Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój reporter: Czy kamery ITS-u namierzą nas, gdy przekroczymy prędkość w mieście?

Weronika Skupin
Kamery na skrzyżowaniach nie zagrożą kierowcom łamiącym przepisy we Wrocławiu
Kamery na skrzyżowaniach nie zagrożą kierowcom łamiącym przepisy we Wrocławiu Janusz Wójtowicz
Czy kamery na skrzyżowaniu Legnickiej z Milenijną oraz Legnickiej z Kwiską robią zdjęcia przy przekroczeniu prędkości? Czy zostanę namierzony przy wjeździe na skrzyżowanie np. na "późnym pomarańczowym"? - zapytał nasz czytelnik Michał. Odpowiedzi dla niego szukała reporterka Weronika Skupin.

Kamery nie będą robić zdjęć przy przejeździe na żółtym czy czerwonym świetle, będą natomiast mierzyły prędkość. - Nikt jednak nie będzie karał kierowców za wykroczenia - mówi Błażej Trzcinowicz z magistratu, nadzorujący z ramienia urzędu miasta powstawanie systemu ITS. - Nie jesteśmy policją, a kamery nie mają homologacji i nie można na ich podstawie wystawiać mandatów. Dane o przekroczeniach prędkości będą służyły jedynie do analiz i tworzenia statystyk - dodaje Trzcinowicz.

Kamery na tych skrzyżowaniach to monitoring systemu ITS (Intelligent Transport System), który ma działać we Wrocławiu od połowy przyszłego roku. Będzie sterował ruchem i m.in. zapalał zielone dla tych pojazdów, które stoją w korku, mierzył średnią prędkość czy też pomagał tramwajom Plus w szybszym pokonywaniu skrzyżowań. Oparty jest na sieci kamer i urządzeń pomiarowych. Monitoring ITS zamontowany będzie na każdym skrzyżowaniu na trasie przejazdu tramwajów Plus. Działa już m.in. na skrzyżowaniach Legnicka/Milenijna i Legnicka/Kwiska.

- Dzięki systemowi będziemy mogli zarówno mierzyć prędkość w danym punkcie, jak i średnią prędkość wszystkich pojazdów jadących monitorowanym odcinkiem - twierdzi Trzcinowicz.

Wymienia także kolejne zalety ITS.
- Kamery po gabarycie pojazdu rozpoznają, czy jest to tramwaj, rower, ciężarówka czy samochód osobowy. Zmierzą także natężenie ruchu czy prędkość kolumny pojazdów, a dzięki temu system będzie mógł np. włączać zielone światło tam, gdzie to akurat potrzebne - tłumaczy Trzcinowicz.

Cały system ITS we Wrocławiu ma działać w połowie 2013 r. Natomiast do końca bieżącego roku oddany zostanie system informacji przystankowej. W pełni będziemy mogli z nich korzystać po odbiorach, czyli w styczniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Mój reporter: Czy kamery ITS-u namierzą nas, gdy przekroczymy prędkość w mieście? - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska