Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec pstrokatych ogródków piwnych

Janusz Krzeszowski
Do tej pory restauratorzy sami mogli decydować o wyglądzie parasoli
Do tej pory restauratorzy sami mogli decydować o wyglądzie parasoli Paweł Relikowski
Wszystkie ogródki piwne w centrum Wrocławia mają być od najbliższego sezonu w kolorze ecru.

Nie będą mogły mieć za dużych reklam, a do tego reklamy mają mieć odcienie monochromatyczne. W ogródkach będzie też więcej roślin i zieleni. Parasole nie mogą też w sposób znaczący zasłaniać fasad kamienic.

To najnowsze wytyczne urzędników miejskich co do wyglądu markiz i parasoli na sezon letni.
- Chcemy, żeby w centrum turyści mogli obejrzeć kamienice, a nie krzyczące do nich reklamy w tysiącach kolorów. Gdy stonuje się ich barwy, to osiągniemy taki efekt - mówi Beata Urbanowicz, estetyk miejski.

Choć do wiosny jeszcze daleko, pomysł już budzi sprzeciw restauratorów.
- To tak jakby pomalować kamienice w jednym kolorze. Będzie nudno i smutno - narzeka Danuta Kukuła, dyrektor restauracji Spiż przy Rynku.
Rozporządzenie już zaczęło obowiązywać i każdy ogródek, który odtąd stanie w centrum, musi spełniać nowe wymogi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska