Minister Nowak: Do Warszawy w 3,5 godziny. Senator Obremski:...

    Minister Nowak: Do Warszawy w 3,5 godziny. Senator Obremski: Można w trzy

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Minister Nowak: Do Warszawy w 3,5 godziny. Senator Obremski: Można w trzy

    ©Marcin Oliva Soto

    W 3,5 godziny pojedziemy z Wrocławia do Warszawy koleją. Stanie się tak w 2014 r. - tak wynika z zapowiedzi ministra transportu Sławomira Nowaka. Tymczasem senator Jarosław Obremski chce jeszcze bardziej skrócić ten czas.
    Minister Nowak: Do Warszawy w 3,5 godziny. Senator Obremski: Można w trzy

    ©Marcin Oliva Soto

    Budżet państwa wyłoży pieniądze na modernizację odcinka Wrocław - Warszawa przez Częstochowę, Koniecpol, a dalej przez Centralną Magistralę Kolejową, gdzie trwa już modernizacja i pociągi będą mogły przejechać tędy z prędkością 200 km./h.

    Poprawiana jest również trasa na odcinku między Koniecpolem a Turowem. Na robotników musi poczekać jeszcze szlak Częstochowa - Lubliniec - Fosowskie, na remont którego przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty.


    Przejazd ze stolicy Dolnego Śląska do Warszawy jeszcze bardziej chce skrócić wrocławski senator Jarosław Obremski. Jego zdaniem do stolicy można dojechać w 3 godziny. Pod warunkiem budowy 49 kilometrów nowych torów z Wieruszowa do Sieradza i elektryfikacji 44 kilometrów linii z Oleśnicy do Kępna.

    Podróż trwałaby krócej kolejne o pół godziny, gdyby ze stolicy Dolnego Śląska aż do miejscowości Gałkówek za Łodzią pociągi mknęły z prędkością 160 km/h.

    Ta inwestycja kosztowałaby rząd 3 mld zł i Obremski zapowiada, że już w październiku zacznie walczyć o te pieniądze w resorcie transportu.

    I to na różnych frontach. - Do lobbingu w tej sprawie będę przekonywał posłów z Dolnego Śląska, a także będę naciskał na urząd marszałkowski, by włączył się do tego. Chcę zaangażować też mieszkańców regionu. Zacznę zbierać podpisy mieszkańców regionu, by wspierali tą najważniejszą infrastrukturalną inwestycję - wylicza Obremski, który swój pomysł zaprezentował na początku tego roku.

    Dlaczego dopiero teraz zmierza działać? Senator tłumaczy, że dopiero teraz ma dokładne wyliczenia specjalistów.

    Dzisiaj już jednak wiadomo, że forsowany przez niego pomysł nie będzie do zrealizowania szybciej niż 2020 r. Nowak ma podróżnym ułatwić życie za dwa lata.

    Dzisiaj kursowanie pociągiem na trasie Wrocław - Warszawa to męka. Bez względu na to, czy wybierzemy się przez Opole, czy Poznań, na dojazd ekspresem trzeba poświęcić ponad 5 godzin. Niemal 6 godzin spędzimy, jadąc pociągiem pospiesznym.

    Czytaj także

      Komentarze (41)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      może warto ...

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 12

      Nie wiem czy do Warszawy, ale rzeczywiście warto chyba nieco zmodernizować trasę Wrocław - Kępno. Szczególnie odcinek najbardziej zaniedbany Oleśnica-Kępno. Chyba w latach 70-tych pisano o kolei...rozwiń całość

      Nie wiem czy do Warszawy, ale rzeczywiście warto chyba nieco zmodernizować trasę Wrocław - Kępno. Szczególnie odcinek najbardziej zaniedbany Oleśnica-Kępno. Chyba w latach 70-tych pisano o kolei miejskiej(aglomeracyjnej) skończyło się na planach . Warto może do tego pomysłu wrócić stacją docelową byłby Wrocław, a końcową Syców lub raczej Kępno (bez przesiadki w Oleśnicy). Ułatwili to dojazd do pracy i szkół we Wrocławiu, a także warto pamiętać o walorach turystycznych tych terenów, chyba nieco niedocenianych. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba się zastanowić na nowoczesnym rozwiązaniem na przyszłość.

      Polak; Ślązak; wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 14

      Tą przyszłością są pociągi magnetyczne.
      Skoro już odłożono budowę KDP (do około 2030 r.), to należy rozważyć transport niekonwencjonalny. Szczególnie, że on już funkcjonuje na świecie (Szanghaj),...rozwiń całość

      Tą przyszłością są pociągi magnetyczne.
      Skoro już odłożono budowę KDP (do około 2030 r.), to należy rozważyć transport niekonwencjonalny. Szczególnie, że on już funkcjonuje na świecie (Szanghaj), linie eksperymentalne: Japonia, Niemcy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba się zastanowić co się pisze

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 18

      Kolej magnetyczna nigdy tak naprawdę nie wyszła poza fazę eksperymentów. Bo te 30 km w Szanghaju porównując do obszaru i możliwości finansowych Chin to nadal bardziej prototyp niż masowe...rozwiń całość

      Kolej magnetyczna nigdy tak naprawdę nie wyszła poza fazę eksperymentów. Bo te 30 km w Szanghaju porównując do obszaru i możliwości finansowych Chin to nadal bardziej prototyp niż masowe zastosowanie. Bogate Niemcy, choć szanghajski maglev to ich produkt jakoś nie budują tego u siebie. Podobnie bogata Japonia i ich transrapid. Jakoś nie słyszałem o budowie kolei magnetycznej pomiędzy Tokio i Osaką, albo innymi japońskimi metropoliami. Także Polaku; Ślązaku; wrocławianinie proponuję zejść z obłoków na ziemię. 3 km konwencjonalnej linii kolejowej z Żernik na lotnisko to problem nie do przeskoczenia, a pan tu pisze o 300 km kolei magnetycznej.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zgadzam się, ale...

