Związkowcy z MPK: Autobusy są niesprawne, bo kupujemy...

    Związkowcy z MPK: Autobusy są niesprawne, bo kupujemy najtańsze części

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Związkowcy z MPK: Autobusy są niesprawne, bo kupujemy najtańsze części
    Dziś we Wrocławiu trzeci dzień kontroli miejskich autobusów, prowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego. I znów inspektorzy mają zastrzeżenia. Po kontrolach na Sępolnie, Wojnowie i Bartoszowicach cztery straciły dowody rejestracyjne. Przypomnijmy, trwająca od poniedziałku akcja wykazała, że tabor MPK się sypie. Tylko pierwszego dnia ITD skontrolowała 48 miejskich autobusów, w aż 23 przypadkach skończyło się odebraniem dowodu rejestracyjnego.
    Związkowcy z MPK: Autobusy są niesprawne, bo kupujemy najtańsze części
    Autobusy były niesprawne, miały m.in. wycieki z układu wspomagania czy też niesprawny układ hamulcowy. Dziś ITD znów kontroluje pojazdy MPK. Inspektorzy przemieszczają się z jednej pętli na drugą.

    Czytaj też: MPK Wrocław pożyczy autobusy z innych miast?

    - Te wyniki inspekcji to rezultat polityki zaciskania pasa w MPK - komentuje Andrzej Chrzanowski, przewodniczący komisji zakładowej NSZZ "Solidarność" przy MPK.
    - Szuka się oszczędności wszędzie, a to wpływa na jakość świadczonej przez nas usługi. Autobusy są niesprawne, bo kupujemy najtańsze części. Oczywiście z przetargów, ale jedynym kryterium wyboru jest tam cena, a nie jakość - dodaje.

    Kontrola autobusów w MPK - zobacz więcej

    Prezes MPK, Władysław Smyk zapewnia, że problemu niesprawnych autobusów nie zamiecie pod dywan. Już wysłano wniosek o dofinansowanie zakupu nowego taboru do Unii Europejskiej. Ma to pozwolić na kupno 30-40 wozów w przyszłym roku i kolejnych w roku 2014. Na dzień dzisiejszy MPK musi jednak polegać na 350 autobusach, z których kilkadziesiąt to stare pojazdy marki Jelcz i Volvo. Kierowcy alarmują - Strach tym jeździć. Niebezpiecznie jest szczególnie w nocy, bo na "nocki" wyjeżdża najstarszy tabor - mówi szofer MPK z zajezdni nr 7, który swoje nazwisko pozostawia do wiadomości redakcji.

    Nie chciał jechać bez hamulców, więc zabrano mu premię - PRZECZYTAJ

    - Mechanicy w zajezdniach są w stanie naprawiać autobusy, ale muszą mieć czym - podsumowuje Andrzej Chrzanowski.

    Czytaj także

      Komentarze (48)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oszczędności

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 12

      Jeszcze trochę a pracownikom Spółki obetną pensje aby wykazać oszczędności

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czas na policję

      klocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 11

      A może tak zrobić przeglądy aut policyjnych? To dopiero byłyby jaja. U nich w przetargach liczy się tylko CENA


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a może czas na to by policja wzięła się do roboty

      brzoza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 12

      A może czas by policja też kontrolowała zamiast wozić powietrze radiowozem. Jakby codziennie skontrolowali po kilka autobusów to może w mpk mieli by świadomość że bezkarnie nie można tak narażać...rozwiń całość

      A może czas by policja też kontrolowała zamiast wozić powietrze radiowozem. Jakby codziennie skontrolowali po kilka autobusów to może w mpk mieli by świadomość że bezkarnie nie można tak narażać ludzi na niebezpieczeństwo. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dotyczy eksploatacji pojadów

      ank (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 16

      Nie jest prawdą że części są do niczego, bo w większości wypadków wystarczy w odpowiednim momencie dokręcić przysłowiową śrubkę lub wyregulować luzy na łożyskach podzespołów autobusów. Regulacje i...rozwiń całość

      Nie jest prawdą że części są do niczego, bo w większości wypadków wystarczy w odpowiednim momencie dokręcić przysłowiową śrubkę lub wyregulować luzy na łożyskach podzespołów autobusów. Regulacje i kasowanie luzów są bardzo ważne w trakcie eksploatacji.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DYMISJA

      WESOŁY ROMEK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 19

      Czas aby posypały się stołki nieudacznikom w zarządzie.Powinno się odebrać firmie ISO.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @WESOŁY ROMEK

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 8

      Powinno się też cofnąć stacjom dziagnostycznym wrocławskiego MPK uprawnienia Stacji Kontroli Pojazdów. Liczę, że ITD będzie się tego domagać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oszczędności

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 26

      " Gminy odpowiadają za stan dróg i komunikację na drogach lokalnych" a nasz Samorząd TNIE wydatki na komunikację, nie patrząc, że obligatoryjnie Ustawą o samorządach gminnych jest zobowiązany do...rozwiń całość

      " Gminy odpowiadają za stan dróg i komunikację na drogach lokalnych" a nasz Samorząd TNIE wydatki na komunikację, nie patrząc, że obligatoryjnie Ustawą o samorządach gminnych jest zobowiązany do jej zapewnienia mieszkańcomzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co da nam zakupienie nowych mercedesów i skód!

      Kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 19

      Witam,
      Następne czeskie skody niech zakupią i mercedesy i znowu MPK niech weźmie kredycik na parę milionów złotych. A wystarczy jak by odnowić i wymienić wszystkie części zamienne do starych...rozwiń całość

      Witam,
      Następne czeskie skody niech zakupią i mercedesy i znowu MPK niech weźmie kredycik na parę milionów złotych. A wystarczy jak by odnowić i wymienić wszystkie części zamienne do starych tramwaj i fajne tramwaje by jeździły po Wrocławiu tak jak np. jeżdżą w Krakowie oni remontują stare tramwaje wymieniają wszystko na nowe i całkiem fajny wychodzi z tego tramwaj...., i nie muszą spłacać kredytów na parę milionów złotych. Zdecydowanie przydałby się nowy Prezes MPK może on inaczej by to rozwiązał ze starych tramwaj można fajne nowe tramwaje zrobić i zapłacił by za nie taniej niż Czeskie Skody.
      Pozdrawiamzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nowe skody i mercedesy

      Jurek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

      Czeskie skody to porażka na całej linii. Na szczęście są też tramwaje z naszej rodzimej firmy, znacznie lepsze od awaryjnych Skód, znacznie od nich tańsze, części również są znacznie tańsze od tych...rozwiń całość

      Czeskie skody to porażka na całej linii. Na szczęście są też tramwaje z naszej rodzimej firmy, znacznie lepsze od awaryjnych Skód, znacznie od nich tańsze, części również są znacznie tańsze od tych czeskich nie mówiąc już o znacznie lepszym rozwiązaniu wnętrza.
      Ale cóż, trzeba było się pokazać i z przetargu wybrać swego czasu najgorszą ofertę na tramwaje w Europie nie znane. Cudze chwalicie swojego nie znacie.
      Stare 105 wyremontowane we Wrocku na elementach Prodramu są super, a o ile tańsze od czeskich bubli.
      Jeżeli dodać sztywne wózki Skód, gdy wszystkie inne tramwaje mają elastyczne mocowania - czas wymienić kadrę.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      UNIJNE PRZEPISY

      Kazek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 4

      Masz rację,ale kretyńskie przepisy unijne zmusiły nasze miasto do zakupu skód bo za wrocławskie nie dostali by dopłat.Po za tym pan prezydent chciał mieć ładny tramwaj na euro.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czyje plecy wsadziły na stołki tych niedokształciuchów

      kornik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 24

      i nieudaczników ??? wysługują się kadrą dłużej pracującą, sami tylko wiedzą jak zrobić cięcia by utworzyć nowe stanowiska dla swej kliki. Ile kasy ucieka na wypłaty dla zbędnych stołków? czujemy,...rozwiń całość

      i nieudaczników ??? wysługują się kadrą dłużej pracującą, sami tylko wiedzą jak zrobić cięcia by utworzyć nowe stanowiska dla swej kliki. Ile kasy ucieka na wypłaty dla zbędnych stołków? czujemy, że te "tanie" stołki szybko korniki wygryzą - prosimy już zacząć delikatnie siadać....
      A pasażerom doradzam wykupić ubezpieczenie na przejazdy "Bydłowozami".
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zaraz, zaraz a podwyżki?

      Paweł Ly (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 18

      jak m.in. były argumentowane podwyżki cen biletów? ano tak żeby unowocześnić tabor i co? gów..o! okazuje się, że jest jeszcze gorzej...dobrze, że od 15 lat jeżdżę a ani jednego biletu nie kupiłem,...rozwiń całość

      jak m.in. były argumentowane podwyżki cen biletów? ano tak żeby unowocześnić tabor i co? gów..o! okazuje się, że jest jeszcze gorzej...dobrze, że od 15 lat jeżdżę a ani jednego biletu nie kupiłem, jedna wielka sitwa, która pieniądze z podwyżek przeznacza na własne cele a lemingi cały czas kupują droższe bilety. mpk jest utrzymywane m.in. z moich podatków. i jeszcze ta ich rzeczniczka " spodziewaliśmy się takich wyników kontroli " przecież to jest jawne przestępstwo, wiedzieć o usterkach i narażać życie podróżnych
      kabaret...tylko u dutkiewitza z mikstatu.zwiń


      Zdjęcie autora komentarza
      za to

      Michał Zawiski

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      jakby doszło do wypadku to byłbyś pewnie pierwszy w kolejce po odszkodowanie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ostatnio ktoś zadał pytanie

      as (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 27

      dlaczego na niektórych liniach jeżdżą zdezelowane autobusy, wtedy p. krzeszowski zapewniał, że wszystkie pojazdy są w pełni sprawne. Ciekaw czy po pierwszym dniu kontroli dalej tak uważa?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czas na tabor

      robik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 13

      czas na tramaje,akumulatory itd.też oszczędności na częściach

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wyrzucić smyka

      otton (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 14

      Wyrzucić tego Smyka i rozpisać konkurs na prezesa! Co da kupno kolejnych nowych autobusów jeśli firma nie potrafi zadbać o to co ma? To jest marnotrawstwo publicznych pieniędzy. W cywilizowanych...rozwiń całość

      Wyrzucić tego Smyka i rozpisać konkurs na prezesa! Co da kupno kolejnych nowych autobusów jeśli firma nie potrafi zadbać o to co ma? To jest marnotrawstwo publicznych pieniędzy. W cywilizowanych zachodnich krajach ludzie odpowiedzialni już dawno podaliby się do dymisji a później mieli by sprawy w sądzie i kary. Kupno nowych autobusów dla MPK to jak lanie wody do dziurawego garnka. Pytam się, jak to się dzieje, że kupując używane autobusy miejskie z Niemiec wystarczy je lekko podrasować i są prawie jak nowe? Czyżby lepiej zadbane? Czyli jednak da się?zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama