Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Jak oceniacie MPK? Nasze wyniki różnią się od tych prezentowanych przez miasto

Weronika Skupin
fot. Michał Pawlik
Oferta połączeń to mocna strona Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu - tak wynika z przeprowadzonej przez nas sondy ulicznej. Gorzej mieszkańcy Wrocławia i przyjezdni oceniają ceny biletów, punktualność i czystość w tramwajach. Wymieniają też niekulturalne zachowanie kierowców i motorniczych jako problemy, z którymi boryka się MPK.

Zapytaliśmy grupę 20 osób, które czekały na wrocławskich przystankach na tramwaj, o to co sądzą o MPK. Przygotowaliśmy pięć pytań: jak oceniasz ceny biletów, punktualność, czystość pojazdów, ofertę komunikacyjną i MPK ogółem. Odpowiadać można było w pięciostopniowej skali: bardzo źle; źle; ani dobrze, ani źle; dobrze; bardzo dobrze.

Podobne badania na grupie respondentów przeprowadził Instytut Badania Opinii Publicznej Homo Homini. Według nich, punktualność bardzo dobrze i dobrze oceniło 80 proc. respondentów. Ponad 70 proc. z nich oceniło czystość w pojazdach jako bardzo dobrą lub dobrą. Ponad 70 proc. dobrze oceniło ofertę połączeń wrocławskiego MPK. Ceny biletów podzieliły badanych: 40 proc. osób oceniło je jako źle i bardzo źle, a kolejne tyle jako dobre lub bardzo dobre. MPK ogółem oceniło dobrze lub bardzo dobrze aż 70 proc. respondentów.

My widzimy, że jest nieco inaczej. Punktualność dobrze oceniło 30 proc. osób, nikt nie był zdania, że jest bardzo dobra. Aż 40 proc. osób uważa, że jest z tym źle, a 5 proc., że bardzo źle. 25 proc. respondentów nie oceniło punktualności ani dobrze, ani źle.

Czystość w pojazdach jako dobrą oceniło 25 proc. respondentów. Podobnie nikt nie odpowiedział, że jest bardzo dobra. 30 proc. osób odpowiedziało, że z czystością w pojazdach jest źle, a 10 osób, że bardzo źle. Pośrodku skali zatrzymało się 35 proc. osób.

Ofertę połączeń, to nas zaskoczyło, jako dobrą lub bardzo dobrą oceniło 80 proc. respondentów. 10 proc. oceniło ją jako bardzo złą, a kolejne 10 proc. ani dobrą, ani złą.

Ceny biletów są najwidoczniej największym minusem MPK. Aż 65 proc. osób oceniło je źle lub bardzo źle. Dla 20 proc. osób są one dobre, reszta nie oceniła ich ani dobrze, ani źle.

Ogółem 15 proc. naszych rozmówców oceniło MPK źle, a 60 proc. dobrze. 25 proc. osób nie oceniło MPK ani dobrze, ani źle.

Wrocławianka Anna Borysewicz ocenia wrocławską komunikację ogólnie źle. - Bilety mają zbyt wysoką cenę, a czystość jest bolączką MPK. Oceniłam obie te rzeczy źle. Dobrze oceniam jedynie ofertę komunikacyjną. Najważniejsze jest jednak dla mnie wulgarne i niegrzeczne zachowanie kontrolerów biletów i kierowców. Ci pierwsi, jak widziałam wiele razy, szarpią się z pasażerami i w ogóle nie prowadzą dialogu. A kierowcy potrafią zamknąć drzwi przed nosem i odjechać - mówi wrocławianka.

- Mi najbardziej przeszkadza brud w pojazdach i wciąż rosnące ceny biletów. Kontrolerzy i kierowcy są przyjaźni, ale to jak zachowują się pasażerowie, czasami może nieźle zdenerwować. Krzyczą do siebie zamiast rozmawiać, brudzą, hałasują. Przeszkadzają mi też żebrzący Romowie - mówi studentka Michalina Hruby.

A Ty co sądzisz o MPK? Podziel się zdaniem w komentarzu.

Przeczytaj też: Tramwaj potrącił kobietę przed mostem Grunwaldzkim (ZDJĘCIA)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska