Most Rakowiecki po remoncie do poprawki? Zapada się asfalt

    Most Rakowiecki po remoncie do poprawki? Zapada się asfalt

    Grzegorz Demczyszak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Most Rakowiecki po remoncie do poprawki? Zapada się asfalt
    1/3
    przejdź do galerii

    ©fot. Grzegorz Demczyszak

    30 sierpnia oddano do użytku jezdnię na Moście Rakowieckim. Wcześniej, od 13 czerwca przeprawa była remontowana. Dwa tygodnie później pojawiły się już w asfalcie zagłębienia.
    - Dosłownie ręce opadają, gdy się patrzy na nawierzchnię asfaltową niedawno odnowionego mostu. Odgniecione koła samochodów w asfalcie widoczne są w kilku miejscach. Myślę, że jak tego nikt nie poprawi, w najbliższym czasie będzie nas czekał kolejny remont tego obiektu i kolejne korki - pisze do nas jeden z czytelników.

    Udaliśmy się na miejsce i faktycznie - na odcinku 10 m zauważyliśmy aż cztery zagłębienia.
    Nie są regularne, część jest głębsza i bardziej widoczna, część płytsza. Wszystkie leżą jednak w jednej linii na wewnętrznej stronie prawego pasa ruchu w stronę ul. Traugutta. Czyżby most czekały poprawki? Po naszej interwencji ZDiUM zapowiedział, że wyśle na miejsce swojego inspektora.

    - Most Rakowiecki jest nadal placem budowy ponieważ jego remont się jeszcze nie zakończył. Oznacza to, że mogą tam być jeszcze wykonywane roboty poprawkowe lub wykończeniowe nawet na udostępnionych do ruchu odcinkach - komentuje Ewa Mazur ze ZDiUM. - Zarówno w czasie trwania budowy, jak też po jej zakończeniu, wykonawca zobowiązany jest do usuwania wszelkich usterek czy wad ukrytych, które wystąpią na obszarze objętym gwarancją. Z reguły do napraw gwarancyjnych wykorzystywane są dni wolne od pracy oraz godziny nocne aby zminimalizować utrudnienia - dodaje.

    Do końca września na moście Rakowieckim mają być jeszcze prowadzone prace. Dotyczą one jednak chodnika po jednej stronie mostu. Remont wykonuje firma Berger Bau. W przetargu zaproponowała ofertę opiewającą na 2,1 mln zł.

    Czytaj także

      Komentarze (17)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PARTOPOL i wszystko jasne

      naxyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Przecież nawierzchnię na mostach robi w 90% przypadkach jedna firma, znany w branży PARTOPOL monopolista. To oni musieli coś spieprzyć, a nadzór nie dopilnował.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PARTOPOL

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      PARTOPOL = TARCOPOL

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przecież..

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      tam w ogóle nie byl potrzebny remont. Most Osobowicki ledwo stoi a tam się zabrali za wymianę kostki na asfalt - komu to przeszkadzało.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Most Rakowiecki jest nadal placem budowy ponieważ jego remont się jeszcze nie zakończył

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      No ku**a!! Czy mozna zaczac naprawde pociagnac urzednikow PANSTWOWYCH do odpowiedzialnosci za to, ze robia z ludzi debili?! Przeciez od razu widac, ze ktos spierd... i to ostro!! Poprawki? A po co...rozwiń całość

      No ku**a!! Czy mozna zaczac naprawde pociagnac urzednikow PANSTWOWYCH do odpowiedzialnosci za to, ze robia z ludzi debili?! Przeciez od razu widac, ze ktos spierd... i to ostro!! Poprawki? A po co poprawki mialyby byc jesli zrobiono by wszystko dobrze za pierwszym razem. 'Gwarancja' sie skonczy i miasto bedzie musialo z wlasnych srodkow za rok czy dwa remontowac ulice albo zaczac 'naprawiac' inna.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie trzeba wysyłać swojego inspektora, tylko

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      zobaczyć kto się podpisał pod odbiorem, że wszystko ok. i wziął za to niezłą kasę. Kto był kierownikiem budowy, a kto inspektorem nadzoru. To są proste obowiązkowe procedury i prosta powinna być...rozwiń całość

      zobaczyć kto się podpisał pod odbiorem, że wszystko ok. i wziął za to niezłą kasę. Kto był kierownikiem budowy, a kto inspektorem nadzoru. To są proste obowiązkowe procedury i prosta powinna być odpowiedzialność i kara !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kostka

      brawo ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14

      A stara, dobra kostka poniemiecka się nie podobała. Żadnej dziury nie miała.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niecierpliwość

      nikko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Na kostkę jesteście za bardzo niecierpliwi,bardzo długo się ją układa.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dobrych przykładów nigdy nie naśladują

      yukon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Do budowy nawierzchni nowego mostu drogowego przez Wisłę w Toruniu zastosowano asfalt lany. Dzięki tej technologii żywotność mostowej nawierzchni zostanie przedłużona nawet do 20 lat, co obniży...rozwiń całość

      Do budowy nawierzchni nowego mostu drogowego przez Wisłę w Toruniu zastosowano asfalt lany. Dzięki tej technologii żywotność mostowej nawierzchni zostanie przedłużona nawet do 20 lat, co obniży koszty utrzymania i remontów przeprawy.

      Asfalt lany najczęściej stosowany jest w inwestycjach drogowych w Niemczech i Francji. Receptura asfaltu zastosowana w Toruniu oparta jest na doświadczeniach szwajcarskich, gdzie dokonano dopracowania tej technologii niemal do perfekcji.

      Do tej pory ten rodzaj materiału, ze względu na jego wodoszczelność, był stosowany jedynie w warstwach dolnych nawierzchni, w celu ochrony warstwy izolacji konstrukcji mostowej. W Toruniu został zastosowany również do warstwy ścieralnej, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i trwałość całej konstrukcji. Podobna technologię zastosowano na m.in. moście łączącym Danię ze Szwecją.

      – Asfalt lany jest jedyną technologią, która nie wymaga zastosowania walcowania. Rozkłada się go maszynowo, za pomocą rozkładarki poruszającej się po wyprofilowanym torowisku. To nowatorskie na rynku rozwiązanie pozwala na osiągnięcie maksymalnej równości jezdni – podkreśla Igor Ruttmar, prezes TPA Instytutu Badań Technicznych, spółki z grupy STRABAG. – Mieszanka, dzięki swojemu składowi, nie pozostawia wolnych przestrzeni w strukturze i zapewnia absolutną szczelność nawierzchni. Jednocześnie, dzięki wtapianiu grysu w powierzchnię asfaltu, osiągamy zwiększenie szorstkości, co znacznie skraca drogę hamowania i zwiększa bezpieczeństwo ruchu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tylko ze...

      hb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      ...Torun to komunikacyjna Polska A, a Wroclaw co najwyzej B, choc wedlug mnie C. Mieszkam tu od poltora roku, zycie wymusilo przenosiny z 3miasta i jestem zatrwozony jakoscia uslug publicznych, w...rozwiń całość

      ...Torun to komunikacyjna Polska A, a Wroclaw co najwyzej B, choc wedlug mnie C. Mieszkam tu od poltora roku, zycie wymusilo przenosiny z 3miasta i jestem zatrwozony jakoscia uslug publicznych, w tym transportu, we Wroclawiu... Stare, brudne, smierdzace tramwaje, wlekace sie zolwim tempem po zuzytych torach, tworzenie swiatel i pasow przy istniejacym przejsciu podziemnym na Swidnickiej, lukrowanie kilku punktow miasta podczas gdy reszta doslownie sie sypie, likwidowanie miejskich miejsc parkingowych gdzie sie da przy jednoczesnych zlodziejskich stawkach za parkingi prywatne (ZOO...). Niestety musze w tym miescie osiasc na stale, wiec pozostaje sie przyzwyczaic, bo jak pokazaly poprzednie wybory wiekszosc glosuje na Dutkiewicza, ktory dla mnie jest przykladem nieudolnego zarzadzania mimo wszystko chyba dosc bogatym miastem. I taki komentarz z zewnatrz - Dutkiewicz jest mistrzem swiata PR-u. Przeprowadzajac sie do Wroclawia bylem przekonany, ze to 'prawie Warszawa', w rzeczywistosci zdecydowanie blizej Wroclawiowi do 'polskiego Detroit' - Lodzi...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prezydent tędy nie jeździ

      Oli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      ten bubel nie powinien być dopuszczony do użytkowania i to już w dniu otwarcia,
      ciekawe kto że strony miasta podpisał odbiòr techniczny.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo to nie jest asflat

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 1

      To jakaś smoła z domieszką tłucznia. A zapłacone pewnie za prawdziwy, pełnowartościowy asfalt. Tak się robi wałki na publicznych przetargach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      taka prawda

      irtasse (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Na mostach najlepiej stosować asfalt lany.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ewa Mazur

      Komitet Wyborczy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      na prezydenta!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cóż

      wh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17

      Takie mamy idiotyczne prawo. Najtańszy wygrywa i o ile nie spieprzy naprawdę spektakularnie, to w kolejnym przetargu startuje jak nowo narodzony z czyściutkim kontem. A takie fuszery powinny być...rozwiń całość

      Takie mamy idiotyczne prawo. Najtańszy wygrywa i o ile nie spieprzy naprawdę spektakularnie, to w kolejnym przetargu startuje jak nowo narodzony z czyściutkim kontem. A takie fuszery powinny być centralnie rejestrowane i odpowiednio obniżać liczbę punktów w kolejnym postępowaniu. Skończyłoby się lepienie jedną łopatą z gó..na, byle taniej.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      taka prawda

      irtasse (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Sknerus płaci dwa razy.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama