Mój reporter: Czy tramwaj linii 4 nie może na stałe jeździć...

    Mój reporter: Czy tramwaj linii 4 nie może na stałe jeździć przez Pułaskiego?

    Sylwia Foremna

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Po ulicy Piłsudskiego regularnie kursuje tylko tramwaj linii 0.

    Po ulicy Piłsudskiego regularnie kursuje tylko tramwaj linii 0. ©Tomasz Hołod

    Anna Szczotok zapytała nas czy jest jakaś możliwość żeby tramwaj linii nr 4 już kursował na stałe przez ulicę Małachowskiego i Pułaskiego? Jest to spore ułatwienie dla mieszkających tam, nowe torowisko jest wykorzystywane, a poza tym przystanek Galeria Dominikańska jest odciążony w ten sposób.
    Po ulicy Piłsudskiego regularnie kursuje tylko tramwaj linii 0.

    Po ulicy Piłsudskiego regularnie kursuje tylko tramwaj linii 0. ©Tomasz Hołod

    Na to pytanie odpowiedzi poszukała reporterka Sylwia Foremna.

    Obecna trasa linii tramwajowej nr 4 jest trasą tymczasową na czas remontu ulicy Podwale oraz skrzyżowania Podwala z ulicą Krupniczą i Sądową. Po zakończeniu ww. remontu, tramwaje linii 4 oraz 15 (docelowo kursuje przez ulicę Piłsudskiego) powrócą na swoją stałą trasę przejazdu - informuje Adam Więcek z Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

    Dodaje, że nie jest możliwe pozostawienie obecnej trasy ww. linii tramwajowej z uwagi na konieczność utrzymania przepustowości na ulicy Piłsudskiego pomiędzy Arkadami a Dworcem Głównym na której kursuje Tramwaj Plus.

    Czytaj także

      Komentarze (48)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pilne

      proszę o odpowiedz. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 1

      wie ktoś kiedy 4 ma zmienić trasę bo mam kupiony bilet na UrbanCard do lutego na tą linię a codziennie dojeżdżam na Traugutta.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj Plus a raczej Dwa Tramwaje Plus w to samo miejsce!!! ;/

      Niczypor (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

      Dlatego chce nowej linii z Tarnogaju na Sępolno przez Pułaskiego ;/
      co za uparty człowiek... nic do niego nie dociera.
      https://www.facebook.com/events/398130456922602/

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy wreszcie?

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 32

      Kiedy wreszcie, ktoś podejmie decyzję o zbudowaniu torów tramwajowych z Księża Małego na sąsiedni Tarnogaj? To raptem około kilometra. Kiedy też zostanie zbudowany odcinek torowiska od ul. Bardziej...rozwiń całość

      Kiedy wreszcie, ktoś podejmie decyzję o zbudowaniu torów tramwajowych z Księża Małego na sąsiedni Tarnogaj? To raptem około kilometra. Kiedy też zostanie zbudowany odcinek torowiska od ul. Bardziej do ul. Powstańców Śl. (skrzyżowanie z Hallera)? Przecież to niecałe 3 km. Na Armii Krajowej i Wiśniowej jest wystarczająco szeroki pas rozdzielający jeznie. Na co tyle lat czekamy? Na Hallera tory już są od lat, więc powstałoby alternatywne dla zatłoczonego przez tramwaje centrum (taka tramwajowa obwodnica), połączenie Księża Małego z Oporowem. Skorzystaliby na tym też mieszkańcy Gaju, Hub, Krzyków, Grabiszynka. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Same bzdury.

      mobo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 28

      Po co? Którędy? I jeszcze raz po co?
      Narysowałeś sobie dzieciaku linie tramwajową na mapie i dostałeś orgazmu! Tędy, tędy, tylko tędy! Tramwaj z Księża na Tarnogaj.
      Proponuje jeszcze jedną nowa...rozwiń całość

      Po co? Którędy? I jeszcze raz po co?
      Narysowałeś sobie dzieciaku linie tramwajową na mapie i dostałeś orgazmu! Tędy, tędy, tylko tędy! Tramwaj z Księża na Tarnogaj.
      Proponuje jeszcze jedną nowa linię z Mokrego Dworu na Księże! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @mobo

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 19

      Generalnie wyręczył mnie elgreco. Dodam jedynie, że nie tylko od lat władze miasta nie chcą, bądź nie potrafią, zbudować krótkich odcinków torowisk by spiąć już istniejące, ale również nie...rozwiń całość

      Generalnie wyręczył mnie elgreco. Dodam jedynie, że nie tylko od lat władze miasta nie chcą, bądź nie potrafią, zbudować krótkich odcinków torowisk by spiąć już istniejące, ale również nie zabudowują kilkusetmetrowych, czy wręcz kilkudziesięciumetrowych odcinków torowisk przez co w wielu miejscach nie mogą z nich korzystać autobusy miejskie i służby ratunkowe. Tak jest m.in. na odcinku od pl. Legionów do pl. Orląt Lwowskich, na ul. Mikołaja i wielu innych miejscach. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To proste

      elgreco (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 11

      Jeżeli według ciebie tak mało ludzi tak jeździ, to po co mamy dwupasmową ul. Armii Krajowej na tym samym odcinku, i skąd biorą się tam te wszystkie samochody?

      Nie domyśliłeś się tego, że oprócz...rozwiń całość

      Jeżeli według ciebie tak mało ludzi tak jeździ, to po co mamy dwupasmową ul. Armii Krajowej na tym samym odcinku, i skąd biorą się tam te wszystkie samochody?

      Nie domyśliłeś się tego, że oprócz linii radialnych (z końca miasta do centrum) również są potrzebne linie okólne, prowadzące dookoła miasta?

      Te same argumenty które przemawiały za budową Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia tak samo przemawiają za budową pierścieni tramwajowej wzdłuż tego szlaku. Zresztą częściowo już jest, miejsce też chodzi tylko o dopięcie kawałków.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      elgreco

      Absolutna zgoda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 24

      Ja już też w tej sprawie pytałem w urzędzie. Ale oni nie widzą takiej potrzeby. Według nich wszystko dobrze jest. Nawet autobusu 134 między Tarnogajem i Księżem nie chcą zataszczyć. Teraz jeździ...rozwiń całość

      Ja już też w tej sprawie pytałem w urzędzie. Ale oni nie widzą takiej potrzeby. Według nich wszystko dobrze jest. Nawet autobusu 134 między Tarnogajem i Księżem nie chcą zataszczyć. Teraz jeździ (przegubowy!!) raz na pół godziny i jest dość pełny. Ale według nich to jest wystarczająco. To co tu o tramwaju mówić?

      Nie mam już żadnej nadziei, że za Dudkiewicza coś się zmieni. On wolał kasę wydać na Śląsk, Stadion, Fontanny itd. A przez długi miasta teraz jego radni blokują wszelkie zwiększenie budżetu MPK, a bez większego budżetu MPK nie będzie lepszych połączeń.

      I dodam jeszcze coś: Podczas komuny co najmniej zarezerwowali miejsce na tramwaj wzdłuż Armii Krajowej i Wiśniowej. A teraz planowane przedłużenie Armii Krajowej, czyli most Wschodni na Biskupin, jest planowany bez opcji torowiska. Ale ze względu na budżet pewnie i tak przez następne kilka lat ten most nie powstanie. Może wcześniej zmieni się ekipa w ratuszu i zmienią projekt mostu?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po co?

      mobo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 14

      No i kto tym będzie jeździł? Przeanalizuj sobie potoki pasażerów zanim zaczniesz wygłaszać durne teorie i życzenia. Przejdź sobie i zobacz ile osób jeździ Hallera między Grabiszyńską i Powstańców...rozwiń całość

      No i kto tym będzie jeździł? Przeanalizuj sobie potoki pasażerów zanim zaczniesz wygłaszać durne teorie i życzenia. Przejdź sobie i zobacz ile osób jeździ Hallera między Grabiszyńską i Powstańców Śl! Albo może wróć do tej komuny, o której piszesz. No ale taki inżynier zawsze wie lepiej. Szkoda nawet klawiatury na te bzdury.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Potoki są

      elgreco (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 11

      To co piszesz to oczywista bzdura.

      Po pierwsze, czemu niby MPK wysyła dwie linie na Hallera i po 10 tramów na godzinę w każdym kierunku, skoro niby nikt tam nie jeździ?

      Po drugie, odpowiedz mi...rozwiń całość

      To co piszesz to oczywista bzdura.

      Po pierwsze, czemu niby MPK wysyła dwie linie na Hallera i po 10 tramów na godzinę w każdym kierunku, skoro niby nikt tam nie jeździ?

      Po drugie, odpowiedz mi skąd się te wszystkie auta tam biorą, jeżeli twoja dogłębna analiza udowadnia, że właściwie nie ma nikomu po coś tam jechać.

      Po trzecie, patrz ile w okolicy się buduje. Tarnogaj, Księżę, Brochów. Trzeba już myśleć jak tym nowym mieszkańcom zapewnić transport. Inaczej będzie jak dziś na Partynicach.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdyby zmienili

      Gaczan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 7

      Gdyby zmienili układ skrzyżowania Traugutta z Pułaskiego (podczas ostatniego remontu!) to 5 mogłaby skręcać w Pułaskiego. Do placu Placu Dominikańskiego dojechałoby się 3 a w ten sposób odciążyłoby...rozwiń całość

      Gdyby zmienili układ skrzyżowania Traugutta z Pułaskiego (podczas ostatniego remontu!) to 5 mogłaby skręcać w Pułaskiego. Do placu Placu Dominikańskiego dojechałoby się 3 a w ten sposób odciążyłoby się przystanek przy galerii. Na Piłsudskiego byłoby tyle samo tramwajów co normalnie. Jest jeszcze możliwość puszczenia 5 przez Kościuszki ale to torowisko raczej nie nadaje się do puszczenia stałej linii.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      winni

      Kibic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 25

      Wszystkiemu winni są beznadziejni pasażerowie, którzy zamiast jeździć Tramwajami Rafała na stadiony czy do parku Szczytnickiego uporczywie chcą jeździć na Sępolno, Leśnicę, Oporów czy Kowale a więc...rozwiń całość

      Wszystkiemu winni są beznadziejni pasażerowie, którzy zamiast jeździć Tramwajami Rafała na stadiony czy do parku Szczytnickiego uporczywie chcą jeździć na Sępolno, Leśnicę, Oporów czy Kowale a więc wbrew temu, co wymyślili dla nich specjaliści od komunikacji we Wrocławiu. Na dodatek pasażerowie są na tyle bezczelni, że domagają się jakiegoś priorytetu dla komunikacji miejskiej, odpowiedniego taktu połączeń czy kursów po godzinie 22. W naszym mieście to nie komunikacja jest dla pasażera tylko pasażer dla komunikacji, żeby Smyk i jego ekipa mieli wygodne, ciepłe stołki w miejskiej spółce, ot i co. A co do przywrócenia 12, 16, 19 czy 21; jedna linia Tramwaju Rafała jest z założenia tak zajebista, że z powodzeniem zastępuje przynajmniej dwie linie zwykłego tramwaju i jedną autobusową, więc o co ten krzyk?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dopóki żądzą bandyci, którzy niszczą miasto dla karier

      Ouch (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 7

      Komunikacja zbiorowa będzie tylko umierać. Wbijcie to sobie wreszcie do głów, a nie popłakujecie zdziwieni co chwilę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MPK upadnie

      dysan112 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 19

      po co sie męczyć, zlikwidować niech przejmie wszystko prywatny przewoźnik czy PKS i będzie dobrze bo przecież o to chodzi.

      Przypomnę tylko zlikwidowano linie E,16,19,21 itp oraz wiele bzdurnie...rozwiń całość

      po co sie męczyć, zlikwidować niech przejmie wszystko prywatny przewoźnik czy PKS i będzie dobrze bo przecież o to chodzi.

      Przypomnę tylko zlikwidowano linie E,16,19,21 itp oraz wiele bzdurnie nowych wprowadzono typu 310 lub zmieniono trasy jak 122.

      Smutne ale prawdziwe. Wrocław był fajnym miastem teraz to Rynek, Dutkiewicz i agencje pracy oraz masę bezrobotnych studentów dodatkowo dewastujących nasze miasto.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @dysan112

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

      Nie zapominajmy, że zlikwidowano również linię tramwajową 12 i autobusową 135 (przez to zmieniono trasę 122), a linię 403 skrócono do Kozanowa (wcześniej jeździła do pl. Jana Pawła II).

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy to nie marnotrawstwo pieniędzy i przestrzeni?

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 9

      To po to na ul. Pułaskiego zbudowano (kosztem pasa ruchu) wydzialone torowisko by jeździł po nim w godzinach szczytu raz na 12 minut, a poza szczytem raz na 15 lub nawet raz na 20 minut tylko jeden...rozwiń całość

      To po to na ul. Pułaskiego zbudowano (kosztem pasa ruchu) wydzialone torowisko by jeździł po nim w godzinach szczytu raz na 12 minut, a poza szczytem raz na 15 lub nawet raz na 20 minut tylko jeden tramwaj? Czy to nie marnotrawstwo pieniędzy i przestrzeni?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIE.

      mobo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 10

      Torowisko wydzielono i bardzo dobrze. Nowe torowisko zbudowano nie kosztem pasa ruchu. To była budowa nowego torowiska oraz remont ulicy w jej obecnym śladzie. Także nie wypowiadaj fałszywych tez!...rozwiń całość

      Torowisko wydzielono i bardzo dobrze. Nowe torowisko zbudowano nie kosztem pasa ruchu. To była budowa nowego torowiska oraz remont ulicy w jej obecnym śladzie. Także nie wypowiadaj fałszywych tez! Jeżeli uważasz to za marnotrawienie pieniędzy to zgłoś do prokuratury.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @mobo

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 6

      Jeśli Twoim zdaniem piszę nieprawdę, to powiedz mi, proszę - ile pasów ruchu w każdym kierunku było na ul. Pułaskiego przed remontem a ile jest obecnie. Jeśli zaśchodzi o zawiadomienie...rozwiń całość

      Jeśli Twoim zdaniem piszę nieprawdę, to powiedz mi, proszę - ile pasów ruchu w każdym kierunku było na ul. Pułaskiego przed remontem a ile jest obecnie. Jeśli zaśchodzi o zawiadomienie prokuratury, to przysłowie mówi: "Uważaj o co prosisz bo możesz to otrzymać".zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Były kiedyś normalne czasy......

      Dziadek Tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 6

      Przez kilkadziesiąt lat trasa tramwaju linii 4 (Oporów-Biskupin) prowadzona była przez ul Pułaskiego. To jest dawna, pierwotna trasa tej linii. Była też linia nr 16, która z Oporowa przez Krupniczą...rozwiń całość

      Przez kilkadziesiąt lat trasa tramwaju linii 4 (Oporów-Biskupin) prowadzona była przez ul Pułaskiego. To jest dawna, pierwotna trasa tej linii. Była też linia nr 16, która z Oporowa przez Krupniczą i WZ kierowana była na Sępolno. Ktoś zadecydował, że ludziom to nie odpowiada i zlikwidowano linię 4 a trasę linii 16 od placu Grunwaldzkiego ( nie wiadomo dlaczego nazywanego teraz jajem Regana ) zmieniono i zamiast na Sępolno skierowano ją na Biskupin dla zmyłki nazywając ją linią nr 4. Inne linie tramwajowe podobnie i bezsensu rozwaliły SYSTEM komunikacyjny Wrocławia wprowadzając totalny bałagan. Moja była sąsiadka wyprowadziła się z Wrocławia na znak protestu gdy pewnego dnia jej interpelacja aby przywrócić linię 16 została spełniona. Powstała nowa linia nr 16, która zamiast na Sępolno pojechała do ZOO a zamiast na Oporów pojechała na Ślężną. Napisano mojej sąsiadce - proszę dla pani jest znowu linia 16 ! Była też linia nr 12 która miała trasę PaFaWag ( kto dziś wie co to było) - Biskupin a zmieniona została na Pilczyce - Sępolno, a potem ta linia (jak poczwarka) zniknęła i ponownie ukazała się już jako MOTYL w linii 33 PLUS na trasie pomiędzy wiecznie nieczynnym Stadionem, który od czasów Mazowieckiego nagle stał sie własnością AWF, a zwie się chyba nadal "Olimpijskim" a Pilczycami. Oczywiście wszystko to dla dobra LUDU, żeby nie było tłoku, bo wiadomo było, że najwięcej pasażerów wsiada przy pętli na Sępolnie oraz przy ul. Mickiewicza więc aby tłoku nie było trasę skończono wcześniej. Efekt jaki uzyskano jest porażający dla inteligencji robotniczo-chłopskiej bo przecież nie tej urzędniczo-wykształciuchowej. Zrozumienie tego faktu pozwala jednak na zrozumiene co się dzieje w głowach urzędniczych mniej więcej od zakończenia w Polsce okresu zwanego komunizmem i z punktu naukowego poznania świata jest dobre. A co do reganowego jaja to miało być takie hasło reklamowe dla Wrocławia - W-W MIASTO z JAJEM !!! - to nie żart i planowane były następne skrzyżowania tego typu by hasło to mogło rozwinąć się w W-W MIASTO z JAJAMI. Z tego co widzę to na razie ITS to jest JAJA !!! (ITS - Inteligencki Transportowy System nie mylić z inteligentym)
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KM

      sthool (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 17

      Dobrze prawisz Kolego. Bzdurne decyzje co do przebiegów tras i częstotliwości kursowania zaczęły się tak na prawdę ok. 1995 roku czyli mniej więcej od początku przekształceń własnościowych w...rozwiń całość

      Dobrze prawisz Kolego. Bzdurne decyzje co do przebiegów tras i częstotliwości kursowania zaczęły się tak na prawdę ok. 1995 roku czyli mniej więcej od początku przekształceń własnościowych w obrębie przedsiębiorstw związanych z komunikacją miejską. Można śmiało powiedzieć, że przed tym okresem Wrocław miał SYSTEM komunikacji miejskiej. Teraz ma komunikacyjne bagno.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w co wy wierzycie?

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 6

      Ludzie w co wy wierzycie? Że wam miasto przywróci 16 czy 19 skoro większość środków na komunikację miejską poszła na T+, na żyletki tnie się kolejne Konstale a w przyszłym roku destruktor Smyk chce...rozwiń całość

      Ludzie w co wy wierzycie? Że wam miasto przywróci 16 czy 19 skoro większość środków na komunikację miejską poszła na T+, na żyletki tnie się kolejne Konstale a w przyszłym roku destruktor Smyk chce zlikwidować zajezdnię na Dąbiu? W ratuszu ludzie kładą laskę na to, że Trójkat jest coraz większą dziurą komunikacyjną, mimo że ostatnio zlokalizowano tam budynek starostwa powiatowego, że Księże się dynamicznie rozbudowuje a z kierunku Radwanic i Siechnic codziennie Opolską i Krakowską podążą sznur samochodów. Tu aż się prosi, żeby przedłużyć tramwaj do Radwanic albo zrobić przy pętli Księże park+ride tak jak ma to miejsce w Niemczech, żeby ludzie z auta mogli przesiąść się do komunikacji miejskiej. Dopóki do komunikacji miejskiej nie podejdzie się w sposób kompleksowy i zrównoważony dopóty pozostanie nam się cieszyć ogryzkami T+. Ku chwale Rafała...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama