Wrocław szykuje rewolucję w komunikacji

    Wrocław szykuje rewolucję w komunikacji

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©fot. Przemysław Wronecki

    Komunikacja we Wrocławiu będzie lepiej działać? Wrocławski magistrat nareszcie przestanie planować ją zza biurka. Miasto zamówiło badania, które mają odpowiedzieć na pytanie skąd dokąd jeździ komunikacją miejską najwięcej osób. Na podstawie wyników tych badań powstanie plan rozwoju transportu w mieście do 2020 r.
    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©fot. Przemysław Wronecki

    - Opracowanie tego planu ma na celu poprawę jakości świadczonych usług i dalszy rozwój komunikacji miejskiej - mówi Marek Czuryło, szef wydziału transportu we wrocławskim magistracie.

    Firma, która wygra przetarg ma wyjść w teren i zbadać ile osób jeździ w autobusach i tramwajach w przedziałach godzinowych: od 5 do 10, od 10 do 14, od 14 do 20, od 20 do 23 oraz w nocy.

    Czytaj też: Aby poprawić komunikację we Wrocławiu, nie trzeba badań (LIST)

    Nie wiadomo jeszcze w jaki sposób te pomiary będą wykonane, ale znane są już miejsca gdzie badanie zostaną przeprowadzone. W całym Wrocławiu takich punktów ma być 139, m.in na ul. Legnickiej między ul. Sokolniczą a Podwalem, między ul. Robotniczą a pl. Orląt Lwowskich, na ul. Zielińskiego na odcinku ul. Piłsudskiego i Kolejową, na mostach: Grunwaldzkim, Uniwersyteckim, Pomorskim, Mieszczańskim, Pokoju, Sikorskiego, Młyńskim, Trzebnickim, Warszawskim, Jagiellońskim, na ul. Krakowskiej na odcinku od al. Armii Krajowej do Wilczej, na ul. Kazimierza Wielkiego od ul. Ruskiej do Krupniczej, na ul. Stabłowickiej od ul. Jeleniogórskiej do Głównej czy ul. Pułaskiego na odcinku od Komuny Paryskiej do Worcella.

    Mieszkańcy Wrocławia bez takich analiz już dzisiaj mogą wskazać linie, którymi jeździ im się najgorzej. Przepełnione autobusy kursują m.in. na liniach 145 - z Tarnogaju na Sępolno, 146 - z Gaju na Bartoszowice, 10 - z Biskupina do Leśnicy, czy A - z Koszarowej na al. Piastów.
    - Autobus A jest nabity do granic możliwości studentami Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego - wskazuje Karol Przywara, szef Samorządu Studentów tej uczelni. - Problem widzi każdy, kto obserwuje sytuację z pozycji pasażera, a nie urzędnika zza biurka przy ulicy Gabrieli Zapolskiej.

    Wrocławski magistrat na razie nie chce szczegółowo zdradzać co zrobi z wiedzą na jakich trasach jest najwięcej i najmniej pasażerów MPK. Pewne jest tylko to, że kiedy badanie zostanie już wykonane - znana będzie prognoza potrzeb przewozowych Wrocławia. Tu też specjalistyczną firmę mogą wyręczyć wrocławianie, którym marzy się tramwaj m.in. na Jagodno, Nowy Dwór czy Psie Pole.

    W 2010 roku, jeszcze przed wyborami samorządowymi komitet Rafała Dutkiewicza wpisał do swojego programu dla Wrocławia tramwaj Plus od ul. Bardzkiej do Jagodna. Wrocławianie mogą jednak zapomnieć, że do końca tej kadencji (a mija ona na jesieni w 2014 r.) pasażerowie przesiądą się z autobusu linii 910, 110, czy 900L do nowych skód.

    Urzędnicy - owszem - sensowność budowania nowych tras analizują, ale nie pozostawiają wątpliwości, że na decyzję a potem realizację inwestycji trzeba będzie poczekać. Jak długo? Kiedy pojawią się kolejne dotacje z Unii Europejskiej.

    - Nie jest jeszcze przesądzone co i kiedy zostanie wybudowane - mówi "Gazecie Wrocławskiej" Zbigniew Komar, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie.

    Zresztą ponad dwa lata temu politycy też obiecali Plusa, który miał jeździć od skrzyżowania ul. Pilczyckiej z Trasą Milenijną do skrzyżowania ul. Dmowskiego z ul. Jagiełły. Żeby mógł ruszyć - konieczny jest remont, który poszerzy przejazd pod wiaduktami kolejowymi przy ul. Starogroblowej i Długiej. Ta pierwsza inwestycja ruszy za miesiąc, druga - nie wiadomo kiedy.

    Jakich nowych linii autobusowych i tramwajowych potrzebuje Wrocław?
    Które autobusy i tramwaje kursują zbyt rzadko, a których jest zbyt dużo?
    Zapraszamy do dyskusji na forum!

    Czytaj także

      Komentarze (171)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      konsultacje społeczne zamiast badań

      Rabin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      Kur...a wystarczyłyby konsultacje społeczne a nie wynajmowanie darmozjadów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      badania

      olga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

      Hahaha. Pracowałam jako studentka dla firmy robiącej takie badania na przełomie lat 1999/2000. Firma zniknęła, wynagrodzenia nie wypłacono.
      Na czym polegały badania? Każdy z nas miał wyznaczony...rozwiń całość

      Hahaha. Pracowałam jako studentka dla firmy robiącej takie badania na przełomie lat 1999/2000. Firma zniknęła, wynagrodzenia nie wypłacono.
      Na czym polegały badania? Każdy z nas miał wyznaczony przystanek i godziny, w jakich spisywało się szacowane zapełnienie autobusu, godzinę przyjazdu i odjazdu autobusu, numer boczny wozu. Badania robiono, jeśli dobrze pamiętam, w czasie sesji i przerwy zimowej.
      Nie wiem czy te badania przyniosły jakieś skutki, ale ja po nich nie zauważyłam.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zobaczycie że tak będzie

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

      Teraz miasto zbiera na budowę linii tramwajowej do Siechnic . Tam wybudują wielki parking I pozbędą się sporej części pojazdów na przykład z Oławy :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Najlepsi eksperci to wroclawianie

      z WRO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 7

      A nie doradcy z Siechnic.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A moze by rewolucjonisci z UM

      tutejszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 20

      dostrzegli ze 32 i 31 jadac od centrum nie ma przystanku przy dworcu kolejowym tylko przy autobusowym a z powrotem ma.Tego nie widzi doradca prezydenta ds. komunikacji z ... Siechnic.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrocławski UM = śmiech na sali!

      Troy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 5

      Ci nasi specjaliści nie dostrzegli ludzi biegnących jak te osły z przystanku 31,32 na pociąg przez całą ulicę Suchą, pokonując przy tym kilka świateł dla pieszych... Nie spodziewałbym się niczego...rozwiń całość

      Ci nasi specjaliści nie dostrzegli ludzi biegnących jak te osły z przystanku 31,32 na pociąg przez całą ulicę Suchą, pokonując przy tym kilka świateł dla pieszych... Nie spodziewałbym się niczego ambitnego i mądrego po tych "specjalistach" z UM. W większości europejskich miast dworce kolejowe oraz autobusowe łączy się bezpośrednio z komunikacją miejską a nie każe się ludziom biegać z bagażami kilkaset metrów od przystanku do dworca. Niestety dla mnie ludzie, którzy projektują takie absurdy w tym mieście to nic innego jak zwykłe betony. Mów, pisz, pokazuj... I tak wszystko na nic :/ Pozdrawiam.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za mało kursów w kierunku Muchoboru Wielkiego

      Thibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 7

      Przyałoby się więcej kursów na Muchobór Wielki - tam mieszka coraz więcej ludzi, a 107 i 119 powinny mieć o jeden kurs na godzinę więcej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      URUCHOMIĆ NOCNE TRAMWAJE

      111 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 4

      a autobusy mogły by uzupełnić(w nocy) połączenia poza granicami miasta.Przywrócić tak połączenie tramwajowe i autobusowe,by jak najmniej się przesiadać.Ot i cała filozofia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nocny

      Wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 22

      A może by tak z jeden nocny na Kłokoczyce?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miasto zamówiło badania

      ZIUT (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 19

      NASTEPNA FIRMA KOLESI I ZNAJOMKOW ZALAPIE KASE.WYNIKI DO KOSZA KASA DO KIESZENI

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przywrócić 111

      aksa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

      na Zgorzelisko do granicy miasta. To co teraz jeździ wola o pomstę do nieba. nawet biletu nie można karta kupi i jeździ raz na godzinę.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama