Mój Reporter: Co to za metalowe słupy, które są stawiane...

    Mój Reporter: Co to za metalowe słupy, które są stawiane przy wrocławskich ulicach?

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Mój Reporter: Co to za metalowe słupy, które są stawiane przy wrocławskich ulicach?
    1/6
    przejdź do galerii

    ©fot. Weronika Skupin

    Jestem ciekaw co miasto, a może nie miasto, buduje: na wysokości pasażu handlowego Młyn przy ulicy, tuż przed światłami przed mostem Grunwaldzkim w kierunku pl. Społecznego oraz tuż przy skrzyżowaniu Podwala i ul. Oławskiej. Od podstaw powstają tam stalowe konstrukcje. Co to jest, czy nie jakieś "myto"? Czy będzie zasilanie w prąd? Podejrzewam że takie konstrukcje powstają w innych miejscach naszego cudownego miasta - pisze do nas Bartłomiej Jasiak. Odpowiedzi dla niego szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.
    Te stalowe słupy to część Inteligentnego Systemu Transportu. - To bramki, pomiędzy którymi będą umieszczone elektroniczne tablice. Na nich będą wyświetlać się informacje dla kierowców o utrudnieniach, a także trasy przejazdu przez miasto różnymi drogami wraz z czasem przejazdu - tłumaczy Błażej Trzcinowicz odpowiedzialny za system ITS z ramienia magistratu.

    Same tablice zawisną na słupach latem. Będą skoordynowane z całym systemem komputerowym. Kamery rejestrują pojazdy poruszające się na danym odcinku drogi, a ITS wylicza ich średnią prędkość i czas przejazdu. Dzięki temu kierowca będzie wiedział, czy np. szybciej dotrze do centrum trasą prowadzącą przez północ miasta, czy może przez południe.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (31)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a po co

      jaki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 19

      po co tablice elektroniczne. Można walnąć tani baner z napisem "korek-czas przejazdu trudny do określenia". Taniej będzie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziwne,

      ftff (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 17

      a niby montaż całei infrastruktury ITS w ostatniej przedstawianej w tej gazecie wersji miał się zakończyć do końca marca czy kwietnia...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czemu niektórzy się dziwią, że jest marudzenie?

      Bartek R (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 20

      Co w tym mieście wyszło porządnie? NIC! Stadion bubel z "samoczyszczącą" membraną. Tramwaj +, który jest beznadziejny, a Rafi zmusza ludzi do korzystania z niego poprzez likwidacje przydatnych...rozwiń całość

      Co w tym mieście wyszło porządnie? NIC! Stadion bubel z "samoczyszczącą" membraną. Tramwaj +, który jest beznadziejny, a Rafi zmusza ludzi do korzystania z niego poprzez likwidacje przydatnych linii, ITS, który tworzy mega korki, itd, itp. Partactwo na każdym kroku więc nie dziwcie się, że wszyscy nie są zachwyceni kolejnym pomysłem naszego proroka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zlodzieje

      serickon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 13

      Taka prawda ze ITS ma za zadanie regulowac plynnosc ruchu na drogach ale tez ma za zadanie i tu cytat wyliczac czas przejazdu i predkosci to nic innego jak lapanie kierowcow ktorzy za szybko jada...rozwiń całość

      Taka prawda ze ITS ma za zadanie regulowac plynnosc ruchu na drogach ale tez ma za zadanie i tu cytat wyliczac czas przejazdu i predkosci to nic innego jak lapanie kierowcow ktorzy za szybko jada przez miasto np ktos jedzie 80km/h i dostanie mandat bo za szybko pokonal dany odcinek drogi taki sam system jest budowany na autostradach i tam tez wyliczaja dlugosc i czas przejazdu. Posumowanie: Mandaty sie posypia!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mandaty?

      Maxy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 13

      A gdzie Ty we Wrocławiu na odcinku powiedzmy 5 km jesteś w stanie rozwinąć średnią prędkość 80km/h? Myslę, że i z 50 byłoby ciążko :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mandaty?

      j. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      Jak podają źródła zbliżone do magistratu, istnieją jednostki mające średnią prędkość przelotu przez Wrocław (nocą) około trzykrotnie wyższą niż dopuszczalna. To nie jest zdrowe, a powinno być...rozwiń całość

      Jak podają źródła zbliżone do magistratu, istnieją jednostki mające średnią prędkość przelotu przez Wrocław (nocą) około trzykrotnie wyższą niż dopuszczalna. To nie jest zdrowe, a powinno być karane. Rozumiem lecieć odcinkami 80km/h, ale nie ze średnią 150km/h, kiedy na trasach przelotowych jest kilka sygnalizacji całodobowych!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Adziury

      CactoGrande (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 14

      A dziury w dalszym ciągu są przy torowiskach tramwajowych i w innych miejscach i tak trzeba jeździć zygzakami na niektórych ulicach.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odpowiedź

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 16

      To będą tablice informacyjne dla kierowców coś jak na obwodnicy autostradowej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiełbasa przedwyborcza

      Pierre_Dolin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 12

      Partacz wie co robi! "Unowocześnia" miasto, he, he, he...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a nich kontrolują...

      xx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 16

      i niech łapią bezmyślne piractwo. Skończą się może te niebezpieczne wyścigi na drogach.
      A żeby się szybko dostać z punktu A do B nie potrzeba dużych prędkości. Wystarczy zlikwidować nadmiar...rozwiń całość

      i niech łapią bezmyślne piractwo. Skończą się może te niebezpieczne wyścigi na drogach.
      A żeby się szybko dostać z punktu A do B nie potrzeba dużych prędkości. Wystarczy zlikwidować nadmiar świateł i te mniej potrzebne zastąpić rondami (ale dwupasmowymi nawet na jednopasmowych drogach - rozwiązanie w Polsce niemal nie występujące). Jak to się dobrze sprawdza można zobaczyć w krajach, które zaczęły budowę dróg później niż w Europie i przeskoczyły (a w zasadzie pominęły) etap rozwoju dróg ze wszędobylskim światłami. We Wrocławiu projektanci i urzędnicy jeszcze z tego etapu nie wyrośli. Niestety. Świetny przykład to kraje Półwyspu Arabskiego. W wielu miastach nie ma ani jednego skrzyżowania ze światłami, a większość dróg ma mniej niż 20 lat. W Omanie przez całą stolicę (około 40km) można przejechać w 30 minut, a ruch często większy niż u nas. Ale tam jest może z dziesięć skrzyżowań ze światłami. A jak już światła muszą być to z zieloną falą a nie czerwoną jak we Wrocławiu. Pozdrawiam zacofanych projektantów i urzędników.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ronda

      j. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      We Wrocławiu nie projektanci pomijają ronda, tylko magistrat. Są też inne pomysły by ułatwić przejazd kierowcom - koncepcje skrzyżowań dwupoziomowych, usprawnienie ruchu na obwodnicy śródmiejskiej,...rozwiń całość

      We Wrocławiu nie projektanci pomijają ronda, tylko magistrat. Są też inne pomysły by ułatwić przejazd kierowcom - koncepcje skrzyżowań dwupoziomowych, usprawnienie ruchu na obwodnicy śródmiejskiej, zostały odrzucone , bo wg. magistratu nie są potrzebne.
      Inna sprawa, że po dwupasmowych rondach, rzadko kto jeździ optymalnie - mimo, że na kursie uczą jak się powinno rondo obsługiwać, potem znakomita większość używa tylko zewnętrznego pasa, a tych ze środkowego obtrąbia:)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      abc

      xyz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 20

      Nie wiem co o tym myśleć na razie urządzeń nie ma i nie możemy psioczyć czy będą dobre czy nie poczekajmy czas pokaże .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Teoria ! Jaki wybór jak nie ma we Wrocławiu normalnych ulic ?

      Wątroba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 47 / 24

      przed mostem Grunwaldzkim będzie tablica : Do Legnickiej przez WZ - 30 minut przez Grodzką 30 minut - przez Pułaskiego 10 minut - i którędy pojedziesz ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ruch sterowany

      J; (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 16

      Sam nie wiem co bym wybrał, bo jako przyjezdny nie znam Wrocławia.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama