Menu Region

Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i...

Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Marcin Moneta

201Komentarzy Prześlij Drukuj
Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy

Umowę zawartą "na odległość"można zerwać bez konsekwencji w ciągu 10 dni (© Arkadiusz Gola)

Afera PTS. Kilkunastu klientów wrocławskiej firmy Polska Telefonia Stacjonarna złoży wkrótce do sądu pozew zbiorowy przeciwko tej spółce. Uważają, że zostali celowo wprowadzeni w błąd.
- Zadzwonił do mnie akwizytor. Szybko wymówił nazwę PTS S.A. Byłam przekonana, że dzwoni z Telekomunikacji Polskiej (Orange), bo z nimi mam umowę. Rozmówca zaproponował mi obniżenie abonamentu. Zgodziłam się, ale upewniałam się, że nie chodzi o zmianę operatora. Już na drugi dzień kurier przywiózł dokumenty. Byłam przekonana, że to aneks do umowy z Orange - opowiada Beata Moszonka z Żurawiny pod Wrocławiem.

Kobieta dopiero miesiąc później zorientowała się, że nieświadomie zmieniła operatora.
Zadzwonili do niej przedstawiciele Orange z pytaniem, dlaczego zrezygnowała z ich usług. - Zdębiałam. Przecież z niczego nie zrezygnowałam - opowiada. Po tym telefonie wysłała pismo do PTS z informacją o tym, że zrywa nieświadomie zawartą umowę. Okazało się, że nowy operator naliczył jej za to słoną karę - 490 zł.

Podobnych przypadków było więcej. - Do mojej mamy, 70-letniej kobiety, zadzwoniła akwizytorka i skłamała, że jest z Telekomunikacji Polskiej. Twierdziła, że sprawa dotyczy zmiany warunków umowy - opowiada Waldemar Nentwich z okolic Głogowa.

Co na to PTS? - Dokładnie kontrolujemy rzetelność naszych pracowników. Tak będzie też i w tych przypadkach. Jeśli tylko zauważamy jakieś nieprawidłowości, reagujemy błyskawicznie - zapewnił nas Łukasz Mirytiuk, rzecznik firmy. - W tym tygodniu odkryliśmy, że jeden z kurierów fałszował dokumenty. Po szczegółowej weryfikacji wycofaliśmy 81 podpisanych przez niego umów. W takich sytuacjach klienci nie ponoszą żadnych kosztów. Sprawa nieuczciwego kuriera zostanie zgłoszona na policję. Tymczasem firmę prześwietla wrocławska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Prowadzimy postępowanie wyjaśniające w sprawie Polskiej Telefonii Stacjonarnej, znanej też pod poprzednią nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry - powiedział nam Artur Kosim z UOKiK. PTS to niejedyny przypadek tego typu. Urząd Kontroli Elektronicznej ukarał już kwotą 1,5 mln zł firmę Telekomunikacja Novum za naliczanie kar na klientów po tym, jak zerwali nieświadomie zawarte umowy.
Obecnie Urząd prowadzi postępowanie administracyjne wobec PTS i firmy TelePolska. W kilkudziesięciu przypadkach skierował sprawy do prokuratury.

- Jeśli ktoś podaje się za kogoś innego, to mamy do czynienia ze zwykłym oszustwem i należy zwrócić się do organów ścigania. Jeśli umowa została podpisana poza siedzibą firmy, klient ma 10 dni na zerwanie jej bez żadnych skutków - tłumaczy Grzegorz Miś, powiatowy rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Specjalną infolinię (nr 800 500 005) dla osób wprowadzonych w błąd przez nieuczciwych operatorów uruchomiła też Orange.
Reklama
201

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

oszustwo

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Dorota (gość)  •

proszę oszukane osoby z Wrocławia o kontakt na adres mailowy ridozza@gmail.com

odpowiedzi (0)

skomentuj

oszukana niepelnosprawna

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

gosia (gość)  •

jestem osoba niepelnosprawna. zostalam rowniez perfidnie oszukana i to w doslownym tego slowa znaczeniu przez firme pts z wroclawia. pani do mnie zadzwonila w maju z pts. ja sie jej pytalam czy jest z orange ona powiedziala, ze tak. bylam w tej sprawie u rzecznika spraw konsumenta i on powiedzial, ze musze splacic to w ratach. i teraz nie wiem co robic czy mam placic czy nie mam placic.

skomentuj

co to za rzecznik?

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zuza (gość)  •

ale co płacić ? karę za zerwanie umowy? i proszę się udać nie do rzecznika praw konsumenta tylko do uke

odpowiedzi (0)

skomentuj

Syf

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Zaw (gość)  •

To jest dopiero burdel szok

odpowiedzi (0)

skomentuj

oszukana

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zuza (gość)  •

wczoraj moja mama została oszukana, jutro idziemy wysłać odwołanie i zgłosimy na policję, do UKE, które mieści się w Rzeszowie na Grunwaldzkiej. Będę pisałam co dalej będzie się działo w tej sprawie. Pozdrawiam wszystkich oszukanych...

odpowiedzi (0)

skomentuj

PTS

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

marta55 (gość)  •

Podaja się nie tylko za TP SA ale i Dialog, w zależności skąd mają bazę, tak się przedstawiają. Zgłosiłam to już w UKE i UOKiK.

odpowiedzi (0)

skomentuj

oszukany

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dembiczanin ryszard (gość)  •

26 06 2014.zostalem oszukany w ten sam sposob jak wszyscy.napisalem oswiadczenie o odstapieniu od umowy .zobaczymy z jakim skutkiem .napisze.czy znajdzi sie ktos i przerwie to oszustwo.

odpowiedzi (0)

skomentuj

W dalszym ciągu oszukują

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

przezorny (gość)  •

UWAGA Oni w dalszym ciągu prowadzą swoje praktyki i wkręcają naiwnych ludzi.
Aktualnie zajęli się opolszczyzną. Jak poprosi się panią aby wielokrotnie powtórzyła nazwę firmy w której pracuje to nagle się obraża i wyłącza. Ostrzeżcie swoich rodziców ,gdyż przede wszystkim żerują na starszych ludziach.

odpowiedzi (0)

skomentuj

DamRade

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

rozsadna (gość)  •

Ludzie, nie płaćcie żadnej kary w kwocie 490zł. Moja mama nie zapłaciła i nic jej nie zrobili, a rok czasu minął od dostania wezwania do zapłaty kary.

Nie płaćcie, nie bójcie się:) Pozdrawiam

odpowiedzi (0)

skomentuj

NIE DAJMY SIE ! WALCZMY !

+3 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Oleksanderson (gość)  •

Prosze zglaszac swoje przypadki do Rzecznika Praw Konsumenta w Rzeszowie. e-mail:(konsument@erzeszow.pl) telefon: 17 875 46 91
Dzis dzwonila do mnie pani z biura w Rzeszowie, gdyz chce zlozyc pozew zbiorowy przeciwko PTS poniewaz wiele osob z naszego regionu zglosilo sie do niej w sprawie tych oszustow.
A wiadome ze im bedzie nas wiecej tym lepiej. NIE DAJMY SIE OSZUSTOM. Magiczny wlasiciciel w/w firmy rozbija sie po swiecie na wycieczkach za nasze pieniadze... Wystarczy obejrzec zdjecia pana prezesa na Facebooku... TAK BYC NIE MOZE!
Do dziela!

odpowiedzi (0)

skomentuj

dlaczego

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

jedenz wielu (gość)  •

te wszystkie instytucje to Mafia bo skąd wiedzą że kończy się umowa jedni drugim sprzedają infomacie i dane klijętów a

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 4 5 ... 15 »
Reklama
Reklama