Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy przy remoncie dokopali się do drewnianych rur wodociągowych

Artur Szałkowski
fot. Dariusz Gdesz
Na przełomie marca i kwietnia ma ruszyć w Wałbrzychu remont dwóch odcinków drogi krajowej nr 35. Przed rozpoczęciem modernizacji do prac przystąpiły ekipy Wałbrzyskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Wymieniają przeciekające i wyeksploatowane elementy sieci wodno-kanalizacyjnej, która jest ułożona pod drogą, i przy okazji dokonują zaskakujących odkryć.

- W trakcie prac natrafiamy na instalacje wodno-kanalizacyjne, które układano np. w 1907 roku i nadają się do wymiany - mówi Tomasz Pluta, rzecznik prasowy WPWiK.

Na podobne niespodzianki natrafiają również ekipy drogowe pracujące przy remontach dróg w innych częściach Wałbrzycha. W trakcie prowadzonych niedawno modernizacji ul. Kościuszki oraz Moniuszki pod drogą odkopane zostały pozostałości... drewnianego wodociągu miejskiego oraz innych archaicznych instalacji.

- Kiedy modernizowaliśmy ul. gen. Andersa, natrafialiśmy na pozostałości torowiska tramwajowego - wyjaśnia Andrzej Piękny z Zarządu Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu. - Torowisko trzeba było usunąć, bo utrudniało montaż świateł.
Zaskakującego odkrycia dokonano również w trakcie ubiegłorocznej modernizacji ul. Pługa. Po zdarciu asfaltowej nawierzchni okazało się, że do podbudowy drogi zamiast kamienia użyto piasku. To wydłużyło termin remontu i zwiększyło jego koszty.

Władze Wałbrzycha liczą się z kolejnymi tego typu niespodziankami. W tym roku miasto planuje bowiem rozpoczęcie bądź kontynuację aż 11 dużych inwestycji drogowych na terenie miasta.

- Na ich realizację przeznaczonych zostanie około 41 mln zł. Z tego część stanowią pozyskane dotacje - tłumaczy Anna Żabska, rzecznik prasowy prezydenta Wałbrzycha.

Utrudnienia wykrywane w czasie remontów wałbrzyskich dróg to efekt wieloletnich zaniedbań. Kompleksowych inwestycji tego rodzaju wykonywano niewiele lub decydowano się na rozwiązania tymczasowe, np. układanie asfaltu na brukowane drogi. Wynikało to z polityki, że w południową część miasta nie należy inwestować, bo będzie pod nią prowadzona działalność górnicza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska