Menu Region

Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i...

Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Marcin Moneta

214Komentarzy Prześlij Drukuj
Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy

Umowę zawartą "na odległość"można zerwać bez konsekwencji w ciągu 10 dni (© Arkadiusz Gola)

Afera PTS. Kilkunastu klientów wrocławskiej firmy Polska Telefonia Stacjonarna złoży wkrótce do sądu pozew zbiorowy przeciwko tej spółce. Uważają, że zostali celowo wprowadzeni w błąd.
- Zadzwonił do mnie akwizytor. Szybko wymówił nazwę PTS S.A. Byłam przekonana, że dzwoni z Telekomunikacji Polskiej (Orange), bo z nimi mam umowę. Rozmówca zaproponował mi obniżenie abonamentu. Zgodziłam się, ale upewniałam się, że nie chodzi o zmianę operatora. Już na drugi dzień kurier przywiózł dokumenty. Byłam przekonana, że to aneks do umowy z Orange - opowiada Beata Moszonka z Żurawiny pod Wrocławiem.

Kobieta dopiero miesiąc później zorientowała się, że nieświadomie zmieniła operatora.
Zadzwonili do niej przedstawiciele Orange z pytaniem, dlaczego zrezygnowała z ich usług. - Zdębiałam. Przecież z niczego nie zrezygnowałam - opowiada. Po tym telefonie wysłała pismo do PTS z informacją o tym, że zrywa nieświadomie zawartą umowę. Okazało się, że nowy operator naliczył jej za to słoną karę - 490 zł.

Podobnych przypadków było więcej. - Do mojej mamy, 70-letniej kobiety, zadzwoniła akwizytorka i skłamała, że jest z Telekomunikacji Polskiej. Twierdziła, że sprawa dotyczy zmiany warunków umowy - opowiada Waldemar Nentwich z okolic Głogowa.

Co na to PTS? - Dokładnie kontrolujemy rzetelność naszych pracowników. Tak będzie też i w tych przypadkach. Jeśli tylko zauważamy jakieś nieprawidłowości, reagujemy błyskawicznie - zapewnił nas Łukasz Mirytiuk, rzecznik firmy. - W tym tygodniu odkryliśmy, że jeden z kurierów fałszował dokumenty. Po szczegółowej weryfikacji wycofaliśmy 81 podpisanych przez niego umów. W takich sytuacjach klienci nie ponoszą żadnych kosztów. Sprawa nieuczciwego kuriera zostanie zgłoszona na policję. Tymczasem firmę prześwietla wrocławska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Prowadzimy postępowanie wyjaśniające w sprawie Polskiej Telefonii Stacjonarnej, znanej też pod poprzednią nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry - powiedział nam Artur Kosim z UOKiK. PTS to niejedyny przypadek tego typu. Urząd Kontroli Elektronicznej ukarał już kwotą 1,5 mln zł firmę Telekomunikacja Novum za naliczanie kar na klientów po tym, jak zerwali nieświadomie zawarte umowy.
Obecnie Urząd prowadzi postępowanie administracyjne wobec PTS i firmy TelePolska. W kilkudziesięciu przypadkach skierował sprawy do prokuratury.

- Jeśli ktoś podaje się za kogoś innego, to mamy do czynienia ze zwykłym oszustwem i należy zwrócić się do organów ścigania. Jeśli umowa została podpisana poza siedzibą firmy, klient ma 10 dni na zerwanie jej bez żadnych skutków - tłumaczy Grzegorz Miś, powiatowy rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Specjalną infolinię (nr 800 500 005) dla osób wprowadzonych w błąd przez nieuczciwych operatorów uruchomiła też Orange.
213

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

próba kantu

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Yankes (gość)  •

też mnie chcieli wkręcic, ale poprosiłem jeszcze raz o podanie nazwy firmy tylko powoli i tu się sypnęli. Jak nie chciałem z nimi gadać to sie zaczeło czemu a dlaczego a nie zna pan naszej oferty ..... w końcu jak juz goć był bardzo natarczywy i dopytywał sie czemu jednak nie chce tak okazyjnej oferty itp to usłyszał, ze jestem pracownikiem TP (wtedy jeszcze nie orange) i za chwile zgłosze do swojej centrali próbe podszycia sie pod mojego pracodawcę - do dzis mam z nimi spokój, a jak ktos dzwoni w sprawie abonamentu itp to moja mama (osoba wiekowa) odsyła wszystkich do mnie - i tu maja prze...ne

odpowiedzi (0)

skomentuj

OSZUŚCI

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

oszukana (gość)  •

Dzwonili do rodziców z tą samą ofertą, mówili, że są z Telekomunikacji Polskiej. Jako, że moi rodzice są starszymi osobami, zostali oszukani. Po jakimś czasie (za późno), Pani z PL Telekominikacji dzwoniła z pytaniem dlaczego zrezygnowaliśmy z usług. Było to w grudniu prawie rok temu. Zerwaliśmy umowę.
Przychodziły ponaglenia zapłaty 500 zł prawie, ale nie płaciliśmy.
Teraz dzwoniła do mnie Pani z firmy windykacyjnej, powiedziałam, że nic im nie zapłacę bo to oszuści, a ona do mnie z tekstem, że w tym momencie może mnie podać do sądu za oszczerstwa w stosunku do tych debili, CZUJECIE BLUESA? Powiedziałam rodzicom, że mają nie płacić, nieważne, że zagroziła nam, że za 3 dni odda sprawę do sądu i zapłacę trzy razy tyle. W d**** ich mam. :) POCAŁUJCIE MNIE OSZUŚCI, NIE DAM WAM NAWET ZŁAMANEGO GROSZA.
JUZ SAMO TO, ZE DAJECIE MI ROK NA SPŁACENIE RACHUNKÓW, TO DZIWNE.
A takiego maila im wysłałam (...) :
1. Zgodnie z art. 57 ust.6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne roszczenie odszkodowawcze w ramach przyznanej ulgi nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy przed rozpoczęciem świadczenia usług.
2. Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

skomentuj

oszukana

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zosia (gość)  •

zapewniano mnie ze ze tylko 25 zl abonament i 300 minut darmowych a sie okazalo ze 50 zl abonament i darmowych minut niema napisalam ze zrywam umowe i odeslalam ostatni rachunek i czekam na odpowiedz dzwoncie do gazet telewizji tvn 223242424 aby naglosnic sprawe oszustuf .

odpowiedzi (0)

skomentuj

pts

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zyga (gość)  •

Należałoby się skrzyknąć i razem wystąpić do prokuratury by zlikwidować tą firmę

skomentuj

wfdeff

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

oszukana (gość)  •

Ja bardzo chętnie, ale najdalej mogę dojechać do Katowic. :)
Nienawidzę takich ludzi, utrzymują się pewnie z szemranych interesów, brudnych pieniędzy i tego oszustwa, że podają się za telekomunikację Polską, ludzie zrywają umowy... Dwie osoby i mają 1000zl. ;) Chcę widzieć ich miny jak zostają skazani.
W ogóle w szoku jestem, że takie coś ma prawo istnieć mimo kar.

odpowiedzi (0)

skomentuj

pts

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ELA (gość)  •

Również zostałamoszukana! czy mampłacić oszustom Cona to Orange!

odpowiedzi (0)

skomentuj

oszukana

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ada (gość)  •

zostałam perfidnie oszukana przez tych złodzieji rozprawdzie się z nimi raz na zawsze

odpowiedzi (0)

skomentuj

Oszuści jedni

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Vitta (gość)  •

Mieszkam w piotrkowie tryb. i też zostałam oszukana przez PTS w marcu tego roku . Żądają ode mne za zerwanie umowy 374 zł i od października do grudnia muszę zapłacic abonament. Nie wiem co z tym zrobic, czy płacic dalej?Cały miesiąc nie nie korzystałam z telefonu, a abonament wynosi 50 zł miesięcznie. Doradźcie mi i pomóżcie nam wszystkim . Takich ludzi trzeba wyeliminowac ze społeczeństwa

odpowiedzi (0)

skomentuj

CZY ZAPŁACĄ?

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Zięć Janusz (gość)  •



W dniu 16 lipca 2014 r. Prezes UKE nałożył na PTS S.A. z siedzibą we Wrocławiu, karę pieniężną w wysokości 497 120,34 PLN za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych; nie wypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, za uniemożliwianie abonentom korzystania z uprawnień do wyboru dostawcy usług oraz za udzielenie Prezesowi UKE nieprawdziwych informacji.

odpowiedzi (0)

skomentuj

OSZUSTWO. CO NA TO PAŃSTWO

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Zięć Janusz (gość)  •

Moja Teściowa kończy w tym roku 80 lat i w "prezencie" urodzinowym otrzymała od PTS notę ociążeniową na kwotę 433.51 zł. Podpisała umową gdyż sprytnie wprowadzono ją w błąd. Zapewniono ją, że to jest ten sam operator, a zmienia się tylko cena na niższą.
Namówiłem Teściową aby NIE PŁACIŁA OSZUSTOM.

skomentuj

oszuści

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

marta (gość)  •

czy są jakies konbsenkwencje nie paltnosci kary za zerwanie umowy, drugi taz przyszedl rachunek na 490 zl i wezwanie do zaplaty??

odpowiedzi (0)

skomentuj

oszustwo

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Dorota (gość)  •

proszę oszukane osoby z Wrocławia o kontakt na adres mailowy ridozza@gmail.com

odpowiedzi (0)

skomentuj

oszukana niepelnosprawna

0 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

gosia (gość)  •

jestem osoba niepelnosprawna. zostalam rowniez perfidnie oszukana i to w doslownym tego slowa znaczeniu przez firme pts z wroclawia. pani do mnie zadzwonila w maju z pts. ja sie jej pytalam czy jest z orange ona powiedziala, ze tak. bylam w tej sprawie u rzecznika spraw konsumenta i on powiedzial, ze musze splacic to w ratach. i teraz nie wiem co robic czy mam placic czy nie mam placic.

skomentuj

co to za rzecznik?

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zuza (gość)  •

ale co płacić ? karę za zerwanie umowy? i proszę się udać nie do rzecznika praw konsumenta tylko do uke

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 4 5 ... 15 »