Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zimowe wyprzedaże we Wrocławiu: Kto zyskuje więcej, my czy sklepy? (SPRAWDŹ CENY)

Weronika Skupin, Marcin Torz
Najwyższe obniżki oferują sieciówki odzieżowe. W drogich, ekskluzywnych sklepach zniżki sięgają zazwyczaj 50 proc
Najwyższe obniżki oferują sieciówki odzieżowe. W drogich, ekskluzywnych sklepach zniżki sięgają zazwyczaj 50 proc Paweł Relikowski
Zimowe wyprzedaże Wrocław. Wrocławskie sklepy kuszą klientów szokującymi obniżkami cen. Jeszcze wczoraj gustowna kurtka mogła kosztować 400 zł, a dziś wisi przy niej cena: 100 zł. Za koszulkę trzeba było zapłacić 40 zł, a teraz leży wraz z innymi w koszu z napisem: "Wszystko za 5 zł".

- Od rana do wieczora chodzimy z koleżanką po sklepach i wybieramy ciuchy. Można trafić na świetne okazje! - mówi Marta Kiełb, wrocławianka.

Dlaczego sklepy decydują się na takie obniżki? - Przede wszystkim chcą się za wszelką cenę pozbyć odzieżyze starej kolekcji, która zalega w magazynie. Trzeba szybko zrobić miejsce nanowe kolekcje - opowiada nam osoba, która pracuje w jednym ze sklepów New Yorker na Dolnym Śląsku. - Lepiej oddać towar za grosze, bo uniknie się w ten sposób kosztów magazynowania czy utylizacji.
To może w promocji rozdawać ciuchy za darmo? Klienci byliby zachwyceni.

- Taki ruch nie opłaca się, bo wtedy trzeba by zapłacić podatek - zauważa nasz rozmówca. - A przy obniżce o 70-80 proc. zainteresowanych nigdy nie brakuje. Czy tak wielkie obniżki nie grożą firmie plajtą? Jak to się może opłacać?

- Zarobek rozumiany jako różnica między ceną, jaką płacimy dostawcy towaru, a ceną, jaką płaci klient, oczywiście znika - przyznaje Dariusz Pachla, wiceprezes firmy LPP, która jest właścicielem tak znanych marek, jak Reserved, Mohito, House czy Cropp. - Rzecz w tym, że nie cały towar w sklepie sprzedajemy za 30 proc. Klienci kupują końcówki poprzedniej oferty, ale przy okazji sięgają też po artykuły z nowych kolekcji.

Pachla twierdzi, że w miesiącach z dużymi wyprzedażami firma również osiąga zysk, choć znacznie mniejszy niż w szczycie sezonu. Nie ukrywa, że pole manewru w tej branży jest spore, bo koszty produkcji są czasami bardzo niskie. Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość ubrań oferowanych w polskich sklepach została uszyta w Chinach lub innych krajach azjatyckich. Dotyczy to, rzecz jasna, także markowej odzieży.

Ludzie z branży opowiadają, że przebitka może być nawet wielokrotna. Na przykład za typową koszulkę bawełnianą płaci się Chińczykom 6-7 zł, a na półce we wrocławskim sklepie warta jest już 40 zł.

Wyprzedaże stały się u nas normą, ale nadal im daleko do tego, co się dzieje w Niemczech czy we Francji. Tam nikogo nie dziwi, że na początku roku można kupić spodnie czy bluzkę, i to bez żadnych wad, dosłownie za jedno euro.

Sklepy z odzieżą, obuwiem i dodatkami pozbywają się zimowych kolekcji. Sprawdziliśmy dla Was jakie zniżki oferują zarówno sklepy znanych sieci odzieżowych i obuwniczych, jak i bardziej ekskluzywne butiki.

Odzież, biżuteria i dodatki
Reserved
Przecena do -70 proc. na kolekcję zimową.
Kurtki puchate np. ze 199,99 zł na 129,99 zł czy też z 249,99 zł na 119,99 zł. Najwyższa przecena kurtki, którą udało nam się znaleźć, to z 279,99 zł na 129,99 zł.
Torebki np. ze 129,99 zł, większość przeceniona na 69,99 zł.
Apaszki np. z 24,99 zł na 9,99 zł lub z 39,99 zł na 14,99 zł.
Spodnie damskie z 99,99 zł na 39,99 zł, ze 119,99 zł na 49,99 zł czy też z 49,99 zł na 19,99 zł.
New Yorker
Nawet 80 proc. zniżki na kolekcję jesień/zima.
Kurtka męska z 239,95 zł na 39,95 zł.
Swetry ze 199,95 zł na 39,95 zł.
Bluzy z 79,95 zł na 29,95 zł.
United Colors of Benetton
Wszystkie artykuły przecenione: -50 proc. na bieżącą kolekcję i -70 proc. na kolekcję jesień/zima.
Np. trencz czarny z 529 na 158 zł. Trencz beżowy (na zdjęciu) z 579 zł na 173 zł.
Płaszcz z 799 zł na 399 zł.
Ubranka dziecięce: część np. ze 139 zł na 41 zł, koszulki z 39 zł na 19 zł. Spodenki z 99 zł na 29 zł.
Wólczanka
Do -50 proc. na cały asortyment: koszule, spinki, krawaty, dodatki.
Np. koszula męska z 299,90 zł na 149,90 zł.
Spinki do mankietów z 99,90 zł na 49,90 zł lub ze 199,90 na 99,90 zł.
Cropp
Cała stara kolekcja przeceniona do -70 proc.
Np. spodnie narciarskie z 269,99 zł na 99,99 zł.
Kurtka zimowa narciarska z 399,99 zł na 149,99 zł.
Rękawiczki, szaliki np. 49,99 zł na 19,99 zł.
Reporter
Do -70 proc. na całą kolekcję zimową. Gdy kupimy dwie przecenione rzeczy, druga jest za 20 zł.
Spodnie ze 149,90 zł na 69,90.
Koszulki z 49,90 na 29,90, z 39,90 na 19,90 czy też ze 119,90 na 49,90 zł.
Koszule męskie z 99,90 zł na 59,90 zł.
Bijou Brigitte
Przeceniony cały asortyment z poprzedniej kolekcji, głównie do 50 proc., ale zdarzają się też produkty przecenione wyżej.
Np. naszyjnik z 59 zł na 20 zł.
Zegarek damski ze 120 zł na 75 zł.
Apaszka z 69 zł na 30 zł.
Van Graaf
Do 50 proc. przeceny na wybrany asortyment.
Np. koszule męskie ze 149,95 zł na 79,95 zł.
Dżinsy męskie z 449,95 zł na 249,95 zł.
Swetry męskie z 449,95 zł na 299,95 zł.
Mango
Do 70 proc. obniżki na całą starą kolekcję.
Np. płaszcz damski z 549 zł przeceniony na 399 zł.
Sukienka z 229 zł na 139 zł.
Spódnica z 89 zł na 49 zł.
Spodnie damskie: kiedyś 119 zł, teraz 59 zł.
Stradivarius
Do 70 proc. zniżki na kolekcję jesień/zima.
Płaszcze ze 179,90 zł na 99,90 zł.
Swetry przecenione ze 129,90 zł na 59,90 zł.
Spódnica ze 159,90 na 49,90 zł.
Orsay
Stara kolekcja jesień/zima: przecena do -70 proc.
Nowa kolekcja wiosna/lato: dwa produkty w cenie jednego.
Bluzki od 9 zł, spodnie i swetry od 30 zł.
Bluzka damska z 59,95 zł na 9 zł.
Sukienka ze 149,95 zł na 30 zł.
Torebka z 99,95 zł na 40 zł.
Pull & Bear
T-shirt męski z 49,90 zł na 19,90 zł lub z 69,90 zł na 29,90 zł.
Swetry męskie z 239,90 zł na 99,90 zł, z 279,90 zł na 99,90 zł.
Promod
Do 70 proc. zniżki na wybrane produkty.
Od 20 zł za sztukę ubrań, od 7 zł za dodatki.
Np. kurtka z 339 zł na 135 zł.
Płaszcz przeceniony z 399 zł na 199,50 zł.
Żakiety z 299 zł na 89,50 zł.
Swetry: kiedyś 129 zł, dziś 28,50 zł.
Tatuum
Do 70 proc. zniżki na wybrane modele z kolekcji jesiennej.
Sukienka ze 139,99 na 39,99 zł.
Bluzki ze 189,99 na 49,99 zł.
Spódnice także ze 189,99 na 49,90 zł.
Vero Moda
Do 75 proc. zniżki na wybrane artykuły. Np. marynarki ze 135 zł na 45 zł.
Kurtki: z 400 zł na 200 zł.
Swetry ze 160 zł na 65 zł.

Zobacz oferty wyprzedaży w innych branżach na kolejnej stronie...

Obuwie i torebki
Centro
Kozaki (na zdjęciu) przecenione ze 199 zł na 59 zł.
Najtańsze buty za 29 zł przecenione nawet ze 150 zł.
Torebki od 39 zł przecenione nawet ze 129 zł. Kopertówki z 79 zł przecenione na 19.
Deichmann
3 przecenione parybutów lub 3 torebki w cenie 2. Przy zakupie dwóch par przecenionych butów lub torebek druga za pół ceny.
Np. szpilki z 79 na 49 zł.
Kozaki ze 139 na 99 zł.
Botki ze 119 na 79 zł.
Gabor
Wybrane produkty do -5o procent.
Torebki, np. z 599 na 299 zł.
Kozaki skórzane: 899 zł na 399 zł, 599 zł na 249 zł.
Gino Rossi
Do -60 proc. ceny na wybrane modele.
Kozaki damskie skórzane: z 669,90 na 199,90.
Męskie półbuty: z 369,90 na 149,90 zł.
Torebka skórzana z 399,90 na 269,90 zł.
Venezia
Do 50 proc. zniżki na wybrany asortyment.
Kozaki skórzane damskie przecenione z 469 na 299 zł.
Torebki np. z 599 zł na 475 zł.
Ecco
Do 50 proc. zniżki na wszystko.
Buty damskie skórzane z 999,90 zł na 599,40 zł.
Buty damskie: 369 zł na 184 zł.

Drogerie
L'Occitane en Provence
Wybrane produkty do -50 procent: zapachy i pielęgnacja ciała.
Np. sól do kąpieli z lawendą przeceniona z 72 zł na 36 zł.
Woda kolońska 300 ml z 195 zł na 156 zł.
Douglas
Do -50 proc. na wybrane produkty.
-10 proc. na marki Kanebo, Clarence i Collistar dla posiadaczy karty Douglas.
Juvena, Master Caviar Day Creme - krem z kawiorem z 800 zł na 559 zł.
Kanebo, Cellular Performan-ce lotion, z 299 zł na 259 zł.
Paleta do makijażu "Efekt rozświetlonych ust i oczu" Dior z 389 zł na 299 zł.
Lanvin, zestaw Marry Me: woda EDP 50 ml + balsam do ciała z 245 zł na 199 zł.
Woda toaletowa męska Scuderia Ferrari, Racing Red 125 ml ze 195 zł na 149 zł.
Perfumy damskie DKNY, Be delicious 30 ml, 2 w cenie 1: 219 zł.
Collistar Talasso Scrub anti-acqua, rewitalizująca sól-peeling do ciała 700 g ze 195 zł na 149 zł.
Sephora
Do 70 proc. obniżki na wybrane produkty: perfumy, kosmetyki do makijażu i pielęgnacji ciała.
Do 20 stycznia promocja - 15 proc. ceny na produkty kąpielowe marki Sephora.
Diane Von Furstenberg, perfumy damskie Diane 100 ml z 349 zł na 109 zł.
Salvatore Ferragamo, zestaw Attimo: perfumy, balsam i żel z 379 zł na 199 zł.
Gap, perfumy damskie 50 ml "1969" ze 169 zł na 59 zł.

Wyposażenie wnętrz
Almi Decor
Do 70 proc. zniżki na wybrane artykuły, większość do -5o proc. ceny.
Np. kieliszek wysoki z 99 zł na 45,50 zł.
Filiżanki przecenione z 32 zł na 16 zł.
Zegar stojący: ze 189 zł na 84,50 zł.
Villeroy&Boch
Wybrane artykuły przecenione o 20 lub 40 proc. Artykuły świąteczne 40 proc. taniej.
Np. porcelanowa ciuchcia bożonarodzeniowa z 355 na 213 zł.
Bombka porcelanowa z 65 zł na 39 zł.
Nanu Nana
Zestaw papeterii z piórem wiecznymz 79,90 zł na 29,90 zł.
Duża filiżanka przeceniona z 17,80 zł na 8,90 zł.
Skarbonki kiedyś 69,90 zł, teraz 49,90 zł.
Waga łazienkowa z 79,90 zł na 29,90 zł.
Tekstylia zimowe przecenione o 50 proc., np.getry damskie z 24,90 zł na 12,49 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zimowe wyprzedaże we Wrocławiu: Kto zyskuje więcej, my czy sklepy? (SPRAWDŹ CENY) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska