Biletomat "zjadł" ci pieniądze? Odzyskanie ich nie będzie...

    Biletomat "zjadł" ci pieniądze? Odzyskanie ich nie będzie proste

    Magdalena Margasińska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Połykanie pieniędzy przez biletomaty to codzienność na wrocławskich przystankach komunikacji miejskiej. Wtedy można złożyć reklamację i odzyskać utraconą kwotę. Okazuje się jednak, że w wielu przypadkach wcale nie jest to takie proste.
    Serwisanci biletomatów twierdzą, że to głównie złodzieje niszczą numer telefonu do Biura Obsługi Klienta znajdujący się na urządzeniu

    Serwisanci biletomatów twierdzą, że to głównie złodzieje niszczą numer telefonu do Biura Obsługi Klienta znajdujący się na urządzeniu ©Magdalena Margasińska

    Przede wszystkim na wielu automatach z biletami MPK brakuje danych kontaktowych do Biura Obsługi Klienta, bowiem bardzo często są zdrapane lub zamalowane.

    Serwisanci uzupełniają oznaczenia na maszynach, ale temat wraca. Jeden z pracowników serwisu twierdzi, że winni są złodzieje. - Zdzierają naklejki i zamalowują dane na instrukcji obsługi. Wtedy nikt nie zadzwoni do biura i nie powie, że np. biletomat nr 538 nie działa, albo że ktoś próbował się włamać - mówi technik.

    Brak danych daje wandalom czas na kolejne kradzieże. Serwisanci o awarii dowiadują się z opóźnieniem. - Chyba że podczas rabunku wyłamią podzespoły na wlotach na monety, wtedy system od razu nam to pokazuje - wyjaśnia serwisant. Czujniki alarmu umieszczone są też w miejscu, gdzie odbieramy wydrukowane bilety.

    Nawet jeśli urządzenie jest w dobrym stanie - to niewielki numer telefonu znajduje tak nisko, że niewiele osób jest w stanie go zauważyć. Jego znalezienie nie oznacza jednak sukcesu.

    - Ostatnio chciałam kupić bilety za 11 zł. Automat pobrał opłatę, ale nie wydrukował biletów - mówi Agnieszka Warczewska, która wsiadała do tramwaju przy ul. Sienkiewicza.

    Kobieta w końcu zadzwoniła na infolinię. Nie udało jej się jednak połączyć z konsultantem. - Nagrałam się na automatyczną sekretarkę, ale nikt nie oddzwonił. Czuję się zlekceważona - komentuje wrocławianka.

    Mariusz Przybylski, z biura prasowego Mennicy Polskiej, operatora systemu, zapewnia, że tryb reklamacyjny jest normalny.

    - Pracownicy reagują na każde zgłoszenie, pod jednym warunkiem - reklamujący musi podać dane osobiste. Wtedy sprawa jest rozpatrywana - tłumaczy.

    Dodaje też, że klienci MPK nie muszą osobiście fatygować się po odbiór należnych pieniędzy. Jeśli zgłoszenie zostanie pozytywnie rozpatrzone, wystarczy podać numer konta, na które BOK wyśle przelew - po upływie 7 dni roboczych.

    Wielu pasażerów, gdy nie może się dodzwonić i w miarę szybo załatwić sprawy, rezygnuje jednak z odzyskiwania straconych pieniędzy. Mennica Polska zapewnia jednak, że można po nie zwrócić się nawet po dłuższym czasie, trzeba tylko pamiętać kiedy, o której i w jakim automacie straciliśmy pieniądze.

    Czytaj także

      Komentarze (63)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pobrane pieniądze z Karty

      Sylwia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wczoraj próbowałam doładować bilet miesięczny. W Biletomacie na Rondzie Regana... Chciałam płacić kartą... Pieniądze z karty ściągnięte, a bilet nie został doładowany :/ Czy da się to jakoś...rozwiń całość

      Wczoraj próbowałam doładować bilet miesięczny. W Biletomacie na Rondzie Regana... Chciałam płacić kartą... Pieniądze z karty ściągnięte, a bilet nie został doładowany :/ Czy da się to jakoś odzyskać?? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a w stolicy

      Warszawiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      mamy biletomaty na kartę, gdzie nie połykają ani pieniędzy ani kart ;] I nie trzeba nawet na dworze marznąć, bo są w autobusach ;-)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      biletomaty w Warszawie

      A (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      To nie prawda. Na koniec 11/2014 kupowałam bilet w biletomacie miesięczny i miałam 100 PLN. Biletomat połknął mi tą cała kwotę. Nie wydrukował żadnego potwierdzenia i od razu się zablokował. Od...rozwiń całość

      To nie prawda. Na koniec 11/2014 kupowałam bilet w biletomacie miesięczny i miałam 100 PLN. Biletomat połknął mi tą cała kwotę. Nie wydrukował żadnego potwierdzenia i od razu się zablokował. Od razu zgłosiłam na inforlinię. Pani przyjęła zgłoszenie i powiedziała, ze pieniądze będą przeliczone za 7 dni i się zgłoszą. Podałam moje dane. Reklamacja została przyjęta. Po tych 7 dniach zadzwoniłam, iż nic się nie wydarzyło. Pani mnie poinformowała, iż przeliczenie nastąpi 16/12/2014. Niestety po tym terminie także się nikt nie zgłosił. Mamy obecnie 01/2016 i cisza w temacie. Wszyscy nabrali "wody w usta" i nikt nic nie pamięta. Trochę to nie fair!!!! A ZTM ma momopol i wszystko w....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      uwaga tez na kasy obsługiwane przez was za darmo w hipermarketach

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 13

      zwane samoobslugowe choc sie same nie obsluguja,natomiast same pozeraja kase ... sprawdzic mozna ale raz na 3miesiace

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Tryb reklamacyjny jest normalny" - a to dobre ;)

      MONThY (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 10

      "Jeśli zgłoszenie zostanie pozytywnie rozpatrzone, wystarczy podać numer konta, na które BOK wyśle przelew - po upływie 7 dni roboczych."
      Kiedyś automat połknął mi 5,20 zł, napisałem maila z...rozwiń całość

      "Jeśli zgłoszenie zostanie pozytywnie rozpatrzone, wystarczy podać numer konta, na które BOK wyśle przelew - po upływie 7 dni roboczych."
      Kiedyś automat połknął mi 5,20 zł, napisałem maila z reklamacją, podałem dane osobowe, dzień, godzinę, numer automatu, dane do przelewu bankowego. W odpowiedzi nadeszło: "Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 7 dni roboczych. Po tym terminie środki, które zatrzymał Panu automat będą do odbioru w Biurze Obsługi Klienta URBANCARD przy ul. Grabiszyńskiej 9". Więc niech przedstawiciel operatora nie opowiada bzdur że "BOK wyśle przelew". A dziennikarka niech tych bzdur nie publikuje bez weryfikacji.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "urbancard to skok cywilizacyjny"

      zasłyszane (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 19

      no kto to mówił?? tak tak to on - więc teraz zbierac podpisy za odwołaniem partacza który (błogo)sławił ów cud cywilizacyjno-technologiczny, który od 3 lat okrada dziesiatki tysięcy wrocławian i...rozwiń całość

      no kto to mówił?? tak tak to on - więc teraz zbierac podpisy za odwołaniem partacza który (błogo)sławił ów cud cywilizacyjno-technologiczny, który od 3 lat okrada dziesiatki tysięcy wrocławian i nikt nic z tym nie robi

      Dziekujemy ci Dutkiewiczuzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a autobusam z karty też zjada kasę

      argo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 12

      jak chce się kupić więcej niż jeden bilet, pojedyńczo działa a już któryś raz jak chciałem więcej kupić to mi zjadło kilka złotych - miasto ciągle pozwala na takie złodziejskie działania prywatnej...rozwiń całość

      jak chce się kupić więcej niż jeden bilet, pojedyńczo działa a już któryś raz jak chciałem więcej kupić to mi zjadło kilka złotych - miasto ciągle pozwala na takie złodziejskie działania prywatnej firmie? czyżby ktoś miał coś z tego na boku???zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za cały skandal odpowiada wyłącznie Dutkiewicz & co.

      passenger breslau (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 51 / 14

      To, że od 3 lat az po dzis dzień władze miasta, które tutaj ściagnęły tę hołotę z Mennicy nie potrafia zadziałać efektywnie i asertywnie w obronie finansów masowo okradanych wrocławian odpowiada...rozwiń całość

      To, że od 3 lat az po dzis dzień władze miasta, które tutaj ściagnęły tę hołotę z Mennicy nie potrafia zadziałać efektywnie i asertywnie w obronie finansów masowo okradanych wrocławian odpowiada tylko i wyłącznie, w 100% Rafał Dutkiewicz - prezydent nieduczanik i gamoń,który ma zwyczaj brylowac na konferencjach prasowych gdzie ogłasza swoje przyszłe sukscey a gdy sukcesy okazują się pasztetem, zrzuca winę na unnych - vide: ostatnie przepychanki z Janickim

      To Dutkiewicz sam, zawczasu pieprzył jakim to skokiem cywilizacyjnym jest ów Urbancard więc to Dutkiewicz winien byc wyniesionym na kopach z urzedu przez co bardziej rozgraniętych wrocławian. Nierozgarnięci niech dalej bezmyślnie kupuja jego infantylny PR i płacą jego długi.....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wadliwe biletomaty

      pasazerka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 14

      juz nie kupuje biletow w biletomacie, za duzo razy zostałam oszukana, pomimo składania rekłamacji jeszcze nigdy nie dostałam zwrotu gotówki poniewaz nie posiadam konta w banku,czuje sie...rozwiń całość

      juz nie kupuje biletow w biletomacie, za duzo razy zostałam oszukana, pomimo składania rekłamacji jeszcze nigdy nie dostałam zwrotu gotówki poniewaz nie posiadam konta w banku,czuje sie dyskryminowana z powodu odmowy zwrotu gotówki przekazem pocztowym,nie mieszkam blisko biura mennicy wiec nie mam mozliwosci odbioru osobiscie, pytam gdzie sa moje pieniadze?
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aga

      reklamacja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Z tego co pamiętam jak składałam reklamację reklamowaną kwotę można odebrać (po uznaniu reklamacji) w kasie na Grabiszyńskiej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja też

      żal.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 17

      nie kupuję biletów. MPK jeżdżę na szczęście okazjonalnie, ale jak już mi się zdarzy to zawsze mam problem z kupnem biletów. Jakieś 2 tygodnie temu automat na pl. Dominikańskim mi zeżarł 10zł, nawet...rozwiń całość

      nie kupuję biletów. MPK jeżdżę na szczęście okazjonalnie, ale jak już mi się zdarzy to zawsze mam problem z kupnem biletów. Jakieś 2 tygodnie temu automat na pl. Dominikańskim mi zeżarł 10zł, nawet nie odnotowując, że tam wpadły, a drugi był akurat zepsuty. W kioskach biletów nie ma, a automaty w tramwajach czy autobusach nie przyjmują wszystkich kart i oczywiście mojej nie. Jak koło domu chcę kupić bilet to też nie mam takiej możliwości, bo w jedynym sklepie w okolicy biletów nie ma ani automatu. Byłam ładnych kilka lat temu w Zielonej Górze i tam bez problemu mozna było kupić w autobusie bilet z automatu i to za monety :P zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jest pena instytucja

      qba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 30

      Nazywa się Sąd. Nie ma takiej opcji, że trzeba posiadać konto w banku żeby złodziej jakim jest Mennica tylko tym trybem oddał skradzione pieniądze. Trzeba powiadomić prokuraturę i skierować sprawę...rozwiń całość

      Nazywa się Sąd. Nie ma takiej opcji, że trzeba posiadać konto w banku żeby złodziej jakim jest Mennica tylko tym trybem oddał skradzione pieniądze. Trzeba powiadomić prokuraturę i skierować sprawę do Sądu. Najlepiej jeszcze zebrać kilkudziesięciu innych poszkodowanych.
      P.S.
      Pozywamy Magistrat bo zawierając umowę przejazdu poprzez kupno biletu drugą stroną umowy nie jest Mennica tylko Dutkiewicz i cała jego hołota z pseudoksięgowym 9tej kategorii zwanym Urbanem, który nie ma pojęcia o matematyce.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      reklamacja

      aga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 11

      Kilka razy zżarło mi kasę wiec stwierdziłam że nie podaruje ani złotówki. Przeczytałam warunki reklamacji i gdy po raz kolejny straciła 5 zł złożyłam reklamacje przez internet. Kilka maili, skan...rozwiń całość

      Kilka razy zżarło mi kasę wiec stwierdziłam że nie podaruje ani złotówki. Przeczytałam warunki reklamacji i gdy po raz kolejny straciła 5 zł złożyłam reklamacje przez internet. Kilka maili, skan wniosku o przesłanie kwoty na konto i po prawie miesiącu odzyskałam swoje 5 zł. Kwota niewielka ale satysfakcja jest. Składajcie reklamacje o każdą złotówkę to może ktoś jak zabuli tak jak my w końcu się weźmie za ten syf.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Problem???

      .... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 16

      Nie korzystajcie z tego gówna i po problemie. Albo kupić sobie miesięczny albo 50 biletów w jednym z nielicznych sprzedających kiosków.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama