Mój Reporter: Czy MPK kupi gazowo-hybrydowe autobusy?

    Mój Reporter: Czy MPK kupi gazowo-hybrydowe autobusy?

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój Reporter: Czy MPK kupi gazowo-hybrydowe autobusy?

    ©Paweł Relikowski

    - Czy Wrocławskie MPK weźmie udział w konkursie Gazela - niskoemisyjny transport miejski, gdzie można uzyskać do stu procent dofinansowania do zakupu gazowo-hybrydowych autobusów? - pyta nasz Czytelnik Mateusz Ciesielski.
    Mój Reporter: Czy MPK kupi gazowo-hybrydowe autobusy?

    ©Paweł Relikowski

    Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin:

    Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu zna specyfikację konkursu pod nazwą "System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme), którego część 7 - Gazela, to konkurs na "Niskoemisyjny transport miejski".

    - Operator tego programu - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stawia na dość nietypowe, nawet jak na nowe technologie, rozwiązanie - hybrydowy autobus gazowy. W MPK rozważamy zakupy pojazdów hybrydowych albo gazowych, ale połączenie tych technologii nie jest ekonomicznie opłacalne - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK.

    Jak mówi rzeczniczka, autobus gazowy jest sporo droższy od klasycznego, ale paliwo, które spala jest tańsze od diesla, hybryda też jest znacznie droższa, ale spala mniej paliwa. - Mimo to przy dzisiejszych cenach diesla, hybryda nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Zupełnie nie opłaca się kupować dużo droższego rozwiązania jak hybryda, dzięki któremu będzie się oszczędzało paliwo dużo tańsze, niż olej napędowy - mówi Korzeniowska.

    Obydwa typy pojazdów wiążą się z droższymi częściami zamiennymi. - Z uwagi na fakt, że technologia gazowo-hybrydowa jest w Polsce unikalna - nie ma ani jednego takiego pojazdu, w praktyce taka inwestycja oznacza dla MPK brak dostępu do części zamiennych lub skazanie na jednego dostawcę. Ponadto ze względu na niewielką alokację środków w ramach Gazeli, ewentualny zakup dotyczyć może jedynie kilku sztuk pojazdów, dla których trzeba by przeszkolić pracowników, zakupić części zamienne etc., co nie jest opłacalne w skali potrzeb naszej firmy. Dlatego nie weźmiemy udziału w Gazeli - podsumowuje Agnieszka Korzeniowska.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (29)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podnieście cenę biletów i podwojcie ilość kanarów

      Ewa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

      a problem się sam rozwiąże. MPK jeżdzi głównie biedota. Jak już nie będzie korzystać z MPK można będzie nawet o 50 % zmniejszyć ilość taboru.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      EWCIA samajesteś biedota ale umysłowa

      ivan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

      Ewa zmień lekarza

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wow

      ook (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      1/10 bo odpisałem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tymczasem...

      pk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      ..wygląda na to, że Bydgoszcz będzie pierwszym miastem w Polsce, które skorzysta z programu Gazela....rozwiń całość

      ..wygląda na to, że Bydgoszcz będzie pierwszym miastem w Polsce, które skorzysta z programu Gazela. http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=2393&NrSection=500&NrArticle=239588&IdTag=3790zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      CNG

      Franek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 5

      Nie tylko Bydgoszcz, również Częstochowa i Chojnice wezmą udział w tym programie. Miasta które jeszcze nie mają stacji CNG u siebie, a tak będą miały bo program obejmuje również dofinansowanie...rozwiń całość

      Nie tylko Bydgoszcz, również Częstochowa i Chojnice wezmą udział w tym programie. Miasta które jeszcze nie mają stacji CNG u siebie, a tak będą miały bo program obejmuje również dofinansowanie infrastruktury. A to jest już korzyść dla mieszkańców nie tylko korzystających z KM bo dostają dostęp do taniego paliwa. Sam jeżdże na CNG i jakoś to się mi opłaca...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie oplaca sie, bo?

      siueh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 6

      uwielbiam takie artykuły. Nie wiedzą co powiedziec, więc mówią, że się nie opłaca. A ja chciałbym zobaczyć zestawienie kosztów w takim razie. Jestem pewien, że nic takiego nie istnieje nawet....rozwiń całość

      uwielbiam takie artykuły. Nie wiedzą co powiedziec, więc mówią, że się nie opłaca. A ja chciałbym zobaczyć zestawienie kosztów w takim razie. Jestem pewien, że nic takiego nie istnieje nawet. Niestety pseudodziennikarze nie potrafia drążyć tematu i poprosić o dane na podstawie których są udzielane takie, a nie inne odpowiedzi.
      "Zupełnie nie opłaca się kupować dużo droższego rozwiązania jak hybryda, dzięki któremu będzie się oszczędzało paliwo dużo tańsze, niż olej napędowy - mówi Korzeniowska.". I dlatego też ludzie nie jeżdżą na gazie i ropie. A przy przebiegach autobusów to musi być wyjątkowo nieopłacalne, przecież robią po kilka kilometrów dziennie. Takie odpowiedzi, to żart i śmianie się w twarz mieszkańców.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może autobus

      Klocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      na dwupierdzian kapustny.Wyziewy napędzały by taki pojazd.Ekologia na 100%

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kasa kasa

      Zaskoczony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 5

      A innymi kategoriami, takimi jak czystość powietrza, zdrowie mieszkańców to już biurwy nie są w stanie myśleć? Tylko ile kasy ukroić żeby zostało na kolejne misie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poprawmy komunikacje autobusową w rejownie maślic i pracz odrzańskich oraz wojnowa

      dysan112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 17

      linia pośpieszna C Pracze Odrzańskie(szczytowo Janówek) przez Maślice, Kozanów, Popowice, Nadodrze/Ołbin, pl.Grunwaldzki, Rondo Reagana, Most Zwierzyniecki, Mickiewicza, Sępolno(pętla), Most...rozwiń całość

      linia pośpieszna C Pracze Odrzańskie(szczytowo Janówek) przez Maślice, Kozanów, Popowice, Nadodrze/Ołbin, pl.Grunwaldzki, Rondo Reagana, Most Zwierzyniecki, Mickiewicza, Sępolno(pętla), Most Swojszycki, Swojszyce - Wojnów

      linia 135 przywrócona na trasie Kozanów - PKS przez Podwale, oraz 409 do Leśnicy przez Pracze i Maślice do PL.Solidarności. A 122 przez legnicką, dodatkowo pośpieszna linia E na trasie Bajana - Bartoszowice

      Razem z autobusem 103 który kursuje do PL.Solidarności była by to doskonała alternatywa dla mieszkańców zwłaszcza Pracz, Maślic, Leśnicy, Złotnik. Tym bardziej w przypadku awarii tramwajów.

      Linia C której trasa by była znacznie wydłużona aż do Wojnowa oraz Janówka dała by możliwości odciążenia i odkorkowania okolic Wojnowa, Pracz, Maślic. Mieszkańcy osiedli nie byli by skazani na jeden autobus, zamiast dwóch autobusów na godzine były by cztery autobusy, mniejsze korki i na pewno większy zysk z biletówzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gdzie z tym do urzędu...

      Majk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

      Oczywiście wszyscy wiemy że tak się nie stanie. Urząd nie obciął autobusów dla żartu tylko przez swe zauroczenie tramwajem+, żadnych zmian według nich nie będzie przez najbliższe 5 lat. Ja bym...rozwiń całość

      Oczywiście wszyscy wiemy że tak się nie stanie. Urząd nie obciął autobusów dla żartu tylko przez swe zauroczenie tramwajem+, żadnych zmian według nich nie będzie przez najbliższe 5 lat. Ja bym proponował bardziej ekonomiczny model: 127 do Rędzińskiej, 403 do Dworcowej przez Legnicką i 435 z Grunwaldzkiego na Bajana też przez Legnicką. Tak czy siak - trzeba było im (urzędnikom) wybijać z głowy głupie pomysły wtedy kiedy jeszcze tego słuchali...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny dług

      LadyBlack (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 24

      Kupcie, kupcie!!!! Kolejne miliony długów dla MK, apotem pozostanie tylko ogłosić upadłość!!!!! Tak sie załatwia miejskie spółki....


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przeczytałaś Lady artykuł do końca?

      wroclove (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 6

      Czy tylko nagłówek?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wrr

      wrr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 15

      Korzeniowskka wie najlepiej co jest najbardziej oplacalne ekonomicznie, wszakk narobili setki milionó długów żeby kupić kilka tramwajów któe nie mogą jeździć tam gdzie są potrzebne i duża część...rozwiń całość

      Korzeniowskka wie najlepiej co jest najbardziej oplacalne ekonomicznie, wszakk narobili setki milionó długów żeby kupić kilka tramwajów któe nie mogą jeździć tam gdzie są potrzebne i duża część stoi w zajezdni!

      gratulacje, Korzeniowska ty partaczu. Jak kiedys zmienisz prace to wyladujesz na trwalym bezrobociu bo to co wygadujesz jest archiwizowane i kazdy moze sobie w internecie poczytac jakie pierdoly wygadujesz ćwoku!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Weź Ty się nieudaczniku życiowy puknij w pusty dzban

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 7

      Jakbyś czytał ze zrozumieniem Korzeniowska to rzecznik MPK więc przedstawia oficjalne stanowisko MPK a nie swoje. Swoją drogą stanowisko żenujące.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK SMYKOWO

      Normalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

      A to Smyku będzie kupował od swojej byłej firemki busy? Powaliło kogoś? Volno jest w MPK na cenzurowanym...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pani rzecznik na szkolenie

      Sudent ekonomi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 8

      Ha ha 100% dofinansowania ale Pani rzecznik mówi że się nie opłaca Pani Korzeniowska powinna zostać przeszkolona z ekonomi i finansów


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wrr

      wrr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 15

      nie oplaca sie bo trzeba potrafic przeprowadzic przetarg i zlozyc prawidlowy wniosek do UE. A w MPK pracuja tacy fachowcy jak Wild i inne Smyki ktorzy nie potrafia puscic tramwaju Gaj - Grunwald!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OK

      Wojtek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 7

      Koszt zakupu autobusu, to tylko ułamek kosztów jakie się ponosi przez - załóżmy 15 lat jego eksploatacji!
      Potem byś płakał, że przyjeżdżają do jednego autobusu fachowcy z drugiego końca Europy


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Wojtek

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Po co maję przyjeżdżać z drugiego końca Europy, skoro te autobusy produkowane są koło Poznania? To nie Mercedes, ani Skoda.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @wieszcz

      turbodur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

      Szkoda, że redaktor nie zgłębił tematu - pieniądze na "gazelę" pochodzą z Hiszpanii i tylko Hiszpania (a w zasadzie hiszpańskie jont-venture z koncernem TATA) jako jedyny kraj na kontynencie...rozwiń całość

      Szkoda, że redaktor nie zgłębił tematu - pieniądze na "gazelę" pochodzą z Hiszpanii i tylko Hiszpania (a w zasadzie hiszpańskie jont-venture z koncernem TATA) jako jedyny kraj na kontynencie produkuje hybrydy elektryczno gazowe. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no to przeszkolić

      głupie wytłumaczenie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 4

      mało u nas inżynierów? zdolnych ludzi? Ten kraj nie jest prężny, tylko martwy i zgniły na wskroś. Dlatego takie efekty.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      serwis

      pinksquares (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      często przy tego typu umowach sprzęty, aby utrzymać gwarancję, muszą być serwisowane przez autoryzowanych przedstawicieli

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama