Mój reporter: Ilu pasażerów przewozi rocznie MPK Wrocław?

    Mój reporter: Ilu pasażerów przewozi rocznie MPK Wrocław?

    Michał Chęciński

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój reporter: Ilu pasażerów przewozi rocznie MPK Wrocław?
    1/2
    przejdź do galerii
    - Ilu pasażerów rocznie swoimi pojazdami przewozi wrocławskie MPK? W gablotkach w autobusach i tramwajach można znaleźć dwie znacznie różniące się od siebie informacje. W pierwszej dowiadujemy się, że MPK przewozi rocznie 365 mln pasażerów rocznie, w drugiej zaś 150 mln. Zatem, która informacja wprowadza nas w błąd, a która jest poprawna? I skąd tak kolosalna różnica? - pyta nasz czytelnik Krystian Ostrowski. Odpowiedzi szukał reporter Michał Chęciński.
    - Rozbieżność wynika z tego, że MPK przewoziło 365 mln pasażerów rocznie, ale 10 lat temu - mówi Janusz Krzeszowski z biura prasowego MPK. Liczba ta, w porównaniu z obecną, była obliczana inną metodą. - W dodatku nie były to dane naukowo-statystyczne, tylko raczej wartość "marketingowa" - tłumaczy Krzeszowski.

    Obecnie liczba pasażerów wzrasta. W 2012 roku względem roku poprzedniego wzrosła ona o 10 milionów.
    Jednak 9 lat temu, kiedy Polska stała się członkiem Unii Europejskiej (1 maja 2004 r.), pasażerów zaczęło drastycznie ubywać. Liczna 365 mln, która widnieje na starych reklamach w pojazdach, nie do końca odzwierciedla stan faktyczny. Jednak po wejściu do Unii Europejskiej pojawiła się możliwość sprowadzenia taniego samochodu z zagranicy i wielu Polaków z niej skorzystało i zrezygnowało z komunikacji publicznej.

    - Stare podkłady w gablotach wciąż jeszcze są widoczne, jeśli nie zakrywa ich reklama. Ich wymiana ich jest dość kosztowna, jednak mimo tego opracowujemy już nowy wzór podkładów pod reklamy, aby między innymi uaktualniać te dane - mówi Krzeszowski.

    Obecnie MPK opracowuje statystyki na podstawie metodyki Głównego Urzędu Statystycznego. Podstawowe liczby są brane z ilości sprzedanych biletów komunikacji miejskiej we Wrocławiu, a GUS do tego określa współczynniki mnożenia dla rożnych rodzajów biletów. Np. że osoba, która kupiła bilet 7 dniowy średnio wykona na nim X liczbę przejazdów, a osoba, która ma miesięczny Y liczbę przejazdów.

    - Do tych wszystkich liczb dodaje się przejazdy bez biletu, które także są szacowane na podstawie statystyk z kontroli biletów - wyjaśnia rzecznik.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kiedy Polska stała się członkiem UE, pasażerów zaczęło drastycznie ubywać

      Krasnal Adamu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Pamiętam%


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      połączenie mi się zerwało podczas dodawania komentarza

      Krasnal Adamu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

      Pamiętam, że zaraz po wejściu od UE w autobusach C zacząłem spotykać kontrolerów nawet po trzy razy w tygodniu. Trwało to chyba przez miesiąc.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak dla darmowej komunikacji

      kiero (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 10

      Okazuje się że Warszawa dopłaca do każdego biletu 2/3 ceny czy nie taniej byłoby zrobić bezpłatną komunikację tym samym zmiejszając wydatki m.in. na naprawę dróg ? Nie byłoby problemu z dystrybucją...rozwiń całość

      Okazuje się że Warszawa dopłaca do każdego biletu 2/3 ceny czy nie taniej byłoby zrobić bezpłatną komunikację tym samym zmiejszając wydatki m.in. na naprawę dróg ? Nie byłoby problemu z dystrybucją biletów, kanarami etc. A co do brudnych autobusów którymi jeżdża menele to czy teraz tak nie jest ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      3,5 miliarda

      Swarski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

      Darmowa komunikacja, zmniejsza korki w mieście, jest ekologiczna, będzie mniej spalin. Ale nikt nie powiedział, że nie może być płatnej komunikacji czystymi busami dla szukających luksusu. Zamknąć...rozwiń całość

      Darmowa komunikacja, zmniejsza korki w mieście, jest ekologiczna, będzie mniej spalin. Ale nikt nie powiedział, że nie może być płatnej komunikacji czystymi busami dla szukających luksusu. Zamknąć centrum miasta dla osobówek, zostaną darmowe tramwaje dla meneli, brudne autobusy dla uczniów i studentów i płatne pachnące luksusem szybkie busy dla urzędników , nauczycieli z biletami po 5 zł za km.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W planach przedłużenie tramwaju na Bartoszowice .

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 12

      Tylko pytanie brzmi . Po co przedłużać tramwaj o 2 przystanki ? Zrozumiała jest potrzeba wydłużenia linii ale z głową ! Przez osiedle do bram lub okolic cmentarza bądź od razu przez odrę bo tam...rozwiń całość

      Tylko pytanie brzmi . Po co przedłużać tramwaj o 2 przystanki ? Zrozumiała jest potrzeba wydłużenia linii ale z głową ! Przez osiedle do bram lub okolic cmentarza bądź od razu przez odrę bo tam powstaje duże osiedle ! Jak już coś się planuje to z głową a nie rozgrzebywać co chwile kawałek . Po za tym cała linia do Biskupina nadaje się do remontu !!! Tory są krzywe i pozapadane .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      te

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 22

      te dane to jakieś brednie - w sprzedaży biletów nie ma wielkiej różnicy między 2011 i 2012 rokiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      darmowa komunikacja lekiem na wiele problemów

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 29

      Dlaczego miasto nie wprowadzi darmowej komuniakacji ? Wzorem Tallina w którym zniknęły korki, zmniejszyły się wydatki na naprawy dróg etc ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      G.wno prawda

      .kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 31

      W 2009 dużo ludzi zraziło się szeroko zakrojoną akcją cięć w komunikacji, która doprowadziła do stopniowego wymierania linii 139, oraz do pocięcia linii 131 i 141. Teraz zmieniło się tyle, że wciąż...rozwiń całość

      W 2009 dużo ludzi zraziło się szeroko zakrojoną akcją cięć w komunikacji, która doprowadziła do stopniowego wymierania linii 139, oraz do pocięcia linii 131 i 141. Teraz zmieniło się tyle, że wciąż się kursy wycina i wstawia tam, gdzie akurat taka potrzeba jest znikoma, lub żadna, jak np. linia 346, czy 310 (zamiast którego powinny być dołożone kursy do 110), ale co tam - liczy się, że statystycznie jest tyle samo kursów (guzik prawda). Nieważne, że nieoptymalnie rozłożone, liczy się lans urzędniczy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taa

      ..... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 29

      Potrzeby Śląska Wrocław i stadionu są bardzo duże,zlikwiduje się,bądź skróci do maksimum jeszcze kilka linii autobusowych i już-wtedy jeszcze więcej osób skorzysta z taniego samochodu z...rozwiń całość

      Potrzeby Śląska Wrocław i stadionu są bardzo duże,zlikwiduje się,bądź skróci do maksimum jeszcze kilka linii autobusowych i już-wtedy jeszcze więcej osób skorzysta z taniego samochodu z zagranicy,ale za to kopacze i dresy będą mieli świetniezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skoro rośnie liczba pasażerów

      to czemu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 20

      Miasto nie utworzy linii 16 o którą tak na Tarnogaju walczą ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      Wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 15

      Zaraz ktoś mnie zje, ale... po co na Tarnogaju 16stka? Serio jest aż tak duże zapotrzebowanie? 8 i autobusy jeżdżą stamtąd prawie puste

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama