Menu Region

Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i...

Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Marcin Moneta

214Komentarzy Prześlij Drukuj
Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy Wrocław: PTS podaje się za Telekomunikację Polską i proponuje nowe umowy

Umowę zawartą "na odległość"można zerwać bez konsekwencji w ciągu 10 dni (© Arkadiusz Gola)

Afera PTS. Kilkunastu klientów wrocławskiej firmy Polska Telefonia Stacjonarna złoży wkrótce do sądu pozew zbiorowy przeciwko tej spółce. Uważają, że zostali celowo wprowadzeni w błąd.
- Zadzwonił do mnie akwizytor. Szybko wymówił nazwę PTS S.A. Byłam przekonana, że dzwoni z Telekomunikacji Polskiej (Orange), bo z nimi mam umowę. Rozmówca zaproponował mi obniżenie abonamentu. Zgodziłam się, ale upewniałam się, że nie chodzi o zmianę operatora. Już na drugi dzień kurier przywiózł dokumenty. Byłam przekonana, że to aneks do umowy z Orange - opowiada Beata Moszonka z Żurawiny pod Wrocławiem.

Kobieta dopiero miesiąc później zorientowała się, że nieświadomie zmieniła operatora.
Zadzwonili do niej przedstawiciele Orange z pytaniem, dlaczego zrezygnowała z ich usług. - Zdębiałam. Przecież z niczego nie zrezygnowałam - opowiada. Po tym telefonie wysłała pismo do PTS z informacją o tym, że zrywa nieświadomie zawartą umowę. Okazało się, że nowy operator naliczył jej za to słoną karę - 490 zł.

Podobnych przypadków było więcej. - Do mojej mamy, 70-letniej kobiety, zadzwoniła akwizytorka i skłamała, że jest z Telekomunikacji Polskiej. Twierdziła, że sprawa dotyczy zmiany warunków umowy - opowiada Waldemar Nentwich z okolic Głogowa.

Co na to PTS? - Dokładnie kontrolujemy rzetelność naszych pracowników. Tak będzie też i w tych przypadkach. Jeśli tylko zauważamy jakieś nieprawidłowości, reagujemy błyskawicznie - zapewnił nas Łukasz Mirytiuk, rzecznik firmy. - W tym tygodniu odkryliśmy, że jeden z kurierów fałszował dokumenty. Po szczegółowej weryfikacji wycofaliśmy 81 podpisanych przez niego umów. W takich sytuacjach klienci nie ponoszą żadnych kosztów. Sprawa nieuczciwego kuriera zostanie zgłoszona na policję. Tymczasem firmę prześwietla wrocławska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Prowadzimy postępowanie wyjaśniające w sprawie Polskiej Telefonii Stacjonarnej, znanej też pod poprzednią nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry - powiedział nam Artur Kosim z UOKiK. PTS to niejedyny przypadek tego typu. Urząd Kontroli Elektronicznej ukarał już kwotą 1,5 mln zł firmę Telekomunikacja Novum za naliczanie kar na klientów po tym, jak zerwali nieświadomie zawarte umowy.
Obecnie Urząd prowadzi postępowanie administracyjne wobec PTS i firmy TelePolska. W kilkudziesięciu przypadkach skierował sprawy do prokuratury.

- Jeśli ktoś podaje się za kogoś innego, to mamy do czynienia ze zwykłym oszustwem i należy zwrócić się do organów ścigania. Jeśli umowa została podpisana poza siedzibą firmy, klient ma 10 dni na zerwanie jej bez żadnych skutków - tłumaczy Grzegorz Miś, powiatowy rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Specjalną infolinię (nr 800 500 005) dla osób wprowadzonych w błąd przez nieuczciwych operatorów uruchomiła też Orange.
213

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

pozew zbiorowy

+9 / -13

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

elvis2410 (gość)  •

chciałbym dołączyć do pozwu zbiorowego Proszę o kontakt : elvis2410@wp.pl

odpowiedzi (0)

skomentuj

pozew zbiorowy

+13 / -16

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

elvis2410 (gość)  •

chciałbym dołączyć do pozwu zbiorowego Proszę o kontakt : elvis2410@wp.pl

odpowiedzi (0)

skomentuj

proszę o kontakt

+14 / -14

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

beata (gość)  •

ja też chciałabym dołączyć do osób składających pozew do sądu w sprawie pts, proszę o kontakt beata_raczka@hotmail.com

odpowiedzi (0)

skomentuj

przestraszona

+11 / -13

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

iwona (gość)  •

Witam czy ta firma pts to napewno oszusci? ja dostaje normalne rachunki z abonamentem 25 zł ale czytajac forum wystraszyłam sie .

skomentuj

oszuści

+22 / -22

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kasia (gość)  •

Witam,
Pani Iwono, firma prowadzi pewne praktyki, które godzą w interes konsumentów. Moi dziadkowie również padli ofiarami firmy PTS SA. Podpisali umowę, w której brak jej intergalnej części a więc regulaminu i cennika. Po 3 m-cach otrzymali rachunek opiewający na kwotę zł abonamentu a nie zł jak zakłada umowa zawarta na 24 m-ce. Pozdrawiam, Kasia.

odpowiedzi (0)

skomentuj

jak dzialac z oszustami

+10 / -17

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

poszkodowany (gość)  •

1. zglosic do prokuratury, w kazdym miasteczku jest oddzial prokuratury, nic nie kosztuje,
2. zglosic na policje
3. slac pisma do UOKIK i innych instytucji
4. nie placic oszustom, nie placic zadnych kar, szybko zerwac umowe
w calym kraju sa tysiace oszukanych, setki gdzie sfalszowano podpisy,

odpowiedzi (0)

skomentuj

jak dzialac z oszustami

+11 / -10

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

poszkodowany (gość)  •

1. zglosic do prokuratury, w kazdym miasteczku jest oddzial prokuratury, nic nie kosztuje,
2. zglosic na policje
3. slac pisma do UOKIK i innych instytucji
4. nie placic oszustom, nie placic zadnych kar, szybko zerwac umowe
w calym kraju sa tysiace oszukanych, setki gdzie sfalszowano podpisy,

odpowiedzi (0)

skomentuj

Dzisiaj to samo zrobili z moją mamą

+6 / -9

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Anna (gość)  •

Wczoraj dzwonili z taką samą propozycją. Mama była przekonana ,że dzwonił ktoś z Netii (nasz obecny operator), bo tak też powiedzieli. Na całe szczęście przeczytała umowę. Szkoda,że tak dokładniej po jej podpisaniu... Już dzisiaj piszemy rezygnację. Oszukują ludzi. Zgłoszę to jutro do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poza tym zadzwonimy do Netii i poinformujemy ,żeby niczego nie zmieniali w naszej aktualnej umowie.

skomentuj

PTS

+9 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ULA (gość)  •

JA TEŻ DAŁAM SIĘ "WKOPAĆ" (06.2013).... NIBY TEŻ Z NETII..SZYBKO SIĘ ZORIENTOWAŁAM, WYPOWIEDZIAŁAM UMOWĘ !!!! A ONI NADAL DZWONIĄ.... PRZED CHWILKĄ DZWONIŁA "KOBIETKA" ZE SWOJĄ "PROPOZYCJĄ"... NA MOJĄ ODPOWIEDŹ "NIE ZAMIERZAM ZMIENIAĆ OPERATORA".... RZUCIŁA SŁUCHAWKĄ..... OSZUUUUUUŚCIIIIII

odpowiedzi (0)

skomentuj

4 czerwca nabrali mojego 82letniego dziadka, który nie widzi na jedno oko, dziś dziadek po miesiącu

+15 / -6

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Krzysiek (gość)  •

pokapował się, bo okazało się,że zadzwonili do niego z Netii ( z którą ma podpisaną umowę ) i byli zdziwieni, dlaczego on wypowiedział z nimi umowę!!!!! Wtedy przypomniał sobie,że 4 czerwca był u niego w domu oszust z PTS S.A i podając się za przedstawiciela Netii zaoferował mu umowę "premium 25zł" i którą dziadek nieświadomie podpisał,bo myślał,że to nowa oferta w Netii!!!!! Co teraz robić, minęło już 10dni od podpisania umowy, moim zdaniem to ewidentne oszustwo!!!! Podpisywać nową umowę w czasie kiedy obowiązywała jeszcze ta z Netii!!!!!!!! Poradźcie proszę co robić! Dodam,że dziadek mieszka w Niemodlinie ( woj. opolskie )

skomentuj

Zróbmy razem z nimi porządek

+6 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Leon (gość)  •

Moi drodzy oszukani! Po co się ciągać po sądach itp.! Nie prościej zebrać się w kilkanaście osób, pojechać do Wrocławia pod ich adres i po prostu po chłopsku orczykiem lub innym narzędziem rolniczym wybić im te ich praktyki z głowy! I to dosłownie! Mnie ręka świerzbi na myśl żeby przetrzepać osobiście skórę babie która bez przerwy do mnie dzwoni nawet w nocy! Teraz znam adres więc chyba sam zrobię z nimi porządek!

odpowiedzi (0)

skomentuj

telefon pts

+6 / -10

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Katarina (gość)  •

Dzisiaj rano zadzwonił telefon. Mama odebrała. Przedstawili się, że są Polskiej Telefonii Stacjonarnej, że widzą w systemie umowę na stałe i w związku z tym proponują mamie obniżenie abonamentu. Ta im odparła, że córka tym się zajmuje i poprosiła ich o zadzwonienie później. Kiedy zadzwonili kolejny raz. Tym razem ja odebrałam i słyszę ciszę po drugiej stronie: Ja mówię "słucham, halo!" no i baba odezwała się po 2 sekundach wymawiając: Polska Telefonia Stacjonarna... nie wytrzymałam, przerwałam jej: nie, nie gadam z oszustami z PTS i rozłączyłam się... Kurka, jeszcze mają czelność dzwonić debile, po tym jak potraktowali moją mamę w maju nakładając karę 490 zł za zerwanie umowy.. z której nie czerpaliśmy usług, bo cały czas do orange należymy ( tzn. nie nastąpiło zerwanie umowy z orange na rzecz podpisanej umowy z pts, więc fikcja z tą karą majową ) Nie dajcie się im! Dokładnie słuchajcie wymawianej nazwy firmy przez telefon. Na błędach człowiek uczy się!

skomentuj

PTS SA

0 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Doris (gość)  •

Ja dokładnie zapytałam o nazwę firmy i to parę razy i za każdym razem pani odpowiadała ze to telekomunikacja polska a jak zapytałam czy ta która podpisała umowę z orange odpowiedziała że ta i jeszcze powiedziałam .że upewniam się bo mój ojciec został tak oszukany przez netię pani powiedziała że to TP SA.

odpowiedzi (0)

skomentuj

cs

+2 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

cd (gość)  •

Debilami są klienci, którzy nie czytają co podpisują. Każdy konsultant przedstawia się z jakiej firmy dzwoni. Dzwonią na łączach Netii, Dialogu itp. , bo ci operatorzy mają z nimi podpisaną umowę. To, że wy uważacie, iż to jest od razu konsultant waszego operatora to hmm.. coś nie tak. Na umowie jest napisane PTS SA, jak można takie coś podpisać, gdy ma się innego operatora! Boże ludzie, czytajcie co podpisujecie!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Kant

+12 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mirek 667346676 (gość)  •

W dniu 19.02.2013 r. umowę z PTS S.A podpisała moja teściowa lat 79, która wprowadzono w błąd, że to tylko chodzi o obniżenie abonamentu w telefonii NOVUM i żądaja teraz 490 zł i straszą telefonami

odpowiedzi (0)

skomentuj
« 1 ... 7 9 11 ... 15 »