Wrocław: Tiry znikną z centrum. Droga krajowa przez Wrocław...

    Wrocław: Tiry znikną z centrum. Droga krajowa przez Wrocław pobiegnie inaczej

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Tiry znikną z centrum. Droga krajowa przez Wrocław pobiegnie inaczej

    ©fot. Michał Pawlik

    Urzędnicy w magistracie uzgodnili z Ministerstwem Transportu, że droga krajowa nr 5 będzie przebiegać ulicami: Sułowską, Żmigrodzką, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Mostem Milenijnym, Milenijną, Na Ostatnim Groszu, Estakadą Gądowianką, Klecińską, Hallera, Powstańców Śląskich i Karkonoską. - To oznacza, że tiry znikną z centrum miasta - mówi radny Jan Chmielewski, szef komisji komunikacji i ochrony środowiska. To radni w przyszły czwartek zdecydują o tej zmianie.
    Wrocław: Tiry znikną z centrum. Droga krajowa przez Wrocław pobiegnie inaczej

    ©fot. Michał Pawlik

    Droga krajowa nr 5 dzisiaj przebiega przez ścisłe centrum miasta z północy na południe, ulicami: Sułowską, Żmigrodzką, Bałtycką, Mostami Osobowickimi, Reymonta, pl. Staszica, Pomorską, Dubois, Mostami Mieszczańskimi, Jagiełły, Mostową, Mostem Sikorskiego, Podwalem, pl. Jana Pawła II, Podwalem, pl. Orląt Lwowskich, ul. Piłsudskiego, pl. Legionów, Grabiszyńską, Hallera, Powstańców Śląskich i Karkonoską. - Od lat - przyznaje radny Jan Chmielewski - wrocławianie mieszkający np. przy ul. Hallera, czy Grabiszyńskiej skarżyli się na przejeżdżające tędy ciężarówki. Teraz się to zmieni, bo "piątka" zmieni przebieg omijając centrum Wrocławia.

    Wrocławscy urzędnicy do zmian przebiegu DK5 wykorzystali oddanie do użytkowanie odcinka północnej obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia czyli ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Nowa trasa "piątki" we Wrocławiu, która dzisiaj ma długość około 10 km przebiega obecnie przez 13 ulic, 5 mostów i 3 place (czyli łącznie przez 20 skrzyżowań i 7 przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną), teraz będzie o połowę krótsza. Jej wprowadzenie wyeliminuje z dotychczasowego przebiegu tej drogi
    12 skrzyżowań i 6 przejść dla pieszych, oraz pozwoli na poprowadzenie jej na nowym odcinku tylko 7 ulicami i jednym mostem.

    O zmianie przebiegu "piątki" w mieście mówiło się już w 2011 r. - Droga nr 5 zmieni swój przebieg - zapowiadała w Gazecie Wrocławskiej Katarzyna Kasprzak z wydziału inżynierii miejskiej w magistracie. - Zamiast przez centrum, będzie prowadzić obwodnicą śródmiejską, aż do wylotu na Poznań. Sprawę uda się załatwić dopiero teraz.





    Czytaj także

      Komentarze (59)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Brawa" dla dziennikarki

      Paweł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 7

      Mieszkańcy budynków przy ul. Hallera mogą odetchnąć z ulgą. Wcześniej skarżyli się na przejeżdżające ciężarówki. Naszczęście w tej okolicy przebieg DK5 nie uległ zmianie.
      Pani Magdo - przed...rozwiń całość

      Mieszkańcy budynków przy ul. Hallera mogą odetchnąć z ulgą. Wcześniej skarżyli się na przejeżdżające ciężarówki. Naszczęście w tej okolicy przebieg DK5 nie uległ zmianie.
      Pani Magdo - przed wysłaniem do druku warto przeczytać cały tekst. Natomiast umieszczenia zdjęcia z DK8 przy artykule dotyczącym DK5 świadczy o całkowitym lekceważeniu czytelnika. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To są tylko biurokratyczne zmiany i uporządkowanie pojęć

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 5

      Podniecacie się jakąś biurokratyczną zmianą- po prostu taki przebieg trasy na Poznań już dawno temu pokazywały znaki i jest to zwykłe urealnienie tej sytuacji. Przebieg drogi 5 Gajowicką,Zaporoską,...rozwiń całość

      Podniecacie się jakąś biurokratyczną zmianą- po prostu taki przebieg trasy na Poznań już dawno temu pokazywały znaki i jest to zwykłe urealnienie tej sytuacji. Przebieg drogi 5 Gajowicką,Zaporoską, Podwalem i Pomorską stracił rację bytu w sytuacji kiedy jest niedaleko o wiele lepsza droga.
      I odpowiadając na stek bzdur - dlaczego nie AOW - dlatego, że fragmentem AOW będzie miała przebieg S5, a zwykła 5 jest trasą alternatywną, tak samo jak trasą alternatywną do A4 jest droga 94 , która też przebiega przez miasto od Leśnicy do Krakowskiej i parę lat temu też przeniesiono jej biurokratyczny przebieg z Kazimierza Wielkiego i Traugutta na Armii Krajowej, Hallera i Klecińską. Jedyny problem to trasa 98 czyli zwykła 8, która na razie formalnie musi iść Dyrekcyjną i przez Grunwald, bo żadnej innej alternatywy nie ma.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tiry i tak tędy jeżdżą już od dawna!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 7

      Bo starą 5-tką nie da się przejechać pod wiaduktami!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      żenada

      marcin z wrocławia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 9

      na zdjęciu 8 a piszą o 5.
      szkoda słów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak przeniosą DK5 na AOW to miasto nie dostanie na remonty ulic na trasie DK5

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 19

      Dla obecnych władz Wrocławia:
      - nie są ważne spaliny w mieście
      - nie jest ważny hałas ciężarówek przy oknach mieszkańców
      - nie są ważne korki na ulicach którymi biegnie DK5
      - nie jest ważne że...rozwiń całość

      Dla obecnych władz Wrocławia:
      - nie są ważne spaliny w mieście
      - nie jest ważny hałas ciężarówek przy oknach mieszkańców
      - nie są ważne korki na ulicach którymi biegnie DK5
      - nie jest ważne że gdyby nie było tam cięzkiego ruchu samochodowego to zniszczenie tych ulic byłoby kilkadziesiąt razy mniejsze
      Dla obecnych władz Wrocławia WAŻNE JEST TO aby dostać środki na remonty ulic którymi przebiega DK5.
      W takiej sytuacji zyskiem moze być to, że zaoszczędzone pieniądze, które trzeba by wydać na remonty ulic w przypadku gdyby DK5 na nich nie było, - można będzie wydać na przykład na WKS Śląsk. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zamienił stryjek siekierkę na kijek

      Alicja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 15

      Niech ktoś mi wytłumaczy na czym ma polegać zmiana przy Hallera i Grabiszyńskiej .Czytam już czwarty raz i ni cholery nie rozumiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      śródmiejską?

      żal (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 11

      A od czego jest AOW, pacany z UM?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To

      tirmania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 15

      Zaoszczędzono sobie na tablicach i nie przypisano do odpowiedniego odcinka AOW numeru A-5. To że kierowcy TIR-ów to nie idioci i wybierają objazd miasta przez AOW, to nie zmienia faktu, że jedyna...rozwiń całość

      Zaoszczędzono sobie na tablicach i nie przypisano do odpowiedniego odcinka AOW numeru A-5. To że kierowcy TIR-ów to nie idioci i wybierają objazd miasta przez AOW, to nie zmienia faktu, że jedyna droga krajowa w kierunku Czechy-Poznań to DK-5 prowadząca przez teren miasta.

      Na AOW przełożono jedynie krajową ósemkę dając jej nr A-8, ale i tak jej z miasta nie usunięto, tylko zmieniono numer starej trasy na DK-98. Bo w marzeniach władzy AOW za kilka dekad ma być płatna.

      Najgorsze zaś, że obwodnica wschodnia jest budowana jako droga powiatowa i nie ma planów przekładania na nią dróg krajowych.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do GW

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 20

      A od kiedy to TIRy jeżdżą tą drogą co piszecie? Czy któryś z Was wyjechał, popatrzył? Cały Tranzyt jeżeli nie jedzie AOW to jeździ właśnie przez Milenijny. Druga sprawa, że zdjęcie pokazuje DK8 a...rozwiń całość

      A od kiedy to TIRy jeżdżą tą drogą co piszecie? Czy któryś z Was wyjechał, popatrzył? Cały Tranzyt jeżeli nie jedzie AOW to jeździ właśnie przez Milenijny. Druga sprawa, że zdjęcie pokazuje DK8 a nie DK5. Trochę wysiłku zróbcie aby chociaż zdjęcie właściwe wstawić.

      Szkoda gadać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tiry na tory

      papiesz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 27

      kierowcy tirow to mordercy raz widzialem jak jeden obrazal ksiedza!!!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      papiesz

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 11

      A ksiądz dał się obrażać?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama