18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Tauronie jak za komuny. W kolejce do okienka trzeba spędzić nawet kilka godzin

Bartosz Józefiak
Wrocławianie mają dość tego, w jaki sposób obsługiwani są przez firmę Tauron - dostawcę energii elektrycznej. - Odwiedziny w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Menniczej 20 to droga przez mękę - mówią. Półtorej godziny spędzone w kolejce, by załatwić najprostszą sprawę, to norma. Kiedy to się zmieni?

- W poniedziałek czekałem półtorej godziny. To i tak nieźle, bo podczas wizyty w grudniu w kolejce spędziłem cztery godziny - opowiada wrocławianin Tadeusz Peter. - Panie obsługujące punkt informacji są kompetentne. Dramat zaczyna się w sali obsługi. Załatwienie najprostszej rzeczy zajmuje 10 minut.

Punkt przy Menniczej to jedyna taka placówka we Wrocławiu. Klienci, którzy chcą m.in. kupić energię do liczników przedpłatowych, zlecić korektę faktury, podpisać nową umowę czy załatwić sprawy związane z przyłączeniem do sieci muszą się tu wybrać. Placówki obsługi klientów przy ul. Powstańców Śląskich i Trzebnickiej zostały bowiem zlikwidowane i w 2011 r. przeniesione na ul. Menniczą. Znajduje się tam 12 okienek obsługi. Gdy odwiedziliśmy punkt, działało dziesięć.

- To skandal, jak Tauron traktuje klientów. Ścisk i tłok o każdej godzinie. Gołym okiem widać, że to pomieszczenie powinno być cztery razy większe. Czy tak bogatej firmy nie stać na wynajęcie większych pomieszczeń? - pyta Jacek Mazur, który chciał przerejestrować licznik.

Elżbieta Bukowiec, rzecznik firmy Tauron Sprzedaż, która prowadzi punkt, wyjaśnia, że szybkość obsługi zależy od liczby klientów danego dnia oraz rodzaju spraw, z jakimi przychodzą.

- Aby skrócić czas oczekiwania, uprościliśmy procedury realizowanych spraw oraz wyznaczyliśmy osobne stanowisko do obsługi liczników przedpłatowych. Aby nie czekać w kolejce, klienci mogą także złożyć wypełnione wnioski na dzienniku podawczym - wyjaśnia rzecznik spółki.

Elżbieta Bukowiec mówi, że coraz więcej spraw da się załatwić telefonicznie pod numerem infolinii 32-606 0-606 (czynne od pon. do pt. w godz. 7-18). Spółka Tauron Sprzedaż stawia właśnie na kontakt telefoniczny. - Planujemy otworzyć we Wrocławiu dodatkowy Punkt Obsługi Klienta, który z pewnością usprawni obsługę. Ma to nastąpić w pierwszym półroczu 2013 roku - dodaje rzecznik. Szczegółów nie podaje.

Niezadowoleni z firmy Tauron teoretycznie mogą zmienić dostawcę prądu. Teoretycznie, bo sprawa nie jest prosta. Tauron jest bowiem właścicielem sieci energetycznej i większość spraw dotyczących przesyłu energii i tak trzeba załatwiać z tą firmą.

- Analiza ofert pokazuje, iż zmiana dostawcy nie oznacza obniżki kosztów. Do tego odstąpienie od umowy wiąże się często z wysokimi karami umownymi - twierdzi Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu. - Trzeba poczekać, aż rynek się ustabilizuje, żeby klienci indywidualni poczuli pozytywne efekty uwolnienia rynku energii - dodaje Barański.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: W Tauronie jak za komuny. W kolejce do okienka trzeba spędzić nawet kilka godzin - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska