Gminy się nie dogadały, a bilety okresowe straciły ważność

    Gminy się nie dogadały, a bilety okresowe straciły ważność

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne ©Przemysław Wronecki

    Mieszkańcy gminy Czernica, którzy dojeżdżali do Wrocławia autobusami firmy Sevibus, czują się oszukani. Ich bilety okresowe 1 stycznia straciły ważność.
    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne ©Przemysław Wronecki

    - Kupiłem bilet na 30 dni w połowie grudnia. 1 stycznia dowiedziałem się, że jest nieważny. Mimo że miałem bilet okresowy, od nowego roku muszę kupować kolejne - skarży się Józef Augustyn, dojeżdżający do pracy we Wrocławiu. Koszt 30-dniowego biletu to 90 zł.

    To nie koniec niemiłych niespodzianek. Osoby korzystające z linii 845 i 855 od 1 stycznia nie mogą już kupować biletów międzygminnych, które pozwalały im podróżować zarówno po Czernicy, jak i na terenie Wrocławia.

    Jak wyjaśnia Wojciech Olszewski z firmy Sevibus, od nowego roku za komunikację między Czernicą a Wrocławiem odpowiada gmina Czernica. Wcześniej zajmowała się tym gmina Wrocław. Ponieważ zmienił się zleceniodawca, stare bilety straciły ważność.

    Obie gminy nie zdążyły jeszcze podpisać nowych porozumień. - 11 grudnia wysłaliśmy pismo do gminy Wrocław, chcąc podpisać nową umowę. Mam informację, że nowe porozumienie zacznie obowiązywać w przyszłym tygodniu - mówi zastępca wójta gminy Czernica Marian Zaraś.

    Według zastępcy wójta mieszkańcy byli informowani przy zakupie biletów oraz przez informacje wywieszone w autobusach, że ich bilety stracą ważność.

    Miejski rzecznik konsumentów Jerzy Barański uważa, że osoby, którym sprzedano nieważny bilet, mogą domagać się zwrotu części pieniędzy od firmy, która go sprzedała. - Mamy tu do czynienia z bezpodstawnym wzbogaceniem się operatora - mówi rzecznik.

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wrocwatch.pl

      znalezione (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 18

      Panie Bartoszu,
      Jako osoba, z którą Pan rozmawiał w tej sprawie informowałem, iż moja wypowiedź ukazać się może jedynie po wcześniejszej autoryzacji.
      I owszem, przesłał Pan fragment wypowiedzi do...rozwiń całość

      Panie Bartoszu,
      Jako osoba, z którą Pan rozmawiał w tej sprawie informowałem, iż moja wypowiedź ukazać się może jedynie po wcześniejszej autoryzacji.
      I owszem, przesłał Pan fragment wypowiedzi do autoryzacji, lecz nie został on przeze mnie zaakceptowany w tej formie w jakiej Pan go przygotował.
      Niestety nie dość, że umieścił Pan nieautoryzowaną wypowiedź, to jeszcze przekręcił ją Pan i umieścił z błędem!!
      Szanowny Panie, jeśli chce Pan aspirować do miana dziennikarza, to należałoby przestrzegać kodeksu dziennikarskiego i słowa danego osobie udzielającej wywiadu!

      A prawda jest taka:
      Do 30 grudnia 2012r włącznie Sevibus Sp. z o.o. S.K.A. obsługiwał komunikację na liniach 945 i 955 na zlecenie Gminy Wrocław. Wszystkie bilety rozprowadzane były przez spółkę jedynie w imieniu Zamawiającego, a wpływy z nich nie stanowiły przychodu Przewoźnika.
      Od 27 listopada ubiegłego roku Przewoźnik oraz Zamawiający (w tym również Urząd Gminy Czernica) informowali poprzez swoje strony WWW o zmianach jakie mają nastąpić.
      Każda osoba nabywająca bilety okresowy w punkcie sprzedaży, dodatkowo w momencie zakupu biletu informowana była o terminie ważności biletów zakupionych na linie 945 i 955.
      Podkreślam, iż nie była to decyzja Przewoźnika a Zleceniodawcy przewozów!
      Od 31 grudnia 2012r za organizację komunikacji na liniach 845 i 855 odpowiada Gmina Czernica. W związku ze zmianami, przede wszystkim w systemie rozliczeniowym (bilety nie stanowią już przychodów Gminy Wrocław) oraz trybie i kształcie nowego biletu międzygminnego, Przewoźnik musiał uzyskać od Gminy Wrocław zgodę na dystrybucję biletów aglomeracyjnych (stanowiących dopłatę do komunikacji miejskiej we Wrocławiu). O wymaganą zgodę Przewoźnik wystąpił z początkiem grudnia ub. roku. Do dnia dzisiejszego umowa taka nie została podpisana, w związku z powyższym sprzedaż biletów międzygminnych (aglomeracyjnych) obecnie jest wstrzymana.
      W związku z powyższym oczekujemy sprostowania Pańskiego artykułu, bowiem zawiera informacje nieprawdziwe i wprowadza w błąd naszych pasażerów.
      W szczególności, niezrozumiały dla nas fakt dezinformacji pasażerów w sprawie ewentualnych roszczeń Przewoźnika! Raz jeszcze podkreślam - bilety sprzedawane na linie 945 i 955 NIE STANOWIŁY przychodu Przewoźnika. Spółka Sevibus rozprowadzała je jedynie w imieniu Zamawiającego -czyli Gminy Wrocław.

      z poważaniem
      Wojciech Olszewski
      Sevibus Sp. z o.o. S.K.Azwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pitolenie i marudzenie

      nix (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 32

      od dawna wiadomo o zmianie przewoznika i o nowych uzgodnieniach.
      kto jezdzi tymi liniami powinien wiedzieć - w necie pełno tego na stroni egminy Czernica i na forach miejscowosci gminnych


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @pitolenie i marudzenie

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 12

      Nie każdy siedzi non stop na forach internetowych, zwłaszcza jak do pracy noc go z domu wygania i noc do domu przprowadza. To władze Wrocławia powinny były sukcesywnie wycofywać ze sprzedaży bilety...rozwiń całość

      Nie każdy siedzi non stop na forach internetowych, zwłaszcza jak do pracy noc go z domu wygania i noc do domu przprowadza. To władze Wrocławia powinny były sukcesywnie wycofywać ze sprzedaży bilety okresowe, których "ważność" przekraczała termin po jakim gmina Wrocław przestawała obsługiwać wspomniane linie autobusowe. Poza tym, wystarczyło żeby gmina Wrocław przekazała nienależne jej pieniądze z tytułu sprzedaży biletów gminie Czernica i nie byłoby sprawy. A teraz wyszło tak jakby ktoś wprowadził do sprzedaży produkt, którego termin przydatności do spożycia jest o wiele krótszy niż wskazywałaby na to data na etykietce. Gdyby to zrobił jakiś sklepikarz to poszedłby z torbami, ale Wielkiemu Wrocławiowi wolno wszystko kosztem ludzkiej krzywdy. A propos krzywdy - czy rodzina Krzywdów otrzymała już należne pieniądze? Pytam, bo coś w tej sprawie cicho jak na pogrzebie organisty.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto pod...ł ludziom pieniądze za niewykorzystaną część biletów?

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

      Po przeczytaniu artykułu i sprostowania do niego wychodzi na to, że wrocławski magistrat zap...ł ludziom pieniądze za niewykorzystaną część biletów okresowych. Skandal! Już nawet na takie grosze...rozwiń całość

      Po przeczytaniu artykułu i sprostowania do niego wychodzi na to, że wrocławski magistrat zap...ł ludziom pieniądze za niewykorzystaną część biletów okresowych. Skandal! Już nawet na takie grosze lecą. Widać, że w kasie miejskiej echo się odbija. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pierwszy etap ...

      MX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 33

      ... budowy przez Prezydenta Wrocławia tzw. Wielkiej Aglomeracji Wrocławskiej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sprostowanie do artykułu

      Wojciech Olszewski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 64 / 55

      Szanowny Panie Bartoszu,
      Jako osoba, z którą Pan rozmawiał w tej sprawie informowałem, iż moja wypowiedź ukazać się może jedynie po wcześniejszej autoryzacji.
      I owszem, przesłał Pan fragment...rozwiń całość

      Szanowny Panie Bartoszu,
      Jako osoba, z którą Pan rozmawiał w tej sprawie informowałem, iż moja wypowiedź ukazać się może jedynie po wcześniejszej autoryzacji.
      I owszem, przesłał Pan fragment wypowiedzi do autoryzacji, lecz nie został on przeze mnie zaakceptowany w tej formie w jakiej Pan go przygotował.
      Niestety nie dość, że umieścił Pan nieautoryzowaną wypowiedź, to jeszcze przekręcił ją Pan i umieścił z błędem!!
      Szanowny Panie, jeśli chce Pan aspirować do miana dziennikarza, to należałoby przestrzegać kodeksu dziennikarskiego i słowa danego osobie udzielającej wywiadu!

      A prawda jest taka:
      Do 30 grudnia 2012r włącznie Sevibus Sp. z o.o. S.K.A. obsługiwał komunikację na liniach 945 i 955 na zlecenie Gminy Wrocław. Wszystkie bilety rozprowadzane były przez spółkę jedynie w imieniu Zamawiającego, a wpływy z nich nie stanowiły przychodu Przewoźnika.
      Od 27 listopada ubiegłego roku Przewoźnik oraz Zamawiający (w tym również Urząd Gminy Czernica) informowali poprzez swoje strony WWW o zmianach jakie mają nastąpić.
      Każda osoba nabywająca bilety okresowy w punkcie sprzedaży, dodatkowo w momencie zakupu biletu informowana była o terminie ważności biletów zakupionych na linie 945 i 955.
      Podkreślam, iż nie była to decyzja Przewoźnika a Zleceniodawcy przewozów!
      Od 31 grudnia 2012r za organizację komunikacji na liniach 845 i 855 odpowiada Gmina Czernica. W związku ze zmianami, przede wszystkim w systemie rozliczeniowym (bilety nie stanowią już przychodów Gminy Wrocław) oraz trybie i kształcie nowego biletu międzygminnego, Przewoźnik musiał uzyskać od Gminy Wrocław zgodę na dystrybucję biletów aglomeracyjnych (stanowiących dopłatę do komunikacji miejskiej we Wrocławiu). O wymaganą zgodę Przewoźnik wystąpił z początkiem grudnia ub. roku. Do dnia dzisiejszego umowa taka nie została podpisana, w związku z powyższym sprzedaż biletów międzygminnych (aglomeracyjnych) obecnie jest wstrzymana.
      W związku z powyższym oczekujemy sprostowania Pańskiego artykułu, bowiem zawiera informacje nieprawdziwe i wprowadza w błąd naszych pasażerów.
      W szczególności, niezrozumiały dla nas fakt dezinformacji pasażerów w sprawie ewentualnych roszczeń Przewoźnika! Raz jeszcze podkreślam - bilety sprzedawane na linie 945 i 955 NIE STANOWIŁY przychodu Przewoźnika. Spółka Sevibus rozprowadzała je jedynie w imieniu Zamawiającego -czyli Gminy Wrocław.

      z poważaniem
      Wojciech Olszewski
      Sevibus Sp. z o.o. S.K.A.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo

      ich poziom "dziennikarstwa" od lat jest znany ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 7

      chyba płacą za ilość liter


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      o autoryzacji warto wiedziec...

      piszacy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 22

      Autoryzacja jest obowiazkowa jesli wypowiedz jest cytowana (wprost), a osoba z ktora rozmawia dziennikarz autoryzacji zarzada. W przypadku, gdy dziennikarz opisuje, co powiedzial rozmowca -...rozwiń całość

      Autoryzacja jest obowiazkowa jesli wypowiedz jest cytowana (wprost), a osoba z ktora rozmawia dziennikarz autoryzacji zarzada. W przypadku, gdy dziennikarz opisuje, co powiedzial rozmowca - obowiazku autoryzacji nie ma. Polecam ustawe prawo prasowe...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wojciech Olszewski

      Szanowny piszący... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 28

      Zdaję sobie z tego sprawę, dlatego też zażądałem autoryzacji. Otrzymałem na piśmie, nie wyraziłem zgody na publikację i jednocześnie przesłałem poprawioną treść, na której publikację się zgodziłem....rozwiń całość

      Zdaję sobie z tego sprawę, dlatego też zażądałem autoryzacji. Otrzymałem na piśmie, nie wyraziłem zgody na publikację i jednocześnie przesłałem poprawioną treść, na której publikację się zgodziłem.
      Artykuł ukazał się w wersji nieautoryzowanej i na dodatek z błędem.
      Dopiero po naszej interwencji treść artykułu została zmieniona (z wypowiedzi cytowanej na opisową).
      pozdrawiamzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pasażer

      Były (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      a co za różnica. Bilet miesięczny ważny jeden dzień. A czy wypowiedź jest cytowana czy nie to kogo to obchodzi

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama