Wrocław: Nowy model legandarnej Warszawy - prawie jak...

Wrocław: Nowy model legandarnej Warszawy - prawie jak Bentley (ZOBACZ)

Marcin Moneta

Gazeta Wrocławska

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Wrocław: Nowy model legandarnej Warszawy - prawie jak Bentley (ZOBACZ)
1/6
przejdź do galerii

@Michał Koziołek

Chcą reaktywować legendę polskiej motoryzacji i przenieść ją w XXI wiek, a przy okazji pokazać, że Polak potrafi. Grupa wrocławian pod przewodnictwem Michała Koziołka, studenta rysunku na wrocławskiej ASP, przygotowuje nowy model legendarnego samochodu Warszawa.
Auto na miarę XXI wieku ma być swym luksusem porównywalne do Bentleya. Wrocławianie zaprezentowali już dwa projekty, a w styczniu pojawią się jeszcze dwa. Według jednego z nich powstanie Nowa Warszawa. Projektanci są przekonani, że się uda... zwłaszcza, że na swoim koncie mają już stworzenie nowej Syreny. Samochód został zaprezentowany na Euro 2012. Jego wartość to 260 tys. zł...

- Jestem pasjonatem motoryzacji, a przy okazji patriotą.
Stąd pomysł na stworzenie nowych modeli zabytkowych, polskich aut. Z Syreną odnieśliśmy wielki sukces. Dzięki sponsorom samochód udało się luksusowo wyposażyć. Ma skórzaną tapicerkę, świetne nagłośnienie, felgi i wiele innych elementów - tłumaczy Michał Koziołek.
Obecnie Syrena w wersji 2012 z 3 litrowym silnikiem jest prezentowana na różnych wystawach motoryzacyjnych.



Jaka będzie Nowa Warszawa? - Chcemy, żeby to było auto luksusowe na miarę Bentleya. Sami nie jesteśmy w stanie wykonać silnika więc ten weźmiemy być może z BMW 7 , Chryslera 300 C, bądź Audi A8. Samochód ma mieć skórzaną tapicerkę, nowoczesny, ale jednocześnie bardzo elegancki wygląd. Zamierzamy zachować charakterystyczny garb z tyłu oraz przetłoczenia na drzwiach. Z przodu na masce pojawiłaby się natomiast figurka orła. Nowa Warszawa będzie budowana w zakładzie samochodowym przy ul. Kwidzyńskiej we Wrocławiu, który ma już na swoim koncie podobne projekt (m.in. tam rekonstruowano słynną Syrenę Sport). Liczymy na to, że Nowa Warszawa będzie gotowa do końca 2014 roku - deklaruje Koziołek.

Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

warszawa

pl (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Kto mówi że to gówno to debil jest takie przysłowie swego nie znacie cudze chwalicie cieszę się że będzie warszawa bo co polskie to najlepsze

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Polska hipokryzja. Warszawa bez silnika

fen (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

To jaki to polski samochód?. Znowu konglomerat różnych części z całego świata. Kpicie, czy o drogę pytacie?, tzw. polscy tfurcy.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Jest globalizacja

el zorro (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 14

Pokaż mi jakiś samochód zbudowany w 100% z elementów wyprodukowanych w kraju budowy tegoż samochodu. Mercedes? Audi? BMW?... Zdziwiłbyś się. około 30% elementów w tych markach jest produkowanych w...rozwiń całość

Pokaż mi jakiś samochód zbudowany w 100% z elementów wyprodukowanych w kraju budowy tegoż samochodu. Mercedes? Audi? BMW?... Zdziwiłbyś się. około 30% elementów w tych markach jest produkowanych w Polsce. Wiem co mówię, bo wożę te części po całej Europie. Od Czech, poprzez Niemcy, Francję, Hiszpanię i do Anglii. Bielsko B, Tychy, Częstochowa, Wrocław... to tam min. produkuje się 1/3 każdego samochodu w Europie. ( Zapomniałbym o Grójcu, tam też troszkę )
Więc dlaczego nie mieliby w Warszawie wykorzystać silnika jakiejś znanej marki?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Wrocław

R (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 29 / 46

Dlaczego nie ma nazywać sie Wrocław

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ale jaja

emeryt (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 34 / 23

Co to za kraj nie mający swojego mobila a twu,,,,

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Radzieckiej legendy!!!

Uważny czytelnik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 58 / 40

Warszawa to przecież ruska Pobieda!
Skarpeta była polska, ale teraz powinni wziąć na warsztat Żuka, (nawet nie Poloneza!).
Polska motoryzacja prawie nie istniała, więc nie wyciągajcie trupów z...rozwiń całość

Warszawa to przecież ruska Pobieda!
Skarpeta była polska, ale teraz powinni wziąć na warsztat Żuka, (nawet nie Poloneza!).
Polska motoryzacja prawie nie istniała, więc nie wyciągajcie trupów z szafy...
Bentley dla niedorozwiniętych...zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

A ta ruska Pobieda na bazie której powstała Warszawa, była z kolei zerżnięta od amerykańskiego Forda

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 46 / 33

Tak więc polskiej myśli technicznej w samochodzie Warszawa tak naprawdę nie było praktycznie wcale. ;)


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

To prawda - Pobieda to Ford

Uważny czytelnik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 45 / 41

Zresztą w Żuku tej "Warszawy" też było całkiem sporo.
Brak polskiej motoryzacji to wina rządzących - po I wojnie woleli Fiata, po II musieli to, co ruski kazał... Teraz też, zamiast tworzyć polską...rozwiń całość

Zresztą w Żuku tej "Warszawy" też było całkiem sporo.
Brak polskiej motoryzacji to wina rządzących - po I wojnie woleli Fiata, po II musieli to, co ruski kazał... Teraz też, zamiast tworzyć polską markę - woleli sprzedać FSO koreańcowi... Ot, w Polsce składa się samochody.
A Czesi mają Skodę, Rumuni Dacię - jakoś dbali o sobre imię.
Polacy chcieli składać jakieś chińskie - ale nawet to nie wyszło...
Projekt "Nowa Warszawa" jest wstydliwy....zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Legenda owszem, ale

tirmania (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 31 / 35

Legenda owszem, ale radziecko-niemiecko-amerykańska.

To znaczy Ruscy sprzedali nam licencję na swoją przeróbkę niemieckiego Opla Kapitana (czyli auta koncernu GM) ale z silnikiem czterocylindrowym...rozwiń całość

Legenda owszem, ale radziecko-niemiecko-amerykańska.

To znaczy Ruscy sprzedali nam licencję na swoją przeróbkę niemieckiego Opla Kapitana (czyli auta koncernu GM) ale z silnikiem czterocylindrowym przerobionym z sześciocylindrowego silnika ciężarowego Packarda. To była tylko prowizorka, docelowa miała być sześciocylindrowa wersja Pobiedy, ale jakoś nie weszła do produkcji.

Czy to jest ta "polska tradycja" do której chcemy nawiązywać?

To już lepiej wziąć na warsztat Mikrusa, który był wierną choć nielegalną polską kopią niemieckiego Gogomobila.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mikrus - prawie Aston Martin

Uważny czytelnik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 48 / 44

Ten Mikrus to dobry pomysł.
Dziennikarze napiszą - legenda - Mikrus, prawie jak Ferrari :)

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Polak potrafi... Taaa...

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 99 / 48

Wezmą jakieś istniejące już, zagraniczne auto i zrobią tylko nowe nadwozie i to też w dużej części zmałpowane od już istniejących aut. Rzeczywiście można to nazwać nowym autem. Przecież to zwykła...rozwiń całość

Wezmą jakieś istniejące już, zagraniczne auto i zrobią tylko nowe nadwozie i to też w dużej części zmałpowane od już istniejących aut. Rzeczywiście można to nazwać nowym autem. Przecież to zwykła garażowa przeróbka jakiegoś istniejącego już samochodu. Takich przeróbek powstaje w Polsce masa i jakoś tak nikt o tym nie trąbi. A tu nazwali swoją przeróbkę nową Warszawą i już wielkie aj waj z tego robią.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

BOJAR TUNING = TANDETA

maćko (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 80 / 36

Umiejętność rysowania na kompie to jeszcze nie wszystko. Do tego potrzeba jeszcze porządnego wykonawcy, który nie będzie oszczędzał na materiałach. Niestety Bojar Tuning z ul. Kwidzyńskiej nie...rozwiń całość

Umiejętność rysowania na kompie to jeszcze nie wszystko. Do tego potrzeba jeszcze porządnego wykonawcy, który nie będzie oszczędzał na materiałach. Niestety Bojar Tuning z ul. Kwidzyńskiej nie nadaje się do produkcji luksusowych aut. To co robią można zaliczyć do kategorii wiejski tuning. Zobaczcie na ich stronę :) Ferrari zrobione z pontiaca fiero, lamborghini z silnikiem od starego audi. Wszystko w atrakcyjnych kwotach nie schodzących poniżej 200tyś zł. Ich auta można obejrzeć na żywo m.in. na rogu ul. Kościuszki i Pułaskiego. Czerwone "ferrari" stoi na dachu jednego z warsztatów jako reklama. Kolejne egzemplarze stoją na parkingu przy ul. Piłsudskiego. Przykry widok jak się patrzy na to gówno. Panowie z Bojara mylnie pojmują znaczenie słowa replika. Niech lepiej produkują karawany pogrzebowe, to im chyba wychodzi najlepiej. Poniżej linki do ich super aut:
http://www.poboczem.pl/wizytowka-otomotofan/fotosy/zdjecie,iId,351746,iSort,1,iTime,1
http://hiperrealizm.blogspot.com/2011/08/pseudo-ferrari-wrocaw-27082011.htmlzwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Tandeta?Ciekawe!

piotr (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 30 / 10

Najłatwiej jest krytykować.
Maćko jeżeli poza krytyką jesteś w stanie dorównać Bojarowi to zaprezentuj to!
ocenimy :)

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kiedyś chyba ich "dzieło" stało także w Mediamarkcie przy Auchanie.

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 63 / 34

Takie czerwone "Ferrari" ze sprzętem grającym. Rzeczywiście to co robią, to jeden wielki plastik fantastik-wieśtuning. :P


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Zgadza się

maćko (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 68 / 38

Teraz stoi na dachu gumolepa z ul. Kościuszki

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bmw

koko2 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 50 / 34

zegary od bmw e46 :)


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

e46

wroc (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 29 / 36

Nie tylko zegary ale silnik 7 cale podwozie, tylko karoseria przypomina syrenke.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

__

muff (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 68 / 38

Jechalem ostatnio challengerem i te wąskie szyby mocno dokuczaja, ale pewnie idzie sie przyzwyczaic. Anyway ta syrena ma szyby jak w BTR2 ;) kiedys juz byl konkurs na warszawe i sporo dobrych prac...rozwiń całość

Jechalem ostatnio challengerem i te wąskie szyby mocno dokuczaja, ale pewnie idzie sie przyzwyczaic. Anyway ta syrena ma szyby jak w BTR2 ;) kiedys juz byl konkurs na warszawe i sporo dobrych prac zaprezentowano, ale nie z ASP tylko ze wzornictwa przemyslowego... more functional ;)zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Szerokiej drogi chlopaki

nucWro (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 76 / 42

Mam nadziej ze projekt sie powiedzie a wy sami w przyszlosci niedalekiej popchniecie ten ciezki wozek motoryzacji polskiej i cos z tego bedzie

1 »

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo