Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne właśnie ogłosiło przetarg na ich zakup.
- Poczciwe wozy 102N jeżdżą u nas już od trzydziestu lat, czas się z nimi pożegnać - mówi Zdzisław Ferenz, dyrektor do spraw eksploatacji w MPK. - Stare pojazdy coraz trudniej utrzymać w dobrym stanie technicznym. A nowe będą mniej awaryjne, tańsze w użytkowaniu, ale i bardziej przyjazne dla pasażera: szybsze i cichsze - przekonuje dyrektor Ferenz.
MPK chce kupić osiem niskopodłogowych tramwajów trzyczłonowych (podobnych do kursujących już po wrocławskich szynach wozów marki Skoda) i cztery tramwaje dwuwagonowe.
Podstawowym kryterium w przetargu będzie cena i termin dostawy.
- Zakup prawdopodobnie zostanie w całości sfinansowany ze środków naszej spółki - dodaje Zdzisław Ferenz. - Będziemy jednak starać się o dotację z Unii Europejskiej - deklaruje.
Wrocław ma największe tradycje transportu tramwajowego w Polsce. Pierwszy tramwaj elektryczny pojawił się w naszym mieście w 1901 roku. Dziś mamy 22 linie dzienne i jedną nocną (to okresowa linia nr 43, z Pilczyc do Leśnicy) oraz tory o długości ponad 258 kilometrów. Po szynach kursuje 180 składów, które przewożą rocznie 90 milionów pasażerów i w sumie każdego roku pokonują 23 miliony kilometrów.
Za rok miłośnicy starych wozów zwanych "ogórkiem" będą mogli się przejechać jedynie na linii muzealnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?