      Polak; Ślązak; wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

      W ciągu tych dwudziestu lat technologia ta może rozwinąć się na tyle, że "zwykłe" pociągi staną się po prostu przestarzałe. Dlaczego Rzeczpospolita Polska nie miałaby zostac prekursorem w Europie?...rozwiń całość

      W ciągu tych dwudziestu lat technologia ta może rozwinąć się na tyle, że "zwykłe" pociągi staną się po prostu przestarzałe. Dlaczego Rzeczpospolita Polska nie miałaby zostac prekursorem w Europie?
      Zawsze byliśmy kilkadziesiąt lat za innymi. Czas wysunąć się na czoło.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepiej zbudować jakiś nowy stadion

      Leniwiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 17

      Eeeee tam! Lepiej zbudowac jakis nowy stadion za te pieniądze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak w Poselskich/Senatorskich deklaracjach można powiedzieć wszystko

      W-w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 15

      to może rozpoczniemy licytację: ja tam bez Kozery powiem 2 godziny - kto przebije

      PS
      Europoseł Jacek Kurski trasę te już dzisiaj jest w stanie pokonać w niecałe 2 godziny - nie łamiąc przepisów...rozwiń całość

      to może rozpoczniemy licytację: ja tam bez Kozery powiem 2 godziny - kto przebije

      PS
      Europoseł Jacek Kurski trasę te już dzisiaj jest w stanie pokonać w niecałe 2 godziny - nie łamiąc przepisów częściej niż inni Posłowie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obremski posprzątaj swoje plakaty z wyborów. Już rok wiszą na murach i skrzynkach!

      Zniesmaczony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 15

      Karłowice, Racławicka. Skrobaczka, płyn i jedziesz. Co u potrąconej Pani z przejścia dla pieszych? Dalej zagapiony?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      te plakaty są celowo zostawione

      W-w (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 11

      aby każdy miał szansę napluć mu w twarz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Panie Obremski

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 13

      Gadanie glupot przez miernych politykow denerwuje juz mnie. Nasluchal sie Pan wodolejstwa Wyszynskiego i przenosi na grunt Wroclawia. Proponuje aby przejechal sie Pan tasa Olesnica -Kepno...rozwiń całość

      Gadanie glupot przez miernych politykow denerwuje juz mnie. Nasluchal sie Pan wodolejstwa Wyszynskiego i przenosi na grunt Wroclawia. Proponuje aby przejechal sie Pan tasa Olesnica -Kepno Wieruszow. Jest to linia jednotorowa . Powiem Panu ze najpierw przebudowac trzeba by cala stacje Olesnica gdyz ze wzgledu na uklad torowy predkosc od wjazdu do wyjazdu 40km/h dalej do Kepna przebudowa calej infrastruktory . Ta linia nigdy nie miala warunkow do predkosci 100 km/h ponadto wjazd i wyjazd z Kepna w ksztalcie litery S . POTEZNE koszty wykup gruntow itd to na dlugie lata ponadto niech Pan pojedzie do Sieradza Warta , Meka 160 km/h BZDURY a Lodz cha cha chazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pamietam

      Pamietam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 16

      Q***, Pamietam ze w latach 80 jezdzilem do Waw w 3h20m. Przez Łódź Kaliską. A teraaz - szkoda gadać. Banda POdiotw


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja jeszcze w 1997 roku jechałem pociągiem do Wawy 4 godziny

      Ktoś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 13

      A teraz, 15 lat później, w drugiej dekadzie XXI wieku ta sama droga zajmuje ponad 5 godzin. Niezły "postęp", nie ma co. :P

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PAMIETAM

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 30

      ze nic nie pamietam.Nigdy zaden pociag do Warszawy Centralnej z Wroclawia nie jechaj krocej niz 4,20 h

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wr

      wr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 15

      Żel przejrzyj sie w lustrze i zbajeruj laske - to ci wychodzi najlepiej! Albo zatrudnij swoich kolegów za 100 tysiecy na miesiac jak twoja kolezanka Wach - bb. posłanka UW! A reszta Polaków niech...rozwiń całość

      Żel przejrzyj sie w lustrze i zbajeruj laske - to ci wychodzi najlepiej! Albo zatrudnij swoich kolegów za 100 tysiecy na miesiac jak twoja kolezanka Wach - bb. posłanka UW! A reszta Polaków niech zdycha - nie prostestuja to znaczy ze im dobrze!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ROWERY

      ABC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 10

      A CO Z SZUMNIE ZAPOWIEDZIANEJ P.OBREMSKIEGO ZE ZLODZIEJAMI ROWEROWYMI WE WROCLAWIU?-COS UCICHLO....

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wierszykowe zwierzątka

      czytacz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 15

      ryby raki i żaby aby aby, a rak byle jak, a ryby znowu na niby i po co zaraz do warszawy, a może do sławy, albo do ścinawy

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama