Nowy pociąg pojedzie 120 km/h z Wrocławia do Węglińca...

    Nowy pociąg pojedzie 120 km/h z Wrocławia do Węglińca (ZOBACZ ZDJĘCIA)

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowy pociąg pojedzie 120 km/h z Wrocławia do Węglińca (ZOBACZ ZDJĘCIA)
    1/6
    przejdź do galerii

    ©fot. Urząd Marszałkowski we Wrocławiu

    Zarząd województwa dolnośląskiego kupił i wyremontował pociąg, który jeszcze w tym tygodniu ruszy w pierwszą trasę z Wrocławia do Węglińca. Podróżni pojadą z zawrotną jak na Dolny Śląsk prędkością 120 km/h.
    Kapitalny remont pociągu elektrycznego EN-57AL kosztował budżet województwa ponad 8 mln zł. W sierpniu zeszłego roku zarząd województwa podjął decyzję o zakupie i gruntownej modernizacji jednostki EN-57AL.

    Przedziały pasażerskie zostały wyposażone w nowe siedzenia, okna, przeszklone drzwi przedziałowe, klimatyzację, WiFi czy stojaki rowerowe. Wyremontowane zostały również obie toalety, z których jedna będzie przystosowana do użytku przez osoby niepełnosprawne.

    W pociągu zamontowano też monitoring zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Nowy skład jeszcze w tym tygodniu pojawi się w ofercie Przewozów Regionalnych i będzie kursował na wyremontowanej trasie E30 Wrocław - Węgliniec.

    Czytaj też: Magiczna granica 200 km/h pobita - Pod Żmigrodem pociąg Kolei Dolnośląskich jechał 201 km/h!


    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      uwierzymy,ale jak zobaczymy to na rozkładzie jazdy pociagów...

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 32

      i to w kraju, a nie u zachodnich sasiadów...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyli z prędkością z jaką normalnie za komuny jechały żółtki podmiejskie!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 17

      Ale zachwyt za miliony podatników!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie, z taką prędkością nie jeździły

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 14

      Oryginalny EN-57 jeździł (i nadal jeździ) z maksymalną prędkością 110 km/h, bo na tyle pozwala jego konstrukcja oraz moc silników. Modernizacja EN-57 z oznaczeniem AL jest bardzo gruntowna. Poza...rozwiń całość

      Oryginalny EN-57 jeździł (i nadal jeździ) z maksymalną prędkością 110 km/h, bo na tyle pozwala jego konstrukcja oraz moc silników. Modernizacja EN-57 z oznaczeniem AL jest bardzo gruntowna. Poza tym co tu wymieniono wymieniane jest to co najważniejsze - silniki na asynchroniczne i sterowanie na falownikowe. Za niewielkie jak na pojazdy szynowe pieniądze mamy całkiem nowoczesny i wygodny skład. Nie widzę powodu do narzekań.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To tylko prędkość katalogowa, 10 w tą czy w tą nie czyni rewolucji!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 26

      Pół wieku dzieli oba składy, po co ten zachwyt! Na trasach na Górnym Śląsku oraz pod Warszawą w latach 80-tych składy podmiejskie wyprodukowane na podstawie umowy licencyjnej w Pafawagu osiągały...rozwiń całość

      Pół wieku dzieli oba składy, po co ten zachwyt! Na trasach na Górnym Śląsku oraz pod Warszawą w latach 80-tych składy podmiejskie wyprodukowane na podstawie umowy licencyjnej w Pafawagu osiągały prędkość 120 km/h zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kto pisze o rewolucji?

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 19

      Pomiędzy totalnym dnem a ślepym zachwytem są jeszcze stany pośrednie. Nikt tu nie wpada w nie wiadomo jaką euforię. Po prostu pozytywna informacja, którą warto odnotować. W składach podmiejskich...rozwiń całość

      Pomiędzy totalnym dnem a ślepym zachwytem są jeszcze stany pośrednie. Nikt tu nie wpada w nie wiadomo jaką euforię. Po prostu pozytywna informacja, którą warto odnotować. W składach podmiejskich rzeczywiście większa o 10 km/h prędkość maksymalna wielkiej różnicy nie robi, ale nie o to w tu chodzi. W takich składach liczy się przede wszystkim dynamika. A przy tej modernizacji jest już znacząca poprawa bo przyspieszenie będzie 2 razy większe. Oprócz tego pociąg ten będzie bardziej oszczędny bo po pierwsze rozruch falownikowy jest sam w sobie bardziej oszczędny od oporowego, a po drugie będzie możliwość hamowania elektrodynamicznego z rekuperacją energii. Mówiąc w prost skład hamując oddaje energię do sieci trakcyjnej. W połączeniu z większą wygodą podróży (wi-fi, klima, kibel w obiegu zamkniętym, wygodne fotele) cena 8 mln zł nie jest wygórowana. Nowy skład byłby niewiele lepszy za to dużo droższy (Newag Impuls dla Dolnego Śląska kosztuje 20 mln zł). Na pewno nie jest to powód do zrzędzenia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      120km/h i jest o czym pisać.........

      qBEK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 21

      Przed II Wojną Światową szybciej jeździły pociągi z Wrocławia do Oławy....ale aby nie wyjść na malkontenta cieszę się z tego niewątpliwego "skoku" technologicznego Naszych przewoźników.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szkoda że prysznica nie ma

      ;) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 34

      po robocie by się można było wykąpać i świeżo do domu wrócić.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dewastacja

      przemek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 6

      I co z tego, jak bydło kibolskie albo inne chamstwo polaków, tudzież wychowanej bezstresowo młodzieży jadącej na festwila "róbta co chceta" to za miesiąc, góra dwa zniszczy. Przecież w takich...rozwiń całość

      I co z tego, jak bydło kibolskie albo inne chamstwo polaków, tudzież wychowanej bezstresowo młodzieży jadącej na festwila "róbta co chceta" to za miesiąc, góra dwa zniszczy. Przecież w takich składach nowych to powinno być po 20 policjantów aby pilnowac porządkuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dewastacja

      przemek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 4

      I co z tego, jak bydło kibolskie albo inne chamstwo polaków, tudzież wychowanej bezstresowo młodzieży jadącej na festwila "róbta co chceta" to za miesiąc, góra dwa zniszczy. Przecież w takich...rozwiń całość

      I co z tego, jak bydło kibolskie albo inne chamstwo polaków, tudzież wychowanej bezstresowo młodzieży jadącej na festwila "róbta co chceta" to za miesiąc, góra dwa zniszczy. Przecież w takich składach nowych to powinno być po 20 policjantów aby pilnowac porządkuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Nowy skład jeszcze w tym tygodniu pojawi się w ofercie Przewozów Regionalnych i będzie kursował na

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 41

      Przypadkiem, nie w ofercie Kolei Dolnośląskich?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pociąg dla PR-ów

      Xyzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 17

      Przypadkiem NIE. Na razie będzie użyczony PR-om, a później się zobaczy :-)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama