Mój Reporter: Dlaczego we Wrocławiu nie buduje się kładek i...

    Mój Reporter: Dlaczego we Wrocławiu nie buduje się kładek i przejść podziemnych?

    Bartosz Józefiak.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    W mieście przejść podziemnych będzie raczej ubywać, zniknie np. przejście  na ul. Świdnickiej

    W mieście przejść podziemnych będzie raczej ubywać, zniknie np. przejście na ul. Świdnickiej ©Janusz Wójtowicz

    Dlaczego w mieście nie buduje się przejść podziemnych i kładek dla pieszych, które upłynniły by ruch w mieście? - pyta czytelnik Artur Olejnik. - W zamian za to stawia się co 50 metrów sygnalizatory świetlne zmniejszające płynność ruchu na głównych ulicach. Odpowiedzi szukał reporter Bartosz Józefiak.
    W mieście przejść podziemnych będzie raczej ubywać, zniknie np. przejście  na ul. Świdnickiej

    W mieście przejść podziemnych będzie raczej ubywać, zniknie np. przejście na ul. Świdnickiej ©Janusz Wójtowicz

    Według Katarzyny Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu jednym z powodów, dla których rzadko buduje się przejścia podziemne we Wrocławiu może być stara zabudowa. Wiele wrocławskich budynków można łatwo naruszyć, kopiąc obok nich takie przejście. - Problemem może być też woda, której Wrocław ma w nadmiarze, a która również nie sprzyja tego typu rozwiązaniom - mówi Katarzyna Kasprzak.


    Urzędnicy przyznają, że we Wrocławiu przejść podziemnych będzie raczej ubywać, czego dowodem jest chociażby pomysł przywrócenia ruchu pieszego w miejscu obecnego przejścia podziemnego na ul. Świdnickiej. Niedawno zakończył się konkurs architektoniczny na projekt tego miejsca (wygrał projekt autorstwa pracowni Major Architekci. Zobacz: Tak zmieni się przejście Świdnickie. Pod ziemią będzie galeria (ZOBACZ PLANY)).

    Można się domyślać, że za budowaniem przejść dla pieszych stoją finanse. Postawienie kładki, czy budowa przejścia podziemnego generuje dużo większe koszty, niż ustawienie sygnalizacji i namalowanie pasów.

    - Każde skrzyżowanie ruchu pieszego z kołowym wymaga odrębnej analizy - trudno jest więc generalnie zadeklarować "tak kładki są dobre", albo, "nie, nie będziemy ich budować" - wyjaśnia Julia Wach z wrocławskiego magistratu. - Upłynnienie ruchu można natomiast uzyskać na wiele innych sposobów - np. poprzez odpowiednie sterowanie sygnalizacją - dodaje.

    Czytaj także

      Komentarze (82)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zlożony problem

      htr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

      Wydaje mi się że kładkę bądź tunel ciężej zaprojektować niż przejście naziemne (znają życie do kładki/tunelu dochodzą jakieś unijne przepisy mówiące, że w odległości 100m od wejścia do tunelu nie...rozwiń całość

      Wydaje mi się że kładkę bądź tunel ciężej zaprojektować niż przejście naziemne (znają życie do kładki/tunelu dochodzą jakieś unijne przepisy mówiące, że w odległości 100m od wejścia do tunelu nie można sprzedawać bananów, bo nie daj boże ktoś rzuci na ziemię skórę, która magicznym przypadkiem poleci na ulicę, gdzie najedzie na nią auto wpadając tym samym w poślizg i zabijając wszystkich, którzy właśnie wchodzą do wspomnianego tunelu).

      Pozdrawiam.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ty, Prawy, to byś wszystko sprzed 89r. zrównał z ziemią tak ? Bloki też i tysiące ludzi na bruk, c

      Bo tobie się nie podoba i najlepiej odtworzyć kamienice sprzed wojny, to będzie tanio, tak ? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

      Odstaw leki, albo przestań czytać tylko jedynie "słuszne" poglądy na temat urbanistyki czy architektury !

      Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby zamknąć CAŁE miasto dla aut i wprowadzić ruch...rozwiń całość

      Odstaw leki, albo przestań czytać tylko jedynie "słuszne" poglądy na temat urbanistyki czy architektury !

      Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby zamknąć CAŁE miasto dla aut i wprowadzić ruch tylko dla furmanek i rowerów, jak w XIX wieku !
      Jak lubisz takie klimaty, to zostań kustoszem skansenu 0 tam będziesz szczęśliwy, ALE NIE USZCZĘŚLIWIAJ NA SIŁĘ INNYCH SWOIMI ABSURDALNYMI POMYSŁAMI RODEM Z PSYCHIATRYKA.....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Komuno wróć!

      Prawy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 23

      Cześć społeczeństwa nadal ma PRLowską mentalność żądając niepraktycznych kładek i przejść podziemnych jakich wiele nastawiano we Wrocławiu za komuny niszcząc to piękne niegdyś miasto.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co za bełkot urzędaczy

      art (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 10

      Budowa przejść podziemnych kosztowna, a likwidacja przejścia podziemnego na świdnickiej to za darmo jest??????
      Kto to nami rządzi, przecież te informacje urzedaski wykluczają się wzajemnie.
      A...rozwiń całość

      Budowa przejść podziemnych kosztowna, a likwidacja przejścia podziemnego na świdnickiej to za darmo jest??????
      Kto to nami rządzi, przecież te informacje urzedaski wykluczają się wzajemnie.
      A sterowanie światłami to jest klapa na całego w wykonaniu tych pajaców ze ZDIUM zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przejście na ul. Świdnickiej

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 17

      Kto wymyślił likwidację przejścia podziemnego na ul.Świdnickiej i po co??? Może trzeba poprosić o uzasadnienie,jak w przypadku zamknięcia ul. Krupniczej. Uzasadnienia do dzisiaj chyba nie ma, a...rozwiń całość

      Kto wymyślił likwidację przejścia podziemnego na ul.Świdnickiej i po co??? Może trzeba poprosić o uzasadnienie,jak w przypadku zamknięcia ul. Krupniczej. Uzasadnienia do dzisiaj chyba nie ma, a ulicy nie zamknięto.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autka na obwodnice

      rosiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 19

      Mieszkańcy czekają od lat na przedłużenie deptaka na Świdnickiej i zasypanie przejścia podziemnego.
      Nie każdy wozi ciężkie doopsko autem i zapomina jak sie chodzi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przejście na ul. Świdnickiej

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 36

      Kto wymyślił likwidację przejścia podziemnego na ul.Świdnickiej i po co??? Może trzeba poprosić o uzasadnienie,jak w przypadku zamknięcia ul. Krupniczej. Uzasadnienia do dzisiaj chyba nie ma, a...rozwiń całość

      Kto wymyślił likwidację przejścia podziemnego na ul.Świdnickiej i po co??? Może trzeba poprosić o uzasadnienie,jak w przypadku zamknięcia ul. Krupniczej. Uzasadnienia do dzisiaj chyba nie ma, a ulicy nie zamknięto.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto chce płacić wyższe podatki?

      Piston (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 23

      Kto chce płacić wyższe podatki na budowę niepotrzebnych tuneli i kładek? - ręka w górę.
      Ludzie bądźcie poważni. Mało problemów i kasy idzie na ciągłe remonty i utrzymanie tuneli na dominikańskim,...rozwiń całość

      Kto chce płacić wyższe podatki na budowę niepotrzebnych tuneli i kładek? - ręka w górę.
      Ludzie bądźcie poważni. Mało problemów i kasy idzie na ciągłe remonty i utrzymanie tuneli na dominikańskim, estakad na społecznym i innych? To jest miasto, a nie autostrada, a ilość samochodów na 1000 mieszkańców jest we Wrocławiu 2x większa niż w miastach zachodu! Tutaj trzeba ograniczać ruch samochodowy, a nie pchać bezmyślnie kasę w tą ślepą uliczkę. Mało kasy poszło na 2 obwodnice i poszerzanie dróg?! I co nadal mało?! Niedługo we Wrocławiu będzie więcej blachosmrodów niż ludzi. Motoparanoja.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 11

      Takie mówienie czy coś jest potrzebne na podstawie własnego czubka nosa jest trochę nieodpowiedzialne. I chyba wielkich pieniędzy na kładkę naziemną (np taką jak jest na pl Jana Pawła) nie trzeba.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Może autom zrobic tunel albo nakazać objazd ?

      rosiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 21

      A kto na pl.JP II wchodzi na kładkę ?
      Przecież od czasu jak zrobili tam przejcie naziemne to dużo osób rezygnuje nie tylko z kładki ale nawet z przejścia podziemnego.
      Dlaczego rowerzyści...rozwiń całość

      A kto na pl.JP II wchodzi na kładkę ?
      Przecież od czasu jak zrobili tam przejcie naziemne to dużo osób rezygnuje nie tylko z kładki ale nawet z przejścia podziemnego.
      Dlaczego rowerzyści inwalidzi na wózkach i o kulach, matki z wózkami, osoby starsze mają się wspinać po schodach by jaśniepanu jeździło się lepiej?
      Jak widać sam patrzysz czubka swego nosa a wytykasz to innym.
      Kupiłeś auto to stój w korkach.
      Kupi więcej osób to będziesz stał w dłuższych.
      To twój wybór i nikt cię nie zmuszał.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie niszczmy już istniejących przejść podziemnych !!! To byłaby skrajna niegospodarność !!!

      Przejścia podziemne już istniejące muszą zostać !!! Jest ich przecież tak niewiele we Wrocławiu !!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 36

      Trzeba być oszołomem i debilem, żeby chcieć niszczenia bezkolizyjnych przejść podziemnych pod Legnicką i w ciągu ul.Świdnickiej !!! Adaś, wyłącz komputerek i marsz do piaskownicy !!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny uzależniony od auta wyzywajacy od debili tych co się nie dają zepchąć pod ziemię

      rosiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 12

      Trzeba być debilem aby nie rozumieć, że przejścia są "kolizyjne" dla pieszych a bezkolizyjne dla aut.
      Co jest kolizyjnego w przejściu z sygnalizacją ?
      Chyba tylko to ze musisz ściągnąć nogę z...rozwiń całość

      Trzeba być debilem aby nie rozumieć, że przejścia są "kolizyjne" dla pieszych a bezkolizyjne dla aut.
      Co jest kolizyjnego w przejściu z sygnalizacją ?
      Chyba tylko to ze musisz ściągnąć nogę z gazu.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Precz z marnotrawieniem pieniędzy na likwidację przejścia podziemnego !!! Jest potrzebne !!!

      Przejście podziemne w ciągu ul.Świdnickiej musi zostać !!! Precz z sabotażem komunikacyjnym !!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 33

      Miłośnicy pasów i czerwonych świateł mają swoje ulubione miejsce 50 m dalej na skrzyżowaniu Szewskiej i Widok z Kazimierza !!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Precz z przestarzałymi kładkami i przejściami podziemnymi

      Adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 24

      Przejścia podziemne i kładki to rozwiązania urbanistyczne modne 50 lat temu za czasów inwazji samochodów. Od tego czasu urbanisci spostrzegli że ich działani uprzywilewujące ruch samochodowy...rozwiń całość

      Przejścia podziemne i kładki to rozwiązania urbanistyczne modne 50 lat temu za czasów inwazji samochodów. Od tego czasu urbanisci spostrzegli że ich działani uprzywilewujące ruch samochodowy spowodowały destrukcję miast, suburbanizację, spadek mieszkańców w centrach i śródmieściach, spadek dochodów miasta, pogorszenie komfortu życia, hałas, zanieczyszczenie powietrza, korki. Dlatego dzisiaj miasta cywilizowanych krajów likwidują kładki i przejścia podziemne, a ruch pieszy (najwążniejszy w mieście) wyprowadza się na naturalny i przyjazny dla człowieka poziom 0. We Wrocławiu należy jak najszybciej zlikwidować dewastującą Stare Miasto trasę WZ oraz przywrócić przejścia na poziomie 0 na całej Legnickiej.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama