Mój reporter: Dlaczego w tramwajach 33 Plus jest tak tłoczno...

    Mój reporter: Dlaczego w tramwajach 33 Plus jest tak tłoczno i jeździ on tak rzadko?

    Marcin Moneta.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój reporter: Dlaczego w tramwajach 33 Plus jest tak tłoczno i jeździ on tak rzadko?

    ©Paweł Relikowski

    - Czy są regulacje dotyczące liczby pasażerów, którzy mogą jednorazowo jechać tramwajem typu Skoda? Dlaczego w tramwajach 33 Plus jest tak tłoczno? W wakacje, gdy nie było studentów, tramwaj kursował co 6 minut. Od października jest ich tylko 6 na godzinę, a doszli uczniowie i straszne tłumy studentów - pyta nasza Czytelniczka Barbara Kaczmarek.
    Mój reporter: Dlaczego w tramwajach 33 Plus jest tak tłoczno i jeździ on tak rzadko?

    ©Paweł Relikowski

    Odpowiada reporter Marcin Moneta:

    - Tramwaje typu Skoda 19 T mają 51 miejsc siedzących i 201 stojących - wyjaśnia Janusz Krzeszowski z wrocławskiego MPK.

    CZYTAJ TEŻ: Dlaczego Tramwaj Plus w ferie będzie jeździł rzadziej?

    - Zakłada się, że na każdego pasażera przypada 0,2 mkw.
    To reguluje rozporządzenie. Są to wartości umowne i stosowane do obliczeń, np. nacisku kół tramwaju na tory, ale nie do obliczania maksymalnego napełnienia, bo takie pojęcie nigdzie nie występuje. To wyznacza praktyka, nie da się tego ubrać w konkretną liczbę, bo pasażerowie są różnych gabarytów (mają bagaż lub nie) - tłumaczy.

    - Sytuacja, o której pisze pasażerka, jest przejściowa, przepraszamy za te utrudnienia. Trwa przebudowa torowiska przy Podwalu i - żeby utrzymać przepustowość na ul. Kazimierza - na czas remontu tramwaje 33 Plus kursują z częstotliwością co 12 minut w szczycie - tłumaczy Janusz Krzeszowski.


    Czytaj także

      Komentarze (47)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tylko

      ktogu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

      Tylko 6 na godzinę? To niezadowoleni niech sie przesiądą na 31, ten jeździ az 4 razy na godzinę, a jak sie rozkraczy na Legnickiej to nie ma na co sie przesiąść, bo to jedyny środek transportu...rozwiń całość

      Tylko 6 na godzinę? To niezadowoleni niech sie przesiądą na 31, ten jeździ az 4 razy na godzinę, a jak sie rozkraczy na Legnickiej to nie ma na co sie przesiąść, bo to jedyny środek transportu miejskiego ktory jeździ przez Legnicką na Maślice i dalej. Nie marudzić, jak sie nie podoba to na piechotę, bedzie szybciej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tplus

      pablo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

      Skoro 33 kursuje rzadziej, to można było chociaż rozsądnie zsynchronizować odjazdy tej linii z linią 10 z Placu Grunwaldzkiego. Bo teraz oba tramwaje odjeżdżają w przeciągu 1 minuty, a później...rozwiń całość

      Skoro 33 kursuje rzadziej, to można było chociaż rozsądnie zsynchronizować odjazdy tej linii z linią 10 z Placu Grunwaldzkiego. Bo teraz oba tramwaje odjeżdżają w przeciągu 1 minuty, a później trzeba czekać 11 minut na tramwaj w kierunku Pilczyc/Leśnicy. Nie wspomnę, że oba tramwaje jadą jeden za drugim aż do Pilczyc. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kupcie sobie....

      mikus19+87 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      .......samochody to będziecie jeździć w luksusie!!!!!!!!!!!


      Zdjęcie autora komentarza
      no rzeczywiście

      Michał Zawiski

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 5

      przy okazji bedziemy stać w luksusowym korku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Drodzy poruszeni! Skargi kierowac do "osobistego nadzorcy MPK"

      breslauer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 11

      czyli Dutkiewicza Rafała. Skoro tak ogłosił niech bierze problemy na klatę a nie zachowuje jak gówniarz, co pokazują wszystkie ostatnie aferki wokół niego. Ogłosił to co wszyscy dobrze wiedzą - że...rozwiń całość

      czyli Dutkiewicza Rafała. Skoro tak ogłosił niech bierze problemy na klatę a nie zachowuje jak gówniarz, co pokazują wszystkie ostatnie aferki wokół niego. Ogłosił to co wszyscy dobrze wiedzą - że ma autokratyczny, nieznoszacy sprzeciwu styl urzedowania, to ona obsadza prezesemi miejskie spółki, w tym MPK to on autoryzuje wszystkie te tramwaje PLUS, tabory, Urbancardy itd

      Tak więc - pretensje do partacza prosze kierowaćzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szczyt który wypada poza szczytem

      rycho (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 10

      Nie tylko, że tramwaje 33 plus kursują rzadko to jeszcze godziny szczytu zostały wyznaczone z kapelusza. Tramwaj ten łączy przede wszstyki pilczyce z centrum studenckim jakim jest pl Grunwaldzki na...rozwiń całość

      Nie tylko, że tramwaje 33 plus kursują rzadko to jeszcze godziny szczytu zostały wyznaczone z kapelusza. Tramwaj ten łączy przede wszstyki pilczyce z centrum studenckim jakim jest pl Grunwaldzki na który dojezdzają studenci. Pracuję na uczelni i gdy jadę na ranne zajęcia o godz. 6:30 z Bajana to tramwaje kursują tak jak poza szczytem a już na nastepnym przystanku tramwaj jest pełny studentów, gdy zaś wracam z zajęci o 19 z minutami to 33plus zjezdza do zajezdni w momencie gdy kończą się zajęcia i tłum studentów chce dojechać do domu. Czy ci urzędnicy którzy siedzą za biurkami okreslając szczyty nie mogliby wsiąść za karę do tramwaju i pojeździć cały dzień po mieści i zaznaczyć godiny szczytu nie z kapelusza ale realne z życia wzięte. oczywiście moim głosem nikt się nie przejmie, gdyż tu nie chodzi o dobro klientów ale o zadłużone MPK które gdy mniej jezdzi ma mniejsze straty. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja chciałem...

      Mieszkaniec. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 7

      Chciałem pracować jako "kontroler komunikacji zbiorowej" czyli człowiek, który bada to w jaki sposób komunikacja działa. Idealne stanowisko dla absolwenta transportu, który ma wiedzę i może ją...rozwiń całość

      Chciałem pracować jako "kontroler komunikacji zbiorowej" czyli człowiek, który bada to w jaki sposób komunikacja działa. Idealne stanowisko dla absolwenta transportu, który ma wiedzę i może ją przekuć w praktykę (studia inżynierskie na PWr), na dodatek kogś, kto hobbystycznie się tym zajmuje. Niestety, moje oczekiwania finansowe (1500zł na rękę) były zbyt wygórowane. I zatrudniony został człowiek spoza wrocławia z wykształceniem średnim.

      I teraz wychodzą kwiatki, że taka osoba, bez doświadczenia w transporcie, bez wiedzy - nie jest w stanie właściwie rozpoznać problemu i zaproponować rozwiązania adekwatnego do potrzeb...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...ale Rafał nie chciał

      Ten, który podziękował MPK i woli płacić akcyzę za bezołowiową (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 23

      Idiotą łatwiej jest pokierować. To raz. Dwa to to, że Rafał nie pozwoli komuś na podrzucanie pomysłów, jakby tu ulepszyć świetny wrocławski zbiorkom. On ma swój plan i na nic rozpoznawanie problemu...rozwiń całość

      Idiotą łatwiej jest pokierować. To raz. Dwa to to, że Rafał nie pozwoli komuś na podrzucanie pomysłów, jakby tu ulepszyć świetny wrocławski zbiorkom. On ma swój plan i na nic rozpoznawanie problemu i propozycje jego rozwiązywania. Rozwiązanie jest jedno - podziękować Dutkiewiczowi i wysłać go w cholerę.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      33PLUS

      kam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 6

      Jest fanaberią rządzących. Kursy jedynie do Stadionu Olimpijskiego są totalną kompromitacją! Miała być linia Leśnica-Sępolno, wyszło jak zawsze. Przywrócić linię 12 i dopiąć jeszcze jeden wagon do...rozwiń całość

      Jest fanaberią rządzących. Kursy jedynie do Stadionu Olimpijskiego są totalną kompromitacją! Miała być linia Leśnica-Sępolno, wyszło jak zawsze. Przywrócić linię 12 i dopiąć jeszcze jeden wagon do linii tramwajów najbardziej obleganych. Jedynym plusem plusa jest wiek taboru.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jednakże...

      Mieszkaniec. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 13

      Ja bym kupił nie 32 Skody, a 95 Protramów 205 i wymienił najstarsze tramwaje (które też by dało się sprzedać). Na kozanowie pętla jednostronna mogłaby być, na stadionie przelotka (dwutorowa) z...rozwiń całość

      Ja bym kupił nie 32 Skody, a 95 Protramów 205 i wymienił najstarsze tramwaje (które też by dało się sprzedać). Na kozanowie pętla jednostronna mogłaby być, na stadionie przelotka (dwutorowa) z pilczyc do kozanowa i tyle.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego na najbardziej obciążonych liniach nie dołączą jeszcze jednego wagonu?

      Levy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 12

      dokładnie nie można doczepić jeszcze jednego wagonu tak jak to się robi w Krakowie?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 4

      Często widzę 3 wagony, więc są dołączane. Widziałam już kilka razy na 17 i 20 ;) Jednak to nie są te najbardziej oblegane linie.


      Zdjęcie autora komentarza
      co za bzdury

      Michał Zawiski

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 13

      w którym miejscu?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trzeba przywrócić E

      antyproblem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 45 / 21

      Gdyby włodaże pomyśleli chwilę i przywrócili autobus E oraz zmienili trasę 122 na starą (pewnie trzebaby też przywrócić 135), problemby się rozwiązał. Ale lepiej nas przekonywać, że jest to...rozwiń całość

      Gdyby włodaże pomyśleli chwilę i przywrócili autobus E oraz zmienili trasę 122 na starą (pewnie trzebaby też przywrócić 135), problemby się rozwiązał. Ale lepiej nas przekonywać, że jest to chwilowy problem... Do 33 nie da się też wsiąść np. o 18:30 (ostatnio we wtorek na Dominikańskim). Zwłaszcza jak stoi tam trochę studentów z ASP z teczkami... Efekt jest taki, że nawet jeśli Plus jedzie szybciej (w co wątpię), to i tak średnio dojazd do domu zajmuje mi z 20-30 min. dłużej :P. Frontem do mieszkańca? KPINA!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Głosujcie dalej na bandę Dutkiewicza

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 14

      To będziecie mieli tych alogicznych i partackich kwiatków autorstwalogika z Ramiszowa jeszcze wiecej.

      Miasto frontem domieszkańca? KPINA. Jak ludzi i studentów byłomniej to jeździły więcej i...rozwiń całość

      To będziecie mieli tych alogicznych i partackich kwiatków autorstwalogika z Ramiszowa jeszcze wiecej.

      Miasto frontem domieszkańca? KPINA. Jak ludzi i studentów byłomniej to jeździły więcej i cześciej, jak studenci wrócili - tramwajów jest mniej. Alogika pana Logika z Mikstatuzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo:

      Mieszkaniec. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 11

      Badania napełnień, rozkłady - planowane są w wakacje i na wakacje, a nie przełom października/listopada.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      widze że przyjezdne studenciaki minusy dają

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 23

      wracacie głąby z tych wiosek bo wy nie stąd i dalej łykacie jak młode pelikany propagande sukcesu, żal mi was.

      To nie kto inny wy durnie odpowiada za określoną politykę transportową, to nie kto...rozwiń całość

      wracacie głąby z tych wiosek bo wy nie stąd i dalej łykacie jak młode pelikany propagande sukcesu, żal mi was.

      To nie kto inny wy durnie odpowiada za określoną politykę transportową, to nie kto inny mianuje kumpli na prezesów MPK, to nie kto inny niż Dutkiewicz podpisał kontrakty na te Skody

      Minusujecie więc sobie w swych pustych łbach bo odpowiedź na wasze żale i list jest tylko jedna: To partacz i jego bandazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      20 i 10

      aga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 8

      Może ktoś się zająć problemen wiecznie przepełnionych tramwajów 20 i 10? Jadą rano z Leśnicy do centrum i mimo że mam na nie bilet, nie jestem w stanie wsiąść na Pilczycach, bo już tam są...rozwiń całość

      Może ktoś się zająć problemen wiecznie przepełnionych tramwajów 20 i 10? Jadą rano z Leśnicy do centrum i mimo że mam na nie bilet, nie jestem w stanie wsiąść na Pilczycach, bo już tam są przepełnione. Te tramwaje to dwa małe wagoniki. Kto wpadł na to, że te tłumy ludzi przez całe miasto mają przewieźć owe wagoniki?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      20 i 10

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

      W ogóle te nagłe przywileje dla Gaju kosztem linii 21, 22, i 12 to paranoja. Ile razy, stojąc na Pl. Jana Pawła II, widzę tylko tramwaje 31 GAJ, 32 GAJ, raz na jakiś czas 3 KSIĘŻE MAŁE/10...rozwiń całość

      W ogóle te nagłe przywileje dla Gaju kosztem linii 21, 22, i 12 to paranoja. Ile razy, stojąc na Pl. Jana Pawła II, widzę tylko tramwaje 31 GAJ, 32 GAJ, raz na jakiś czas 3 KSIĘŻE MAŁE/10 BISKUPIN/23 KROMERA, a potem znowu Gaj, Gaj i Gaj... Czy w ogóle ktokolwiek myślał przy ustalaniu tras tych PLUSów. Wygląda to tak, jakby jakaś ''maszyna losująca'' dobierała te trasy. Ile to autobusów dojeżdża na Kozanów? 127, 136, C... Za mało? To jeszcze dorzucimy 32 PLUS! 31 PLUS można zrozumieć, bo stadion, ale czemu znowu jedzie na Gaj? Dlaczego nie np. na Tarnogaj? 33 PLUS to w ogóle niewypał. Po pierwsze i tak stoi na czerwonych światłach. Po drugie wstawia się na tę linię tramwaj dwukierunkowy, podczas gdy nie dojeżdża on do żadnych krańcówek, a do pętli. Totalny nonsens. Było 12, dojeżdżało dalej (bo do Sępolna) i było dobrze. Nie, musieli ulepszyć...
      Echhhh... szkoda ludzi, którzy są skazani na komunikację miejską... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ola

      oal (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 21

      Dodam, że 10 i 20 są już zapełnione na pętli w Leśnicy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dlaczego nie jeździsz pociągiem?

      szybko, wygodnie. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 11

      Polecam

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama