Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy pytają, jak jeździć po ulicy Krupniczej. Znaki tu ogłupiają

Przemysław Wronecki
fot. Przemysław Wronecki
Wrocławscy kierowcy zastanawiają się, jak jeździć po ul. Krupniczej w kierunku ul. Kazimierza Wielkiego. Szczególnie po stronie Narodowego Forum Muzyki. Ich zdaniem, znaki się tutaj wykluczają, szczególnie te namalowane na jezdni. Widać nawet pasy, które obowiązywały jeszcze, gdy można było skręcić w prawo (obecnie jest tu zjazd do parkingu NFM). Codziennie dochodzi do groźnych sytuacji.

ZOBACZ TEŻ: JAKIM JESTEŚ KIEROWCĄ? SPRAWDŹ, CZY ZDAŁBYŚ NOWY EGZAMIN NA PRAWO JAZDY!

- Patrząc na oznakowanie poziome, można mieć wrażenie, że do jazdy na wprost służy pas wewnętrzny, jednak pionowe mówi, że jezdnia zwęża się tu z dwóch pasów do jednego - mówi Adam Korzeński, kierowca z Wrocławia. Najgorzej jest po zmroku, trudno odróżnić, które pasy obowiązują.

Zgodnie z obecną organizacją ruchu na wysokości NFM powinniśmy zjechać na zewnętrzny pas. Na nowe pasy możemy poczekać nawet do kwietnia. W ratuszu ustalają, jak kierowcy pojadą po skrzyżowaniu Podwala, Sądowej i Krupniczej. Wtedy zapadnie decyzja, czy oznakowanie poprawi firma remontująca Podwale, czy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Od grudnia kawałek dalej zdjęto sygnalizatory na skrzyżowaniu Krupniczej i Włodkowica. Powodem była likwidacja lewoskrętu. Kierowcy jadący od pl. Legionów nie mogą już skręcić w kierunku dzielnicy Wzajemnego Szacunku. Z tego najmniej zadowoleni są piesi.

  • Od zmiany kierowcy pędzą tu jak szaleni, w ogóle nie zwalniają na widok przejścia dla pieszych. Trzeba poczekać, aż przejedzie sznur samochodów, albo wymusić, by się zatrzymały - żali się Maria Wiśniewska, która codziennie chodzi tędy do pracy. Kolejnym powodem, dla którego zniknęła sygnalizacja, jest to, że ma tu powstać przystanek wiedeński. Uspokoi on ruch w tym miejscu. Jednak przyjdzie nam na niego poczekać przynajmniej do 2014 roku. Wtedy magistrat chciałby rozpocząć przebudowę Krupniczej i Zamkowej.

Mamy dobrą informację dla pasażerów MPK. Prawdopodobnie w połowie lutego wrócą tramwaje na Podwale w kierunku Renomy. Swoją trasą pojadą wozy linii 6, 7, 14 i 23. Wozy MPK linii 20 w kierunku Leśnicy i 24 w kierunku Osobowic pojadą objazdem, przez pl. Teatralny, ul. Widok i Kazimierza Wlk. Remont miał się zakończyć w grudniu. Ale okazało się, że trzeba wzmocnić torowisko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Kierowcy pytają, jak jeździć po ulicy Krupniczej. Znaki tu ogłupiają - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska