy" można oczyścić sprzętem? Po zakończeniu "akcji" sprawdzę jak i na co wydano te głupie 7 milionów złotych. Proszę wszystkich lubiących porządek Wrocławian, aby uczynili to samo.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kupy i inne takie...

    bluw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Czy w ramach tych marnych "ponad siedmiu milionów" przewidziano w przetargu sprzątanie psich (i nie tylko) kup, butelek, petów i kapsli? Czy tego typu "rzeczy" można oczyścić sprzętem? Po...rozwiń całość

    Czy w ramach tych marnych "ponad siedmiu milionów" przewidziano w przetargu sprzątanie psich (i nie tylko) kup, butelek, petów i kapsli? Czy tego typu "rzeczy" można oczyścić sprzętem? Po zakończeniu "akcji" sprawdzę jak i na co wydano te głupie 7 milionów złotych. Proszę wszystkich lubiących porządek Wrocławian, aby uczynili to samo.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A na zabytkowe tramwaje, które mogły by być wizytówką miasta

    DW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    nie ma. Z dnia na dzień jestem coraz bardziej wqurwiony! Pieniądze na śmieci sa a na zabytki nie ma. Więźniów zatrudnić, albo cyganów do roboty zagonić.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szok

    iuo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 12

    a gdzie cwele i inne bydło z klęczek fiołków i świebodzkiej niech zapi......ją za koryto a nie 7 baniek panie dudek

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    7 baniek!>!??!

    siueh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    wezme kilku kolesie i wypucujemy chodniki na polysk za te 7 baniek, szczoteczkami do zebow. to jest chore, 7 baniek!?!??!?!?!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tylko 7 mln. na sprzątanie?!? Co tak mało??

    LOL (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    Może by tak dynamiczniej z 50 mln. - a co !!
    Niech wszyscy wiedzą jak się Wrocławiu sprząta....LOL..:D

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gość2

    gość2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

    Czy ktoś czyta te komentarze? Wyciąga wnioski? Ci którzy biorą "kasę" za sprzątanie śmieją się z nas podatników, że znów daliśmy się okraść. Ciekawa jestem dokąd taka sytuacja będzie w naszym...rozwiń całość

    Czy ktoś czyta te komentarze? Wyciąga wnioski? Ci którzy biorą "kasę" za sprzątanie śmieją się z nas podatników, że znów daliśmy się okraść. Ciekawa jestem dokąd taka sytuacja będzie w naszym kraju? Dokąd będą kraść? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to chyba powinni robić bezrobotni?

    jarek5566 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

    Ilu pobiera zasiłek? bo nie może znaleźć pracy, więc już może, kupić miotły, taczki itd. ale po co? lepiej wydać 7mln, bo być może z 10% z tego ktoś weźmie do kieszeni


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do jarka5566

    to ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

    Sądzisz, że te 7 milionów jest przeznaczone na sprzątanie?!!! to tylko taka ściema dla mieszkańców, a kasa pójdzie pod stołem na premie dla urzędników...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polskie metody

    Greg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 7

    Widzę,że wiele osób nie wie jak to w naszym polskim bagienku wygląda..Po pierwsze trzeba sobie "załatwić"taki przetarg.Milion z tych siedmiu idzie na "smarowanie"aby sprawy poszły pomyślnie,kolejne...rozwiń całość

    Widzę,że wiele osób nie wie jak to w naszym polskim bagienku wygląda..Po pierwsze trzeba sobie "załatwić"taki przetarg.Milion z tych siedmiu idzie na "smarowanie"aby sprawy poszły pomyślnie,kolejne 5 dla "zwycięzcy"przetargu a te ochłapy,które pozostaną są dla "białych murzynów"za 8 brutto i z umowami śmieciowymi,którzy powinni być wdzięczni jaśnie pracodawcy,że dostali szansę zarobienia na chleb.Natomiast Ty podatniku jesteś"sponsorem"tego cyrku. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    7 mln

    irreality.net (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 8

    Ręce opadają. Siedem MILIONÓW złotych na zamiatanie? Plus marne 360 tys. Przyjmimy stawkę 15 zł/h - to dużo jak na proste prace fizyczne. Ile godzin kupimy? 491 tys roboczogodzin. Przeznaczymy na...rozwiń całość

    Ręce opadają. Siedem MILIONÓW złotych na zamiatanie? Plus marne 360 tys. Przyjmimy stawkę 15 zł/h - to dużo jak na proste prace fizyczne. Ile godzin kupimy? 491 tys roboczogodzin. Przeznaczymy na sprzątanie 3 miesiace (480 godzin) to daje nam TYSIĄC osób sprzatajacych miasto w pełnym wymiarze etatu przez trzy miesiace. I każda z nich zarabia 15 zł/ h czyli 2400 zł/miesiaczwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    2400?

    DW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    Ostatnio jakiś pijaczyna sprzątał moją klatkę schodową i ulicę, zagadałem z nim, umowa zlecenie, na rękę 800 zł. gdzie reszta pieniędzy?
    Gdzie jest NiK?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dokładnie ujete. Toz to jakiś wał

    x (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 6

    Licząc armię ludzi - 1000 - i czas pracy - 3 miesiące - jakie można za te 7 milionów wynająć. A na czym się skończy? Pewno przez tydzień omiotą zgrubsza kilka pokazowych ulic i placów.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a sprzęt, paliwo, podatki, vat, ubezpieczenie ....

    a sprzęt, paliwo, podatki, vat, ubezpieczenie .... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

    a sprzęt, paliwo, podatki, vat, ubezpieczenie ....


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No tak

    irreality.net (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 5

    Patrząc po stanie czystości Wrocławia taka sprzątanie po raz pierwszy i sprzętu nie ma albo sie rozszedl. Trudno - każdemu z tego 1000 osób kupujemy za 100 zł niezbędny ekwipunek - kosztuje to 100...rozwiń całość

    Patrząc po stanie czystości Wrocławia taka sprzątanie po raz pierwszy i sprzętu nie ma albo sie rozszedl. Trudno - każdemu z tego 1000 osób kupujemy za 100 zł niezbędny ekwipunek - kosztuje to 100 tys i do tego przeznaczymy 30 tys na 5 tys litrów paliwa do dostawczakow co daje możliwość przejechania 50 tys km (czyli 50 razy wiecej niż długość wszystkich ulic we Wrocławiu). Podatki zatrudnionych płacone są z 15 zł brutto. Budżet na sile robocza zmniejszył sie tym samym z 7360 na 7210 tys zł czyli możemy kupić 481 tys rh zamiast 491 tyszwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na wszelki wypadek

    irreality.net (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    W razie gdyby jeszcze nie dotarło do jakiego szastania milionami na lewo i prawo przyzwyczaiła nas administracja miasta... MILION złotych to całkiem sporo pieniędzy. A co dopiero sześć?

    Załóżmy...rozwiń całość

    W razie gdyby jeszcze nie dotarło do jakiego szastania milionami na lewo i prawo przyzwyczaiła nas administracja miasta... MILION złotych to całkiem sporo pieniędzy. A co dopiero sześć?

    Załóżmy więc, że na całej akcji "ktoś" się MUSI dorobić. Za doprowadenie miasta do ładu sprezentujemy mu elegancki dom jednorodzinny (za 500 tys zł), luksusową furę prosto z salonu (za 200 tys) i jeszcze przez trzy miesiące akcji wypłacamy wynagrodzenie 20 tys/miesiąc (razem 60 tys).

    Łącznie z 7360 tys wydaliśmy do tej pory: 100 tys na nowy sprzęt dla każdego pracownika, 30 tys na paliwo (pozwalające przejechać każdy z 1000 km ulic w mieście 50 razy) oraz 760 tys na "bonusy".

    Zostaje nam jeszcze na sprzątanie dokładnie SZEŚĆ MILIONÓW CZTERYSTA SIEDEMDZIESIĄT TYSIĘCY.

    Czyli wciąż armia 1000 osób gdzie każda zarabia po 15 zł/h może sprzątać Wrocław za te pieniądze przez 431 godzin - czyli ponad 2,5 miesiąca.

    Jasne? Dociera skala wydatków?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...bo trzeba odpalić wahadłowiec żeby pozamiatać ulice.

    kwaskowy zapach (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

    Sorry, ale do zamiatania chodników i zbierania papierków nie potrzeba żadnej kosmicznej technologii. Wystarczy człowiek z miotłą. Grabie i szczotki z Castoramy nie mogą aż tyle kosztować. A na...rozwiń całość

    Sorry, ale do zamiatania chodników i zbierania papierków nie potrzeba żadnej kosmicznej technologii. Wystarczy człowiek z miotłą. Grabie i szczotki z Castoramy nie mogą aż tyle kosztować. A na razie magistrat tylko mnoży problemy - czego skutek jest taki, że np. na mojej ulicy, na wysepce rozdzielającej pasy ruchu jeszcze tydzień temu leżały pozostałe po Sylwestrze resztki rac i petard... zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo