Mój reporter: Co zrobić, gdy na bilecie czasowym kasownik...

    Mój reporter: Co zrobić, gdy na bilecie czasowym kasownik wydrukuje nieprawdziwą godzinę?

    Sylwia Foremna

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne ©Paweł Relikowski

    "Co zrobić, gdy na bilecie czasowym w pierwszym pojeździe kasownik wydrukuje godzinę niezgodną z prawdą? Zdarza się to dość często (na 12 ostatnich przejazdów zdarzyło mi się to 3 razy)" - pisze nasz czytelnik Karol Zawadzki i dopytuje: "Jak potem w drugim środku komunikacji udowodnić na wypadek kontroli, że nie upłynął jeszcze wyznaczony czas od skasowania i mamy prawo nadal korzystać z tego biletu. Kierowca mi przecież nie wyda zaświadczenia o źle ustawionym zegarze w swoim pojeździe.
    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne ©Paweł Relikowski

    Sprawą zajęła się reporterka Sylwie Foremna:

    - Jeśli zdarzy się taka sytuacja, należy w miarę możliwości zgłosić kierowcy lub motorniczemu, że ma źle ustawiony czas w kasownikach. Kierujący na postoju zweryfikuje tę informację i naklei naklejkę o uszkodzonym kasowniku. Jeśli zgłoszenie będzie potwierdzone, odnotuje także taką informację w swojej karcie pojazdu i zgłosi to do Centrali Ruchu - zapewnia Agnieszka Brzezińska-Mandat, kierownik Biura Obsługi Pasażera MPK we Wrocławiu.


    Tłumaczy, że jeśli Pasażer w danym dniu będzie miał kontrolę biletową i kontroler nie będzie mógł na miejscu zweryfikować tego, czy w pojeździe, w którym jego bilet został skasowany, godzina była ustawiona dobrze, wtedy wystawi mu wezwanie. Pasażer powinien, jak najszybciej złożyć odwołanie.

    - Przy rozpatrywaniu odwołania będziemy mieli możliwość zweryfikowania, czy takie zdarzenie zostało przez kierowcę odnotowane lub zgłoszone Centrali Ruchu - mówi Brzezińska-Mandat.

    Wyjaśnia też, że jeśli kontroler będzie mógł taką sytuację zweryfikować na miejscu, odznaczy to na bilecie, potwierdzając to swoim numerem służbowym i podpisem. Wtedy pasażer będzie mógł dalej korzystać z biletu.


    Czytaj także

      Komentarze (30)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kilka słów zorientowanej osoby

      Wiesława Gapowicz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 13

      Pani Agnieszka Brzezińska-Mandat i jej mąż Pan Janusz Mandat to najwięksi fachowcy we wrocławskim MPK od obsługi podróżnych. Wiem to, bo sama niejednokrotnie musiałam korzystać z ich pomocy. Więc...rozwiń całość

      Pani Agnieszka Brzezińska-Mandat i jej mąż Pan Janusz Mandat to najwięksi fachowcy we wrocławskim MPK od obsługi podróżnych. Wiem to, bo sama niejednokrotnie musiałam korzystać z ich pomocy. Więc proszę, żeby czytelnicy nie wieszali psów na tych osobach, tym bardziej ci, którzy nawet nie potrafią się podpisać imieniem i nazwiskiem. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zdrowy rozsądek

      polonus_sum (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 9

      Gdy pasażer zauważy, że kasownik wydrukował nieprawidłowy czas na bilecie czasowym, powinien zgłosić to kierowcy autobusu lub motorniczemu tramwaju i ten powinien mu wydać nowy bilet z wypisanym...rozwiń całość

      Gdy pasażer zauważy, że kasownik wydrukował nieprawidłowy czas na bilecie czasowym, powinien zgłosić to kierowcy autobusu lub motorniczemu tramwaju i ten powinien mu wydać nowy bilet z wypisanym właściwym czasem. MPK mogłaby zaopatrywać kierowców/motorniczych w bloczki z takimi awaryjnymi biletami. Gdyby w danym kursie takich biletów zabrakło zanim kasownik zostanie naprawiony, to należałoby pojazd wycofać z kursu, aby nie komplikować życia. Jeśli kierowca nie jest w stanie naprawić kasownika, to MPK powinno przysłać fachowca na najbliższy możliwy przystanek, który ten kasownik naprawi lub wymieni na sprawny. Mieszanie do tego sądów jest zupełnie zbędne.zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      PASAŻER NIC NIE MUSI!

      Rafał Smektała

      Zgłoś naruszenie treści / 57 / 9

      Szanowna Pani Agnieszko Brzezińska-Mandat pasażer nic nie musi. To wy jako MPK macie obowiązek dbać o daty, godziny i inne elementy związane z prawidłowym funkcjonowaniem kasownika w pojeździe!...rozwiń całość

      Szanowna Pani Agnieszko Brzezińska-Mandat pasażer nic nie musi. To wy jako MPK macie obowiązek dbać o daty, godziny i inne elementy związane z prawidłowym funkcjonowaniem kasownika w pojeździe! Pasażer nie musi umieć odczytywać tego co ma na bilecie. A nawet nie powinien ponieważ może taki zapis, źle zinterpretować. To Wasz "psi" obowiązek zapewnić prawidłowe znakowanie na bilecie tak aby wasi kontrolerzy mogli ten zapis cyferek z biletu odczytać. Po to montujecie monitoring w Waszych pojazdach aby wykluczyć pewne niedomówienia. Każdy prawnik w sądzie wygra z MPK w opisanej powyżej sytuacji. Ponadto za powstałe niedogodności (stres, itp) to pasażer powinien pozwać MPK. I ma duże szanse na wygranie sprawy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      monitoring bankomatów to ściema

      -50 na pohybel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 21

      mialem przygode z bankomatem - wypłacił 50zl za malo, zamiast 60zl tylko 10zl, stojąc przy nim zgłosiłem tę sytuację(miałem przeczucie, zę zrobią ze mnie durnia i nie odzyskam pieniędzy). po 2...rozwiń całość

      mialem przygode z bankomatem - wypłacił 50zl za malo, zamiast 60zl tylko 10zl, stojąc przy nim zgłosiłem tę sytuację(miałem przeczucie, zę zrobią ze mnie durnia i nie odzyskam pieniędzy). po 2 tygach dostałem "mundrą" odpowiedz ze po niezwłocznej reakcji sprawdzili zapisy dzienników i po stronie banku wszystko jest w porządku. dodam, ze nie był to bankomat za nakładką, jakiś lewy, po ponownym wybraniu kwoty wydał właściwie. Użyłem argumentu: " po co informacja o monitorowanym bankomacie, sprawdźcie nagrania z danej godziny a jakiś frajer zaczął mi tłumaczyć jak działa kamera i nie służy do monitoringu. w tym rozjebanym kraju wszystko jest na odwrótzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dość wyjaśnienia cudzych błędów

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 13

      'że jeśli Pasażer w danym dniu będzie miał kontrolę biletową i kontroler nie będzie mógł na miejscu zweryfikować tego, czy w pojeździe, w którym jego bilet został skasowany, godzina była ustawiona...rozwiń całość

      'że jeśli Pasażer w danym dniu będzie miał kontrolę biletową i kontroler nie będzie mógł na miejscu zweryfikować tego, czy w pojeździe, w którym jego bilet został skasowany, godzina była ustawiona dobrze, wtedy wystawi mu wezwanie.' podanie dokumentów oznacza, że to pasażer będzie wyjaśniać błąd MPK i gów...o powinno jego interesować, że czegoś nie można sprawdzić - jak w pojeździe są kamery, biletomaty czy internety to brak synchroznizacji zegara jest jakąś kpinązwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mandat

      Hela (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 13

      Agnieszka Brzezińska-Mandat, kierownik Biura Obsługi Pasażera MPK. Tematyczne nazwisko.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A dizad wiedział, nie powiedział...

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 18

      Bilety kupuję tylko w mobilnych biletomatach. Jeśli kasownik jest źle ustawiony, a zdarzyło mi się trafić na taki co wybijał wczorajszą datę, to na bilecie mam jeszcze datę i godzinę wydruku. Nie...rozwiń całość

      Bilety kupuję tylko w mobilnych biletomatach. Jeśli kasownik jest źle ustawiony, a zdarzyło mi się trafić na taki co wybijał wczorajszą datę, to na bilecie mam jeszcze datę i godzinę wydruku. Nie mogłem przecież skasować biletu wcześniej niż go kupiłem. Gdyby pani rzecznik komunikacji miejskiej i pani kierowniczka, której nazwisko wyjaśnia wszystko, z tejże komunikacji korzystały to by pewnie to wiedziały i nam powiedziały. A może to wiedzą ale, z sobie wiadomych powodów, nie powiedzą? zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Errata

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 16

      Tytuł powinien brzmieć: - A dziad wiedział, nie powiedział. Za literówkę przepraszam.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      haha

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 41

      trzeba być jeb**ntym żeby bilet kupować 10 lat już jeżdżę bez biletów jak trafię na kanara to kosę pokazuję


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do cwaniaka

      putpixel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 33 / 19

      trafisz kiedyś na takiego, co Ci tę kosę w Twój brzuch wsadzi

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pal sie w piekle zlodzieju

      olo to ci0ta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 15

      ...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @olo

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 12

      Nie masz się czym chwalić. Po prostu, od 10. lat okradasz mnie i innych mieszkańców tego miasta.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co mi zrobisz

      wiedźma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 18

      A ile lat okradają nas nasze władze. Myśl, a potem komentuj. Ludzie jak bezwolne barany godzą się na podwyżki cen, tylko dlatego że łysy chciał mieć pastwisko na Malicach. Dlatego kasowaniu biletów...rozwiń całość

      A ile lat okradają nas nasze władze. Myśl, a potem komentuj. Ludzie jak bezwolne barany godzą się na podwyżki cen, tylko dlatego że łysy chciał mieć pastwisko na Malicach. Dlatego kasowaniu biletów mówię NIEzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wyjadę,

      płacący wysokie podatki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 15

      i przestanę tu płacić podatki wystarczające z górką na pensję jednego kierowcy MPK. I miasto być może zamknie linię, którą jeździsz.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przepraszam

      pasożyt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 20

      Przepraszam MPK że korzystam z ich usług. Obiecuje że będę kupował 3 bilety i kasował 3. Przepraszam też MPK za to że muszę niestety jeździć tramwajami i autobusami i że czasami siadam na...rozwiń całość

      Przepraszam MPK że korzystam z ich usług. Obiecuje że będę kupował 3 bilety i kasował 3. Przepraszam też MPK za to że muszę niestety jeździć tramwajami i autobusami i że czasami siadam na siedzeniach. Naprawdę będę starał się kupować do tego urban i jeszcze kasować bilety bo wiem jak bardzo potrzebne są pieniądze tej instytucji.

      Jako pasażer przepraszam też że wymagam wysokiej obsługi za wydawanie 1200 zł obiecuję że będę wydawał więcej bo to za mało. Przepraszam za cały Wrocław przecież wystarczył by 1 tramwaj i już !!!

      Możemy chodzić piechotą i kupować urban kart do czego zachęcam. Będziemy mieli wtedy ładne nowe i czyste tramwaje, będą zawsze nowe czyste autobusy i wszystkie 3 sztuki będą utrzymane w nienagannym porządku a MPK będzie zarabiało miliony !!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wadliwe biletomaty

      ewa wroclaw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 5

      niedosc ze mamy wadliwe biletomaty, to jeszcze kasowniki??
      własnie bardzo dobre pytanie jaka rekompesata przysluguje pasazerowi za stracony czas w zwiazku z odwolaniem oraz wystawieniem mandatu...rozwiń całość

      niedosc ze mamy wadliwe biletomaty, to jeszcze kasowniki??
      własnie bardzo dobre pytanie jaka rekompesata przysluguje pasazerowi za stracony czas w zwiazku z odwolaniem oraz wystawieniem mandatu przez kontrolera do czasu wyjasnienia, a takze jaka kwota przysługuje klientowi na dojazd do biura mpk w celu wyjasnienia tej sprawy.Ponawiam pytanie kiedy zacznie sie zwracac pieniadze z uznanych reklamacji za kradziez gotówki w biletomatach osobom które nie posiadaja konta i są spoza Wrocławia na adres zamieszkania przekazem pocztowym? kto podpisał regulamin ze mozna stracone pieniadze odebrac jedynie osobiscie lub otrzymac na konto? dlaczego sie nas dyskryminuje?
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zacznij pisać o odszkodowanie:

      Mieszkaniec. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

      1. Policz koszt biletów, które zużyłaś na dojazdy
      2. Policz stracony czas
      3. Jeżeli uznają reklamację - żądaj odszkodowania w wyżej wymienionej kwocie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zacznij pisać o odszkodowanie:

      Mieszkaniec. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      1. Policz koszt biletów, które zużyłaś na dojazdy
      2. Policz stracony czas
      3. Jeżeli uznają reklamację - żądaj odszkodowania w wyżej wymienionej kwocie.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama