Miasto obiecuje: Nie będzie podwyżek cen biletów MPK. Ale...

    Miasto obiecuje: Nie będzie podwyżek cen biletów MPK. Ale czy na pewno?

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Miasto obiecuje: Nie będzie podwyżek cen biletów MPK. Ale czy na pewno?

    ©fot. Janusz Wójtowicz

    - Nie będzie na razie podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej - deklarują oficjalnie wrocławscy urzędnicy. Obiecał to nawet szefowi swojego klubu sam prezydent Rafał Dutkiewicz. Tymczasem w budżecie miasta na przyszły rok, przyjętym przez radnych kilka dni temu, zapisano, że podwyżki są możliwe.
    Miasto obiecuje: Nie będzie podwyżek cen biletów MPK. Ale czy na pewno?

    ©fot. Janusz Wójtowicz

    Warszawa, Kraków i Poznań podniosły od 1 stycznia ceny biletów komunikacji miejskiej. Wrocław, jak deklarują urzędnicy w magistracie, takich planów nie ma. - W 2013 r. bilety nie podrożeją - mówi Magdalena Okulowska, z biura prasowego, a Jarosław Krauze, szef klubu Rafała Dutkiewicza dodaje: - Jeszcze przed uchwalaniem budżetu Wrocławia na 2013 r. rozmawiałem na ten temat z prezydentem. Powiedział, że opłaty za przejazd komunikacją miejską zostaną na tym poziomie, co teraz.

    Jednak urzędnicy zostawili sobie do podwyżek furtkę. Mimo deklaracji składanych mediom, w budżecie miasta na ten rok zapisano, że zmiany cen biletów są niewykluczone. Nieoficjalnie w Ratuszu krąży informacja, że decyzja o podwyżce może zapaść już wiosną. Rok 2013 r. jest bowiem ostatnim, kiedy można podwyżki wprowadzić. W 2014 r. będzie to niemożliwe ze względu na wybory samorządowe i nikt nie zaryzykuje podnoszenia cen przed wyborem nowej rady miejskiej i prezydenta.

    Okazuje się, że dzisiaj Wrocław i Gdańsk mają dzisiaj najtańsze bilety komunikacji miejskiej spośród dużych miast w Polsce. Najtańsze bilety jednorazowe kosztują u nas 3 zł. Tymczasem w Warszawie taka przejazdówka to od 1 stycznia wydatek aż 4,40 zł (podwyżka o 80 groszy). W Krakowie za przejazd na jednorazowym bilecie trzeba zapłacić 3,80 zł. Bilet na dwie strefy kosztuje 4 zł. Jeszcze półtora roku temu bilet jednorazowy w Poznaniu kosztował 2,5 zł. W połowie kwietnia tego roku cena podskoczyła do 3,2 zł. W stolicy Wielkopolski nie ma biletów jednorazowych. W Poznaniu opłata za najpopularniejszy obok 15-minutowej przejazdówki - bilet 30-minutowy wzrosła z 3,40 zł do 3,60 zł.

    Czytaj także

      Komentarze (55)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pytania do radia Erewań.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

      Pytanie do radia Erewań: - Czy to prawda, że w 2013 r. nie będzie podwyżek cen biletów MPK we Wrocławiu?
      Radio Erewań odpowiada: - Tak, to prawda. Podwyżej cen biletów nie będzie. Jedynie - jak...rozwiń całość

      Pytanie do radia Erewań: - Czy to prawda, że w 2013 r. nie będzie podwyżek cen biletów MPK we Wrocławiu?
      Radio Erewań odpowiada: - Tak, to prawda. Podwyżej cen biletów nie będzie. Jedynie - jak podał rzecznik Czuma - na prośbę mieszkańców będą wprowadzone drobne zmiany ich rodzajów. Np. zamiast jednoprzejazdowego biletu na jedną linię w cenie 3 zł zostanie wprowadzony w cenie 4 zł jednoprzejazdowy bilet na półtorej linii. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      będzie podwyżka

      wania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 7

      będzie podwyżka biletów MPK, gdyż w budżecie wpisali wpływy z biletów na poziomie 150 mln zł. W 2012r udało im się ściągnąć około 140mln. Urzędnicy jak do tej pory, zawsze zapisywali wzrost...rozwiń całość

      będzie podwyżka biletów MPK, gdyż w budżecie wpisali wpływy z biletów na poziomie 150 mln zł. W 2012r udało im się ściągnąć około 140mln. Urzędnicy jak do tej pory, zawsze zapisywali wzrost dochodów z okazji podwyżki biletów. Również za każdym razem, po roku okazywało się, że dochody spadły. Cóż tęgie głowy urzędnicze NIGDY nie wypracowały ani 1 zł PKB tego kraju, stąd takie ich interesy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @wania

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

      Ciekawe, ile z tej kwoty, zupełnie za nic, przytuli Mennica Polska?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jednorazowe w Poznaniu

      biker (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

      "Jeszcze półtora roku temu bilet JEDNORAZOWY w Poznaniu kosztował 2,5 zł. W połowie kwietnia tego roku cena podskoczyła do 3,2 zł. W stolicy Wielkopolski nie ma biletów JEDNORAZOWYCH."
      To...rozwiń całość

      "Jeszcze półtora roku temu bilet JEDNORAZOWY w Poznaniu kosztował 2,5 zł. W połowie kwietnia tego roku cena podskoczyła do 3,2 zł. W stolicy Wielkopolski nie ma biletów JEDNORAZOWYCH."
      To zdecydujcie się ten jeden raz - są tam takie bilety czy ich nie ma? A może Poznań nie jest stolicą Wielkopolski?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      6.01.2013 godzina 23.30 ostatni kurs linii 24 z pętli Osobowice do Zajezdni Ołbin

      dysan112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 14

      ci co mogą niech przyjdą. Niech to będzie nasz cichy protest, mieszkańców, pasażerów, miłośników komunikacji tramwajowej i wielu innych. Nie pozwólmy by tak bezczelny sposób likwidowano linie która...rozwiń całość

      ci co mogą niech przyjdą. Niech to będzie nasz cichy protest, mieszkańców, pasażerów, miłośników komunikacji tramwajowej i wielu innych. Nie pozwólmy by tak bezczelny sposób likwidowano linie która od ponad 20 lat kursuje, jest drugim "0", łącznikiem takich osiedli jak Osobowice, Ołbin, Rynek, Borek, Grabiszynek.

      MPK razem z Dutkiewiczem likwidując linie 24 zlikwidują tez linie 14 na swojej stałej stałej trasie w ten sposób że nie będzie się można dostać na PL.Jana Pawła II, PL.Orląt Lwowskich czy PL.Legionów. Tym sposobem MPK chce doprowadzić do tego by T+ był szybszy tu żaden ITS nic nie zrobił dodatkowo chodzi o odciążenie sieci trafostacji gdyż skody pobierają za dużo energii elektrycznej i są nie przystosowane do naszego systemu tramwajowego. By nie szukać przykładów spotkał taki los linie 15 która jedzie przez Rynek się korkuje zamiast jechać po swojej stałej trasie.

      Nie pozwólmy na to by linia w taki sposób odeszła jak to zrobiono z linią 21 czy 16. Licze na te same osoby które żegnały autobus lini pośpiesznej E na trasie Bartoszowice - Bajana która razem z autobusem 122 stała się ofiarą głupoty MPK razem z miastem, czego doświadczamy po dziś dzień

      Remont Podwala był tylko mieszkańcy pretekstem, to samo w najbliższym czasie spotka linie 23 oraz 3. Kwestia maksymalnie roku zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba zlikwidować wszystkie linie tramwajowe i autobusowe,

      mam pomysł (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 8

      a zostawić tylko "plusy" - tylko wtedy będą jeździć najszybciej,
      punktualnie i bezkolizyjnie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oddawajmy honorowo krew

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 7

      Honorowi dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 18 litrów krwi (kobiety co najmniej 15 litrów) mają darmowe przejazdy. Połączmy dobry uczynek z własnym interesem. Nie dajmy się okradać szalonym...rozwiń całość

      Honorowi dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 18 litrów krwi (kobiety co najmniej 15 litrów) mają darmowe przejazdy. Połączmy dobry uczynek z własnym interesem. Nie dajmy się okradać szalonym dynamistom.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Było Euro?? Był sylwester?? To teraz czas płacić!!

      Łowca niewolników (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 46 / 5

      Jakby Wrocław ogłosił, że zameldowani mieszkańcy mają darmowe przejazdy to Wrocław szybko by się okazał najludniejszym miastem w Polsce, forsa z podatków zalała by miasto, a przy okazji na pewno...rozwiń całość

      Jakby Wrocław ogłosił, że zameldowani mieszkańcy mają darmowe przejazdy to Wrocław szybko by się okazał najludniejszym miastem w Polsce, forsa z podatków zalała by miasto, a przy okazji na pewno zmniejszyły się korki w mieście.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      będą

      taya (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

      A ja wam mówię że będą :) jak tak mówią to znaczy że będą ... kasa się nie domyka i gdzieś trzeba znaleźć drobniaki a gdzie? u bidaków najwięcej ...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gimnazjaliści?

      inny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 13

      "Okazuje się, że dzisiaj Wrocław i Gdańsk mają dzisiaj". Czyżby gazeta zatrudniała gimnazjalistów jak onet?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      TdB (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 12

      Idą w ślady Gazety Wybiórczej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sa autostrady rowerowe to mozna podniesc ceny biletow komunikacyjnych

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 20

      jak babcie nie stac na bilet niech jezdzi rowerem bezpiecznie po sciezkach....


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autostrady rowerowe to jest wizja 2065r

      wania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

      autostrady rowerowe to jest wizja. Taka sama jak metro we Wrocławiu. Przed 2065 nie zostanie zrealizowana, "bo w to miejsce można zrobić jeszcze więcej pasów dla samochodów".

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pudło

      sponsor (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 13

      Babciom bilety fundują wnuki.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Babcie powyżej 70 roku zycia mają komunikację miejską za darmo.

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 7

      Fundują im ją podatnicy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      si

      sponsor (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 8

      O tym właśnie mówię ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żałosne

      ekonom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 19

      Zapłacicie tak czy siak, czy w cenie biletu czy w podatkach.
      W tej chwili robi się prezenty jeżdżącym MPK kosztem innych grup.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      prezenty śię robi jezdzacym mpk o czym ty bredzisz

      maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      ekonom oczym ty bredzisz ceny biletó sa za drogie żeby je jeszcze podnośic

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nikt nie pobije świętych krów samochodowych w kosztach

      wania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 18

      Do kierowców samochodów osobowych dopłacamy rocznie ponad 600mln zł na same łatanie dróg i poszerzanie. 50mln to czyszczenie i odśnieżanie. Wpływy dla miasta od kierowców to ZERO, ew. dla DW wpływy...rozwiń całość

      Do kierowców samochodów osobowych dopłacamy rocznie ponad 600mln zł na same łatanie dróg i poszerzanie. 50mln to czyszczenie i odśnieżanie. Wpływy dla miasta od kierowców to ZERO, ew. dla DW wpływy z tablic i rejestracji ~3mln zł. Parkingi 1.5mln, fotoradary + mandaty 2.5 mln. A to wszystko dla 43% grupy, kosztem 57%.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @wania

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      Rozumiem, że jakby nie samochody osobowe to nie trzeba by było naprawiać dróg i odśnieżać, bo autobusy miejskie, jak poduszkowce unosiłyby się nad nimi. Nadto, wydaje mi się, że relatywnie więcej...rozwiń całość

      Rozumiem, że jakby nie samochody osobowe to nie trzeba by było naprawiać dróg i odśnieżać, bo autobusy miejskie, jak poduszkowce unosiłyby się nad nimi. Nadto, wydaje mi się, że relatywnie więcej wydaje się na rzecz innej grupy, stanowiącej nieco ponad 3,5 % ogółu użytkowników wrocławskich ulic, jaką są rowerzyści. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja płącę za mpk w podatkach, i to niemało

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 8

      I nie chcę jeszcze dopłacać do stadionu w biletach. Tak, pieniądze z biletó nie idą na mpk, tylko na łątanie dziury budżetowej. MPK jest w 100% finansowane z budżetu (opłata za wozokilometry, nie...rozwiń całość

      I nie chcę jeszcze dopłacać do stadionu w biletach. Tak, pieniądze z biletó nie idą na mpk, tylko na łątanie dziury budżetowej. MPK jest w 100% finansowane z budżetu (opłata za wozokilometry, nie od pasażerów), i pieniądze z biletów nie mają z tym związku.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak każdy

      ekonom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 13

      Wpływy z biletów nie równoważą wydatków na przewozy, nie masz co kombinować i dorabiać ideologii. Każdy mieszkaniec płaci za komunikację miejską, czy jeździ czy mu to wisi....rozwiń całość

      Wpływy z biletów nie równoważą wydatków na przewozy, nie masz co kombinować i dorabiać ideologii. Każdy mieszkaniec płaci za komunikację miejską, czy jeździ czy mu to wisi.
      http://bip.um.wroc.pl/wps/wcm/connect/3cf8aefc-3a7a-4cbb-b094-dad3387de963/projekt_bud%C5%BCetu_Miasta_2013.pdf?MOD=AJPERES

      BTW. Mamy XXIw, a ci ignoranci nadal wrzucają bitmapy w kontener PDF. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      każdy także...

      Alele (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 12

      .. płaci na remonty dróg i budowy nowych, czy korzysta z nich (czyli z samochodu), czy nie. A wydatki na drogi w porównaniu do wydatków na komunikację miejską są kilkukrotnie wyższe. Więc to...rozwiń całość

      .. płaci na remonty dróg i budowy nowych, czy korzysta z nich (czyli z samochodu), czy nie. A wydatki na drogi w porównaniu do wydatków na komunikację miejską są kilkukrotnie wyższe. Więc to skomlenie, że każdy płaci na MPK jest doprawdy żałosne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy pisałem, że równoważą?

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 15

      Ale nie idą "na mpk". I to jest problem. Z podwyżki mpk nie dostanie ani złotówki.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @życzliwy

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 18

      Za to, na pewno, dostanie Mennica Polska.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama