Zdaniem rowerzystów głównym błędem projektantów jest brak ustalonego pierwszeństwa na skrzyżowaniach dróg rowerowych z jezdniami. Poza tym, według Radosława Lesisza, droga nie została wykonana zgodnie ze znowelizowanym prawem o ruchu drogowym. Przykładowo na jednym ze skrzyżowań samochody skręcające w prawo jadą drogą główną, a tuż za skrzyżowaniem jest przejazd dla rowerzystów i przejście dla pieszych. Rowerzyści mogą pomyśleć, że to oni są uprzywilejowani jadąc przez ten przejazd (zasada prawej ręki) i zdaniem Lesisza powinni mieć przed sobą znak ustąp pierwszeństwa przejazdu.
ZOBACZ TEŻ: Wschodnia obwodnica Wrocławia: Auta jeździły pod prąd! (ZDJĘCIA)
Przedstawiciel Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej dodaje, że przy dojeździe na most z Tresna, nie ma jak wjechać na obwodnicę. A właśnie tam często cykliści dojeżdżają ścieżką z wałów - choć jest połączona ona z obwodnicą, to jednak nie po tej stronie co trzeba. Rowerzyści więc muszą przenosić swoje jednoślady nad barierą energochłonną.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?