Zimowe wyprzedaże we Wrocławiu: Kto zyskuje więcej, my czy...

    Zimowe wyprzedaże we Wrocławiu: Kto zyskuje więcej, my czy sklepy? (SPRAWDŹ CENY)

    Weronika Skupin, Marcin Torz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Najwyższe obniżki oferują sieciówki odzieżowe. W drogich, ekskluzywnych sklepach zniżki sięgają zazwyczaj 50 proc

    Najwyższe obniżki oferują sieciówki odzieżowe. W drogich, ekskluzywnych sklepach zniżki sięgają zazwyczaj 50 proc ©Paweł Relikowski

    Zimowe wyprzedaże Wrocław. Wrocławskie sklepy kuszą klientów szokującymi obniżkami cen. Jeszcze wczoraj gustowna kurtka mogła kosztować 400 zł, a dziś wisi przy niej cena: 100 zł. Za koszulkę trzeba było zapłacić 40 zł, a teraz leży wraz z innymi w koszu z napisem: "Wszystko za 5 zł".
    Najwyższe obniżki oferują sieciówki odzieżowe. W drogich, ekskluzywnych sklepach zniżki sięgają zazwyczaj 50 proc

    Najwyższe obniżki oferują sieciówki odzieżowe. W drogich, ekskluzywnych sklepach zniżki sięgają zazwyczaj 50 proc ©Paweł Relikowski

    - Od rana do wieczora chodzimy z koleżanką po sklepach i wybieramy ciuchy. Można trafić na świetne okazje! - mówi Marta Kiełb, wrocławianka.

    Dlaczego sklepy decydują się na takie obniżki? - Przede wszystkim chcą się za wszelką cenę pozbyć odzieżyze starej kolekcji, która zalega w magazynie. Trzeba szybko zrobić miejsce nanowe kolekcje - opowiada nam osoba, która pracuje w jednym ze sklepów New Yorker na Dolnym Śląsku. - Lepiej oddać towar za grosze, bo uniknie się w ten sposób kosztów magazynowania czy utylizacji.
    To może w promocji rozdawać ciuchy za darmo? Klienci byliby zachwyceni.

    - Taki ruch nie opłaca się, bo wtedy trzeba by zapłacić podatek - zauważa nasz rozmówca. - A przy obniżce o 70-80 proc. zainteresowanych nigdy nie brakuje. Czy tak wielkie obniżki nie grożą firmie plajtą? Jak to się może opłacać?

    - Zarobek rozumiany jako różnica między ceną, jaką płacimy dostawcy towaru, a ceną, jaką płaci klient, oczywiście znika - przyznaje Dariusz Pachla, wiceprezes firmy LPP, która jest właścicielem tak znanych marek, jak Reserved, Mohito, House czy Cropp. - Rzecz w tym, że nie cały towar w sklepie sprzedajemy za 30 proc. Klienci kupują końcówki poprzedniej oferty, ale przy okazji sięgają też po artykuły z nowych kolekcji.

    Pachla twierdzi, że w miesiącach z dużymi wyprzedażami firma również osiąga zysk, choć znacznie mniejszy niż w szczycie sezonu. Nie ukrywa, że pole manewru w tej branży jest spore, bo koszty produkcji są czasami bardzo niskie. Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość ubrań oferowanych w polskich sklepach została uszyta w Chinach lub innych krajach azjatyckich. Dotyczy to, rzecz jasna, także markowej odzieży.

    Ludzie z branży opowiadają, że przebitka może być nawet wielokrotna. Na przykład za typową koszulkę bawełnianą płaci się Chińczykom 6-7 zł, a na półce we wrocławskim sklepie warta jest już 40 zł.

    Wyprzedaże stały się u nas normą, ale nadal im daleko do tego, co się dzieje w Niemczech czy we Francji. Tam nikogo nie dziwi, że na początku roku można kupić spodnie czy bluzkę, i to bez żadnych wad, dosłownie za jedno euro.

    Sklepy z odzieżą, obuwiem i dodatkami pozbywają się zimowych kolekcji. Sprawdziliśmy dla Was jakie zniżki oferują zarówno sklepy znanych sieci odzieżowych i obuwniczych, jak i bardziej ekskluzywne butiki.

    Odzież, biżuteria i dodatki
    Reserved
    Przecena do -70 proc. na kolekcję zimową.
    Kurtki puchate np. ze 199,99 zł na 129,99 zł czy też z 249,99 zł na 119,99 zł. Najwyższa przecena kurtki, którą udało nam się znaleźć, to z 279,99 zł na 129,99 zł.
    Torebki np. ze 129,99 zł, większość przeceniona na 69,99 zł.
    Apaszki np. z 24,99 zł na 9,99 zł lub z 39,99 zł na 14,99 zł.
    Spodnie damskie z 99,99 zł na 39,99 zł, ze 119,99 zł na 49,99 zł czy też z 49,99 zł na 19,99 zł.
    New Yorker
    Nawet 80 proc. zniżki na kolekcję jesień/zima.
    Kurtka męska z 239,95 zł na 39,95 zł.
    Swetry ze 199,95 zł na 39,95 zł.
    Bluzy z 79,95 zł na 29,95 zł.
    United Colors of Benetton
    Wszystkie artykuły przecenione: -50 proc. na bieżącą kolekcję i -70 proc. na kolekcję jesień/zima.
    Np. trencz czarny z 529 na 158 zł. Trencz beżowy (na zdjęciu) z 579 zł na 173 zł.
    Płaszcz z 799 zł na 399 zł.
    Ubranka dziecięce: część np. ze 139 zł na 41 zł, koszulki z 39 zł na 19 zł. Spodenki z 99 zł na 29 zł.
    Wólczanka
    Do -50 proc. na cały asortyment: koszule, spinki, krawaty, dodatki.
    Np. koszula męska z 299,90 zł na 149,90 zł.
    Spinki do mankietów z 99,90 zł na 49,90 zł lub ze 199,90 na 99,90 zł.
    Cropp
    Cała stara kolekcja przeceniona do -70 proc.
    Np. spodnie narciarskie z 269,99 zł na 99,99 zł.
    Kurtka zimowa narciarska z 399,99 zł na 149,99 zł.
    Rękawiczki, szaliki np. 49,99 zł na 19,99 zł.
    Reporter
    Do -70 proc. na całą kolekcję zimową. Gdy kupimy dwie przecenione rzeczy, druga jest za 20 zł.
    Spodnie ze 149,90 zł na 69,90.
    Koszulki z 49,90 na 29,90, z 39,90 na 19,90 czy też ze 119,90 na 49,90 zł.
    Koszule męskie z 99,90 zł na 59,90 zł.
    Bijou Brigitte
    Przeceniony cały asortyment z poprzedniej kolekcji, głównie do 50 proc., ale zdarzają się też produkty przecenione wyżej.
    Np. naszyjnik z 59 zł na 20 zł.
    Zegarek damski ze 120 zł na 75 zł.
    Apaszka z 69 zł na 30 zł.
    Van Graaf
    Do 50 proc. przeceny na wybrany asortyment.
    Np. koszule męskie ze 149,95 zł na 79,95 zł.
    Dżinsy męskie z 449,95 zł na 249,95 zł.
    Swetry męskie z 449,95 zł na 299,95 zł.
    Mango
    Do 70 proc. obniżki na całą starą kolekcję.
    Np. płaszcz damski z 549 zł przeceniony na 399 zł.
    Sukienka z 229 zł na 139 zł.
    Spódnica z 89 zł na 49 zł.
    Spodnie damskie: kiedyś 119 zł, teraz 59 zł.
    Stradivarius
    Do 70 proc. zniżki na kolekcję jesień/zima.
    Płaszcze ze 179,90 zł na 99,90 zł.
    Swetry przecenione ze 129,90 zł na 59,90 zł.
    Spódnica ze 159,90 na 49,90 zł.
    Orsay
    Stara kolekcja jesień/zima: przecena do -70 proc.
    Nowa kolekcja wiosna/lato: dwa produkty w cenie jednego.
    Bluzki od 9 zł, spodnie i swetry od 30 zł.
    Bluzka damska z 59,95 zł na 9 zł.
    Sukienka ze 149,95 zł na 30 zł.
    Torebka z 99,95 zł na 40 zł.
    Pull & Bear
    T-shirt męski z 49,90 zł na 19,90 zł lub z 69,90 zł na 29,90 zł.
    Swetry męskie z 239,90 zł na 99,90 zł, z 279,90 zł na 99,90 zł.
    Promod
    Do 70 proc. zniżki na wybrane produkty.
    Od 20 zł za sztukę ubrań, od 7 zł za dodatki.
    Np. kurtka z 339 zł na 135 zł.
    Płaszcz przeceniony z 399 zł na 199,50 zł.
    Żakiety z 299 zł na 89,50 zł.
    Swetry: kiedyś 129 zł, dziś 28,50 zł.
    Tatuum
    Do 70 proc. zniżki na wybrane modele z kolekcji jesiennej.
    Sukienka ze 139,99 na 39,99 zł.
    Bluzki ze 189,99 na 49,99 zł.
    Spódnice także ze 189,99 na 49,90 zł.
    Vero Moda
    Do 75 proc. zniżki na wybrane artykuły. Np. marynarki ze 135 zł na 45 zł.
    Kurtki: z 400 zł na 200 zł.
    Swetry ze 160 zł na 65 zł.

    Zobacz oferty wyprzedaży w innych branżach na kolejnej stronie...

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      promocyje

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 15

      A najlepsze jest Factory w przecenach towaru, stare modele czegokolwiek oferują jako przecena:przykład koszulka zwykła czarna w jakiejkolwiek galerii 29,99zł, w factory 39,99 przecenione z...rozwiń całość

      A najlepsze jest Factory w przecenach towaru, stare modele czegokolwiek oferują jako przecena:przykład koszulka zwykła czarna w jakiejkolwiek galerii 29,99zł, w factory 39,99 przecenione z 59,99:)kolejny przykład spodnie wranglera normalnie w galerii jakiejkolwiek 299,99 przecenione dajmy na to 229,99, w factory przecena z 359,99 na 299,99, i tak można mnożyć, owszem czasem cos jest taniej ale tam robia w niezłego balona klientów, trzeba naprawde od początku znać cenę za jaką coś proponują a za ile to sprzedają w "promocjach" po 3-4 miesiącach, tylko kto to ogarnie, no chyba że od poczatku ma się cos upatrzone i się faktycznie trafi:)powodzenia na polowaniach byle nie dac się zrobić w koniazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyprzedaże są zaplanowane

      bertsi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 18

      Duże sklepy np. z odzieżą, planują, że np. 20% danego towaru sprzedadzą po cenie wziętej z sufitu, w pozostałych 80% będą miały tylko 150% zysku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      promocja sloganowa, papier przyjmie wszystko

      quatar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 16

      A ktoś sprawdzał, czy w sezonie dany produkt kosztował rzeczywiście tyle z ilu "przeceniają"? Bo można się bardzo zdziwić, że wtedy był nawet tańszy niż po obniżce -70% ;-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Promocje, czy nieetyczna konkurencja ?

      Tajemniczy Klient (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 24

      Ostatnio zauważyłem w Tesco promocję - zabawka samochodzik przeceniona z 240 zł na 130 zł. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ta sama zabawka przed Wigilią kosztowała całe 85 zł !!!...rozwiń całość

      Ostatnio zauważyłem w Tesco promocję - zabawka samochodzik przeceniona z 240 zł na 130 zł. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ta sama zabawka przed Wigilią kosztowała całe 85 zł !!!

      Duże sieciówki nauczyły się oszukiwać klienta wmawiając mu, że oszczędza nawet do -70%, a tak na prawdę na początku słono przepłaca, a po "promocji" kupuje po właściwej cenie i tak nie narażając sklepu na utratę minimalnego zysku.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Versace za 6 złotcy

      X (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 21

      To teraz wiecie, że kupując koszulkę Versace za 60 pln koszt macie szmatę wartą w produkcji 6 zł...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      LPP nie LTT

      adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 24

      "przyznaje Dariusz Pachla, wiceprezes firmy LTT, która jest właścicielem tak znanych marek, jak Reserved, Mohito, House czy Cropp."

      Jak już robicie reklamę, to wypada znać nazwę firmy o której...rozwiń całość

      "przyznaje Dariusz Pachla, wiceprezes firmy LTT, która jest właścicielem tak znanych marek, jak Reserved, Mohito, House czy Cropp."

      Jak już robicie reklamę, to wypada znać nazwę firmy o której piszecie... LPP, a nie LTT zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo