Wkrótce znowu pojedziemy pociągiem do Niemiec

    Wkrótce znowu pojedziemy pociągiem do Niemiec

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Ostatni pociąg łączący Wrocław i Niemcy odjechał 28 lutego. Dolnoślązacy znów będą mogli jeździć do Berlina i Goerlitz

    Ostatni pociąg łączący Wrocław i Niemcy odjechał 28 lutego. Dolnoślązacy znów będą mogli jeździć do Berlina i Goerlitz ©Fot. Tomasz Hołod

    Wrócą połączenia kolejowe z Wrocławia do Berlina i Drezna. Nasze szynobusy dojadą do Goerlitz, a w planach jest też pociąg z okazji imprezy Europejska Stolica Kultury 2016.
    Ostatni pociąg łączący Wrocław i Niemcy odjechał 28 lutego. Dolnoślązacy znów będą mogli jeździć do Berlina i Goerlitz

    Ostatni pociąg łączący Wrocław i Niemcy odjechał 28 lutego. Dolnoślązacy znów będą mogli jeździć do Berlina i Goerlitz ©Fot. Tomasz Hołod

    Wracają połączenia kolejowe Wrocławia z sąsiadami zza Odry. Jest porozumienie, które ma umożliwić wjazd polskich pociągów do Goerlitz. Ogłoszono je podczas szczytu kolejowego w Poczdamie. I choć do Polski nie dotarł jeszcze oficjalny dokument, zarówno Koleje Dolnośląskie, jak i PKP Polskie Linie Kolejowe są dobrej myśli.

    - Jesteśmy przekonani, że uda się wypracować rozwiązanie, które pozwoli na wjazd polskich pociągów do Goerlitz - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

    Zgoda ta umożliwi Kolejom Dolnośląskim zaoferowanie połączenia szynobusem między Wrocławiem i Goerlitz z przesiadką w Węglińcu. Natomiast w Goerlitz można będzie przesiąść się na pociąg DB Regio do Drezna. Nie jest to wprawdzie powrót do czasów sprzed 1 marca, gdy między Wrocławiem i Dreznem kursowały trzy bezpośrednie pociągi dziennie, ale granicy polsko-niemieckiej nie będzie trzeba już pokonywać pieszo.

    - Zrobimy wszystko, by połączenia do Goerlitz pojawiły się w rozkładzie jazdy już od grudnia - zapowiada Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich.

    Może być jednak za późno, bo właśnie upływa termin układania rozkładu jazdy na przyszły rok. - Jeśli się nie uda, połączenia te uruchomimy od marca przyszłego roku, wraz z pierwszą korektą rozkładu jazdy - dodaje Stachniewicz.

    Plany Kolei Dolnośląskich zakładają, że do Goerlitz jeździłyby dwa pociągi z Jeleniej Góry i kolejne dwa lub trzy z Węglińca. Jarosław Perduta, rzecznik marszałka województwa, dodaje, że wciąż trwają rozmowy także o bezpośrednim połączeniu Wrocław - Drezno, które byłoby uzupełnieniem oferty.

    Szansę na reaktywację ma również pociąg między Wrocławiem i Berlinem. Resort infrastruktury nie zmienił zdania i nadal nie chce go dofinansowywać. Jednakże w połączenie chcą zainwestować Niemcy i wprowadzić je do rozkładu jazdy od maja do października 2016 r. z okazji imprez pod hasłem Europejska Stolica Kultury.

    Z przymiarek wynika, że podróż ma trwać 4,5 godziny, a bilet kosztować 19 euro (ok. 80 zł). - Dzięki temu więcej osób z Niemiec będzie mogło wziąć udział w wydarzeniach, które przygotowujemy we Wrocławiu - mówi Krzysztof Maj, dyrektor biura festiwalowego Impart 2016.

    Ma on cichą nadzieję, że raz uruchomiony pociąg zostanie w rozkładzie jazdy na stałe. Spotkanie w sprawie kolejowego połączenia Wrocławia z Berlinem ma się odbyć w stolicy Dolnego Śląska w połowie października.

    Czytaj także

      Komentarze (75)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziwne?

      iga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Dlaczego resort infrastruktury nie chce dofinansowywać trasy Wrocław- Berlin? A na dziwne projekty maja pieniądze i na swoje pensje?Często jeżdziłam tym pociągiem i zawsze było pełno pasażerów? O...rozwiń całość

      Dlaczego resort infrastruktury nie chce dofinansowywać trasy Wrocław- Berlin? A na dziwne projekty maja pieniądze i na swoje pensje?Często jeżdziłam tym pociągiem i zawsze było pełno pasażerów? O co więc tu chodzi?

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zawsze najwięcej obraźliwych wpisów jest od wrocławsko-legnickich trolli

      sprawiedliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      Nie rozumiem, co wam przeszkadza ta Jelenia Góra? Wyzywacie zawsze ilekroć ktoś wspomni o połączeniach z Jeleniej Góry. Czy to do Drezna czy do Wrocławia. Chcielibyście mieć wszystkie pociągi tylko...rozwiń całość

      Nie rozumiem, co wam przeszkadza ta Jelenia Góra? Wyzywacie zawsze ilekroć ktoś wspomni o połączeniach z Jeleniej Góry. Czy to do Drezna czy do Wrocławia. Chcielibyście mieć wszystkie pociągi tylko dla siebie? Opanujcie się ludzie, nie tylko linia zgorzelecka jest na Dolnym Śląsku. Obrażając mieszkańców innych miast tylko wystawiacie fatalne świadectwo sobie samym, pokazując swój wyjątkowo niski poziom kultury. Wstyd!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Im wiecej nowych relacji tym lepiej

      Spoko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      Zycie samo zweryfikuje potrzebe tych polaczen i frekwencje.Nie trzeba obrazac zgorzelczan,weglinczan,boleslawian i wroclawian.A miszkancom okolic Jeleniej Gory zycze spelnienia ich optymistycznych...rozwiń całość

      Zycie samo zweryfikuje potrzebe tych polaczen i frekwencje.Nie trzeba obrazac zgorzelczan,weglinczan,boleslawian i wroclawian.A miszkancom okolic Jeleniej Gory zycze spelnienia ich optymistycznych prognoz.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jelenia Gora-Paryz

      Bolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 13

      Dla turystow francuskich


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A z Wrocławia do Tarnopola

      Lolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      Dla lwowskiej inteligencji z Wrocławia i potomków osadników z zabużańskich wsi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bardzo dobry pomysł

      ABC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      Właśnie zbliża się fala "uchodźców" do Polski. Będą mieli czym dojechać do Niemiec.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Drezno-Karpacz!

      Y (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

      Wyremontować odcinek Jelenia Góra-Karpacz.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo za pociąg Jelenia Góra - Goerlitz!

      Matej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

      Ale pociągów na tej trasie powinno być więcej. Kierunek z Niemiec w Karkonosze to powinien być priorytet, jeśli chcemy na poważnie myśleć i czerpaniu zysków z turystyki. W przeciwieństwie do...rozwiń całość

      Ale pociągów na tej trasie powinno być więcej. Kierunek z Niemiec w Karkonosze to powinien być priorytet, jeśli chcemy na poważnie myśleć i czerpaniu zysków z turystyki. W przeciwieństwie do Wrocławia, w pociągach z Jeleniej Góry za granicę (Trutnow, Harrachow) frekwencja jest zawsze bardzo wysoka. Również pociągi do Drezna na pewno cieszyłyby się dużym zainteresowaniem. Niemcy lubią wyjazdy turystyczne pociągiem do atrakcyjnych turystycznie regionów, a takim regionem na pewno jest Kotlina Jeleniogórska.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nawet dziecko wie

      TUR (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 11

      ze nie istnieje pociag JG-Harrachov


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Więc ty jesteś gorzej niż dziecko

      adrian (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Od razu po otwarciu Kolei Izerskiej jeździł pociąg Jelenia Góra - Korenov (przez Harrachov), obecnie też jest, tylko z przesiadką w Szklarskiej Porebie.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hm raczej Wroclaw-Szklarska Poreba

      Spoko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 8

      W Jeleniej Gorze malo kto wsiada.Ale to nie znaczy ze jestem przeciw polaczeniu z Goerlitz do Jeleniej Gory.Nalezy sprobowac.Mozna tez sie bedzie przesiasc do Goerlitz w Zgorzelcu z innych kierunkow.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Linia jest z Jeleniej Góry

      loko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      To KD zrobiły pociągi z Wrocławia do Szklarskiej i zabiły ruch na tej linii, bo przez to pociągi nie pasują jeleniogórzanom. Taka jest prawda. Przez lata KD nawet nie kiwnęły palcem, żeby uruchomić...rozwiń całość

      To KD zrobiły pociągi z Wrocławia do Szklarskiej i zabiły ruch na tej linii, bo przez to pociągi nie pasują jeleniogórzanom. Taka jest prawda. Przez lata KD nawet nie kiwnęły palcem, żeby uruchomić połączenia kolejowe z Jeleniej Góry do Goerlitz. Zamiast tego wolą puszczać pociągi z Wrocławia do Drezna, którymi nikt nie jeździł.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wycieczka

      Mariusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 9

      Na kiedy mam zaplanować wycieczkę z rodziną do Berlina ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Możesz już teraz

      pp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      Im wcześniej to zrobisz tym mniej zapłacisz. Polski Bus jeździ 5 razy dziennie.

      Zdjęcie autora komentarza
      ...

      Lukkas

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 14

      Bardzo dobry pomysł - w końcu połączenie Wrocław- Drezno zostanie przywrócone, nie wiem komu to przeszkadzało, myślę, że pociąg z Wrocławia do Pragi, Berlina też by się sprawdził, czas pokaże co...rozwiń całość

      Bardzo dobry pomysł - w końcu połączenie Wrocław- Drezno zostanie przywrócone, nie wiem komu to przeszkadzało, myślę, że pociąg z Wrocławia do Pragi, Berlina też by się sprawdził, czas pokaże co będzie. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Był już pociąg do Drezna, Berlina i Pragi

      Jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      Pociąg EC Wawel woził do Berlina powietrze i dlatego go zlikwidowano. Pociągami do Drezna również prawie nikt nie jeździł do Niemiec. Pociąg do Pragi był kilka lat temu i nie cieszył się...rozwiń całość

      Pociąg EC Wawel woził do Berlina powietrze i dlatego go zlikwidowano. Pociągami do Drezna również prawie nikt nie jeździł do Niemiec. Pociąg do Pragi był kilka lat temu i nie cieszył się zainteresowaniem pasażerów, w związku z tym skrócono go do Pardubic, a potem w zamian uruchomiono pociągi regionalne pomiędzy Kłodzkiem a Czechami. Nie ma co filozofować, wszystkie te pociągi już były i we wszystkich frekwencja była zbyt mała, żeby kontunuować puszczanie ich za granicę.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może jednak Ty nie pomyślałeś?

      pb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 9

      Nikt nie mówi o pośpiesznych z 12-oma wagonami !!! Ale w dobie szynobusów mogły by te połączenia wrócić. Ja z nich korzystałem. Dużo taniej jest pojechać pociągiem niż samochodem i pewnie częściej...rozwiń całość

      Nikt nie mówi o pośpiesznych z 12-oma wagonami !!! Ale w dobie szynobusów mogły by te połączenia wrócić. Ja z nich korzystałem. Dużo taniej jest pojechać pociągiem niż samochodem i pewnie częściej wybrałbym się np do Berlina pozwiedzać czy Pragi na piwko.....zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szynobus - bezsens do kwadratu

      pkp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      Przez granicę będzie przejeżdżać garstka, a na krajowej magistrali będzie tłok. Było to już przerabiane w RE Wrocław - Dresden i się nie sprawdziło. Nie ma sensu powielać ciągle tych samych...rozwiń całość

      Przez granicę będzie przejeżdżać garstka, a na krajowej magistrali będzie tłok. Było to już przerabiane w RE Wrocław - Dresden i się nie sprawdziło. Nie ma sensu powielać ciągle tych samych błędów.

      Lepiej puścić ten szynobus na trasie gdzie nie ma tak dużych potoków pasazerskich, np. Jelenia Góra - Dresden i skomunikować w Lubaniu z dużym Impulsem przyjeżdżającym z Wrocławia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mam nadzieję ,że PO bardzo dużo obieca miejskim lemingom i słoikom

      Głos Wybiórczy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

      i łykną przynętę jak czapla rybę.Np budowa kosmodromu w celu totalnego odlotu

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama