Koniec kolejowego połączenia Wrocławia z Dreznem?

    Koniec kolejowego połączenia Wrocławia z Dreznem?

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Koniec kolejowego połączenia Wrocławia z Dreznem?
    1/2
    przejdź do galerii

    ©fot. Tomasz Hołod

    Samorząd województwa nie będzie płacił za kursowanie pociągu z Wrocławia do Drezna. Stanie się to z końcem maja przyszłego roku. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych szykuje protest.
    Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych alarmuje: - Pociągiem z Wrocławia do Drezna będziemy jeździć tylko do końca maja przyszłego roku.

    W styczniu Komitet ruszy do walki o zachowanie tego połączenia, ale nie zdradza jeszcze jakie podejmie kroki. Przypomnijmy, że ze stolicy Dolnego Śląska bezpośrednio do Drezna pasażerowie kursują w 3,5 godziny od marca 2009 r.

    Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim, które finansuje to połączenie zapewnia, że zarząd województwa nie planuje likwidacji tego połączenia. Ale zwrócił się on do ministerstwa transportu z probą o jego finansowanie.

    - Strona rządowa przychyliła się do wniosku województwa, ale nie wskazano daty, kiedy fakt taki mógłby mieć miejsce - mówi Zakęś.

    Dzisiaj pewne jest tylko to, że 31 maja urząd marszałkowski za dojazd pociągiem z Wrocławia do Drezna płacić już nie będzie.






    Czytaj także

      Komentarze (26)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak zwykle co dobre to należy zniszczyć.

      Jagoda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

      Korzystam z tego wygodnego pociągu wracając od rodziny z Drezna teraz będzie trzeba piechotą.Wspaniale !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      carpooling do Drezna

      jacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 8

      szkoda - czas bardzo dobry i cena. ja pare razy jednak znalazlem z dziewczyna bardzo dobry przejazd na carpooling.pl. polecam!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żart!!!

      Karola (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 10

      To sa jakieś kpiny!!! Do domu jezdze w prawdzie rzadko ale pociagi do drezna sa najlepszym polączeniem!!! Nie wyobrażam soebie żeby ich nie było:( Poza tym obecnie do Zgortzelca jeździ tylko jeden...rozwiń całość

      To sa jakieś kpiny!!! Do domu jezdze w prawdzie rzadko ale pociagi do drezna sa najlepszym polączeniem!!! Nie wyobrażam soebie żeby ich nie było:( Poza tym obecnie do Zgortzelca jeździ tylko jeden pociąg zwykły o 21:45 bodajże :/ to jest skandal. Nie wiem jak będe dojeźdzać ...
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nic śmiesznego

      Stary kolejarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 7

      Spokojnie, jeżeli zlikwidują te pociągi to w zamian zrobią osobowy Wrocław - Zgorzelec w tych godzinach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nic śmiesznego

      Stary kolejarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 6

      Spokojnie, jeżeli zlikwidują te pociągi to w zamian zrobią osobowy Wrocław - Zgorzelec w tych godzinach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Połączenie Wroclaw - Drezno powinno być utrzymanego.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

      Szkoda by było, gdyby to połączenie zniknęło. Zwłąszcza, że trasa ta niedawno przeszła remont. Łudziłem się, że jak Koleje Dolnośląskie zakupiły rozwijające 160 km/h trójczłonowe EZT-y z Newagu, to...rozwiń całość

      Szkoda by było, gdyby to połączenie zniknęło. Zwłąszcza, że trasa ta niedawno przeszła remont. Łudziłem się, że jak Koleje Dolnośląskie zakupiły rozwijające 160 km/h trójczłonowe EZT-y z Newagu, to puszczą je również na tę trasę. Przy okazji, ciekaw jestem czy Zarząd Województwa Dolnośląskiego ma jakieś plany dalszej rewitalizacji "Kolei Doliny Bobru"?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Potrzebna elektryfikacja

      Transporter (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 11

      EZTy Kolei Dolnośląskich będą jeździć od przyszłego roku na trasie Wrocław - Węgliniec - Wrocław, do Zgorzelca nie mogą dojechać bo nie ma tam sieci trakcyjnej a EZT bez prądu nie pojedzie chyba...rozwiń całość

      EZTy Kolei Dolnośląskich będą jeździć od przyszłego roku na trasie Wrocław - Węgliniec - Wrocław, do Zgorzelca nie mogą dojechać bo nie ma tam sieci trakcyjnej a EZT bez prądu nie pojedzie chyba żeby go ciągać lokomotywą spalinową ale to sensu nie ma. Jak PKP PLK zelektryfikuje linie do Zgorzelca a DB Netz do Gorlitz to może kiedyś aż tam dojedziemy bezpośrednio.

      Co do rewitalizacji linii Jelenia G. - Lwówek Śl. to Samorząd Województwa nie wiele ma do tego bo właścicielem linii jest skarb państwa i to on może za pośrednictwem PKP PLK przeprowadzić taki remont. UMWD może co najwyżej wpisać tą linię do RPO i gdy PLKa złoży poprawny wniosek to dołoży do remontu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Transporter

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 4

      Dzięki za merytoryczny komentarz do mojej wypowiedzi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trzeba odciac niemcy od taniej sily roboczej i od opiekunow osob starszych!

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      najlepiej jak rozkreci sie dodatkowo tory i podziurawi autostrady.... wtedy juz na pewno wygramy II wojne

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To po co dofinansowanie jak jest tak pełno pasażerów

      o (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 10

      nie rozumiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co komu to połączenie z niemcami?

      Irena (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 30

      Komu potrzebne to połaczenie?Pociągi to sprawa PKP, anie Urzedu Miasta Wrocławia.Bożee co sie z tym krajem dzieje..


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lol

      ziomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

      Samorząd to nie urząd miasta :). To bardziej urząd marszałkowski :D


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rotfl

      dz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 80 / 13

      Hahahaha... wrocławiaki jak zwykle myślą, że są pępkiem województwa...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      korzytam z tego połączenia bardzo czesto

      eddi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 66 / 8

      zawsze kupuje 1 klase bo w 2 bardzo rzadko mozna znalesc wolne miejsce, wiec o co tu chodzi ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cena biletu

      imat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 63 / 25

      Czy ktos moglby napisac, ile kosztuje podroz tym pociagiem na trasie wroclaw - drezno.
      Chodzi mi o podstawowy bilet (nie wiem czy jest podzial na 1 i 2 klase), o tak zeby sie w jakis weekend...rozwiń całość

      Czy ktos moglby napisac, ile kosztuje podroz tym pociagiem na trasie wroclaw - drezno.
      Chodzi mi o podstawowy bilet (nie wiem czy jest podzial na 1 i 2 klase), o tak zeby sie w jakis weekend wybrac.

      Z gory dziekuje.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      1 osoba w obie strony 39 euro

      życzliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 13

      5 osób w obie strony 79 euro.
      Pozdrawiam.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tytuł

      podpis ;) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 33

      160 zł w jedną stronę

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Takie moje pytanie po co go finansować?

      Levy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 20

      Przecież to połączenie to żyła złota dla DB, ten pociąg jest zawsze zaj... any do cna. Często jest tak ze nawet złożony z dwóch składów nie zabiera wszystkich pasażerów np w Legnicy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Levy, coś ci się pokręciło

      ::: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 48 / 7

      >złożony z dwóch składów

      Skład jest wtedy jak sie złoży kilka jednostek. W tym przypadku dwa szynobusy.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie znam sie na tym dla mnie składem jest jeden szynobus

      Levy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 15

      jak dołączają drugi skład to są dwa składy czyli nadal jeden:) skład z dwóch szynobusów:) ok :) W każdym razie ten pociąg zawsze jest nabity. Dlaczego?
      po pierwsze: czysty, po drugie: cichy, po...rozwiń całość

      jak dołączają drugi skład to są dwa składy czyli nadal jeden:) skład z dwóch szynobusów:) ok :) W każdym razie ten pociąg zawsze jest nabity. Dlaczego?
      po pierwsze: czysty, po drugie: cichy, po trzecie: klimatyzowany, po czwarte, szybki jak ekspres IC na tej trasie i trzy razy tańszy, po czwarte: komunikuje duże miasta na trasie: Legnica, Bolesławiec, Zgorzelec w czasie od Wrocławia Gł. do stacji Zgorzelec czyli 170km w 1,5 godz.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Levy, to tak trochę jak "Adidas marki Puma"...

      ::: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 6

      Skoro, jak sam twierdzisz, nie znasz się na tym- to nie mąć ludziom w głowach.
      Skład, jak sama nazwa wskazuje "się z czegoś składa". Skład kolejowy to pociąg ZŁOŻONY
      z wagonów i lokomotywy lub...rozwiń całość

      Skoro, jak sam twierdzisz, nie znasz się na tym- to nie mąć ludziom w głowach.
      Skład, jak sama nazwa wskazuje "się z czegoś składa". Skład kolejowy to pociąg ZŁOŻONY
      z wagonów i lokomotywy lub jak w tym przypadku z dwóch szynobusów.
      JEDNOSTKA (czy to wagon, lokomotywa czy szynobus) NIE JEST SKŁADEM! Logiczne ?

      Na pocieszenie powiem ci, że nie jesteś odosobniony- to dość często spotykany błąd. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dofinansowanie

      kolejarz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 13

      Otóż dofinansowuje się połączenia których przychody nie pokrywają przychodów. Żeby nie podnosić cen biletów różnicę zwraca Urząd Marszałkowski z budżetu a więc naszych podatków. I nie jest to żyła...rozwiń całość

      Otóż dofinansowuje się połączenia których przychody nie pokrywają przychodów. Żeby nie podnosić cen biletów różnicę zwraca Urząd Marszałkowski z budżetu a więc naszych podatków. I nie jest to żyła złota dla DB ponieważ DB udostępnia tylko tabor PRom dla obsługi połączenia (maszynista i drużyna są z PRa). Takie mamy realia że kolejowy transport osobowy jest bardzo drogi i się do niego dopłaca. To połączenie także jest deficytowe na terenie Niemiec i do jego funkcjonowania dopłaca Wolny Kraj Związkowy Saksonia. W Niemczech tylko nieliczne połączenia regionalne są opłacalne, do większości się dopłaca ogromne pieniądze.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama