Miasto zapłaciło za ekspertyzę projektu, który forsuje......

    Miasto zapłaciło za ekspertyzę projektu, który forsuje... senator Obremski

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    45 tys. zł wydał Wrocław na ekspertyzę dotyczącą połączenia kolejowego Wrocław - Łódź - Warszawa. 15 tys. zł dorzucił do niej samorząd województwa łódzkiego. Dokument liczący 160 stron ma być orężem w rękach wrocławskiego senatora Jarosława Obremskiego w walce o tę inwestycję.
    Miasto zapłaciło za ekspertyzę projektu, który forsuje... senator Obremski

    ©Janusz Wójtowicz

    Ma ona skrócić podróż pociągiem z Wrocław do stolicy do 3,5 godziny. Warunkiem jest jednak wybudowanie 49 km nowej linii między Wieruszowem i Sieradzem, a także elektryfikacja ponad 44-kilometrowego odcinka między Oleśnicą i Kępnem.

    Obremski, który dzisiaj ekspertyzę prezentował na konferencji prasowej, mówił, że proponowaną przez niego trasą moglibyśmy do Warszawy pojechać już 2017 r. Po warunkiem jednak, że znajdzie się 3,5 mld zł i uda się przekonać ministerstwo transportu. Problem jednak w tym, że resort postawił już na remont trasy przez Częstochowę i Koniecpol. Ona też ma skrócić czas przejazdu między Wrocławiem i Warszawą do 3,5 godziny.

    Czytaj także

      Komentarze (26)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ja stawiam na wkspertyze Royal Haus Anny A.

      kliora (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 12

      tej samej co falszywie wycenila miejskie grunty!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdy Wrocław doczeka się swego Bońka.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 14

      Coś mi się zdaje, że jak wrocławianie wybiorą wreszcie na fotel prezydenta swojego Bońska, to okaże się, że poukrywane w szafach PZPN trupy to fraszka w porównaniu z zawartością szaf w magistracie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jedna lepka łapka wspiera drugą lepką łapkę? Co je łączy?

      tak tylko pytam... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 7

      Ano DYMANIZM je łączy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciekawa cena 45 tys.

      Wacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 6

      A dlaczego ta ekspertyza kosztowała akurat 45 tys. ? Czy nie aby dlatego, że jest to górna granica przy której nie trzeba przeprowadzać procedury przetargowej a wystarczy wysłać zapytania do trzech...rozwiń całość

      A dlaczego ta ekspertyza kosztowała akurat 45 tys. ? Czy nie aby dlatego, że jest to górna granica przy której nie trzeba przeprowadzać procedury przetargowej a wystarczy wysłać zapytania do trzech "zaprzyjaźnionych" firemek i dać kasę zaprzyjaźnionej najbardziej ???zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie tylko Warszawa

      Maciu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 21

      Popieram ten plan Wroclaw Lodz. Dwa wielkie miasta nie majace dobrego polaczenia kolejowego to paranoja.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @pani Magdaleno Kozioł, jest temat !

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 8

      Przecież istniejąca i -wprawdzie strasznie zaniedbana- ale funkcjonująca, w pełni zelektryfikowana trasa to ta przez Ostrów Wlkp.-Kalisz- Łódź. /// 40 (czterdzieści ! ) lat temu jeździłem tą trasą...rozwiń całość

      Przecież istniejąca i -wprawdzie strasznie zaniedbana- ale funkcjonująca, w pełni zelektryfikowana trasa to ta przez Ostrów Wlkp.-Kalisz- Łódź. /// 40 (czterdzieści ! ) lat temu jeździłem tą trasą ekspresem ODRA do W-wy niecałe 4 godziny ! Czyżby dostosowanie tej trasy do współczesnych standartów było droższe od tej "nowej" propozycji, która załada praktycznie budowę ok. 100(a nie 49)km całkiem nowej trasy? Czy ktoś z ekspertów mógłby nam tu na forum wytłumaczyć dlaczego uczepili się tego wariantu ? Wariantu- nawiasem mówiąc- znanego w kręgach fachowych od paru dziesiątków lat. Na tych ekspertyzach to już tylu ekspertów zarobiło…zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Daliście małpie brzytwę i teraz się dziwicie?

      Alina z Ołtaszyna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 13

      Małpa szaleje za WASZE pieniądze

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kto wykonał te ekspertyzę...

      Jadźka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 16

      niesamowite! "Ekspertyza" za 45 tyś. ! Kto wykonał tę "ekspertyzę" ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kto wykonał te ekspertyzę za 45 tyś.?

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 14

      Stawiam w ciemno: Patryk !


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @-

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      Obrażasz człowieka. Patryk niżej dwóch baniek nie schodzi (vide - studium wykonalności metra we Wrocławiu).

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To nie jest pomysł Obremskiego

      qwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 12

      O takim połączeniu mówiło się od dawna, jeszcze za komuny. Chroniczny brak pieniędzy na inwestycje zawsze powodował, że to były tylko słowa. Obremski tę koncepcję tylko pochwycił i ją promuje,...rozwiń całość

      O takim połączeniu mówiło się od dawna, jeszcze za komuny. Chroniczny brak pieniędzy na inwestycje zawsze powodował, że to były tylko słowa. Obremski tę koncepcję tylko pochwycił i ją promuje, słusznie zresztą, bo to sensowne rozwiązanie. Miasto wydało pieniądze na ekspertyzę, która miastu się przysłuży przy jej realizacji.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Opłacało by się gdyby skracało podróż do 2,5 h

      bez różnicy tu 3,5 i tu 3,5 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

      Było by o co walczyć, gdyby miało być tak jak podawali wcześniej:
      "Obremski i Dutkiewicz stwierdzili, że to złe rozwiązanie, bo omija Łódź, a podróż trwa dłużej niż przy zakładanym przez nich...rozwiń całość

      Było by o co walczyć, gdyby miało być tak jak podawali wcześniej:
      "Obremski i Dutkiewicz stwierdzili, że to złe rozwiązanie, bo omija Łódź, a podróż trwa dłużej niż przy zakładanym przez nich pomyśle: od 3,5 do 4 godzin. Wyliczyli, że przez Łódź pociąg z Wrocławia byłby w stanie dojechać do Warszawy w 2,5 h."
      http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/721635,linia-kolejowa-wroclaw-lodz-warszawa-i-2-5-h-do-stolicy,id,t.html
      Zmiana trasy z 3,5 h na inną też na 3,5 h jest zmianą ideową, ale za walkę trzeba zapłacić z pustej kasy miejskie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przez Częstochowę nie będzie 3,5h

      qwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 16

      Podobno ten czas jest nierealny. Forumowicze na infokolej.pl to rachowali a nie brakuje tam ludzi z branży. 3,5 h Zakłada ciągłą jazdę z Vmax na danym odcinku, brak postojów na semaforach i...rozwiń całość

      Podobno ten czas jest nierealny. Forumowicze na infokolej.pl to rachowali a nie brakuje tam ludzi z branży. 3,5 h Zakłada ciągłą jazdę z Vmax na danym odcinku, brak postojów na semaforach i stacjach oraz brak rezerw na nadgonienie spóźnień co jest nie do zrealizowania, zwłaszcza że fragment trasy jest jednotorowy. Realny czas będzie ponad 4h. Też dobrze ale lepiej przez Łódź i to z wielu powodów.

      Po pierwsze Łódź to duże miasto, które jest po drodze. Oprócz połączenia z Warszawą załatwia się też komunikację Wrocław - Łódź. A i Łódź zyska na pociągach Wrocław - Warszawa tak jak teraz zyskuje Poznań. Lubliniec, Częstochowa i Włoszczowa metropoliami nie są...

      Po drugie jest to trasa najkrótsza przez co i bilet będzie tańszy. Na tej trasie 3,5h jest do uzyskania. Nowobudowany fragment może mieć geometrię na 160 czy 200 km/h.

      Trasa przez Częstochowę to dobre rozwiązanie na teraz. Remont trasy Opole - Koniecpol przyda się nie tylko połączeniom Wrocław - Warszawa, więc to nie są stracone pieniądze. Ale moim zdaniem docelowo należy myśleć o trasie przez Kępno bo koleje dużych prędkości oddaliły się w nieokreśloną przyszłość.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taką ekspertyzę agent Tomek...

      Pewnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 23

      ...wykona w czasie jednego przejazdu z Warszawy do Wrocka (7 godz.)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama