Mój reporter: Czy pociągiem albo tramwajem dojedziemy na...

    Mój reporter: Czy pociągiem albo tramwajem dojedziemy na lotnisko?

    Magdalena Kozioł.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój reporter: Czy pociągiem albo tramwajem dojedziemy na lotnisko?

    ©fot. Janusz Wójtowicz

    - Dlaczego bez problemu zbudowano połączenie kolejowe Lublina z nowym lotniskiem pod Świdnikiem, a we Wrocławiu do lotniska nie można doprowadzić ani torów kolejowych, ani tramwajowych? - pyta nasz Czytelnik Grzegorz Doliński. Sprawą zajęła się nasza reporterka Magdalena Kozioł. Okazuje się, że pociągu nie będzie. Tramwaju też. Zostaną tylko autobusy.
    Mój reporter: Czy pociągiem albo tramwajem dojedziemy na lotnisko?

    ©fot. Janusz Wójtowicz

    Był plan, by połączyć wrocławskie lotnisko z Dworcem Głównym na Euro. Tory miała kłaść spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, ale zrezygnowała z dofinasowania tej inwestycji ze środków Unii Europejskiej. PLK tłumaczyła, że nie ma pieniędzy na tzw. wkład własny, by się do tej inwestycji dołożyć. Jej koszt kolejarze oszacowali na 140 mln zł. Za tę kwotę miało powstać ok. 4 km torów z Żernik do nowego terminalu. Były marszałek województwa Marek Łapiński wymyślił wówczas, że można wykorzystać bocznicę na byłym lotnisku wojskowym i wykonać tańszy projekt za 60-70 mln zł.

    W ubiegłym roku zlecono wykonanie specjalnej analizy, która pokazała, że torów kłaść się nie opłaca. Wicemarszałek Jerzy Łużniak już w marcu 2012 tłumaczył, że analizy pokazały, iż najlepszym rozwiązaniem będzie szybki tramwaj, bo pociągiem na lotnisko nie pojedzie zbyt wielu pasażerów.

    Samorząd województwa jednak takiej inwestycji wykonać już nie może. W ubiegłym roku zmieniła się ustawa o transporcie zbiorowym i na terenie jednej gminy przewóz ma organizować jej samorząd: we Wrocławiu - prezydent Wrocławia. Miasto budowy torów tramwajowych na lotnisko nie planuje. Urzędnicy w magistracie rozważają natomiast czy w kierunku portu lotniczego nie uruchomić nowej linii autobusowej. Na razie kursują tam tylko autobusy numer 406.


    Czytaj także

      Komentarze (23)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba się dopominać !!!

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      Tramwaj powinien jechać na lotnisko byłby to znacznie lepszy środek aby tam dotrześ i zabierał by więcej pasażerów . Ale pomału najpierw tramwaj na Nowy Dwór później Muchobór i w końcu lotnisko ....rozwiń całość

      Tramwaj powinien jechać na lotnisko byłby to znacznie lepszy środek aby tam dotrześ i zabierał by więcej pasażerów . Ale pomału najpierw tramwaj na Nowy Dwór później Muchobór i w końcu lotnisko . Zorganizujmy jeszcze raz euro to się kasa na budowę torów do terminala znajdzie .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Familiada-debiliada - ciąg dalszy.

      mss (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

      Byłoby niezwyke szybkie i skuteczne połączenie lotniska z centrum miasta, odciążające transport miejski, zwłaszcza smrodzące autobusy ale tu widocznie idzie o coś innego, układy i Świebodzki,...rozwiń całość

      Byłoby niezwyke szybkie i skuteczne połączenie lotniska z centrum miasta, odciążające transport miejski, zwłaszcza smrodzące autobusy ale tu widocznie idzie o coś innego, układy i Świebodzki, poświęca się interes społeczeństwa w imię czegoś zwanego niemocą i nieoplacalnością, jedno i drugie to fakt.zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      drodzy urżędnicy

      Michał Zawiski

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

      na lotnisko przydałaby sie przede wszystkim linia nocna

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdzie rozum???

      Waldy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 14

      !. Dlaczego prezydent Wrocławia ma rozum wielkosci łebka od szpilki? Bo mu spuchł!
      2. Zdrowy rozsądek podpowiada: wiecej komunikacji tramwalowej, mniej autobusów. Przebudowując do końca ul....rozwiń całość

      !. Dlaczego prezydent Wrocławia ma rozum wielkosci łebka od szpilki? Bo mu spuchł!
      2. Zdrowy rozsądek podpowiada: wiecej komunikacji tramwalowej, mniej autobusów. Przebudowując do końca ul. Strzegomską mozna poprowadzić linię tramwajową od pl. Strzegomskiego w ciagu nowej ul. Strzegomskiej do skrzyżowania na chyba z Zemska( obwodnicą Nowego Dworu. Przy petli autobusowej tramwaj skręcałby w lewo i następnie jeszcze raz w lewo wjeżdżając na ulicę prowadząca do Żernik( równolegle do torów kolejowych obok). Pod AOW jest miejsce na przeprowadzenie szerszej jezdni i torowiska tramwajowego. Dalej to już prosta droga do lotniska. Takie rozwiązanie połączyłoby Nowy Dwór, Żerniki i Muchobór z centrum Wrocławia linia tramwajową.
      Problem jest tylko jeden: władza musi myśleć o dobru mieszkańców, a nie o własnym, dobrym samopoczuciu.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Aha... Wybraliśmy zatem idiotów.

      GD (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 10

      Ponieważ w poprzednich wyborach wybraliśmy idiotów - należy uważać podczas następnych.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dojazd na lotnisko

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

      Jak zwykle - głupie rządu przepisy, które uniemożliwiają normalne działania. POpieprzona ta wladza w Polsce, do d...y.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pod nowy terminal prowadzi nawet gotowy tunel dla pociągu lub tramwaju ! Peron jest też !

      Ale urzędasom nie chce się starać o dotację z nowego budżetu Unii :( Nawet 80% by dała ! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 22

      Czyli tyle, ile na drugą linię metra w Warszawie (4 miliardy zł !!! Wa-wa dopłaci miliard)
      Ale co tam ! Na likwidację przejścia podziemnego pod Świdnicką i likwidację połowy (czyli północnej...rozwiń całość

      Czyli tyle, ile na drugą linię metra w Warszawie (4 miliardy zł !!! Wa-wa dopłaci miliard)
      Ale co tam ! Na likwidację przejścia podziemnego pod Świdnicką i likwidację połowy (czyli północnej jezdni) trasy W-Z oraz na wiele podobnych niszczycielskich pomysłów wiele milionów złotych się znajdzie ! :(((
      Na nieużywane przez wiele chłodnych miesięcy w roku pieszczotki dla działaczy rowerowych (bramy, śluzy, dublowane na ul.Olszewskiego/Wróblewskiego ścieżki rowerowe) też zawsze miliony się znajdą, bo przecież najważniejsze stanowisko we władzach miasta, to (pożal się Boże) oficer rowerowy :(((zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Takich idiotyzmów jak wypisałeś można się spodziewać tylko po [cenzura]

      benek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 15

      Aleś goopi. Na Wróblewskiego żadne miliony tylko narysowali linie jakich co roku maluje się na jezdniach tysiące kilometrów. Za oknem słońce i dziś pełno rowerzystów jeździ.Śnieg też nie jest...rozwiń całość

      Aleś goopi. Na Wróblewskiego żadne miliony tylko narysowali linie jakich co roku maluje się na jezdniach tysiące kilometrów. Za oknem słońce i dziś pełno rowerzystów jeździ.Śnieg też nie jest przeszkodą a leży kilka tygodni.
      Bramy ci przeszkadzają ?Przecież to zwykłe przejazdy rowerowe.Może jesteś taki głupi, że wolisz aby jeździli rowerami po pasach ?
      Co ci przeszkadza likwidacja przejścia na deptaku Świdnickim ?
      Przecież i tak 40 m za nim musisz stanąć na światłach?
      Wypisałeś stek idiotyzmów i szkoda się do wszystkich odnosić, bo one mają jedno podłoże.
      Auto namieszało ci we łbie.
      Właśnie zmiany w mieście muszą postępować szybciej, bo matołów myślących jak ty sporo przybyło i trzeba im dać odpór.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Aha, jak dla benia na rowerku wygodnie, to OK, a że tamuje ruch innym, to też OK :(((

      czyli mentalność Kalego w wersji benka... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 13

      Cóż... Różnica polega na tym, że ja do codziennego przemieszczania się po centrum (czy poza centrum) nie potrzebuję ścieżek, bram rowerowych, śluz rowerowych, kontrapasów i innych fanaberii czy...rozwiń całość

      Cóż... Różnica polega na tym, że ja do codziennego przemieszczania się po centrum (czy poza centrum) nie potrzebuję ścieżek, bram rowerowych, śluz rowerowych, kontrapasów i innych fanaberii czy wygibasów, a benio musi mieć ekstra przestrzeń dla siebie, bo uwaga - on jedzie !
      Z takimi roszczeniowymi pomysłami spadaj cymbałku i nie lamentuj, że musisz mieć narysowane pasy na jezdni, bo nie wiesz którędy jechać... Rower ma tę zaletę, że przy odrobinie zdrowego rozsądku, umiejętności przewidywania i rozwagi jest świetnym narzędziem do poruszania się POMIĘDZY innymi uczestnikami ruchu z zachowaniem od nich bezpiecznej odległości. A że benio woli mieć na każdej ulicy specjalne, najlepiej bardzo szerokie drogi TYLKO dla niego, to już jego problem. Szkoda tylko, że tym problemem stara się utrudniać życie wszystkim pozostałym uczestnikom ruchu - pieszym i kierowcom, których jest 99% w przeciwieństwie do 1 % rowerzystów (kolejny argument, by nie uprzywilejowywać w jakiś supersczególny sposób tej garstki miłośników dwóch kółek).....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szybko

      R2r (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 14

      Proponuję samolot na lotnisko. Szybko i bez korków...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyli nic się nie opłaca

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 10

      Rozkładowy czas jazdy autobusu 406 z dworca PKP na lotnisko to 30 minut. Postanowiłem to kiedyś, przy okazji urlopu sprawdzić. Miałem czas, były wakacje, odprawa była około południa. Realny czas...rozwiń całość

      Rozkładowy czas jazdy autobusu 406 z dworca PKP na lotnisko to 30 minut. Postanowiłem to kiedyś, przy okazji urlopu sprawdzić. Miałem czas, były wakacje, odprawa była około południa. Realny czas podróży wynosił 43 minut. Dzięki temu doświadczeniu wiem, że gdybym musiał lecieć gdzieś w sprawach służbowych, a czas wylotu byłby w godzinach szczytu nawet nie ryzykowałbym jazdy autobusem. W godzinach szczytu autobus pewnie jedzie około godziny. Natomiast pociąg z Głównego do Żernik jedzie 12 minut, więc czas podróży na lotnisko to góra 20 minut, bez ryzyka utknięcia w korku. Taki pociąg nie opłacać się może taksówkarzom albo operatorom parkingów, ale na pewno nie podróżującym. Pewnie nawet jakby bilet w jedną stronę kosztował 10 zł to pociąg pękałby w szwach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 18

      w Pradze pod terminalem autobus odjezdza co 3 minuty.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama