- Kupiłem bilet na 30 dni w połowie grudnia. 1 stycznia dowiedziałem się, że jest nieważny. Mimo że miałem bilet okresowy, od nowego roku muszę kupować kolejne - skarży się Józef Augustyn, dojeżdżający do pracy we Wrocławiu. Koszt 30-dniowego biletu to 90 zł.
To nie koniec niemiłych niespodzianek. Osoby korzystające z linii 845 i 855 od 1 stycznia nie mogą już kupować biletów międzygminnych, które pozwalały im podróżować zarówno po Czernicy, jak i na terenie Wrocławia.
Jak wyjaśnia Wojciech Olszewski z firmy Sevibus, od nowego roku za komunikację między Czernicą a Wrocławiem odpowiada gmina Czernica. Wcześniej zajmowała się tym gmina Wrocław. Ponieważ zmienił się zleceniodawca, stare bilety straciły ważność.
Obie gminy nie zdążyły jeszcze podpisać nowych porozumień. - 11 grudnia wysłaliśmy pismo do gminy Wrocław, chcąc podpisać nową umowę. Mam informację, że nowe porozumienie zacznie obowiązywać w przyszłym tygodniu - mówi zastępca wójta gminy Czernica Marian Zaraś.
Według zastępcy wójta mieszkańcy byli informowani przy zakupie biletów oraz przez informacje wywieszone w autobusach, że ich bilety stracą ważność.
Miejski rzecznik konsumentów Jerzy Barański uważa, że osoby, którym sprzedano nieważny bilet, mogą domagać się zwrotu części pieniędzy od firmy, która go sprzedała. - Mamy tu do czynienia z bezpodstawnym wzbogaceniem się operatora - mówi rzecznik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?