Mój reporter: Czy kamery ITS-u namierzą nas, gdy...

    Mój reporter: Czy kamery ITS-u namierzą nas, gdy przekroczymy prędkość w mieście?

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Kamery na skrzyżowaniach nie zagrożą kierowcom łamiącym przepisy we Wrocławiu

    Kamery na skrzyżowaniach nie zagrożą kierowcom łamiącym przepisy we Wrocławiu ©Janusz Wójtowicz

    Czy kamery na skrzyżowaniu Legnickiej z Milenijną oraz Legnickiej z Kwiską robią zdjęcia przy przekroczeniu prędkości? Czy zostanę namierzony przy wjeździe na skrzyżowanie np. na "późnym pomarańczowym"? - zapytał nasz czytelnik Michał. Odpowiedzi dla niego szukała reporterka Weronika Skupin.
    Kamery na skrzyżowaniach nie zagrożą kierowcom łamiącym przepisy we Wrocławiu

    Kamery na skrzyżowaniach nie zagrożą kierowcom łamiącym przepisy we Wrocławiu ©Janusz Wójtowicz

    Kamery nie będą robić zdjęć przy przejeździe na żółtym czy czerwonym świetle, będą natomiast mierzyły prędkość. - Nikt jednak nie będzie karał kierowców za wykroczenia - mówi Błażej Trzcinowicz z magistratu, nadzorujący z ramienia urzędu miasta powstawanie systemu ITS. - Nie jesteśmy policją, a kamery nie mają homologacji i nie można na ich podstawie wystawiać mandatów. Dane o przekroczeniach prędkości będą służyły jedynie do analiz i tworzenia statystyk - dodaje Trzcinowicz.

    Kamery na tych skrzyżowaniach to monitoring systemu ITS (Intelligent Transport System), który ma działać we Wrocławiu od połowy przyszłego roku. Będzie sterował ruchem i m.in. zapalał zielone dla tych pojazdów, które stoją w korku, mierzył średnią prędkość czy też pomagał tramwajom Plus w szybszym pokonywaniu skrzyżowań. Oparty jest na sieci kamer i urządzeń pomiarowych. Monitoring ITS zamontowany będzie na każdym skrzyżowaniu na trasie przejazdu tramwajów Plus. Działa już m.in. na skrzyżowaniach Legnicka/Milenijna i Legnicka/Kwiska.

    - Dzięki systemowi będziemy mogli zarówno mierzyć prędkość w danym punkcie, jak i średnią prędkość wszystkich pojazdów jadących monitorowanym odcinkiem - twierdzi Trzcinowicz.

    Wymienia także kolejne zalety ITS.
    - Kamery po gabarycie pojazdu rozpoznają, czy jest to tramwaj, rower, ciężarówka czy samochód osobowy. Zmierzą także natężenie ruchu czy prędkość kolumny pojazdów, a dzięki temu system będzie mógł np. włączać zielone światło tam, gdzie to akurat potrzebne - tłumaczy Trzcinowicz.

    Cały system ITS we Wrocławiu ma działać w połowie 2013 r. Natomiast do końca bieżącego roku oddany zostanie system informacji przystankowej. W pełni będziemy mogli z nich korzystać po odbiorach, czyli w styczniu.


    Czytaj także

      Komentarze (9)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 17

      "Kamery na tych skrzyżowaniach to monitoring systemu ITS (Intelligent Transport System), który ma działać we Wrocławiu od połowy przyszłego roku. Będzie sterował ruchem (...)"

      Czy ktoś napisał że...rozwiń całość

      "Kamery na tych skrzyżowaniach to monitoring systemu ITS (Intelligent Transport System), który ma działać we Wrocławiu od połowy przyszłego roku. Będzie sterował ruchem (...)"

      Czy ktoś napisał że ITS działa na Legnickiej ? Są tam na pewno kamery monitoringu ITS, a o sygnalizacji nikt nie wspomniał, więc nie czepiajcie się czegoś, czego tam jeszcze nie ma.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      kamillo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 14

      Kiedyś dało się przejechać praktycznie od Jana Pawła do Na Ostatnim Groszu na zielonej fali. Teraz będzie to niemożliwe jak w wielu innych miejscach gdzie zielona fala była. Dawniej wiedziałem, że...rozwiń całość

      Kiedyś dało się przejechać praktycznie od Jana Pawła do Na Ostatnim Groszu na zielonej fali. Teraz będzie to niemożliwe jak w wielu innych miejscach gdzie zielona fala była. Dawniej wiedziałem, że jak pojadę wolniej na którymś z odcinków to trafię na zielone, teraz tego już nie ma (skrzyżowanie np. Legnicka-Milenijna).
      Na marginesie szkoda, że kamery nie będą łapać za przejazd na czerwonym, bo nie istnieje "późne pomarańczowe". Stwarza to ogromne zagrożenie i powiększa korki.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dame dla ITD

      ok;l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 20

      Statystyki z tych kamer posłużą dla ITD. Będą oni wiedzieli gdzie najwięcej zarobią na odcinkowych pomiarach prędkości.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w

      w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 38

      " Trzcinowicz. Na zmianę jednak trochę trzeba poczekać, bo system muszą oswoić motorniczowie. Jest on bowiem bardziej elastyczny i zmienny, jechanie na pamięć więc odpada. Docelowo ITS ma działać...rozwiń całość

      " Trzcinowicz. Na zmianę jednak trochę trzeba poczekać, bo system muszą oswoić motorniczowie. Jest on bowiem bardziej elastyczny i zmienny, jechanie na pamięć więc odpada. Docelowo ITS ma działać na większości ważnych skrzyżowań w mieście, a w całości uruchomiony zostanie przed UEFA EURO 2012™."

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w

      w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 35

      "ały system ITS we Wrocławiu ma działać w połowie 2013 r."

      trzcinowicz jeszcze niedawno gadales ze bedzie dzialac do konca 2012. czy ktos tam ponosi odpowiedzialnosc za kolejne opoznienia?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mój Reporterze,

      nieczumaty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 24

      Czy liczba zatrudnionych w Spółce 2012 wysokowyspecjalizowanych fachofcuf została już zredukowana o 30% jak to zapowiedziało MIASTO przed dwoma tygodniami ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Rafał Smektała

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 33

      Zbyt późna pora aby szukać w archiwum wszystkich wpisów na różnych forach dyskusyjnych (uzbierało by się tego pewnie parę setek).
      Przypomnijcie sobie jak zainteresowani tematem ostrzegali, że...rozwiń całość

      Zbyt późna pora aby szukać w archiwum wszystkich wpisów na różnych forach dyskusyjnych (uzbierało by się tego pewnie parę setek).
      Przypomnijcie sobie jak zainteresowani tematem ostrzegali, że poprowadzenie tramwaju zygzakiem Legnicka-Milenijna-Popowicka to zbrodnia na organizmie miasta. Ale cóż ?… Wrocław budują strażacy-teoretycy, politolodzy i zawodowi prezesi. I nikt im się nie będzie wtrącał !

      zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      ITS realny czy wirtualny?

      Rafał Smektała

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 28

      ..."Działa już m.in. na skrzyżowaniach Legnicka/Milenijna i Legnicka/Kwiska. " - widać jak działa ;) Nic dodać nic ująć ;) Podsumowując te dwa skrzyżowania polecam omijać szerokim łukiem ;) Póki co...rozwiń całość

      ..."Działa już m.in. na skrzyżowaniach Legnicka/Milenijna i Legnicka/Kwiska. " - widać jak działa ;) Nic dodać nic ująć ;) Podsumowując te dwa skrzyżowania polecam omijać szerokim łukiem ;) Póki co działanie tego systemu na wymienionych skrzyżowaniach jest całkowicie NIEZAUWAŻALNE. Ponadto człowiek myślał, że ITS tam faktycznie coś usprawni... Czas oczekiwania wjazdu z Ostatniego Grosza przez Legnicką w stronę Milenijnej jest nieporównywalnie krótszy niż tego choćby od Lotniczej w stronę Centrum. Przez to tworzą się tam ogromne korki! Jak do tego dojdzie jeszcze wspaniały SzynoPLUS wtedy cykl zielonego jeszcze bardziej się zawęża niezależnie od sytuacji panującej na tym skrzyżowaniu. Bajki o ITS na tym skrzyżowaniu możecie sobie Panowie wsadzić wiedzie dobrze gdzie. To samo dotyczy się inteligentnego sterowania ruchem tramwajowo/samochodowym na skrzyżowaniu Pilczyckiej z Milenijną. Nic tam nie mierzy natężenia. Po prostu gdy Plus się zbliża i uda mu się wbić w tak zwany "zegar" to wtedy zielone z Pliczyckiej w stronę Centrum jest natychmiast ucinane bez żadnego uwzględnienia ilości czekających aut itpe. I wszyscy muszą czekać na kolejny cykl "zielonego" modląc się aby kolejny PLUS nie nadjęchał w tym czasie ;)) Zachęcam do podziwiania w godzinach porannych sznuru aut tam oczekujących ;) Pytam się drodzy panowie inżynierowie z magistratu: DLACZEGO NIE WPROWADZICIE NA TAK WAŻNYCH I PRZECIĄŻONYCH RUCHEM SKRZYŻOWANIACH SYGNALIZACJI A K O M O D A C Y J N E J?! Nie umiecie? Jak to? Przecież takie sterowanie choćby jednym przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu Gwareckiej z Pilczycką już działa. Szkoda, że tylko jedno przejście jest tam tak ustawione. Bo o reszcie systemu na tym skrzyżowaniu nie chcę się nawet wypowiadać. Kto z Was planował tam czasy światła zielonego? Kazać pieszemu czekać 5 MINUT na możliwość przejścia to czyste szaleństwo. Zwłaszcza jak nic z obydwu kierunków nic nie nadjeżdża a zielone pali się bez końca pomimo milionów super detektorów za niemałe pieniądze... Życzę powodzenia!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @Rafał Smektała

      D.R. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 39

      Późna pora aby szukać w archiwum wszystkich wpisów na różnych forach dyskusyjnych (uzbierało by się tego pewnie parę setek).
      Przypomnijcie sobie jak zainteresowani tematem ostrzegali, że...rozwiń całość

      Późna pora aby szukać w archiwum wszystkich wpisów na różnych forach dyskusyjnych (uzbierało by się tego pewnie parę setek).
      Przypomnijcie sobie jak zainteresowani tematem ostrzegali, że poprowadzenie tramwaju przez zygzakiem Legnicka-Milenijna-Popowicka to zbrodnia na organizmie miasta. Ale cóż ?… Wrocław budują strażacy-teoretycy, politolodzy i zawodowi prezesi. I nikt im się nie będzie wtrącał !zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama