Wrocław: Urzędnicy wyrzucą auta z Kazimierza Wielkiego na...

    Wrocław: Urzędnicy wyrzucą auta z Kazimierza Wielkiego na Podwale

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na razie lewo skręt w Sądową jest zabroniony. To się jednak zmieni.
    1/7
    przejdź do galerii

    Na razie lewo skręt w Sądową jest zabroniony. To się jednak zmieni. ©Przemysław Wronecki

    Urzędnicy zaczynają pozbywać się samochodów z ulicy Kazimierza Wielkiego. Chcą, by w zamian kierowcy jeździli przez Podwale (w kierunku pl. Jana Pawła II) i Piłsudskiego i Kościuszki (w przeciwnym kierunku). Jest już zwiastun zmian - na remontowanym fragmencie Podwala pojawił się sygnalizator do skrętu w Sądową z lewego pasa. W przyszłości Podwale na tym odcinku ma być bowiem jednokierunkowe.
    O pomyśle na uspokojenie ruchu na Kazimierza Wielkiego głośno było przed Euro 2012. Wtedy prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz zapowiedział, że kierowcy za dwa, trzy lata pojadą tu tylko jednym pasem w każdym kierunku. Pierwszym testem tego rozwiązania były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a dokładniej dni meczowe. Wtedy po jednym pasie wydzielono dla komunikacji miejskiej i przedstawicieli UEFA. Magistrat przekonywał, że by na stałe wprowadzić takie rozwiązanie trzeba udrożnić ul. Kościuszki i Podwale.

    Gdy skończy się remont Podwala pojedziemy nim jeszcze według starej organizacji ruchu. To znaczy, że na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do Łąkowej utrzymane zostaną dwa kierunki, a z tej części Podwala nie będzie można skręcać w Sądową. Jak się dowiedzieliśmy, sygnalizator do lewo skrętu ustawiony przy skrzyżowaniu z Sądową, po lewej stronie jezdni, na razie będzie stał bezużytecznie. Zostanie najprawdopodobniej owinięty czarną folią.

    - Docelowo przewidziano tu inną organizację ruchu. Od Renomy do skrzyżowania z Sądową i Krupniczą ma być tylko jeden kierunek jazdy, a auta pojadą po obu stronach torowiska. Z lewego pasa będzie można skręcać w Sądową - informuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Co ciekawe, autobusy będą mogły tu jeździć po torowisku w obu kierunkach. By zmotoryzowani nie wjeżdżali na torowisko, oddzielono jej kilkucentymetrowym krawężnikiem.

    Z naszych informacji wynika, że dotychczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała na Podwalu do zakończenia budowy Narodowego Forum Muzyki. Początkowo urzędnicy liczyli że gdy remont Podwala będzie się kończył, Forum będzie już gotowe i można będzie od razu wprowadzić nową organizację ruchu. Do zakończenie budowy Forum miasto chce też poczekać z ogłoszeniem przetargu na przebudowę ulicy Krupniczej. Nie ma ostatecznej wersji dotyczącej przyszłości tej ulicy. Jedna z nich zakłada, że Krupnicza od Kazimierza Wielkiego do Włodkowica zostanie deptakiem, tak jak Szewska

    Z myślą o kierowcach korzystających dziś z ul. Kazimierza Wielkiego miasto chce ułatwić przejazd przez pl. Orląt Lwowskich i Kościuszki. W pierwszym z miejsc trwają już prace. Wiosną kierowcy na odcinku od Nabycińskiej do Robotniczej powinni pojechać po dwóch wydzielonych pasach w obu kierunkach.

    Kolejnym ułatwieniem ma być montaż świateł na skrzyżowaniu Piłsudskiego, Lelewela, pl. Legionów oraz na pl. Kościuszki. Miała je zainstalować firma Ziajka przy okazji remontu pl. Orląt Lwowskich, jednak okazało się, że nie ma na to pieniędzy. Według Wieloletniego Planu Inwestycyjnego magistratowi uda się wygospodarować odpowiednią kwotę w tym roku. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony na to przetarg.

    Czytaj także

      Komentarze (111)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brawo

      jorg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 22

      Fantastyczny pomysł zaraz po oddaniu podziemnej obwodnicy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Warszawa a Wroclaw

      dead sea (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 15

      Po ponad 20 latach zamieszkiwania we Wroclawiu przenioslem sie niedawno do Warszawy. Sa pewne aspekty gdzie moze Wroclaw konkurowac, jak lubi sie podkreslac, ze stolica. Nieliczne raczej. Poziomem...rozwiń całość

      Po ponad 20 latach zamieszkiwania we Wroclawiu przenioslem sie niedawno do Warszawy. Sa pewne aspekty gdzie moze Wroclaw konkurowac, jak lubi sie podkreslac, ze stolica. Nieliczne raczej. Poziomem myslenia i jakoscia rozwiazan drogowych, komunikacji miejskiej, jakoscia otrzymania zimowego drow (nie chodnikow) Warszawa bije Wroclaw na glowe. Wyglada na to ze nic tego nie zmieni w najblizszym czasie. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zielona księga

      Dark (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 21

      Wrocławianie może i przywykną do naszych wynaturzeń drogowych. Ale wyobraźcie sobie obcego sunącego lewym pasem podwala i widzącego po prawej tramwaj z naprzeciwka, bezcenne :)
      Tylko idiota mógł...rozwiń całość

      Wrocławianie może i przywykną do naszych wynaturzeń drogowych. Ale wyobraźcie sobie obcego sunącego lewym pasem podwala i widzącego po prawej tramwaj z naprzeciwka, bezcenne :)
      Tylko idiota mógł wymyślić jezdnię jednokierunkową, dwupasmową, z dwukierunkowym torowiskiem po środku. Oj będzie dzwonów i trupów, oj będzie...
      Oczywiście odpowiedni pas ruchu trzeba będzie zająć skrzyżowanie wcześniej ....

      Dla naiwnych wierzących jeszcze w politykę WTR vel UM trzeba tylko powiedzieć, że rozwiązania te mają dwa cele: zrobić paskudnie ładny deptak na WZ, oraz zniechęcić kierowców do jeżdżenie swoimi puszkami (i nikogo nie obchodzi czy jest alternatywa KZ, czy jej nie ma). Niech żyje ograniczanie mobilności rodem z "zielonej księgi". zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Naprawdę nikt nie może niczego z tym zrobić

      irreality.net (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 27

      Taka całkowita "samorządność" jest możliwa? Własne projekty znaków drogowych (w jednym mieście trzy sposoby oznaczania wydzielonego dla KZ pasa ruchu - wszystkie niezgodne z kodeksem drogowym)....rozwiń całość

      Taka całkowita "samorządność" jest możliwa? Własne projekty znaków drogowych (w jednym mieście trzy sposoby oznaczania wydzielonego dla KZ pasa ruchu - wszystkie niezgodne z kodeksem drogowym). Jakieś czerwone rowerki wymalowane koło Arkad (każdy spoza Wrocławia zapytany co to znaczy interpretował jako zakaz ruchu rowerów po jezdni :) ). Własne koncepcje przystanków. Szaleństwo likwidacji lewoskrętów doprowadziło do tego, że do wielu miejsc nie wiadomo już jak dojechać - można tylko się kręcić na około po jakichś uliczkach osiedlowych....
      Dobrze, że jest A8 i nie trzeba już do tego miasta tak często wjeżdżać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na Kazimierza będzie promenada im. Wielkiego Dynamicznego Partacza z Mikstatu?

      tak tylko pytam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 29

      W ten sposób próbuje przejść do historii naszego miasta przyjezdny cwaniaczek?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co to jest Mikstat??

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 34

      Często widzę, że używane jest to słowo ale nie wiem co ono znaczy. Czy ktoś może mi je wytłumaczyć??


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to czytaj ze zrozumieniem

      (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 15

      i szukaj w google.
      "im. Wielkiego Dynamicznego Partacza z Mikstatu" - czyli Dutkiewicza z Mikstatu.
      I wystarczy w google wpisać 'Dutkiewicz + Mikstat'.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak, debilizm to nieuleczalna choroba...

      Majka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 27

      Wrocławianin66 chyba ma rację. Być może jakiś urzędasek kupił tam sobie mieszkanko lub lokal na inne cele i hałas przeszkadza, więc trzeba coś z tym zrobić. Ulica Kazimierza na odcinku od ul....rozwiń całość

      Wrocławianin66 chyba ma rację. Być może jakiś urzędasek kupił tam sobie mieszkanko lub lokal na inne cele i hałas przeszkadza, więc trzeba coś z tym zrobić. Ulica Kazimierza na odcinku od ul. Szewskiej do Krupniczej (a własciwie to nawet do Ruskiej) JEST, BYŁA i BĘDZIE ulicą "martwą", wyludnioną i nic tego nie zmieni. Wyłączenie ruchu nie spowoduje, że ta ulica stanie się deptakiem, tam po prostu nie ma ludzi!!! Zrobiono przejscie dla pieszych nieopoldal Muzeum, i co? Pojedyńcze "sztuki ludzkie" tam się zjawiają. Szkoda było miejskich pieniędzy na takie eksperymentyzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Chcą, by w zamian kierowcy jeździli przez Podwale (w kierunku pl. Jana Pawła II) i Piłsudskiego i K

      Cezary (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 21

      Niech ci durni urzędnicy pojadą sobie Podwalem od placu Orląt Lwowskich do placu Legionów. Już teraz trudno jest przejechać przez plac Legionów w godzinach szczytu a oni chcą na ten odcinek...rozwiń całość

      Niech ci durni urzędnicy pojadą sobie Podwalem od placu Orląt Lwowskich do placu Legionów. Już teraz trudno jest przejechać przez plac Legionów w godzinach szczytu a oni chcą na ten odcinek wprowadzić jeszcze ruch z Kazimierza Wielkiego. Czy te panie z Wydziału Inżynierii Miejskiej powariowały?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      kawka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 31

      A prawda jest taka, że teraz dobrobyt, panie. Niby nic, ale każdego łebka stać na "ałto", więc każdy ma - nawet niektórzy po 2, 3 (oczywiście stare i klepane z rajchu, ale cii). I tymi furami...rozwiń całość

      A prawda jest taka, że teraz dobrobyt, panie. Niby nic, ale każdego łebka stać na "ałto", więc każdy ma - nawet niektórzy po 2, 3 (oczywiście stare i klepane z rajchu, ale cii). I tymi furami jeżdżą wte i wewte - nawet po gazetę do kiosku. Idę se po Piłsudskiego, zakorkowana. Patrzę na kierowców: po 1(słownie: jednej) osobie w każdym aucie. Cztery osoby w swoich czterech autach. Zajmują tyle miejsca, co autobus-przegubowiec.

      Choćbyście mędrkowali tu w komentach i rok, to do niczego nie dojdziecie, bo prawda jest boleśnie prosta: JEST ZA DUŻO AUT. Wiadomo, możemy zrobić we Wro trasy nadziemne, podziemne, a może i rzeczne dla wszystkich szczęśliwych kierowców, ale to nie rozwiąże problemu. Może warto by zacząć zmianę od siebie - zastanowić się, czy naprawdę trzeba codziennie po mydło i powidło furą, albo do pracy. Czy to naprawdę takie wyrzeczenie? Smrodu na pewno w mieście byłoby mniej (dla niekumatych podpowiem - w słoneczny, bezwietrzny, zimowy dzień udajcie się na jakiś wyżej położony punkt we Wro).zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bidaku

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 33

      Bidaku, a tobie nawet na tego rzęcha z raichu nie starcza?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      irreality.net (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 21

      Chcesz powiedzieć że ludzie kupują auta, płacą za nie ubezpieczenia, serwisują je, stoją w korkach, tracą nerwy, czas i paliwo dla własnej frajdy lub masochizmu? Czy raczej z konieczności?

      Już...rozwiń całość

      Chcesz powiedzieć że ludzie kupują auta, płacą za nie ubezpieczenia, serwisują je, stoją w korkach, tracą nerwy, czas i paliwo dla własnej frajdy lub masochizmu? Czy raczej z konieczności?

      Już dojazd gdziekolwiek z peryferyjnych osiedli miasta skazuje na auto. Autem pojadzie 30 minut ale dojedzie. A komunikacją zbiorową? Termos, śpiwór i kanapki. I jeszcze bez gwarancji sukcesu.

      Mieszkańcy gmin podmiejskich (nawet tych graniczących płot w płot z miastem) - zero alternatywy. Szczytem luksusu autobus DLA lub bus przerobiony z dostawczaka. Osoby z miast ościennych - zapomnij.
      Nie byłoby problemu gdyby centrum było obsługiwane przez sprawną komunikację miejską a na obrzeżach były niedrogie parkingi przy węzłach KZ umożliwiające bezpieczne i zgodne z przepisami pozostawienie auta na cały dzień. Zapewne dużo osób skorzystałoby z takiego rozwiązania dojeżdżając do miasta autem a dalej KZ. Tak funkcjonują parkingi P&R w wielu miastach. Ale niestety - nie ma tego we Wrocławiu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy debilizm jest chorobą nieuleczalną?

      Wrocławianin66 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 21

      Już od paru lat słyszę o pomyśle wyrzucenia samochodów z Kazimierza. Spodziewałem się, że już dawno pomysłodawcę pożegnano z magistratu potężnym kopniakiem. Ale cóż to? - temat wraca jak bumerang....rozwiń całość

      Już od paru lat słyszę o pomyśle wyrzucenia samochodów z Kazimierza. Spodziewałem się, że już dawno pomysłodawcę pożegnano z magistratu potężnym kopniakiem. Ale cóż to? - temat wraca jak bumerang. Ktoś kto upiera się przy tej koncepcji ("bardzo dobrej koncepcji") musi być kompletnym kretynem - no chyba, że jakiś urzędas kupił sobie mieszkanko przy Kazimierza i ruch mu przeszkadza!!!!! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kiedy w końcu wyrzucimy tych urzędników?

      pdf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 28

      Cały czas starają się nam udowodnić, że nigdy nic sensownego nie wymyślą. Po co więc mamy utrzymywać to grono bezrobotnych?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bystrzacha się wypowiedział

      qwas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 22

      A Ciebie po co utrzymujemy darmozjadzie? Co wniosłeś swoim postem?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeśli Jurkowlaniec zaproponuje kogoś z jajami to ja będę za.

      ms (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 16

      .


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sam nie ma jaj,więc skąd takiego weźmie?

      Mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 27

      Wysoko powiesiłeś poprzeczkę i postawiłeś warunki nie do spełnienia :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wystarczy dodać po trzy pasy ruchu

      inżynier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 41

      do tych ulic i można przenieść ruch z Kazimierza Wielkiego. Bardzo słusznie też bym tak zrobił.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wystarczy komisarz i wyjaśni gdzie podziała się kasa na tunel

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 33

      Widocznie taki z cienie inżynier jak te wszystkie Elwiry, Katarzyny i Ewy - gdzie niby dobudować?
      Tunel od Dominikańskiego powinien być do JPII, a nie jakieś poronione pomysły. Zresztą ukochana...rozwiń całość

      Widocznie taki z cienie inżynier jak te wszystkie Elwiry, Katarzyny i Ewy - gdzie niby dobudować?
      Tunel od Dominikańskiego powinien być do JPII, a nie jakieś poronione pomysły. Zresztą ukochana władza nic nie zrobiła w tym kierunku - projektu nie ma, wykonywania każdej nowej instalacji aby likwidować kolizje też. Są za to jakieś chore wizje tuneli na Społecznym- dokładnie takie same takie przebłyski miewają pacjenci na Kraszewskiegozwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tax-rabarbar

      Oj VB (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 32

      Czyżbyś nie złapał sarkazmu w poście inżyniera. Swoją droga przydałoby się jakoś wskazywąc ironię w tekście. może np. ":/" przed tekstem?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama