GDDKiA chce likwidować zjazdy z A4. Radni sejmiku mówią: nie

    GDDKiA chce likwidować zjazdy z A4. Radni sejmiku mówią: nie

    Mateusz Różański

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole

    GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole ©fot. Piotr Krzyżanowski

    Radni Sejmiku Województwa Dolnośląskiego są przeciwni pomysłowi likwidacji części zjazdów z autostrady A4 - pomiędzy Wrocławiem a granicą z Niemcami. Takie stanowisko zostało wpisane do Strategii Dolnego Śląska na lata 2014-2020.
    GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole

    GDDKiA planuje zlikwidować m.in. zjazd Legnickie Pole ©fot. Piotr Krzyżanowski

    - Dla gmin leżących wzdłuż A4 utrzymanie tych zjazdów jest kluczem do ich dalszej egzystencji - mówi Michał Huzarski, legniczanin, radny SLD. - Większość osób z miejscowości położonych przy zjazdach, które mają być zlikwidowane, codziennie dojeżdża autostradą do pracy. Taka decyzja oznaczałaby dla nich odcięcie od źródła dochodów - dodaje radny.

    Wprawdzie decyzja sejmiku nie jest wiążąca i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie musi rezygnować ze swoich planów likwidacji zjazdów, to przedstawiciele samorządów traktują takie stanowisko sejmiku jako dobry prognostyk.

    - GDDKiA głosu małych gmin nie musi słuchać, ale powinna wziąć pod uwagę zdanie samorządu całego województwa. Cieszy również fakt, że radni byli w tej kwestii jednomyślni i potrafili się wznieść ponad partyjnymi podziałami. To pokazuje, jak ważne dla naszego regionu są te zjazdy- mówi Aleksander Kostuń, wójt gminy Legnickie Pole.

    Jadąc od granicy, w założeniach GDDKiA zniknąć ma 8 zjazdów: Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajowice, Wądroże, Udanin, Jarosław oraz Pietrzykowice.

    GDDKiA uspokaja, że powstaną nowe zjazdy. Jadąc odstrony Wrocławia, kierowcy będą mieli do dyspozycji nowy zjazd w Strzeganowicach, a także przy Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej oraz zjazd Legnica II (za hutą miedzi). A 9 istniejących zjazdów ma być przebudowanych: Golnice, Krzywa, Chojnów, Złotoryja, Legnica (ul. Jaworzyńska), Budziszów, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie oraz Bielany Wrocławskie.

    Decyzja o tym, które połączenia pozostaną, które będą przebudowane, a które znikną, zapadnie w 2014 r. Obecnie tworzone jest StudiumTechniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Następnie dokumentacja ma trafić do Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, która wyda decyzję. GDDKiA argumentuje, że zmiany na mapie zjazdów wymuszane są przez przepisy dotyczące autostrad. Nie powinny się krzyżować z drogami lokalnymi.

    Czytaj także

      Komentarze (75)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zjazdy z A-4

      KRYNIA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Może dyrekcja GDDKiA przy tej okazji naprawi to co popsuła przy okazji poprzedniego remontu.Wówczas ktoś nie dopilnował prac i w jednym miejscu wysokość od powierzchni drogi do wysokości mostu...rozwiń całość

      Może dyrekcja GDDKiA przy tej okazji naprawi to co popsuła przy okazji poprzedniego remontu.Wówczas ktoś nie dopilnował prac i w jednym miejscu wysokość od powierzchni drogi do wysokości mostu wykonano mniejszą niż być powinna, skutek był i dalej jest opłakany. Ponieważ w tym to miejscu wbił się samochód ciężarowy nadwyrężając konstrukcję mostu. Co robi genialna dyrekcja rozbiera most likwidując tym samym dojazd ludziom ze wsi RĄBIENICE do wsi POSTOLICE, gdzie odległość wynosiła ok.2 km. teraz ludzie muszą pokonać 12 km. objazdem. Mam nadzieję, że teraz naprawią to co popsuli i nikt nie weżmie premii za fuszerkę. PAMIĘTAJ O TYCH LUDZIACH GDDKiA.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Już widzę jak będą dojeżdżać PŁATNĄ AUTOSTRADĄ.

      xenomorf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Dziś protestują, bo tak. Nie liczą się z tym, że A4 i tak będzie przebudowana i dostosowana do standardu drogi płatnej. Proponuję zapytać krzykaczy, ilu będzie płaciło za przejazd???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Widzę, że Urząd Marszałkowski też nie myśli

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

      Przecież wystarczy te drogi przekwalifikować na wojewódzkie, nadać im trójcyfrowy numer i GDDKiA wpadnie w swoje sidła pokrętnych tłumaczeń, bo nie będą to już lokalne drogi. Np. droga...rozwiń całość

      Przecież wystarczy te drogi przekwalifikować na wojewódzkie, nadać im trójcyfrowy numer i GDDKiA wpadnie w swoje sidła pokrętnych tłumaczeń, bo nie będą to już lokalne drogi. Np. droga Pietrzykowice- Małuszów ma parametry aby stać się wojewódzką i stanowi dojazd do fabryk i baz aut ciężarowych. A wystarczy spojrzeć na mapę, że są takie drogi wojewódzkie które kończą się gdzieś np. Brzezince Średzkiej, albo prowadzą do Odry na Osobowicach.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To teraz geniuszu oświeć wszystkich jak wprowadzić tą genialna myśl w życie.

      xenomorf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      chyba nie masz zielonego pojęcia, kto i co nadaje numery i statusy drogą, oraz co to reguluje? Może Ustawa, a może rozporządzenie, a może widzimisie wójta? Albo takmabyć "vb".

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      powtórka z rozrywki

      Aneta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 5

      brawo - nie ma jak to burzyć coś co już istnieje i spełnia swoją rolę. Ktoś chce zarobić nowe pieniądze na budowie innych zjazdów. Zadowoleni będą wykonawcy robót ale tylko ci z wierchuszki /zanim...rozwiń całość

      brawo - nie ma jak to burzyć coś co już istnieje i spełnia swoją rolę. Ktoś chce zarobić nowe pieniądze na budowie innych zjazdów. Zadowoleni będą wykonawcy robót ale tylko ci z wierchuszki /zanim zbankrutują/ bo reszta podwykonawców jak to już przerabialiśmy pieniędzy nie dostanie. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zjazd Pietrzykowice

      lcspl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 22

      a co ze zjazdem Pietrzykowice?!....przecież to jest dojazd do Kobierzyckiej strefy ekonomicznej...14 000 ludzi tam pracuje, i wiele rzeczy jest uzależnionych od autostrady.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pomyśl, a zrozumiesz!

      xenomorf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

      Po prostu spojrzyj na obwodnicę Tyńca. Tam są przygotowane, jeszcze nieczynne zjazdy do strefy.
      To jest bardzo proste, tylko trzeba to zauważyć: A4 -> S8 -> DK35 -> STREFA.
      I nie pisz zaraz, że...rozwiń całość

      Po prostu spojrzyj na obwodnicę Tyńca. Tam są przygotowane, jeszcze nieczynne zjazdy do strefy.
      To jest bardzo proste, tylko trzeba to zauważyć: A4 -> S8 -> DK35 -> STREFA.
      I nie pisz zaraz, że to dookoła, bo się tylko ośmieszysz.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to po to by A4 była płatna

      kierowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 4

      nie cieszcie się bo oznaczać to będzie nic innego jak budowę brak i wprowadzenie opłat za przejazd tym odcinkiem (dodatkowo dobudują po 1 pasie)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 12

      zajebiste zjazdy na super wioski gdzie sie wiekszym autem nie idzie zlamac ^^


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a dlaczego miało by nie być zjazdów lokalnych

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

      U naszych zachodnich sąsiadów jest dużo zjazdów do małych miejscowości i kierowca ciężarówki ma informacje że to jest jakaś lokalna droga np. 5t. Tutaj wszystkich się wrzuca do jednego worka np....rozwiń całość

      U naszych zachodnich sąsiadów jest dużo zjazdów do małych miejscowości i kierowca ciężarówki ma informacje że to jest jakaś lokalna droga np. 5t. Tutaj wszystkich się wrzuca do jednego worka np. zjazd Pietrzykowice służy głównie ciężarówkom, bo mają tam bazy, magazyny i fabryki.
      Po prostu GDDKiA sobie coś uroiła i chce zaoszczędzić na obsłudze i postawić bramki tuż za skrzyżowaniem z A8- a logika mówi, że powinny być one za zjazdem Pietrzykowice albo nawet za Kątami.
      Tak samo w stronę Opola - nie ma zjazdów Brzeg-Strzelin, Lewin Brzeski, Żórawina -Wr. Ołtaszyn.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pogadał sobie bywalec Europy!

      xenomorf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 4

      Teraz zastanów się czy to GDDKiA sobie coś uroiła, czy ty masz swoja życzeniową mapkę narysowaną w notatniku?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      złamac sie idzie,

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 5

      tylko nic nie widać!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na topie

      ziutek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 17

      czy dwa pasy, czy trzy pasy....i tak wiekszosc nie potrafi jezdzic i zachowac sie na "autostradzie"...
      brak doswiadczenia....jedni jada jak na torze wyscigowym...inni jak na drodze polnej....

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      może

      otton (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 25

      Bo plany budowy autostrad powinny być ustalane na poziomie województw. Im więcej władzy w rękach samorządów tym lepiej. Jakiemuś byle urzędnikowi z Warszawy nie będzie przecież zależało na rozwoju...rozwiń całość

      Bo plany budowy autostrad powinny być ustalane na poziomie województw. Im więcej władzy w rękach samorządów tym lepiej. Jakiemuś byle urzędnikowi z Warszawy nie będzie przecież zależało na rozwoju innych województw.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zróbcie WRESZCIE coś z OSIEMNASTKĄ bo Europa sie śmieje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Zróbcie WRESZCIE coś z OSIEMNASTKĄ bo Europa sie śmieje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 6

      Zróbcie WRESZCIE coś z OSIEMNASTKĄ bo Europa sie śmieje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama